• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Tα 5 σημαντικά στοιχεία για τα φρένα στο Mugello
Toν Iταλικό αγώνα της Brembo στο MotoGP
Νέα 19/06/2025 - 12:20

Μια εβδομάδα μετά τον Παγκόσμιο γύρο Superbike στο Misano, το MotoGP σταματά επίσης στην Ιταλία, αυτή τη φορά με κατεύθυνση προς το Mugello.

Φέτος, η Brembo γιορτάζει την 50η επέτειό της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αναλαμβάνοντας το ρόλο του χορηγού τίτλου στην πίστα της Τοσκάνης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Mugello μήκους 5.245 μέτρων ανήκει στην κατηγορία των μέτρια απαιτητικών πιστών για φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3, καθώς τα φρένα χρησιμοποιούνται μόνο 8 φορές ανά γύρο για συνολικά 25 δευτερόλεπτα. 

Μεταξύ αυτών, 3 τμήματα πέδησης ταξινομούνται ως δύσκολα, 3 ως μεσαία και 2 ως εύκολα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης στην πίστα Mugello είναι η πρώτη: οι μοτοσυκλέτες MotoGP φτάνουν από τα 342 km/h (ή ακόμα περισσότερο με slipstreaming) στα 92 km/h σε μόλις 5 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 279 μέτρα ενώ ασκούν 5,5 kg δύναμη στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo κορυφώνεται στα 11,7 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα ανεβαίνει στους 710°C.

Αγώνας στην έδρα της Brembo

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το ιταλικό GP έχει την Brembo ως χορηγό τίτλου. 

Ο Matteo Tiraboschi, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Brembo, εξηγεί τη στρατηγική: "Ήταν μια σκόπιμη επιλογή για να γιορτάσουμε τα 50 χρόνια ιστορίας και επιτυχίας της Brembo στον μηχανοκίνητο αθλητισμό - μια πραγματικά ξεχωριστή επέτειο. Αναγνωριζόμαστε από όλους τους αναβάτες και τις ομάδες ως ο τεχνολογικός ηγέτης στα συστήματα πέδησης, τους συμπλέκτες, τους τροχούς και τις αναρτήσεις."

Τα εξαρτήματα Brembo και Marchesini κατασκευάζονται στο Curno, στην επαρχία του Μπέργκαμο, ενώ τα προϊόντα Öhlins κατασκευάζονται στη Σουηδία.

 

Το σερί του Bagnaia

Με 9 νίκες, συμπεριλαμβανομένων 7 στο MotoGP, ο Valentino Rossi είναι ο πιο επιτυχημένος αναβάτης στο Mugello.

Ωστόσο, τους τελευταίους αγώνες GP της κορυφαίας κατηγορίας που διεξήχθησαν σε αυτήν την πίστα, κέρδισε ο Francesco Bagnaia, ο οποίος επίσης κέρδισε και στους δύο αγώνες Sprint που έγιναν μέχρι τώρα —πάντα με Ducati.

Φυσικά, και οι δύο αναβάτες θριάμβευσαν χρησιμοποιώντας φρένα Brembo.

Η τελευταία αποτυχία του Bagnaia στο Mugello χρονολογείται από το 2021, όταν είχε μια πτώση στο 2ο γύρο στη στροφή 8 ενώ οδηγούσε τον αγώνα. 

Είναι ενδιαφέρον ότι ο Marc Marquez έπεσε επίσης στον ίδιο γύρο, αλλά στη στροφή 3.

Η επιλογή του Pecco

Μετά από ένα απογοητευτικό Sprint στο Aragon GP, ο Francesco Bagnaia χρησιμοποίησε δίσκους άνθρακα 355 mm της Brembo στην προθέρμανση, αφήνοντας στην άκρη τους δίσκους των 340 mm που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε.

Αυτή η επιλογή επιβεβαιώθηκε για τον αγώνα, δίνοντας στον Bagnaia μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο φρενάρισμα, που είχε ως αποτέλεσμα να τερματίσει στη 3η θέση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό έγινε χάρη στον καλύτερο έλεγχο κατά την είσοδο στις στροφές.

Ένας μεγαλύτερος δίσκος, με την ίδια πίεση στο μοχλό, παρέχει μεγαλύτερη ροπή πέδησης αλλά ζυγίζει και περισσότερο.

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli – Προεπισκόπηση του Grand Prix της Ιταλίας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα