• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Cecchinelli: «Το μέλλον του MotoGP»
Μίλησε για το ρόλο του και για το τι θέλει να επιτύχει
Νέα 12/04/2011 - 12:44

Η Ducati είναι η πρώτη που έκανε δοκιμές με την μοτοσυκλέτα των 1.000cc για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της επόμενης χρονιάς, δίνοντας πρώτη το παράδειγμα. Βεβαίως, πιθανότατα και οι Honda και Yamaha θα έχουν κάνει και αυτές κάποιες δοκιμές με τις αντίστοιχες μοτοσυκλέτες τους, όμως η Ιταλική ομάδα ήταν η πρώτη που έβαλε τους επίσημους αναβάτες της να οδηγήσουν την Desmosedici GP12 παρουσία του Τύπου.

 

Ο Corrado Cecchinelli, ο οποίος πρόσφατα ορίστηκε Διευθυντής Τεχνολογίας του MotoGP (και πρώην στέλεχος της Ducati), έδωσε συνέντευξη στον Ιταλικό Τύπο όπου εξήγησε κάποια δεδομένα αναφορικά με τους κανονισμούς που πρόκειται να ισχύσουν το 2012. Ο ίδιος ξεκίνησε λέγοντας τα εξής:

«Να διευκρινίσω ότι δεν είμαι Τεχνικός Διευθυντής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, αυτή είναι αρμοδιότητα του Mike Webb. Αυτός είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή των ισχυόντων κανονισμών. Εγώ είμαι υπεύθυνος για τον ορισμό των μελλοντικών κανονισμών και για τα τεχνολογικά ζητήματα της Dorna. Επίσης, έχω αρμοδιότητα για κάποια θέματα ασφάλειας».

 

Κάποιοι περιμένουν σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, όπως για παράδειγμα την απαγόρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων.

«Αυτά τα συστήματα είναι ένα θέμα εκτός ατζέντας. Δεν μπορούμε να γυρίσουμε στο παρελθόν. Βεβαίως μπορούμε να απαγορέψουμε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ή τη χρήση GPS στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU). Όμως δεν μπορούμε να απαγορέψουμε συστήματα τα οποία δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα και δεν έχουμε τη δυνατότητα να πισωγυρίσουμε. Επίσης, τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι σημαντική παράμετρος για τους κατασκευαστές. Κατά κάποιο τρόπο, (η εφαρμογή τους) είναι ανταπόδοση της επένδυσης που κάνουν αυτοί στους αγώνες».

 

Γιατί επιστρέφουμε στους κινητήρες των 1.000cc;

«Ο λόγος είναι να επιτρέψουμε σε ανεξάρτητους κατασκευαστές να λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με απλούς και ξεκάθαρους κανονισμούς. Με σαφείς τεχνικούς κανόνες μια ομάδα μπορεί να ξεπεράσει κάποια άλλη, όμως δεν θα έχει ουσιαστικό πλεονέκτημα. Οι κινητήρες των 1.000cc θα έχουν περισσότερη ισχύ και θα είναι πιο εύκολοι στη χρήση τους. Θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και θα μειωθεί το κόστος».

 

Δεν υπάρχει κίνδυνος ένας κινητήρας παραγωγής να ξεπεράσει έναν πρωτότυπο;

«Θεωρώ ότι ένας κινητήρας παραγωγής μπορεί να έχει παραπλήσια ισχύ με έναν πρωτότυπο αλλά έχει δίκιο ο Filippo Preziosi όταν λέει ότι ένας αμιγώς πρωτότυπος κινητήρας θα είναι πάντα ανώτερος, συγκριτικά. Ένας κινητήρας παραγωγής δεν μπορεί να έχει τον ίδιο λόγο βάρους/απόδοσης (με έναν πρωτότυπο), ακόμα και εάν επιτραπεί να υπάρξει κάποιος συγκεκριμένος αριθμός κινητήρων (παραγωγής) που το βάρους τους θα είναι πολύ μικρότερο».

 

Τι πρόκειται να ισχύσει στην Moto2;

«Η Moto2, η οποία ήταν μια πολύ καλή ιδέα, θα συγχρονιστεί με την Moto3. Οι μοτοσυκλέτες της τελευταίας θα είναι περισσότερο εξελιγμένες (από τα 125cc) χάρη στην ύπαρξη πολλών κινητήρων. Ίσως δούμε να μην υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί σε ότι αφορά τους κινητήρες της Moto2».

 

Ναι, αλλά η FIM δεν είναι αυτή που φτιάχνει τους κανονισμούς;

«Δουλεύω για το MotoGP, αυτοί με πληρώνουν. Σε έναν ιδανικό κόσμο θα εργαζόμουν για την FIM. Έτσι στόχος μου είναι να κάνω την Dorna να είναι περισσότερο δημιουργική σε ό,τι αφορά τα θέματα τεχνολογίας. Ο ενδιάμεσος κρίκος είναι η MSMA και ελπίζω ότι οι Κατασκευαστές θα συμφωνήσουν σε κάποια πράγματα. Βεβαίως είναι δύσκολο, για παράδειγμα δεν υπήρχε συμφωνία για ισχύσει κανονισμός για ένα ελάχιστο βάρος στις μοτοσυκλέτες. Η άποψη του κάθε κατασκευαστή απορρέει από τον σωματότυπο των αναβατών που έχει, δηλαδή εάν αυτοί είναι υψηλόσωμοι ή όχι».

Επόμενο άρθρο »

Προετοιμάζεται ο Pedrosa

« Προηγούμενο άρθρο

«Jorge Lorenzo: Ο νέος Βασιλιάς του MotoGP»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα