• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Toyoda Gosei αναπτύσσει αερόσακους με στόχο την ασφάλεια σε 2 τροχούς
Νέα Αγοράς 17/06/2025 - 10:28

Η Ιαπωνική εταιρεία Toyoda Gosei έχει ήδη αναπτύξει το σύστημα και έχει ξεκινήσει τις δοκιμές πρόσκρουσης με αερόσακους. Η ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών φαίνεται πως ετοιμάζεται για μια σημαντική αναβάθμιση, καθώς ο Ιαπωνικός προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Toyoda Gosei (TG) στρέφει την προσοχή του από τους 4 τροχούς στους 2, με την ανάπτυξη ενός εξειδικευμένου συστήματος αερόσακου για μοτοσυκλέτες.

Σε μια κίνηση με πραγματική προοπτική, η εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα εσωτερικές δοκιμές πρόσκρουσης χρησιμοποιώντας πραγματικές μοτοσυκλέτες και ανδρείκελα για να κατανοήσει καλύτερα τη δυναμική των μετωπικών συγκρούσεων στις μοτοσυκλέτες. Ο στόχος είναι να τελειοποιηθεί το σύστημα αερόσακου ώστε να μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα παραγωγής.

Οι στατιστικές που δείχνουν την αναγκαιότητα της αλλαγής είναι ανησυχητικές: σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα, περίπου 360,000 οδηγοί δίκυκλων και τρίκυκλων οχημάτων χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο παγκοσμίως. Για την TG, που ήδη προμηθεύει συστήματα ασφαλείας για αυτοκίνητα, αυτή η πραγματικότητα αντιπροσωπεύει μια επείγουσα ανάγκη για διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της και την προστασία και των μοτοσυκλετιστών.

Σε αντίθεση με τους επιβάτες αυτοκινήτων, που προστατεύονται από μεταλλικό κλωβό, πολλαπλούς αερόσακους και ζώνες ασφαλείας, οι μοτοσυκλετιστές είναι πολύ πιο ευάλωτοι. Αυτό καθιστά την τοποθέτηση ενός συστήματος αερόσακου σε μοτοσυκλέτα - όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι ελάχιστος και η δυναμική των συγκρούσεων πιο περίπλοκη - μια σοβαρή μηχανολογική πρόκληση. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δοκιμής πρόσκρουσης, η TG μελέτησε πώς αναπτύσσεται το πρωτότυπο σύστημα αερόσακου σε μετωπική σύγκρουση και, το σημαντικότερο, πώς αλληλεπιδρά με τον οδηγό κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. Τα αρχικά σημάδια είναι ενθαρρυντικά, αν και η εταιρεία παραδέχεται πως απαιτείται περαιτέρω ανάπτυξη. Επίσης η Honda έχει αναπτύξει το δικό της σύστημα με αερόσακο και δεν είναι απίθανο να υπάρξει συνεργασία για την περεταίρω εξέλιξη μέχρι να το δούμε σε αρκετές μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει έναν συνδυασμό δοκιμών στον πραγματικό κόσμο και προηγμένων προσομοιώσεων για τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος. Αν το εγχείρημα πετύχει, μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για μια νέα γενιά ενσωματωμένων συστημάτων προστασίας οδηγών. Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση για το πότε θα περάσει στην παραγωγή ή αν έχουν υπάρξει συμφωνίες με κατασκευαστές, αλλά με την τεχνολογία ασφάλειας να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στη συζήτηση για τις μοτοσυκλέτες, είναι σαφές πως πρόκειται για ζήτημα που θα το δούμε σίγουρα να εξελίσσεται και να γίνεται πραγματικότητα, αλλά μετά από αρκετές δοκιμές.

Οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες μοτοσυκλετών έχουν ήδη εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης αερόσακων, με την Honda να είναι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα που ασχολούνται ήδη με την τεχνολογία.

 

Επόμενο άρθρο »

Η Panigale V4 Tricolore Italia είναι έργο τέχνης για τον Ιταλό Andrea Crespi

« Προηγούμενο άρθρο

Κλασικές μοτοσυκλέτες στο Ζάππειο

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα