• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Γαλικό GP (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δοκιμές Jerez: Marc Marquez στην κορυφή, η Yamaha με βελτιώσεις στον κινητήρα!
Αγώνες 29/04/2025 - 12:17

Οι Δοκιμές του MotoGP ολοκληρώθηκαν στο Circuito de Jerez – Angel Nieto με πολλές ανακαλύψεις και πρόοδο.

 

Ένα γνώριμο όνομα στην κορυφή καθώς ολοκληρώνονται οι πρώτες Επίσημες Δοκιμές του 2025 στην Jerez: Marc Marquez (Ducati Lenovo Team), με τον #93 να σημειώνει τον μοναδικό χρόνο στο 1:35 για την ημέρα, με 1:35.876 στη μεσημεριανή περίοδο. Στην καταδίωξη ήταν ο Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech3) με διαφορά 0.361, ενώ 3ος τερμάτισε ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), λίγο μπροστά από τον ομόσταυλό του Alex Rins, καθώς ο νέος κινητήρας της Ιαπωνικής φίρμας της Iwata έκλεψε την παράσταση.

DUCATI LENOVO, PERTAMINA EDURO VR46, BK8 GRESINI: Ο Marc δίνει έμφαση στην αίσθηση του εμπρός μέρους

 

Σε όλο το στρατόπεδο της Ducati, δοκιμάστηκαν νέα εξαρτήματα τα οποία μοιράστηκαν και στις άλλες ομάδες. Ο Marc Marquez ήταν στην κορυφή το πρωί αλλά μπαινόβγαινε συνεχώς στο γκαράζ, με την πόρτα να κατεβαίνει αρκετές φορές. Ο στόχος για τους δύο αναβάτες ήταν να δοκιμάσουν νέα εξαρτήματα αλλά και ένα παλιό ψαλίδι, ωστόσο για τον #93, η αίσθηση στο εμπρός μέρος ήταν η κύρια προτεραιότητα – κάτι που είχε προγραμματιστεί μετά την πτώση του, από την Κυριακή.

 

Ο ομόσταυλος του, Francesco Bagnaia, ήταν ένας από τους πρώτους που βγήκαν στην πίστα στις 10:00 αλλά έμεινε εκτός για μεγάλο μέρος του απογεύματος, κάνοντας μόνο επτά γύρους πριν επιστρέψει στην πίστα την τελευταία μιάμιση ώρα. Δούλευε στην ισορροπία της GP25, κάτι που αποτέλεσε "Αχίλλειο πτέρνα" κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Ωστόσο, δεν φάνηκε τόσο ικανοποιημένος όσο η πλευρά του ομόσταυλού του. Τελικά, ο #93 ήταν στην κορυφή στους συνδυασμένους χρόνους με τον μοναδικό γύρο της ημέρας στο 1:35, ενώ ο γύρος του Bagnaia ήταν γύρω στο 1:37.4 στην 19η θέση, χωρίς να κυνηγάει ταχείς γύρους.

 

Για τις ανεξάρτητες ομάδες, οι Δοκιμές ήταν περιορισμένες καθώς ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω της πτώσης του στη στροφή 11 στο Grand Prix της Κυριακής. Ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio είχε την ευθύνη δοκιμών νέων εξαρτημάτων εκ μέρους της Ducati, καθώς και νέου υλικού εντός της ομάδας. Στο γκαράζ της BK8 Gresini Racing MotoGP, οι Alex Marquez και Fermin Aldeguer ολοκλήρωσαν νωρίς, με περίπου 90 λεπτά να απομένουν, καταλήγοντας στην 11η και 8η θέση αντίστοιχα. Δούλεψαν στη ρύθμιση των μοτοσυκλετών τους και σε λύσεις για τα ηλεκτρονικά, αλλά γενικά επικεντρώθηκαν στο πώς να βελτιώσουν την πρόσφυση εμπρός.


MONSTER ENERGY YAMAHA, PRIMA PRAMAC YAMAHA: Η αναβάθμιση κινητήρα ενισχύει τη δυναμική

Πριν δύο εβδομάδες, ο επίσημος Δοκιμαστής Augusto Fernandez έκανε δημόσια εμφάνιση της Yamaha V4 στην Βαλένθια, αλλά στην Jerez παρουσιάστηκε διαφορετικού τύπου αναβάθμιση του εν σειρά κινητήρα για τον κατασκευαστή από την Ιαπωνία. Τόσο ο Quartararo όσο και ο Rins τον χρησιμοποίησαν και βρήκαν θετικά στοιχεία και ενώ ο ‘El Diablo’ ήταν απλώς ικανοποιημένος, ο Rins ήταν ακόμα πιο ενθουσιασμένος, τονίζοντας αύξηση 3 χλμ/ώρα στην τελική ταχύτητα και περισσότερη δύναμη. Ο Quartararo δοκίμασε επίσης νέα σέλα, δουλεύοντας στην εργονομία αλλά και στις τεχνικές επιδόσεις. Το απόγευμα, η Yamaha βρέθηκε στις θέσεις 1-2 πριν σταματήσουν γύρω στις 15:30, ολοκληρώνοντας στις θέσεις 3-4 και τελειώνοντας τις Δοκιμές στην Jerez. Ο Διευθυντής ομάδας Maio Meregalli επιβεβαίωσε ότι ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί στον Αγώνα MotoGP στο Le Mans για τον 6ο Γύρο, φέρνοντας μεγάλη αισιοδοξία για την ομάδα.

Στην ανεξάρτητη ομάδα, ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) ήταν ικανοποιημένος με την πρόοδο του, αλλά κράτησε και επιφυλάξεις λόγω των ιδανικών συνθηκών πρόσφυσης της πίστας μετά από τρεις μέρες έντονης δράσης. Επιβεβαίωσε τα σχόλια των εργοστασιακών αναβατών για την αναβάθμιση κινητήρα, ενώ ο Δοκιμαστής Augusto Fernandez ολοκλήρωσε μια ευτυχισμένη τετράδα για την Yamaha στην Jerez.

RED BULL KTM, RED BULL KTM TECH3: Επένδυση στο μέλλον

Αν και χαρακτηρίστηκε “κρίσιμο” τεστ πριν το Grand Prix του Σαββατοκύριακου και πάλι τη Δευτέρα, είχε δύο στόχους: να εξελιχθεί η KTM RC16 σε πιο ανταγωνιστικό πακέτο και να απλοποιηθούν τα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, καθώς και να υπάρξει μακροπρόθεσμη πρόβλεψη. Ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) ήταν ο πρώτος που έπεσε στη στροφή 10, αλλά επέστρεψε γρήγορα και τελικά ολοκλήρωσε 5ος. Ο ομόσταυλός του Brad Binder ήταν από τους πρώτους στην πίστα και ήταν ο ταχύτερος της KTM στην πρώτη περίοδο, αλλά δεν βελτίωσε το χρόνο του το απόγευμα.

Στο Γαλλικό στρατόπεδο της Red Bull KTM Tech3, ετοιμάζονται για τον εντός έδρας Αγώνα, δουλεύοντας σε διαφορετική απόδοση ισχύος για τον Viñales, ο οποίος ήταν εντυπωσιακός στη 2η θέση στο τέλος της ημέρας. Ο Ισπανός (4ος την Κυριακή) δοκίμασε επίσης παραλλαγές αεροδυναμικών βοηθημάτων, αλλά λόγω ισχυρών ανέμων, θα χρειαστεί περαιτέρω ανάλυση. Ο Enea Bastianini συνεχίζει να δουλεύει για να βελτιωθεί στις στροφές αλλά και στην αίσθησή του με τη μοτοσυκλέτα, κάτι σημαντικό ενόψει του Le Mans.

APRILIA, TRACKHOUSE: Ημέρα γεμάτη δουλειά με έμφαση σε αεροδυναμική και φρένα

Στην πρώτη τετράδα το πρωί και έκτος το απόγευμα, ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στα φρένα και φάνηκε να κάνει πρόοδο σε σχέση με το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Το απόγευμα είχε τους περισσότερους γύρους, συνολικά 47, φτάνοντας τους 99 συνολικά, κάτι συνηθισμένο για Aprilia και Bezzecchi. Χρησιμοποίησε επίσης την αεροδυναμική που παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακο και άλλα νέα εξαρτήματα. Στην άλλη πλευρά, ο Lorenzo Savadori αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και περιορίστηκε στους 68 γύρους.

Για την Trackhouse MotoGP Team, ο Raul Fernandez σημείωσε πρόοδο, τερματίζοντας στην 9η με 85 γύρους. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Ai Ogura έκανε 88 γύρους και παρουσίασε βελτίωση σε σχέση με το Grand Prix, με τρεις Aprilia στις πρώτες 12 θέσεις στο τέλος της ημέρας.

HONDA: Νέο ψαλίδι, ικανοποιητικό τεστ, δυνατότερος ο Zarco

Ίσως όχι το πιο επαναστατικό τεστ για την Honda, αλλά σίγουρα χρήσιμο, προσφέροντας πολύτιμο χρόνο πίστας για πρόοδο. Δοκιμάστηκαν νέα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένου νέου ψαλιδιού, αλλά απομένει δουλειά. Οι Joan Mir (Honda HRC Castrol) και Luca Marini συνέχισαν ως το τέλος της ημέρας, συλλέγοντας δεδομένα, αν και οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν πολύ.

Το πιο ενθαρρυντικό στοιχείο για τη Honda ήταν ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR), που βρέθηκε στην πρώτη τριάδα το πρωί και τελικά έκτος. Ο Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda LCR) δυσκολεύτηκε λόγω ενοχλήσεων στο δεξί του χέρι από το χρόνιο σύνδρομο διαμερίσματος του αντιβραχίου (arm pump), αλλά επέστρεψε και έκανε 42 γύρους, προτού πέσει στη στροφή 10. Ο Ταϊλανδός αναβάτης επέστρεψε αμέσως στην πίστα, μένοντας μπροστά από τον Takaaki Nakagami (Honda HRC Test Team), που αντικατέστησε τον Aleix Espargaro τη Δευτέρα. Ο Taka είχε τρεις μοτοσυκλέτες στη διάθεσή του και πολλά εξαρτήματα, βελτιώθηκε το απόγευμα και έκανε 68 γύρους.

O Marc Marquez μετά το τέλος του τεστ με τον απεσταλμένο μας Δημήτρη Διατσίδη

 

« Προηγούμενο άρθρο

Jerez Test: τελικά αποτελέσματα με Μ.Μarquez στην 1η θέση

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΤΟ 2020;
  • ΟΧΙ, ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ 3ης ΣΤΡΟΦΗΣ
  • ΝΑΙ, ΕΧΕΙ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ