• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Yamaha και το Seamless κιβώτιο: Βελτίωση 57.8%
Σύμφωνα με μέτρηση του ήχου της μοτοσυκλέτας!
Νέα 09/08/2013 - 12:01

Η Yamaha δεν επέτρεψε δημοσιογραφική παρουσία στο τεστ που τελείωσε χθες στο Brno, όμως μπορούσε κανείς να παρακολουθήσει τις δοκιμές από τις κερκίδες και να βγάλει φωτογραφίες ή video. 

Ο καλός συνάδελφος και φίλος David Emmett (του motomatters.com) πήρε τον ήχο από τα video αυτά και έκανε ανάλυση των δεδομένων, από τα περάσματα της Μ1 χωρίς το νέο κιβώτιο και από αυτά με το νέο seamless κιβώτιο. Μάλιστα τα σύγκρινε με αντίστοιχες ακουστικές καταγραφές των περασμάτων μιας Honda.

 

To αποτέλεσμα είναι ότι ναι, υπάρχει σημαντική βελτίωση στις αλλαγές, της τάξεως του σχεδόν 58%, αλλά ακόμη η Μ1 υστερεί σημαντικά σε σχέση με την Honda!

Συγκεκριμένα ο χρόνος αλλαγών μετρήθηκε κατά μέσο όρο στο 0.016 του δευτερολέπτου, με το νέο κιβώτιο, ενώ με το κανονικό στο 0.038, δηλαδή το νέο κιβώτιο είναι 57.8% ταχύτερο σε κάθε αλλαγή. Από την άλλη μεριά σε αντίστοιχη μέτρηση – με άλλο μέσον καταγραφής – η Honda RC213V μετρήθηκε στο 0.009 του δευτερολέπτου, γεγονός που δείχνει ότι παραμένει 44% γρηγορότερη από το νέο κιβώτιο ή 77% γρηγορότερη από την τωρινή Μ1!

 

Η Yamaha θα έχει λοιπόν μια μεγάλη βελτίωση, εφόσον τελικά όπως δείχνουν τα πράγματα χρησιμοποιήσει το νέο κιβώτιο, ίσως από τον Αγώνα της Τσεχίας, όμως η μεγάλη διαφορά δεν είναι στο χρόνο που θα κερδηθεί από τις αλλαγές, αλλά στο γεγονός της μεγαλύτερης σταθερότητας που δίνουν στη μοτοσυκλέτα αυτές οι μικρότερες αλλαγές. Μέχρι τώρα το βλέπαμε αυτό από πέρυσι στον τρόπο που επιταχύνει η Honda, που παραμένει σταθερή την ώρα που οι οδηγοί της αλλάζουν ταχύτητες προς τα πάνω. Αντίστοιχα η Yamaha φαινόταν πιο “ανήσυχη” και με περισσότερες ταλαντώσεις του πίσω μέρους στην φάση της επιτάχυνσης, καθώς η δύναμη ερχόταν κάθε φορά που έμπεινε η κάθε ταχύτητα στο κιβώτιο. Αν το νέο αυτό κιβώτιο της M1 της δώσει τη σταθερότητα της Honda και οι οδηγοί μπορούν να επιταχύνουν πιο άγρια και πιο νωρίς, σημαίνει ότι οι Jorge Lorenzo και Valentino Rossi θα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος, σε σχέση με τους Dani Pedrosa και Marc Marquez.

 

Το ερώτημα είναι το πότε θα το έχουν στις Μ1, αφού ήδη έχουν χρησιμοποιήσει τον 4ο κινητήρα τους και μένει μόνο ένας για να σφραγιστεί μέχρι το τέλος του Πρωταθλήματος. Βέβαια μπορεί το νέο αυτό κιβώτιο να μπορεί να μπει και στον 4ο κινητήρα, αφού προφανώς η Yamaha θα είχε φροντίσει από την αρχή της χρονιάς ο φετινός σχεδιασμός των κάρτερ να είναι τέτοιος ώστε να μπορεί να δεχτεί είτε το νορμάλ είτε το seamless κιβώτιο. Έτσι δεν αποκλείεται να το δούμε και από τον Αγώνα της Τσεχίας, όταν οι μοτοσυκλέτες γυρίσουν από τις ΗΠΑ, στις οποίες έχουν μείνει για τον Αγώνα της Ινδιανάπολις.

Ένα ακόμη ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι η αξιοπιστία του, αφού υπάρχει ένα χθεσινό video, όπου ο Valentino Rossi έχει μείνει στην άκρη της πίστας και δεν μπορεί να κάνει την Μ1 να ξεκινήσει, παρά μόνο μετά τη βοήθεια που πήγε και του έδωσε ένας μηχανικός της Yamaha. Βέβαια το γεγονός ότι συνέχισε μετά στην πίστα, μάλλον δείχνει ότι δεν ήταν βλάβη στο κιβώτιο, παρά το ότι οι “κατάσκοποι” άκουσαν άγρια κατεβάσματα πριν το συγκεκριμένο σημείο στο οποίο έμεινε.

 

Περιμένουμε λοιπόν να ακούσουμε επίσημα από τους ανθρώπους της Yamaha για το πότε ακριβώς θα χρησιμοποιήσουν τα πλεονεκτήματα του νέου κιβωτίου και να δούμε στην πράξη, στον Αγώνα τη διαφορά που θα κάνει σε σχέση με τις Honda, που από την πλευρά τους μπορεί μετά τα τεστ του Stoner να έχουν την απάντηση στη μοτοσυκλέτα του 2014, που όπως έχει πει ο Nakamoto θα είναι διαθέσιμη στους δύο εργοστασιακούς οδηγούς, αν την θελήσουν...

 

Επόμενο άρθρο »

Videos: Rossi-Lorenzo στο Brno

« Προηγούμενο άρθρο

Suzuki Test: Motegi 2013 (vid)

Χορηγοί