• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ποια κατεύθυνση θα πάρουν οι CRT στο MotoGP;
Πρέπει να βρεθεί σύντομα η χρυσή τομή.
Νέα 20/02/2012 - 15:23

Η νέα κατηγορία των CRT μοτοσυκλετών, θα κάνει το ντεμπούτο της στο MotoGP την φετινή χρονιά, ωστόσο το ενδιαφέρον στρέφεται ήδη από τώρα, στις συζητήσεις που γίνονται για την σεζόν 2013.

 

Τότε είναι που θα παρθούν πιο δραστικοί κανόνες, οι οποίοι βρίσκονται υπό διαπραγματεύσεις αυτήν την στιγμή. Αυτοί οι νέοι κανόνες θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα χρηματικά ποσά που απαιτούνται για να τρέξει κανείς στο MotoGP - ο βασικός λόγος που έμειναν μόλις τρεις κατασκευαστές στο Πρωτάθλημα - ενώ παράλληλα θα προσπαθήσουν να διασφαλίσουν το μέλλον των νέων CRT.

 

Φέτος, οι CRT μοτοσυκλέτες, που θα χρησιμοποιούν τροποποιημένους κινητήρες Superbike, σε αγωνιστικό πλαίσιο και τους οποίους κινητήρες θα μπορεί να τους διεκδικήσει για 20.000 ευρώ οποιοσδήποτε κατασκευαστής, θα έχουν περιθώριο για 3 περισσότερα λίτρα καυσίμου (ανά αγώνα) και 12 αντί για 6 αλλαγές κινητήρα (ανά σεζόν) σε σύγκριση με τις μοτοσυκλέτες των κατασκευαστών.

 

Ωστόσο, με την καλύτερη CRT (του Colin Edwards) να απέχει πέντε ολόκληρα δευτερόλεπτα από τον πρωτοπόρο Casey Stoner, στις πρόσφατες δοκιμές που έγιναν στην Sepang, το MotoGP πρέπει να πάρει μια απόφαση για τον ακριβή ρόλο που θέλει να έχουν οι CRT μοτοσυκλέτες.

 

Εάν ο ρόλος των CRT είναι να εμφανιστούν ως ισάξιοι ανταγωνιστές των εργοστασιακών, μήπως θα πρέπει – με δεδομένη την μεγάλη χρονική διαφορά που υπάρχει τώρα – να εφαρμοστούν οι κανόνες που χρησιμοποιούνται στα SBK για να ισορροπήσουν την απόδοση των δικύλινδρων με τους τετρακύλινδρους;

 

Ή μήπως οι CRT θα πρέπει να είναι μια ξεχωριστή κατηγορία, μέσα στην μεγάλη κατηγορία, όπως έγινε στα BSB με την κατηγορία Evo την περασμένη χρονιά;

 

Οι τρεις εναπομείναντες κατασκευαστές του MotoGP – Honda, Yamaha και Ducati – έχουν ξεκαθαρίσει την θέση τους: υπάρχει ένα συγκεκριμένο όριο στο οποίο είναι διατεθειμένοι να «πέσουν» - όσον αφορά τους τεχνικούς περιορισμούς - για να βοηθήσουν τις CRT αλλά και να περιορίσουν τα έξοδα, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν το MotoGP για αποτελεσματική έρευνα και ανάπτυξη.

 

Αλλά με τους ίδιους αυτούς κατασκευαστές, να μην μπορούν να εξασφαλίσουν αρκετές δορυφορικές μοτοσυκλέτες σε προσιτές τιμές, το όλο σχέδιο με τις CRT δείχνει ακόμη πιο σημαντικό για το μέλλον του MotoGP.


 

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati, Filippo Preziosi, μας έδωσε μια εικόνα για τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις όσον αφορά την σεζόν 2013: «Αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση το γεγονός ότι πρέπει να βρούμε εκείνους τους κανόνες που θα επιτρέψουν τόσο στους κατασκευαστές, όσο και στις ιδιωτικές ομάδες να είναι εδώ (στο MotoGP) με ένα βιώσιμο τρόπο για το μέλλον, διατηρώντας παράλληλα το τεχνικό ενδιαφέρον. Αυτό είναι ακριβώς που θέλουμε να επιτύχουμε».

 

Ένα άλλο πρόβλημα που αναδεικνύεται, είναι η ποιότητα των αναβατών των CRT. Εκτός κι αν ένας οδηγός σαν τον Casey Stoner ανεβεί και δοκιμάσει μια CRT μοτοσυκλέτα, δεν θα έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την πραγματική διαφορά στην απόδοση μεταξύ των εργοστασιακών και των CRT.

 

Είναι απαραίτητο λοιπόν, να βρεθεί σύντομα η χρυσή τομή.

 

Επόμενο άρθρο »

Ιδιωτικές δοκιμές, Jerez Ημέρα 1

« Προηγούμενο άρθρο

Checa & Giugliano μετά την 1η ημέρα στο Phillip Island

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ