• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κρίση KTM: Όλα δείχνουν πως το νέο επιχειρηματικό σχέδιο θα εγκριθεί στις 25 Φεβρουαρίου
Νέα Αγοράς 10/02/2025 - 07:21

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Ο Stephan Zöchling είναι ο CEO της Remus και ο νέος πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Pierer Mobility AG. Και τώρα ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει κάποια από τα προσωπικά του χρήματα στην KTM: "Πιστεύω ακράδαντα στη δύναμη της KTM", δήλωσε.

Τον Νοέμβριο, ο τότε CEO της KTM, Stefan Pierer (68 χρόνων), είχε ήδη δηλώσει ότι θα παλέψει για να συνεχίσει το έργο της ζωής του. Οι πιστωτές και ο σύλλογος προστασίας πιστωτών είχαν τότε ζητήσει ξεκάθαρα από τον Pierer να επενδύσει προσωπικά χρήματα για να σώσει την KTM. Ενώ οι τοπικοί πολιτικοί στην Άνω Αυστρία έκαναν σαφές ότι αυτή τη φορά δεν θα συμβάλουν με κανένα δημόσιο χρήμα στην ενίσχυση του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών της Ευρώπης, όπως είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της εποχής COVID.

Όταν ξεκίνησαν οι διαδικασίες πτώχευσης (29 Νοεμβρίου) και στη πρώτη συνάντηση των πιστωτών (20 Δεκεμβρίου), ανακοινώθηκε ότι οι οφειλές ανέρχονταν σε 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ και η αφερέγγυα KTM δεν μπορούσε πλέον να πληρώσει τους μισθούς και τις αμοιβές για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

Μετά από αυτό, ανακοινώθηκε ότι ο Stefan Pierer θα συνεισέφερε εκατομμύρια από την αυτοκρατορία του ακινήτων για να εισρεύσει φρέσκο κεφάλαιο στην εταιρεία. Η εικασία είναι ότι το ποσό που συγκέντρωσε ο Pierer αγγίζει τα 200 εκατομμύρια. Αυτό επέτρεψε, για παράδειγμα, την πληρωμή του εορταστικού μπόνους (στην Αυστρία, μια μορφή 14ου μισθού) και των μισθών του Ιανουαρίου.

Ο Pierer, εκπαιδευμένος «ειδικός αναδιάρθρωσης», πραγματοποίησε αρκετά λογικά και στοχευμένα μέτρα το φθινόπωρο. Και μαζί με τον νέο του συν-CEO, Gottfried Neumeister, ο οποίος από τότε έχει διοριστεί CEO της Pierer Mobility και της KTM AG, παρουσίασαν στον διαχειριστή αναδιάρθρωσης, Peter Vogl, και στους πιστωτές (συμπεριλαμβανομένων 180 τραπεζών) ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προβλέπει την αποπληρωμή του 30% του χρέους εντός δύο ετών.

Ο Stefan Pierer πλέον δραστηριοποιείται ως συν-CEO, οπότε έχει υποχωρήσει στη δεύτερη γραμμή, αλλά έχει εγκαταστήσει νέο πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου τον έμπιστό του Stephan Zöchling, ο οποίος είναι συνιδιοκτήτης και CEO της γνωστής αυστριακής κατασκευάστριας εξατμίσεων Remus.

Άμεσα μετά την είσοδο του Zöchling στην KTM, υπήρξε φημολογία στον αυστριακό επιχειρηματικό κύκλο ότι ο επιτυχημένος Zöchling δεν θα ήταν ικανοποιημένος με τον ρόλο του «φύλακα».

Στην πραγματικότητα, ο Zöchling επιβεβαίωσε πλέον στο επιχειρηματικό περιοδικό "Trend" ότι θα επενδύσει και χρηματικά στην KTM.

Ο Stephan Zöchling δήλωσε στην συνέντευξή του: "Ναι, έχω υποβάλει αίτηση για τη διαδικασία πώλησης."

Στις 20 Δεκεμβρίου, η KTM ανακοίνωσε ότι τρεις επενδυτές επιθυμούσαν να εισφέρουν φρέσκο κεφάλαιο. Τότε ήταν πιθανότατα οι μακροχρόνιοι μέτοχοι Bajaj Auto και CFMOTO, καθώς και η επενδυτική εταιρεία FountainView από το Χονγκ Κονγκ.

Τον Ιανουάριο, ένα ενημερωτικό δελτίο ανέφερε ότι συνολικά 23 επενδυτές είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους. Υπήρχε λόγος για δεσμευτικές υποχρεώσεις ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που, λόγω των περιορισμένων χρονικών πλαισίων, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Οι υπεύθυνοι της KTM είχαν αναθέσει στην αμερικανική επενδυτική τράπεζα Citigroup να αναζητήσει νέους επενδυτές, κάτι που αποδείχτηκε έξυπνη κίνηση.

Από τότε, οι υπεύθυνοι της KTM είναι πεπεισμένοι ότι η αναδιάρθρωση της KTM θα πετύχει με δικές τους δυνάμεις, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πτώχευσης των 90 ημερών.

Ο Stefan Pierer πιθανότατα θα χάσει επιρροή καθώς αντικαθίσταται ως κύριος μέτοχος. Ωστόσο, η KTM θα συνεχίσει με 4,000 υπαλλήλους και θα κατασκευάζει και θα πουλά ξανά 230,000 μοτοσυκλέτες το 2025. Λόγω των υψηλών αποθεμάτων, συμφωνήθηκε να υπάρξει παύση παραγωγής από τις 13 Δεκεμβρίου μέχρι τις 17 Μαρτίου.

Στο μεταξύ, η KTM έχει πουλήσει κάποια από τα περιουσιακά της στοιχεία, όπως το 50.1% της MV Agusta - πίσω στην οικογένεια Sardarov.

Παραμένει ασαφές πόσα χρήματα θα επενδύσει ο Zöchling στην KTM. Ο διευθύνων σύμβουλος της Remus (με έδρα το Voitsberg στην Στυρία) κατασκευάζει εξατμίσεις και φίλτρα σωματιδίων για πετρελαιοκίνητους κινητήρες με την εταιρεία του.

«Γνωρίζω πολύ καλά τη βιομηχανία, τους μηχανισμούς και την εταιρεία KTM, καθώς είμαστε προμηθευτής και ως Remus παρέχουμε κάποια προϊόντα και προϊόντα aftermarket», εξήγησε ο Stephan Zöchling όταν συστήθηκε στους μετόχους της Pierer Mobility AG στις 27 Ιανουαρίου, οι οποίοι αργότερα τον εξέλεξαν πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου. Παρεμπιπτόντως, ο Zöchling δεν είναι μόνο ο αφεντικός της κατασκευάστριας εξατμίσεων Remus, αλλά και της εταιρείας Erne στην Βόρεια Αυστρία και ενός κέντρου logistics στην Βιέννη.

«Στόχος μου είναι να επεκτείνω περαιτέρω τη θέση της KTM στη βιομηχανία μοτοσυκλετών, να προωθήσω βιώσιμη ανάπτυξη και να ανοίξω το δρόμο για ένα τεχνολογικά συναρπαστικό μέλλον», ανακοίνωσε ο Stephan Zöchling σε δελτίο τύπου μετά την εκλογή του ως πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Pierer Mobility AG. «Ως νέος πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου, χαίρομαι που αναλαμβάνω την ευθύνη να συμβάλλω ενεργά στη διαμόρφωση της διαδικασίας αποκατάστασης του Ομίλου Pierer Mobility. Πιστεύω ακράδαντα στη δύναμη της μάρκας KTM να εμπνεύσει τους λάτρεις των μοτοσυκλετών σε όλο τον κόσμο».

Ο Zöchling αποκάλυψε επίσης πώς σκοπεύει να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις του στην KTM. «Έκανα κάποια χρήματα με την Sberbank που θέλω να επανεπενδύσω.» Τον Ιούνιο του 2023, ο Zöchling εξαγόρασε τα ευρωπαϊκά υπολείμματα της ρωσικής Sberbank Europa AG. Το ίδρυμα, το οποίο ανήκε στην ρωσική Sberbank, έκλεισε μετά την έναρξη του ρωσικού επιθετικού πολέμου κατά της Ουκρανίας και λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν ως αποτέλεσμα, και τα περιουσιακά του στοιχεία πουλήθηκαν. Το υπόλοιπο ήταν περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ σε λογαριασμό της «Sber Vermögensverwaltungs AG» (SVAG) στην Raiffeisen Bank International (RBI). Ο Zöchling ανέλαβε τα υπολείμματα της Sberbank με μια εταιρεία υπό την επιρροή του και φημολογείται ότι το τίμημα ανήλθε σε περίπου 240 εκατομμύρια ευρώ.

Για νομικούς λόγους, δεν επιτρέπεται να αποκαλύψει πόσα χρήματα σκοπεύει να επενδύσει για να στηρίξει τον αυστριακό κατασκευαστή μοτοσυκλετών, δήλωσε ο Zöchling σε συνέντευξή του στο "Trend".

Αναφέρθηκε επίσης σε μεμονωμένες τράπεζες που η KTM χρωστάει χρήματα. Ο επιχειρηματίας από τη Βιέννη υπαινίχθηκε ότι είναι δυνατόν να γίνουν πολύ παραγωγικές συζητήσεις με ορισμένες εξ' αυτών. Μία, όμως, τράπεζα φαίνεται να έχει εχθρική στάση και δεν διστάζει να βλάψει τους εργαζόμενους της KTM, δήλωσε.

Στην πραγματικότητα, δύο ή τρεις από τις 180 τράπεζες πιστωτές φέρονται να απαιτούν ποσοστό αποπληρωμής από 50 έως 70%.

Οι πιστωτές της KTM έχουν καταθέσει απαιτήσεις συνολικού ύψους σχεδόν 2.4 δισεκατομμυρίων ευρώ έως τις 24 Ιανουαρίου 2025. Από αυτά, περίπου 1.6 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν αναγνωριστεί μέχρι στιγμής από το περιφερειακό δικαστήριο στο Ried im Innkreis και από τον διαχειριστή αναδιάρθρωσης Peter Vogl.

Παρ' όλα αυτά, όλα δείχνουν ότι το νέο επιχειρηματικό σχέδιο θα εγκριθεί στις 25 Φεβρουαρίου και οι πιστωτές θα αποζημιωθούν με το 30% των χρεών τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Μόλις 100 Royal Enfield Shotgun θα παραχθούν σε συνεργασία με την ICON Motorsports

« Προηγούμενο άρθρο

21ο Classic Endurance της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ