• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Guareschi: Τώρα θέλουμε τα αποτελέσματα!
Αποκλειστική συνέντευξη με τον Team Manager της Ducati.
Νέα 22/01/2012 - 19:01

O Vitto μιλάει ανοιχτά στον Δημήτρη Διατσίδη και εξηγεί την αισιοδοξία που υπάρχει στην ομάδα, εν όψη της νέας χρονιάς. Η συζήτηση ξεκίνησε με μια αναδρομή στο ρόλο του ίδιου στην μέχρι τώρα εξέλιξη της Desmosedici. 

 

Ε: Από τα μέσα του 2008, μαζί με τον Casey Stoner οδηγήσατε την μοτοσυκλέτα του 2009, την πρώτη προσπάθεια στην φιλοσοφία του “μη πλαισίου”, με το carbon ως επιλογή υλικού. Τότε γιατί εσύ δεν είπες στην Ducati ότι αυτός δεν είναι ο σωστός δρόμος, στην αντικατάσταση της μοτοσυκλέτας με το σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα, που κέρδιζε το 2007 και το 2008;

V.G.: Κατασκευάσαμε το carbon πλαίσιο γιατί χρειαζόμασταν περισσότερη ακαμψία και με το σωληνωτό είχαμε φτάσει το μάξιμουμ επίπεδο ακαμψίας. Θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα πιο άκαμπτο πλαίσιο και με εκείνη τη διάταξη, αλλά αυτό θα αύξανε σημαντικά το βάρος. Το carbon πλαίσιο είχε μόνο πλεονεκτήματα τότε, σε σχέση με το χωροδικτύωμα. Είναι πιο ελαφρύ, είναι πιο μικρό και μπορείς να βάλεις μέσα εκεί και το σώμα του γκαζιού. Και με αυτό κερδίσαμε αρκετά. Έτσι πιστεύω ότι κάναμε καλή επιλογή, όταν αποφασίσαμε να πάμε με αυτό το πλαίσιο. Τώρα δεν είναι ο σωστός τρόπος για να βελτιώσουμε την μοτοσυκλέτα μας! Χρειαζόμαστε ένα διαφορετικό πλαίσιο! Ο Filippo (Preziosi) το εξήγησε καθαρά γιατί πήραμε αυτήν την απόφαση για το περιμετρικό πλαίσιο φέτος. Με αυτό είναι ευκολότερο να κάνουμε μετατροπές στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς. Με αυτήν τη λύση μπορούμε να διαφοροποιήσουμε την ισορροπία, την θέση του κινητήρα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουμε κινητήρα. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα στους κανονισμούς. Και πιστεύω ότι όταν κατανοήσουμε τη θέση του κινητήρα, τη θέση του ρεζερβουάρ, τη θέση του οδηγού, γιατί αυτά τα τρία στοιχεία είναι τα πιο σημαντικά σε μια μοτοσυκλέτα, θα γυρίσουμε πίσω στην “παλιά” φιλοσοφία του “μη πλαισίου”. Για το ότι αυτή η φιλοσοφία είναι σωστή, το παράδειγμα είναι η Panigale. H Panigale έχει κάθε στοιχείο από τα τρία στην σωστή θέση και η μοτοσυκλέτα – πίστεψέ με όταν θα την δοκιμάσεις θα το επιβεβαιώσεις αυτό – είναι πολύ εύκολη, είναι πολύ γρήγορη, είναι μια απίστευτη μοτοσυκλέτα.

 

Ε: Γιατί – κατά την γνώμη σου – ο Burgess απέτυχε να βρει το σωστό δρόμο; Όταν ήρθε με τον Valentino στην Ducati είχε πει ότι η GP11 είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει δύο ρόδες, αναρτήσεις και λάστιχα που ήδη τα ξέρουμε τόσα χρόνια από την Yamaha και την Honda, οπότε θα τα βρούμε! Tι νομίζεις ότι δεν κατάλαβε στην πορεία;

V.G.: Όχι, όχι, την κατάλαβε την Ducati και εμείς καταλάβαμε τον τρόπο, αλλά αυτό δεν έγινε γρήγορα. Μιλάμε πολύ με τον Jeremy και εκείνος πολλές φορές δοκίμασε περίεργες κινήσεις στην μοτοσυκλέτα, ώστε να καταλάβει την σωστή θέση. Ο Burgess βοήθησε πολύ, ειδικά γιατί μιλάει την ίδια γλώσσα με τον Valentino και γιατί έχουν συνεργαστεί τόσα πολλά χρόνια, από τα 500 και καταλαβαίνει ακριβώς το τι λέει ο Valentino. Και βοήθησε πολύ την Ducati να παραμείνει στην πορεία. Ίσως περίμενε ότι η δουλειά θα γινόταν γρηγορότερα και ίσως στο πρώτο μέρος της σεζόν απέτυχε αρκετά, αλλά μετά κατάλαβε ότι χρειαζόμαστε χρόνο για μεγάλες αλλαγές και τώρα είναι ευχαριστημένος. Και τώρα είδες ότι ο Valentino είναι χαρούμενος, γιατί είδε την μοτοσυκλέτα και πιστεύει ότι είναι στον σωστό δρόμο.

 

Ε: Πόση από την αίσθηση των Desmosedici GP 9, 10, 11, έχει περάσει στην Panigale; Είσαι ο οδηγός που περισσότερο από όλους γνωρίζεις αυτήν την μεταφορά τεχνολογίας από το αγωνιστικό τμήμα στην παραγωγή. Έχει η αίσθηση της Panigale κάποια κοινά σημεία με την Desmosedici;

V.G.: Όχι, η αίσθηση είναι διαφορετική. H Desmosedici είναι μια πολύ άκαμπτη μοτοσυκλέτα. Η Panigale έχει την ίδια τεχνολογία – το πλαίσιο όπως της μοτοσυκλέτας του MotoGP – αλλά διαφορετική ακαμψία. Και η μοτοσυκλέτα με αυτήν την ακαμψία δουλεύει πάρα πολύ καλά! Αλλά στο MotoGP, λόγω των ελαστικών, χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ακαμψία, αφού πρέπει να πιεστούν πολύ για να δουλέψουν. Ειδικά στην τελευταία γενιά ελαστικών της Bridgestone, ο σκελετός είναι πολύ – πολύ σκληρός και για να τον πιέσεις τόσο ώστε η θερμοκρασία να ανέβει στην γόμα, χρειάζεται ένα άκαμπτο σασί. Και αυτός ο συνδυασμός είναι δύσκολος: Πρέπει να έχεις ένα άκαμπτο πλαίσιο και όλα τα επιμέρους στοιχεία σε μια καλή θέση. Δουλεύουμε προς αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύω ότι η νέα μας μοτοσυκλέτα, η GP12 που θα βρεθεί στην Μαλαισία στις αρχές Φεβρουαρίου θα είναι στο σωστό δρόμο. Νομίζω ότι έχουμε καταλάβει το τι χρειάζονται οι οδηγοί, αλλά για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα χρειάστηκε πολύ δουλειά πέρυσι. Η Panigale είναι μια άλλη ιστορία, είναι μια καλή μοτοσυκλέτα με όλη την τεχνολογία του MotoGP. Για την Ducati, είμαστε στα MotoGP & Superbike επειδή θέλουμε να κερδίζουμε και επειδή έτσι θέλουμε να προβάλουμε την μάρκα, αλλά αγωνιζόμαστε γιατί θέλουμε μέσα από εκεί να εξελίσσουμε την τεχνογνωσία μας. Και από αυτήν την εμπειρία κρατάμε τα καλύτερα και τα βάλαμε στην Panigale. Και είμαι σίγουρος ότι όταν οδηγήσεις την μοτοσυκλέτα και σταματήσεις, στο πρόσωπό σου θα υπάρχει ένα τεράστιο χαμόγελο.

 

Ε: Η δουλειά που κάνατε το 2011 ήταν πάρα πολύ, όπως είπες, αλλά όταν εσύ και ο Franco Battaini δοκιμάζετε την μοτοσυκλέτα και είστε 1 με 2 δευτερόλεπτα αργότεροι από τους εργοστασιακούς οδηγούς, είστε σε θέση να δώσετε ακριβείς πληροφορίες στον Preziosi για το πως πρέπει να την εξελίσσει;

V.G.: Είναι δύσκολο για έναν δοκιμαστή να έχει την απόδοση ενός εργοστασιακού οδηγού. Εγώ και ο Franco σίγουρα είμαστε αργότεροι αν μας συγκρίνεις με τον Valentino, αλλά όχι και 2 δευτερόλεπτα. Για παράδειγμα στο Mugello είμαστε και οι δύο ένα 1.2'' δευτερόλεπτα αργότεροι και ένα 1.2'' είναι σαν να έχεις να σκαρφαλώσεις ένα βουνό, αλλά από την άλλη μεριά δεν είναι πάρα πολύ. Μπορείς να καταλάβεις το αν η μοτοσυκλέτα δουλεύει ή δεν δουλεύει. Μια το τελικό set – up κάθε εργοστάσιο χρειάζεται τους επίσημους οδηγούς, γιατί ο δοκιμαστής είναι σημαντικό να καταλάβει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, αλλά η κορυφαία απόδοση είναι ένα πράγμα που μπορεί μόνο ο εργοστασιακός οδηγός να πιάσει. Μπορούμε να πιέσουμε, αλλά όχι όπως ο επίσημος οδηγός. Αυτός λειτουργεί στο μυαλό του τελείως διαφορετικά! Ο εγοστασιακός οδηγός έχει μόνο μια αποστολή: Την υψηλότερη απόδοση!

 

Ε: Πόσο αισιόδοξος είσαι ότι τα αποτελέσματα θα έρθουν γρήγορα; Ο Valentino είπε ότι μπορεί να συμβεί ένα θαύμα και να βρεθεί η ισορροπία αμέσως!

V.G.: O Valentino είπε κάτι σωστό, γιατί χρειαζόμαστε τις χειμερινές δοκιμές για να βελτιώσουμε την μοτοσυκλέτα μας. Αλλά πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε έτσι θα είμαστε σε καλό δρόμο. Είναι αδύνατο έτσι μαγικά να συμβεί το θαύμα. Εγώ και η Ducati και ο Valentino θέλουμε να δίνουμε τη μάχη για το βάθρο. Αυτός είναι ο στόχος μας και μπορεί να χρειάστηκε ένας χρόνος δρόμου γι αυτό, αλλά αυτός ο χρόνος πέρασε. Τώρα θέλουμε τα αποτελέσματα! Αυτό είναι το σημαντικό!

 

Ολόκληρη η συνέντευξη, με παραπάνω σχόλια στο επόμενο 30ο τεύχος του περιοδικού MOTOGP WORLD!

 

Επόμενο άρθρο »

Video: «Χρόνια Πολλά Marco!»

« Προηγούμενο άρθρο

H Kawasaki έκανε δοκιμές στην Almeria

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ