• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ezpeleta: «Θέλω τελείως διαφορετικό το 2013 από το 2012»
Απάντησε σε πολλές ερωτήσεις
Νέα 11/01/2012 - 19:58

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Madonna di Campiglio έδωσε συνέντευξη όπου μίλησε για τα θέματα του MotoGP, για το μέλλον του θεσμού και την επιθυμία του να μειώσει το κόστος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Πλέον είναι γνωστή η πρόθεσή του να αλλάξει τα δεδομένα και να μειώσει το κόστος για τις ομάδες (εξ ου και η κατηγορία «CRT»). Aυτό που θέλει να κάνει είναι να θέσει την έρευνα και εξέλιξη στην υπηρεσία της οικονομίας και όχι το αντίθετο, δηλαδή τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης των ομάδων να έχουν «απεριόριστα» ποσά για να κάνουν την δουλειά τους.  

 

Τυπικό παράδειγμα είναι αυτό που λέγεται σχηματικά ότι το κόστος ενός συμπλέκτη που χρησιμοποιούν οι εργοστασιακές ομάδες είναι όσο και αυτό που απαιτείται για την αγορά 500 σκούτερ! Λογικό είναι, λοιπόν, ότι οι δορυφορικές ή οι μικρότερες ομάδες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος.

Συγκεκριμένα ο Espeleta δήλωσε:

«Δεν θα υπάρξει διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των ομάδων. Το 2013 θα είναι μια μεταβατική χρονιά και θέλουμε να πετύχουμε δύο πράγματα. Να εξασφαλίσουμε ότι τα οφέλη των CRT ομάδων δεν θα διαφέρουν από αυτά των ομάδων που έχουν πρωτότυπες μοτοσυκλέτες και, δεύτερον, ότι η εξέλιξη των μοτοσυκλετών δεν θα γίνεται με απαγορευτικό κόστος. Αν ένας κατασκευαστής επενδύσει πολλά χρήματα και κερδίσει το Πρωτάθλημα αλλά μετά φύγει, είναι σαν να μας αφήνει με τίποτα…».

 

Όταν ρωτήθηκε ότι αυτό μπορεί να είναι εις βάρος της εξέλιξης, είπε:

«Είτε τεχνολογία, είτε θέαμα. Ή το ένα ή το άλλο. Τα μηχανοκίνητα σπορ βασίζονται σε δύο άξονες, την τεχνολογία και το θέαμα. Στην περίοδο κρίσης που διανύουμε πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ των δύο και επιλέγουμε το θέαμα το οποίο μας δίνει την απαιτούμενη τηλεθέαση. Μιλάω με τους Κατασκευαστές και έχω μεγάλη υπομονή αλλά πιστεύω ότι μέχρι τον Μάιο θα έχουμε συμφωνήσει σε μια κοινή “πλατφόρμα” για το τι θα επικρατήσει από το 2013 και έπειτα. Θέλω το 2013 να είναι τελείως διαφορετικό από το 2012».  

 

Όταν ρωτήθηκε ότι με αυτή την απόφαση δεν θα συμφωνήσουν όλοι απάντησε:

«Οι Κατασκευαστές πάντα θεωρούσαν την τεχνολογική υπεροχή ως ένα στοιχείο κυριαρχίας. Συν τω χρόνω, προέκυψαν δύο ερωτήματα: πρώτον, το κόστος εξέλιξης των μοτοσυκλετών αυξήθηκε πολύ και είναι αδύνατον να το αντέξουν όλες οι ομάδες, Δεύτερον, υπάρχουν πολλά προβλήματα που αφορούν το θέαμα (επειδή, για παράδειγμα, η διαφορά μεταξύ των πρώτων και των υπόλοιπων ομάδων είναι μεγάλη). Μπορούμε να λύσουμε αυτά τα προβλήματα. Καλό θα είναι να συμφωνήσουν όλοι. Διαφορετικά, έχουμε κάποιες ιδέες».

 

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των αναβατών στην πίστα ο Ezpeleta τόνισε:

«Αν από τις 17 μοτοσυκλέτες (στην εκκίνηση του αγώνα) πάμε στις 21, τότε τέσσερις αναβάτες θα είναι καινούργιοι. Έχουμε τον τρόπο να σταματήσουμε αυτούς που δεν τηρούν τους κανονισμούς ασφαλείας. Πάντως πιστεύω ότι η διαφορά του πρώτου από τον τελευταίο (αναβάτη) θα είναι μικρότερη από αυτή που υπάρχει αντίστοιχα στην Formula 1».  

 

Για την λεγόμενη «μοτοσυκλέτα του 1.000.000 ευρώ» δήλωσε:

«Ήταν μία από τις προτάσεις μας. Τρεις Κατασκευαστές δήλωσαν ότι αυτό είναι το όριο τεχνολογικής εξέλιξης. Δεν είναι από αυτές που προτιμώ καθώς θέλω να μειώσω τις επιδόσεις και μειώνοντας τες μειώνεις και το κόστος. Πάντως αυτό το ποσό είναι το όριο των μικρότερων ομάδων για μία σεζόν».

 

Για την πιθανότητα να δημιουργούν οι Κατασκευαστές μοτοσυκλέτες CRT και να τις πουλούν, είπε:

«Οι δορυφορικές ομάδες δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το επίσημο ποσό χρημάτων που είναι μεταξύ των 2.000.000 – 2.500.000 ευρώ. Αν προσθέσουμε και αυτά που πρέπει να δώσουν σ’ εμάς (Dorna) τότε δεν φτάνουν τα χρήματα. Αν το κόστος της μοτοσυκλέτας είναι στο 1.000.000 ευρώ τότε θα μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί.

Το πρόβλημα είναι ότι μια (πρωτότυπη) μοτοσυκλέτα κοστίζει τρεις φορές περισσότερο. Δεν με νοιάζει εάν θα είναι CRT ή αν θα έχει κάποια άλλη ονομασία. Με νοιάζει να κοστίζει 1.000.000 ευρώ. Μπορούμε να πούμε ότι κάθε κατασκευαστής θα έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες ή να αποφασίσουμε ότι απαγορεύεται το leasing. Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι ιδιοκτησία της ομάδας».

 

Για τις αντιρρήσεις που προβάλουν οι Ιάπωνες Κατασκευαστές στα σχέδιά του, είπε σχετικά:

«Δεν έχουν υπαναχωρήσει στις θέσεις τους. Όμως δεν θα υπάρξει πολεμική. Μιλάω με τους Ιάπωνες εδώ και 22 χρόνια και νομίζω ότι έχω την ευκαιρία να τους πείσω. Στο μέλλον, η εμπορική δραστηριότητά τους θα εξακολουθήσει να είναι καλή».  

 

Για το εάν θα υπάρχουν 20 Grand Prix σε μια σεζόν (από 18 που περιλαμβάνονται τώρα), ο Εzpeleta δήλωσε:

«Μπορώ να πω ότι στο προσεχές μέλλον δεν θα γίνονται τέσσερα Grand Prix στην Ισπανία. Η κρίση άγγιξε και αυτό το σημείο. Υπάρχουν χώρες που περιμένουν σε λίστα αναμονής, τις οποίες τις ξέρετε, π.χ. Ινδία, Κορέα. Ωστόσο θα προσπαθήσουμε να παραμείνουμε στα 18 Grand Prix».

Επόμενο άρθρο »

O Lorenzo στην πίστα του Νέου Δελχί

« Προηγούμενο άρθρο

Moto3: O Iwema παραμένει στον θεσμό

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ