• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αναγνώριση για το Μουσείο της Ducati
Ιστορική αναγνώριση από το Υπουργείο Πολιτισμού
Νέα 26/01/2012 - 12:25

Το Mουσείο και τα αρχεία της Ducati αποτελούν πλέον ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Emilio Romagna! 

Το Υπουργείο Πολιτισμού και η τοπική πολιτιστική διεύθυνση της Emilio Romagna, ανακοίνωσαν επίσημα ότι το ιστορικό αρχείο και το mουσείο της Ιταλικής εταιρείας, με έδρα την Μπολόνια, κουβαλούν τόσο μεγάλο ιστορικό και πολιτιστικό βάρος, ώστε δικαίως συγκαταλέγονται στην λίστα με τα κυριότερα πολιτιστικά αξιοθέατα της περιοχής.

Τόσο το ιστορικό αρχείο όσο και το Mουσείο της Ducati, φυλάσσουν αρκετά διαφορετικά έγγραφα και προϊόντα, όπως μηχανές και μοτοσυκλέτες, δηλωτικά των δραστηριοτήτων της εταιρείας, η οποία όσο περνάει ο καιρός, γίνεται μάρτυρας της ιστορίας.

 

Το τεράστιο ιστορικό αρχείο, που συμπεριλαμβάνει έγγραφα από το Τεχνικό Τμήμα της Ducati και η συλλογή μοτοσυκλετών που φυλάσσονται μέσα στο μουσείο, μιλάνε από μόνα τους για τις εργασίες και την παραγωγή της Ducati από το 1946 έως σήμερα, αποτελώντας μια σημαντική παράμετρο τόσο για την τοπική ιστορία, όσο και για την ιστορία της Ιταλίας αλλά και την διεθνή ιστορία γενικότερα.

Αυτή η σημαντική αναγνώριση, επιβεβαιώνει και ανταμείβει την μεγάλη προσοχή που η εταιρεία του Borgo Panigale δίνει στην ιστορικο-πολιτιστική κληρονομιά της και επιπλέον δίνει αξία σε μια εταιρεία πραγματικά «made in Italy», το σήμα της οποίας, όπως και τα προϊόντα της, είναι γνωστά σε όλον τον κόσμο.

Την πλούσια ιστορία αυτής της εταιρείας διαχειρίζεται και προσέχει το Ίδρυμα της Ducati, στο οποίο αναφέρθηκε τόσο ο Gianluigi Mengoli - πρόεδρος του Ιδρύματος - όσο και ο Livio Lodi, διευθυντής του Mουσείου. Οι τελευταίοι φροντίζουν να διατηρούν την παράδοση της εταιρείας ζωντανή και εκσυγχρονισμένη και κατ’ αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και της πόλης της Μπολόνια.

 

Διαβάζοντας τα έγγραφα του Ιστορικού αρχείου της Ducati και επισκεπτόμενος το Mουσείο, κάποιος θα μπορούσε να «ταξιδέψει» στα πιο σημαντικά βήματα της ιστορίας της Ιταλικής εταιρείας. Η Ducati ανέκαθεν επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη, είναι χαρακτηριστικό το πάθος της για την έρευνα και η ιστορία επιβεβαιώνει συχνά την περίφημη «αμοιβαία κατανόηση», η οποία διατηρείται - ακόμα και σήμερα - ισχυρή ανάμεσα στους υπαλλήλους της.

Πολλά είναι τα σημαντικά στάδια που χαρακτηρίζουν την ζωή της εταιρείας, από την ίδρυσή της στις 4 Ιουλίου 1926 από τους Adriano, Bruno και Marcello Cavalieri Ducati, όταν πρωτοξεκίνησαν εργοστάσιο παραγωγής υλικών για ράδια, μέχρι το άνοιγμα του εργοστασίου στο Borgo Panigale, το ορόσημο και σήμα κατατεθέν της εταιρείας στα πρώτα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν μάλιστα βομβαρδίστηκε και καταστράφηκε στις 12 Οκτωβρίου του 1944, βάζοντας σε κίνδυνο την παραγωγή της. Το εργοστάσιο όμως διατηρήθηκε χάρη στην τεράστια θέληση των αδελφών Ducati, κτίστηκε από την αρχή και έγινε ο προπομπός της καινούργιας εποχής κατασκευής μοτοσυκλετών.

 

Το 1946 είναι η χρονιά που γεννήθηκε η Cucciolo, η βοηθητική μηχανή για ποδήλατα, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία διότι ήταν ένα φτηνό μέσο μεταφοράς, προσιτό στους περισσότερους Ιταλούς που υπέφεραν από την φτώχια μετά τον πόλεμο.

Η ιστορία της Ducati έχει σημαδευτεί ανεξίτηλα, από μια ακόμη σημαντική φιγούρα, τον Giuseppe Montano, ο οποίος έδωσε ταυτότητα στην τεχνοτροπία (know-how) της. Από το 1952 έως το 1968, ο Montano δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε η Ducati να συμμετέχει σε ανταγωνιστικές κούρσες και συνέλαβε τεχνικές ιδέες και λύσεις για να σχεδιάσει μια μοτοσυκλέτα-νικητή που θα μπορούσε επίσης - και αυτό ήταν πολύ σημαντικό - να βγει σε μαζική παραγωγή.

Επίσης, ωφελήθηκε τα μέγιστα από το ταλέντο του μηχανικού Fabio Taglioni και είναι χαρακτηριστικό ότι από εκείνη την στιγμή και στο εξής, η ιστορία της Ducati και η καριέρα του μηχανικού πήγαιναν χέρι-χέρι. Ο τελευταίος, εισηγήθηκε πάνω από 1000 projects με χαρακτηριστικότερα το σύστημα Desmodromic και την σχήματος L δικύλινδρη μηχανή. Με τον Taglioni μια σειρά από σημαντικά γεγονότα και μοντέλα ακολούθησαν:

Το 1954 το Ducati 100 Gran Sport, επίσης γνωστό ως Marianna, ο γύρος της Ιταλίας (Giro d’Italia) και οι εκτός δρόμου αγώνες όπως ο Μιλάνο-Τάραντo.

Το 1956 η Ducati νικά τον πρώτο της διεθνή αγώνα στην Σουηδία, με το 125 Gran Prix Desmo. Επιπλέον, οι μοτοσυκλέτες όπως η Ducati 175 και η Scrambler, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, σηματοδοτούν την είσοδο της Ducati στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Το 1972 η Ducati κερδίζει τα «200 μίλια της Imola» με μια 750 Desmo και ένα Super Sport μοντέλο της σειράς 750 κάνει την εμφάνισή του, ακολουθούμενο αργότερα από μια Super Sport 900, η αγωνιστική εκδοχή της οποίας κέρδισε το Tourist Trophy το 1978 με τον Mike Hailwood.

Με το ξεκίνημα του Pantah 500 το 1979 και με την άφιξη την δεκαετία του ’80 σημαντικών προσώπων, όπως ο Claudi και ο Gianfranco Castiglioni, ιδιοκτήτες της Cagiva, που πήραν στα χέρια τους την εταιρεία, ξεκινά η εποχή των Superbikes και των αγώνων μεγάλων αποστάσεων.

Το 1996 η εταιρεία πουλήθηκε εκ νέου και μπήκε στο Χρηματιστήριο ως Ducati Motor Holding spa, ιδιοκτησία της Texas Pacific Group. Σήμερα, η εταιρεία ανήκει στην οικογένεια Bonomi.

 

Το ιστορικό και πολιτιστικό υπόβαθρο της εταιρείας παραμένει ζωντανό μεταξύ των μελών της εταιρείας και του προσωπικού, χάρη στην ακατάπαυστη θέληση για έρευνα και στο μεγάλο τους πάθος, που οδηγεί στην δημιουργία όλο και περισσότερο εξελιγμένων μοτοσυκλετών και περίφημων ανά την υφήλιο «made in Italy» προϊόντων, όπως η πολύπλευρη Multistrada 1200, η επαναστατική Diavel και η πιο πρόσφατη και φουτουριστική 1199 Panigale, κορυφαίο μοντέλο για το 2012.

    

 

Επόμενο άρθρο »

Φωτογραφικό: Τα κορίτσια της EXPO2

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Casey Stoner βάζει τα πράγματα στην θέση τους!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ