• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Rossi, Stoner: Οι πτώσεις των «θεών»
Μια αναφορά στις άτυχες στιγμές τους
Νέα 10/12/2011 - 11:53

Κάποτε υπήρχε ο «Rolling Stoner», ένας εκπληκτικά γρήγορος αναβάτης που όμως έπεφτε συχνά, και ο «Γιατρός Rossi», ο οποίος ήταν γνωστός για τις χειρουργικής ακρίβειας κινήσεις του όταν οδηγούσε στο όριο.

Οι Valentino Rossi και Casey Stoner αντιμετωπίζονταν ως τα «άκρα αντίθετα» του MotoGP. Όμως τα δεδομένα άλλαξαν όταν ο Αυστραλός πήγε στην Honda και ο Ιταλός στην Ducati. Έτσι φέτος ο Stoner τερμάτισε στις πρώτες θέσεις σε κάθε αγώνα πλην αυτού στην Jerez όπου συγκρούστηκε με τον Rossi (δεύτερη φωτογραφία) ενώ ο «Vale» είχε πολλές πτώσεις, κουνώντας πολλές φορές το κεφάλι του με δυσπιστία μετά από αυτές.

 

Όπως φαίνεται, και οι δύο αναβάτες υπήρξαν «θύματα» της Desmosedici και ιδίως του εμπρός μέρους αυτής. Για κάποιους λόγους που δεν μπορούν να καταλάβουν ούτε οι μηχανικοί της Ducati, η μοτοσυκλέτα δεν επιτρέπει στον οδηγό της να αντιληφθεί πότε ο εμπρός τροχός της πλησιάζει στο όριο της πρόσφυσης του. Απλά, δεν τους έδινε την απαραίτητη αίσθηση που αναζητούσαν.

 

Στην περίπτωση του Rossi, μάλιστα, εμφανιζόταν το φαινόμενο της ταλάντωσης λίγο πριν την (απροειδοποίητη) πτώση. Σε δηλώσεις τους οι Rossi και Stoner ανέφεραν συχνά το φαινόμενο. Χαρακτηριστικά, ο Αυστραλός αναβάτης είχε πει πέρσι έπειτα από την πτώση του στην Jerez:

«Ήταν παρόμοια με αυτή στο Κατάρ. Μπήκα στην στροφή με λιγότερη πίεση στο εμπρός μέρος το οποίο γλίστρησε».  

 

Αυτό έκανε τον Stoner και τους μηχανικούς να αρχίσουν να ελέγχουν την κατανομή του βάρους στην μοτοσυκλέτα, κάτι που έκανε και ο Rossi φέτος. Βασικό ρόλο έπαιξε και το στυλ οδήγησης των δύο κορυφαίων αναβατών.

Η πτώση του Stoner στις ελεύθερες δοκιμές του φετινού Ολλανδικού GP.
Η πτώση του Stoner στις ελεύθερες δοκιμές του φετινού Ολλανδικού GP.

Ο Rossi προτιμά να οδηγεί ρίχνοντας το βάρος περισσότερο στον εμπρός τρόχο ενώ ο Stoner στον πίσω. Καθώς ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν αισθανόταν μεγάλη σιγουριά οδηγώντας την Desmosedici, ο Filippo Preziosi αποφάσισε να προσθέσει βάρος στο εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτό το είδαμε στην GP12.

 

Να πούμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από την υιοθέτηση του αλουμινένιου πλαισίου, στην Ducati σκέφτονται να μειώσουν την περιεχόμενη γωνία των 90 μοιρών του V4 κινητήρα για να μπορέσουν να τον τοποθετήσουν πιο πίσω στην μοτοσυκλέτα, για καλύτερη κατανομή βάρους.

Σίγουρα στην Ducati κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο.

 

Παρακάτω μπορούμε να δούμε πότε συνέβησαν οι πτώσεις των Rossi και Stoner, φέτος και πέρσι αντίστοιχα, καθώς και την αιτία από την οποία αυτή προκλήθηκε.

 

Οι πτώσεις του Rossi το 2011 και οι αιτίες αυτών:

1. Χερέθ, Κατατακτήριες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

2. Χερέθ, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

3. Βαρκελώνη, Ελεύθερες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

4. Σίλβερστοουν, Ελεύθερες δοκιμές, Βρεγμένη πίστα.

5. Σάτσενρινγκ, Ελεύθερες δοκιμές, Κρύα ελαστικά.

6. Ινδιανάπολη, Κατατακτήριες δοκιμές, Εμπρός μέρος.

7. Αραγονία, Κατατακτήριες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

8. Μοτέγκι, Αγώνας, Σύγκρουση.

9. Αυστραλία, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

10. Σεπάνγκ, Κατατακτήριες δοκιμές, Εμπρός μέρος.

 

Οι πτώσεις του Stoner το 2010 και οι αιτίες αυτών:

1. Κατάρ, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

2. Χερέθ, Ελεύθερες δοκιμές, Εμπρός μέρος.

3. Λε Μαν, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

4. Μουτζέλο, Ελεύθερες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

5. Ινδιανάπολη, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

6. Μιζάνο, Κατατακτήριες δοκιμές, Εμπρός μέρος.

7. Αραγονία, Ζέσταμα, Οδηγικό λάθος.

8. Μαλαισία, Ελεύθερες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

9. Μαλαισία, Αγώνας, Κρύα ελαστικά.

10. Εστορίλ, Ελεύθερες δοκιμές, Οδηγικό λάθος.

11. Εστορίλ, Αγώνας, Εμπρός μέρος.

Επόμενο άρθρο »

Η Απονομή του Ελληνικού Πρωταθλήματος Σ.Ο.Α.Μ.

« Προηγούμενο άρθρο

Video: Desmo Tracker από την «RSD»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα