• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η FZ-S Hybrid της Yamaha αναπτύσσει περισσότερο την υβριδική τεχνολογία
Νέα Αγοράς 05/02/2025 - 22:21

Οι κατασκευαστές αγωνίζονται να κάνουν τις μοτοσυκλέτες πιο αποδοτικές, καθώς η μείωση των εκπομπών και η αύξηση της απόδοσης είναι το ζητούμενο τα τελευταία χρόνια. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα τώρα, λόγω της αυξανόμενης τιμής των καυσίμων και των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές, σχεδόν σε όλο τον κόσμο.

Και ενώ οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες κερδίζουν έδαφος, οι υβριδικές, από την άλλη πλευρά, δεν είναι τόσο δημοφιλείς. Στον κόσμο των αυτοκινήτων, τα υβριδικά έχουν γίνει πολύ διαδεδομένα και plug-in υβριδικά έχουν αντικαταστήσει πολλά μοντέλα τα οποία είχαν μόνο μικρή ανάκτηση ενέργειας. Αλλά στον κόσμο των δίτροχων, οι υβριδικές μοτοσυκλέτες παραμένουν σπάνιες.

Σίγουρα, η Kawasaki έχει πειραματιστεί με την υβριδική τεχνολογία, κυκλοφορώντας την Ninja 7 Hybrid. Η Yamaha, επίσης, έχει κυκλοφορήσει αρκετές υβριδικές μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένου του σκούτερ Fazzio.

Αλλά τώρα, η Yamaha έχει προχωρήσει την υβριδική τεχνολογία της ένα βήμα παραπέρα, εισάγοντας την FZ-S Hybrid στην Ινδική αγορά. Και ενώ δεν πρόκειται για ένα σπορ, υψηλής απόδοσης μοντέλο, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει σημαντικά πράγματα για την υβριδική τεχνολογία της Yamaha.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα RideApart η FZ-S είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα μετακίνησης στην Ινδία και σε άλλες περιοχές της Ασίας για περισσότερο από μια δεκαετία. Είναι ουσιαστικά μια μικρότερη, επικεντρωμένη στην μαζική αγορά εκδοχή της σειράς MT της μάρκας. Οι μοτοσυκλέτες στην γκάμα FZ συνήθως διαθέτουν σπορ σχεδίαση παρόμοια με τις παλαιότερες γενιές MT-07 και MT-09, αλλά κινούνται με κινητήρες μικρού κυβισμού που καταναλώνουν ελάχιστο καύσιμο. Η FZ-S Hybrid είναι σχεδόν ίδια... εκτός από το κομμάτι του υβριδικού συστήματος μετάδοσης.

Ο τρόπος λειτουργίας της είναι πραγματικά εντυπωσιακός. Αντί να είναι πλήρως υβριδική, η FZ-S είναι ήπια υβριδική. Αυτό σημαίνει ότι δεν διαθέτει λειτουργία να κινείται μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά να παρέχει επιπλέον ώθηση κατά την επιτάχυνση και το προσπέρασμα. Έτσι, στην περίπτωση της FZ-S Hybrid που διαθέτει έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 150cc, πιθανότατα η αίσθηση της επιτάχυνσης θα αντιστοιχεί σε 200cc κινητήρα και μάλιστα με πολύ ροπή και χαμηλή κατανάλωση.

Η υβριδική τεχνολογία της Yamaha χρησιμοποιεί τον λεγόμενο ηλεκτροκινητήρα Smart Motor Generator. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται και για την εκκίνηση καθώς συνδέεται με τον άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όταν η μοτοσυκλέτα επιταχύνει, παρέχει επιπλέον δύναμη στον κινητήρα, κάνοντάς τον να παράγει επιπλέον ισχύ για λίγα δευτερόλεπτα. Επιπλέον, ξεκινά τον κινητήρα πολύ ήσυχα—χωρίς θορυβώδης ήχους εκκίνησης. Ιδανικό σύστημα για να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα σιωπηλά τη νύχτα ή νωρίς το πρωί.

Σε επίπεδο απόδοσης, η FZ-S Hybrid δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, με 12.4 ίππους και 13.6 Nm ροπής. Αλλά είναι στον τομέα της αποδοτικότητας που ξεχωρίζει. Η Yamaha αναφέρει ότι η FZ-S έχει μέση κατανάλωση περίπου 2.2 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Επίσης, το σύστημα start-stop θα βοηθήσει να προστεθούν περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας, ειδικά σε κυκλοφορία με στάσεις και εκκινήσεις.

Τεχνικά, μιλάμε για πάνω από 485 χιλιόμετρα αυτονομίας με ένα γεμάτο 12-λιτρο ρεζερβουάρ. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό—μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει τόσο σπορ και τόσο χαρακτηριστική Yamaha, με αυτή την εκπληκτική αυτονομία.

Προς το παρόν, ωστόσο, οι πρωτοβουλίες υβριδικής τεχνολογίας της Yamaha φαίνεται να επικεντρώνονται μόνο στον τομέα των μικρού κυβισμού μοντέλων στην Ασιατική αγορά. Αλλά θα αρχίσουν να κυκλοφορούν αυτήν την τεχνολογία και σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες στο κοντινό μέλλον.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Κοπή πίτας και φιλική προπόνηση του Χ.Α.Μ.Ο.Σ (Χωμάτινος Αθλητικός Μοτοσυκλετιστικός Σύλλογος)

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ