• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Nakamoto μιλά για τα καύσιμα
Αναγνωρίζει τον σημαντικό ρόλο στην απόδοση και τη μείωση της κατανάλωσης
Νέα 23/08/2011 - 15:19

Όταν η Honda HRC εμφανίστηκε το 1995 συνεργάστηκε με την Repsol για να εξελίξουν καύσιμα και λιπαντικά τα οποία θα είχαν καλύτερα χαρακτηριστικά από αυτά που χρησιμοποιούνταν ήδη τότε. Η συνεργασία των ανθρώπων και από τις δύο πλευρές έφερε σύντομα αποτέλεσμα στους τετράχρονους κινητήρες.

Ενόψει των αλλαγών στους κανονισμούς για το 2012 η πρόκληση είναι μεγάλη και ο τομέας της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ σημαντικός. Ένας από τους ανθρώπους που το γνωρίζει πολύ καλά αυτό είναι ο Shuhei Nakamoto, Αντιπρόεδρος του HRC, ο οποίος σε σχετική συνέντευξή του είπε:

«Χάρη στα καύσιμα που μας δίνει η Repsol έχει μειωθεί η κατανάλωση. Οι κινητήρες μας χρειάζονται μικρότερη ποσότητα για να λειτουργήσουν και αυτό οφείλεται στο καύσιμο. Δουλεύουμε στενά με τους συνεργάτες μας και κάνουμε δοκιμές στους κινητήρες του MotoGP στο Τεχνολογικό Κέντρο της Repsol που βρίσκεται στην Mostoles. Mερικές φορές, οι μηχανικοί μας ταξιδεύουν συχνά στην Μαδρίτη και οι άνθρωποι της Repsol έρχονται στα κεντρικά γραφεία μας, στην Saitama.»  

 

Φαινομενικά, το ποσό που απαιτείται για τα καύσιμα είναι αμελητέα ποσότητα σε ό,τι αφορά το συνολικό λειτουργικό κόστος μιας ομάδας, οπότε η κατανάλωση θα μπορούσε να μην είναι θέμα. Όμως, οι κανονισμοί περιορίζουν το ρεζερβουάρ μιας μοτοσυκλέτας του MotoGP στα 21 λίτρα και αυτό αναδεικνύει την κατανάλωση καυσίμου σε καίριο ζήτημα για τον αγώνα. Συνεπώς πρέπει να υπάρχει η χρυσή τομή μεταξύ κατανάλωσης και μέγιστης απόδοσης. Ο Nakamoto επισημαίνει:

«Υπάρχουν δύο αξιοπρόσεκτοι παράγοντες σε ό,τι αφορά τα καύσιμα. Ο πρώτος είναι ότι ένα καλής ποιότητας καύσιμο πρέπει να βελτιώνει σημαντικά τη ρύθμιση του κινητήρα, την απόδοσή του και να επιτρέπει μια πιο χρηστική καμπύλη ισχύος. Ο δεύτερος είναι να μειώνει την κατανάλωση χωρίς να μειώνει αντίστοιχα και το επίπεδο απόδοσης του κινητήρα. Αυτό είναι πιο δύσκολο την περίοδο που εξελίσσεις ένα νέο καύσιμο καθώς πρέπει να πληροί τους κανονισμούς της FIM. Πριν ήταν πιο εύκολο, όμως τώρα η FIM έχει θέσει πολλούς περιορισμούς κατά τη διάρκεια δημιουργίας ενός νέου καυσίμου.

Ακόμα μία σημαντική πρόκληση για το καύσιμο και το λιπαντικό είναι να διατηρήσει ο κινητήρας την μέγιστη δυνατή απόδοσή του για όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, να αυξηθεί η διάρκεια ζωής του.»  

 

Αναφορικά με το τι ισχύει στην Honda, o Nakamoto είπε:

«Η καύση (στον κινητήρα) είναι αποτέλεσμα ύπαρξης μείγματος καυσίμου και αέρα. Βασική παράμετρος είναι να έχεις την ίδια ισχύ και απόδοση με περίσσια αέρα. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομείς καύσιμο και μειώνεις το βάρος της μοτοσυκλέτας. Χάρη στην εξέλιξη που έχουμε κάνει με τους ανθρώπους της Repsol έχουμε ένα καύσιμο που έχει τον ίδιο βαθμό απόδοσης με αυτό των άλλων ομάδων αλλά μας επιτρέπει να μειώνουμε την κατανάλωση.

Ο κανονισμός για την ύπαρξη ρεζερβουάρ 21 λίτρων είναι μεγάλη πρόκληση. Πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτόν και την πείρα που θα αποκτήσουμε από το MotoGP να την μεταφέρουμε και στους κινητήρες των εμπορικών μοτοσυκλετών της Honda. Τόσο εμείς όσο και στην Repsol νοιαζόμαστε για το περιβάλλον και γι’ αυτό προσπαθούμε να μειώσουμε την κατανάλωση και τους ρύπους, χωρίς να υστερήσουμε στο ελάχιστο στις απαιτήσεις που έχει το MotoGP.»  

 

Βεβαίως, αυτή η συνεργασία δεν επωφελεί μόνο την Honda αλλά και την Repsol καθώς δημιουργεί καλύτερης ποιότητας καύσιμα για τα πρατήριά της, όπως επισήμανε ο Nakamoto:

«Για την εξέλιξη των καυσίμων για τους αγώνες χρησιμοποιούμε τεχνικές που ξέρουμε ότι μπορούν να εφαρμοστούν και σε αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά στα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες μας. Η μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων είναι ζωτικής σημασίας και σε αυτά. Στην Ιαπωνία, οι νόμοι για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ αυστηροί και έχουμε αναπτύξει την τεχνολογία για τη δημιουργία καθαρότερων κινητήρων.

Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι ο κινητήρας των 1000cc που θα χρησιμοποιήσουμε την επόμενη χρονιά στο MotoGP έχει ορισμένα τεχνολογικά στοιχεία ίδια με αυτά που χρησιμοποιούμε σε κάποιες μοτοσυκλέτες παραγωγής μας.»

 

Τέλος, για το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου στις «χιλιάρες» μοτοσυκλέτες του MotoGP, ο Nakamoto κατέληξε λέγοντας:

«Ενώ πέρσι προσπαθήσαμε με τους ανθρώπους της Repsol να δημιουργήσουμε ένα καύσιμο που να βελτιώνει την απόδοση στον κινητήρα των 1000cc, φέτος συνεχίσαμε την προσπάθεια να μειώσουμε την κατανάλωση και την απαιτούμενη ποσότητα. Οι κανονισμοί επιβάλλουν ίδιο ρεζερβουάρ (21 λίτρα) και μεγαλύτερη χωρητικότητα κινητήρα. Το σημαντικό δεν είναι να αυξήσουμε την ιπποδύναμη αλλά να μειώσουμε την κατανάλωση και την απόδοση του κινητήρα. Η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι μεγάλη.»

Επόμενο άρθρο »

Δεν θα υπάρξουν εντολές στην Yamaha

« Προηγούμενο άρθρο

Θετικό κλίμα στην Honda

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ