• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Μία Ariel με τον πιο παράξενο κινητήρα βγήκε προς πώληση
Νέα Αγοράς 27/11/2025 - 11:07

Η Bring-a-Trailer μόλις ξεκίνησε μια δημοπρασία για μία από τις παλιές μοτοσυκλέτες της Ariel, γνωστές με το χαϊδευτικό όνομα Squariel

Πριν από μερικές εβδομάδες, η MV Agusta παρουσίασε έναν πρωτότυπο κινητήρα στην EICMA, που έγινε το θέμα συζήτησης όλων. Ο πεντακύλινδρος κινητήρας, με τρία έμβολα στη μία σειρά και δύο στη δεύτερη, που κινείται από έναν παράξενο στροφαλοφόρο σε σχήμα U, λέγεται ότι έχει προοπτική παραγωγής, με την πρώτη μοτοσυκλέτα που θα τον χρησιμοποιεί να αναμένεται πιθανότατα στα τέλη του επόμενου έτους.

Αλλά ο κινητήρας της MV Agusta δεν είναι ο πρώτος που προσπάθησε αυτό τον σχεδιασμό. Η Ariel Motorcycles, η πρόγονος της Ariel Motors και κατασκευάστρια του εντυπωσιακού μοντέλου Nomad, είχε κατασκευάσει κάποτε έναν παράξενο “τετράγωνο” κινητήρα για τις μοτοσυκλέτες της. Η ιστοσελίδα RideApart είχε καλύψει με ένα ωραίο άρθρο την Squariel παλιότερα και εκείνη η ιστορία, μαζί με την κάλυψη όλων των άλλων για τον νέο κινητήρα της MV Agusta, έφερε ξανά τη μοτοσυκλέτα στο προσκήνιο.

Αυτό έκανε έναν τολμηρό κάτοχο μιας Squariel πιθανότατα να σκεφθεί να πουλήσει τη δική του. Με την νέα αγγελία στην Bring-a-Trailer, το αντικείμενο της δημοπρασίας είναι πλέον μια Ariel Square Four του 1953, η οποία κινείται από τον τετρακύλινδρο κινητήρα OHV των 997 κ.εκ. της Ariel και συνδυάζεται με τετρατάχυτο κιβώτιο. Οι τετρακύλινδροι κινητήρες δεν είναι φυσικά άγνωστοι στον κόσμο των μοτοσυκλετών, αλλά η τετράγωνη διάταξη της Ariel ήταν πραγματικά κάτι το εντελώς παράξενο στη βιομηχανία.

Σύμφωνα με όσα έχουν γραφεί στην ιστοσελίδα RideApart, ο άνθρωπος που ευθύνεται για την Ariel Square Four ήταν ο Edward Turner, ο οποίος το 1928 αποφάσισε να δημιουργήσει έναν κινητήρα πολύ καλύτερα ισορροπημένο, με λιγότερους κραδασμούς, από τους άλλους της εποχής. Ο σχεδιασμός του ήταν ένας κινητήρας με ένα μπλοκ σε σχήμα κουτιού, με δύο αντίθετους στροφαλοφόρους και τέσσερις κυλίνδρους τοποθετημένους σε τετράγωνο έχοντας τους δύο μπροστά και τους άλλους δύο πίσω. Ήταν, σε γενικές γραμμές, δύο εν σειρά δικύλινδροι ενωμένοι σε κοινό κάρτερ.


Οι στροφαλοφόροι ήταν συνδεδεμένοι με γρανάζια έχοντας δύο σφόνδυλους και περιστροφή αντίθετη μεταξύ τους. Κατά την λειτουργία, δύο διαγώνιοι αντίθετοι κύλινδροι βρίσκονταν στο κατώτερο νεκρό σημείο, ενώ το άλλο ζεύγος στο ανώτερο. Θεωρητικά, αυτή η διάταξη θα εξουδετέρωνε τα γυροσκοπικά φαινόμενα των κινούμενων μερών, μειώνοντας σημαντικά και τους κραδασμούς στη λειτουργία. Ο κινητήρας αυτός ονομάστηκε Square Four.

Αλλά ο κινητήρας άρχισε να χάνει τη δημοτικότητά του λίγο πριν το μοντέλο προς πώληση βγει από τη γραμμή παραγωγής, καθώς όλο και περισσότεροι αναβάτες αναζητούσαν μικρότερου κυβισμού, υψηλόστροφες μοτοσυκλέτες. Και η Ariel σταμάτησε την παραγωγή του τετραγώνου κινητήρα γύρω στο 1960. Ποιος θα φανταζότανε ότι η MV Agusta θα επανέφερε μια παρόμοια διάταξη με έναν επιπλέον κύλινδρο περίπου 65 χρόνια αργότερα.

Σύμφωνα με την Bring-a-Trailer:
«Αυτή η Ariel Square Four του 1953 εισήχθη στις ΗΠΑ από το Ηνωμένο Βασίλειο το 2001 και αγοράστηκε από τον πωλητή στ
ην BaT τον Σεπτέμβριο του 2023. Φινιρισμένη σε μπορντό με χρυσές γραμμές, η μοτοσυκλέτα κινείται από έναν κινητήρα 997 κ.εκ. OHV square-four σε συνδυασμό με τετρατάχυτο κιβώτιο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αποσβεστήρα τιμονιού, μανιβέλα εκκίνησης, διπλή εξάτμιση, μονή σέλα με ελατήρια, πίσω ανάρτηση Anstey-link και στήριξη με κεντρικό και πλαϊνό σταντ. Εργασίες υπό την τωρινή ιδιοκτησία περιλάμβαναν ανακατασκευή του καρμπυρατέρ, αλλαγή λαδιών και αντικατάσταση ελαστικών, μπουζί, σωληνώσεων λαδιού και καυσίμου, μπαταρίας και βάσης, και τακάκια φρένων. Αυτή η Square Four προσφέρεται με εγχειρίδιο ιδιοκτήτη, πιστοποιητικό χρονολόγησης από το Ariel Owner Motor Cycle Club, φόρμα αξιολόγησης AMCA και άδεια της Φλόριντα στο όνομα του πωλητή».

Τη στιγμή που γράφεται το άρθρο, η υψηλότερη προσφορά είναι στα 7,000 €, τιμή που δεν είναι καθόλου άσχημη για ένα κομμάτι ιστορίας. Επιπλέον, ο τυχερός νέος ιδιοκτήτης θα αποκτήσει μια μοτοσυκλέτα με τετραγωνο κινητήρια πριν ακόμα κυκλοφορήσει η αντίστοιχη της MV Agusta, οπότε θα έχει ενδιαφέρον να κυκλοφορεί ακόμα στο δρόμο μία τέτοια μοτοσυκλέτα.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Η Yamaha στο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα