• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το παρόν και το μέλλον του MotoGP στην ελληνική TV
Εδώ και τώρα ας μας πουν αν το θέλουν ή όχι
Νέα 26/04/2011 - 20:49

Απόψεις: του Δημήτρη Διατσίδη 

 

Η πρόσφατη ιστορία του MotoGP στην ελληνική τηλεόραση έχει κάτι να μας πει και να δείξει αν υπάρχει μέλλον!

Το MotoGP μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια στη δεκαετία του ’90 και τα πρώτα χρόνια μετά το 2000, έμεινε εκτός ελληνικών καναλιών για αρκετό καιρό. Το 2004 το TV Magic του Πειραιά, με τοπική εμβέλεια στην περιοχή της Αττικής, πήρε τα δικαιώματα του «MotoGP Show», της εκπομπής με τα κυριότερα στιγμιότυπα όλων των κατηγοριών, η οποία μεταδιδόταν κάθε Πέμπτη βράδυ, μετά τον κάθε αγώνα του Πρωταθλήματος. Η επιτυχία του ήταν σημαντική, οπότε ο υπογράφων την επόμενη χρονιά εξασφάλισε τα δικαιώματα των μεταδόσεων για την εταιρία «2 Δέλτα», μια ιστορία που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Δεν θα σταθώ στην αρχική δυσπιστία των υπευθύνων προγράμματος της ΕΤ3 για το αν θα πετύχαινε το εγχείρημα το 2005, δυσπιστία που εξαφανίστηκε μετά την πρώτη κιόλας μετάδοση, με τα νούμερα τηλεθέασης να εκτοξεύονται, σε σχέση με το μέσο όρο του καναλιού που τότε ήταν στο 1.7%! Η ΕΤ3 φιλοξένησε το MotoGP μέχρι και το 2008, για 4 τηλεοπτικές και αγωνιστικές αντίστοιχα σεζόν, παράλληλα με τις μεταδόσεις από το Eurosport. Όλα αυτά τα χρόνια η ΕΤ3 δεν πλήρωσε ούτε ένα Ευρώ, αντίθετα εισέπραξε πολλά χρήματα από διαφημίσεις, με την 2 Δέλτα να έχει την διαφημιστική υποστήριξη από πολλές εταιρίες του χώρου της μοτοσυκλέτας, με την BP ultimate κύριο χορηγό μέχρι και σήμερα.

Από το 2009, το Eurosport δεν έχει πια τα δικαιώματα και όποιο κανάλι θα τα έπαιρνε θα έπρεπε να πληρώσει τα διπλάσια χρήματα, από τα ήδη πολλά, που ζητούσε η DORNA, η εταιρία που κατέχει τα δικαιώματα παγκοσμίως.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η τρομερή αύξηση που έγινε στην πορεία, από το 2005 και μετά, οφείλεται κυρίως σε επιτήδειους ελληνάρες που βλέποντας την επιτυχία του MotoGP, πήγαν στην Ισπανική εταιρία και πρόσφεραν πολλαπλάσια χρήματα για κάτι που το έβλεπαν μόνο ως τηλεοπτικό προϊόν, άνθρωποι που δεν έχουν οδηγήσει σπορ μοτοσυκλέτα ποτέ στη ζωή τους. Με κάτι ΧΤ κυκλοφορούσαν στα τηλεοπτικά πάρτυ, γνωρίζοντας τους υπευθύνους των σταθμών, στους οποίους έταζαν λαγούς με πετραχήλια.

Τέλος πάντων βρέθηκε το 2009 ο ΣΚΑΪ που πήρε στους ώμους του το βαρύ φορτίο του MotoGP, αλλά μετά από μια μέτρια διαφημιστικά χρονιά το άφησε ξανά στους ώμους της 2 Δέλτα και του περιοδικού MOTOGP WORLD από το 2010 και μετά.

Οι εταιρίες του χώρου που τα προηγούμενα χρόνια είδαν άνθιση στο χώρο, έμειναν έξω και με τρυκ του τύπου: «αφού βλέπουν εκεί τις μοτοσυκλέτες μας, γιατί να βάλουμε διαφήμιση», έκαναν την πάπια και το 2010 το περιοδικό χρειάστηκε να πληρώσει από την τσέπη του κοντά στις 50,000 Ευρώ, για να βλέπουν οι υπεύθυνοι αυτών των εταιριών τις μοτοσυκλέτες τους να γυρνούν στις πίστες. Ευτυχώς βέβαια υπάρχουν πάντα οι εταιρίες που πίστεψαν και πιστεύουν στην δύναμη του MotoGP, οι οποίες βοήθησαν να μην βουλιάξει τελείως και να υπάρχει και το 2011, παρά την κρίση.

Η BP ultimate και φέτος είναι ο μεγάλος χορηγός, η Honda – ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ και πάλι είναι εκεί , μαζί με την Piaggio Ελλάς, που και με την Aprilia βοηθούν σημαντικά, η SYM της Γκοργκόλης Α.Ε. συμμετέχει όπως εδώ και χρόνια, η KYMCO μπαίνει από τον αγώνα του Estoril. H Suzuki το σκέφτεται ακόμη. Τα αναψυκτικά Λουξ από την Πάτρα «λουξάρουν MotoGP» και το δείχνουν έμπρακτα. Ο Γιώργος Πιερράκος της Pierrakos – Moto, έβαλε τα γυαλιά σε πολλούς και έκανε φέτος το μεγάλο βήμα στην τηλεόραση, τη στιγμή που η μια από τις εταιρίες που εκπροσωπεί είναι απούσα. Το ανάλογο βήμα κάνει και ο Φάνης Στρωματιάς της Fan_Motorcycles, ενώ η Ducati – Hellinmoto βοηθάει όσο μπορεί το περιοδικό. Η Energie με τα γνωστά τζιν που στο παρελθόν έντυναν τον Valentino Rossi, ντύνει τους τηλεθεατές των μεταδόσεων. H TZORTZOPOULOS με τα κράνη SHOEI, τις μπότες SIDI και τις φόρμες και γάντια της Ελβετικής IXS, είναι ο χορηγός των αγώνων, από την εποχή του TV Magic, μέχρι τώρα! 8 χρόνια συνέχεια στο πλευρό του MotoGP. Η εταιρία «Μπαξεβάνης» θα είναι και αυτή κοντά μας με NOLAN, X-lite, Clover, όπως και η MC Motor Import με ARAI, DAINESE, AGV, VR46. Πολύτιμη και η βοήθεια, μέσω του περιοδικού, των ARAOUZOS – HONDA, ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ – MOTO RUN, QUICK TURN, BMW HELLAS, BMW ΒΑΓΙΑΝΕΛΗΣ, MICHELIN, POWER HOUSE.

Όμως δυστυχώς παρά το ότι είναι αρκετοί οι χορηγοί, δεν φτάνουν για να συντηρήσουν το ακριβό αντίτιμο που πρέπει να πληρωθεί στους Ισπανούς. Έτσι λοιπόν αυτοί που κάνουν την πάπια και μένουν εκτός, σε λίγο δεν θα μπορούν να λένε «αφού βλέπουν εκεί τις μοτοσυκλέτες μας, γιατί να βάλουμε διαφήμιση»! Γιατί απλά ίσως να μην το βλέπουν καθόλου, ή ίσως να καταλήξει σε κάποιο συνδρομητικό ώστε να το βλέπουν λίγοι. Το MotoGP δυστυχώς δείχνει ένα αδύναμο τηλεοπτικά προϊόν, αφού δεν καταφέρνει να έχει την στήριξη ούτε των εταιριών που συμμετέχουν παγκοσμίως στο θεσμό. Και αυτές οι εταιρίες εδώ και τώρα ας μας πουν αν το θέλουν ή όχι; Και ας εξηγήσουν στους μετόχους τους γιατί δεν υποστηρίζουν ένα τηλεοπτικό γεγονός που αποδεδειγμένα φέρνει κόσμο στην μοτοσυκλέτα και μαζί ας εξηγήσουν την πτώση των μεριδίων τους και το που ξοδεύουν τα χρήματα που έχουν για μάρκετινγκ. Γιατί χρήματα υπάρχουν και ξοδεύονται, αλλά αλλού, όχι στο MotoGP.

 

ΥΓ: Θα επανέλθουμε στο θέμα για να εξηγήσουμε γιατί στην στρεβλή τηλεοπτική αγορά οι διαφημιστικές εταιρίες ΔΕΝ προβάλλουν τα αντρικά προϊόντα, στο MotoGP που έχει τα καλύτερα νούμερα για αυτό το κοινό!!

 

Επόμενο άρθρο »

Ο Μπίλης Καντίλης στο εμπορικό κέντρο TALOS PLAZA

« Προηγούμενο άρθρο

Προετοιμάζονται στη Honda

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ