• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Μichelin για την πρόκληση του Κατάρ
Ο νυχτερινός αγώνας του Κατάρ που στις 9 Μαρτίου θα ανοίξει την αυλαία της σεζόν, αποτελεί πρόκληση για ομάδες, αναβάτες και εταιρίες ελαστικών.
Νέα 29/02/2008 - 00:00
Ο νυχτερινός αγώνας του Κατάρ που στις 9 Μαρτίου θα ανοίξει την αυλαία της σεζόν, αποτελεί πρόκληση για ομάδες, αναβάτες και εταιρίες ελαστικών.

Οι συνθήκες που επικρατούν το βράδυ διαφέρουν σημαντικά από αυτές της ημέρας. Η θερμοκρασία που συνήθως ήταν αρκετή υψηλή κατά τη διάρκεια της ημέρας, το βράδυ πέφτει αρκετά, με τον υδράργυρο να ξεκινάει νωρίς από τους 22 βαθμούς Κελσίου και όσο περνάει η ώρα να πέφτει στους 15-16.

Η Michelin έχει καλή παράδοση στην πίστα του Losail καθώς από το 2004 οπότε και τα motoGP ταξίδεψαν για πρώτη φορά εκεί, μετράει τρεις νίκες. Μετά την περσινή δύσκολη χρονιά, το γαλλικό εργοστάσιο θα προσπαθήσει να επιστρέψει στην κορυφή.

Από τα τέλη του 2007, η Michelin έχει δουλέψει σκληρά πάνω στα ελαστικά της, ιδιαίτερα στον τομέα της προθέρμανσης, έτσι ώστε να έρχονται πολύ νωρίς στη θερμοκρασία λειτουργίας τους. Αρκετή δουλειά έγινε επίσης πάνω στο πλευρικό κράτημα, γενικότερα στην πρόσφυση και στο εύρος λειτουργίας τους. Ο "Dovi" από τους νέους ελπιδοφόρους νέους της Michelin

Ο "Dovi" από τους νέους ελπιδοφόρους νέους της Michelin

Οι αναβάτες που θα χρησιμοποιούν φέτος λάστιχα της Michelin θα έχουν στη διάθεσή τους δυο διαφορετικού προφίλ μπροστινά ελαστικά 16 ιντσών, ενώ για πίσω θα μπορούν να επιλέξουν το 16άρη ή 16,5 ιντσών λάστιχο.

Ο αγώνας του Κατάρ αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλους. «Όλοι ανυπομονούμε γι' αυτόν τον αγώνα γιατί θα είναι κάτι πολύ ξεχωριστό», λέει ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος μοτοσυκλετών της εταιρίας, Jean-Philippe Weber και προσθέτει: «Είναι μια νέα πρόκληση για όλους μας, οπότε θα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο».

«Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, ο νυχτερινός αγώνας τα αλλάζει όλα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας το Losail μπορεί να είναι πολύ ζεστό, με πολύ υψηλές θερμοκρασίες στο οδόστρωμα. Το βράδυ όμως τα πράγματα αλλάζουν και έχει αρκετή ψύχρα. Θεωρητικά αυτό θα κάνει την πίστα λιγότερο απαιτητική για τα λάστιχα, αλλά δεν σημαίνει ότι θα είναι ευκολότερα για μας. Πρέπει να χειριστούμε τις εντελώς διαφορετικές συνθήκες και ως συνήθως η δουλειά μας θα είναι να ανταποκριθούμε βρίσκοντας την καλύτερη ισορροπία στα ελαστικά. Στο οδόστρωμα η θερμοκρασία θα είναι πολύ χαμηλότερη, γεγονός που κάνει πολύ σημαντική την προθέρμανση των ελαστικών. Και δεν είναι μόνο αυτό. Η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του αγώνα, θα πέφτει προοδευτικά, κάτι το οποίο είναι αντίθετο από την κατάσταση που έπρεπε να διαχειριστούμε όταν ο αγώνας διεξαγόταν τη μέρα. Εξάλλου υπάρχει και η πιθανότητα ο νυχτερινός αέρας να φέρει άμμο στην πίστα επηρεάζοντας τη φθορά των ελαστικών. Αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα γιατί ο αέρας μπορεί να αλλάξει τις συνθήκες χωρίς να το περιμένεις. Και επίσης είναι πολύ πιθανό η πίστα να μαζέψει υγρασία, άλλο ένα πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Θα είναι ένα πολύ δύσκολο και γεμάτο δουλειά Σαββατοκύριακο για μας».

Η πίστα του Losail δεν είναι και η πιο σκληρή για τα λάστιχα. Η πρώτη μέρα του GP θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη γιατί χρειάζεται χρόνος μέχρι οι μοτοσυκλέτες να «καθαρίσουν» την αγωνιστική γραμμή ώστε να υπάρχει καλό και σταθερό κράτημα.

Losail Track Facts
COUNTRY: QATAR
GRAND PRIX: CommercialBank GRAND PRIX OF QATAR
CIRCUIT: Losail Circuit
OPENED: 2004
LOCATION: Doha
LAPS: 22
RACE DISTANCE: 118.360km
LENGTH: 5380m.
WIDTH: 12m.
LONGEST STRAIGHT: 1068m.
LEFT TURNS: 6
RIGHT TURNS: 10

Lap record: Casey Stoner (Ducati Marlboro Team Desmosedici), 1:56.528, 166.208km/h (2007)
Pole position 2007: Valentino Rossi (Fiat Yamaha YZR-M1-Michelin), 1:55.002

Επόμενο άρθρο »

Κατάρ by night: Σούπερ Lorenzo, υπερήφανος ο Bibendum

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Stoner ξεσπαθώνει!

Χορηγοί