• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η BREMBO στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας 2024
Νέα 06/03/2024 - 14:05

Για ένατη συνεχόμενη σεζόν, η Brembo θα προμηθεύει όλους τους αναβάτες του MotoGP, ο καθένας με μια προσαρμοσμένη λύση στις απαιτήσεις του. Νέες δαγκάνες στη Moto2, νέες λύσεις στη Moto3

 

Stezzano (Ιταλία), - Η Brembo θα προμηθεύσει προσαρμοσμένα συστήματα πέδησης και το 2024 και στους 22 αναβάτες που θα συμμετάσχουν στο επερχόμενο 23ο Πρωτάθλημα MotoGP, μια κατηγορία που εισήχθη το 2002 για να αντικαταστήσει τη διάσημη κατηγορία των 500 κ.εκ.. Οι 11 ομάδες αποφάσισαν για άλλη μια φορά να βασιστούν στις υψηλές επιδόσεις, την αξιοπιστία και την ασφάλεια που εγγυώνται τα φρένα της Brembo. Αυτά περιλαμβάνουν δαγκάνες φρένων, δίσκους από ανθρακονήματα (Carbon), κύριες αντλίες φρένων, αντλίες συμπλέκτη και τακάκια.

Για τη σεζόν 2024, η μεγάλη γκάμα τεχνικών λύσεων της Brembo θα επιτρέψει σε κάθε αναβάτη να προσαρμόσει το σύστημα πέδησης ώστε να ταιριάζει καλύτερα στο ατομικό του στυλ οδήγησης, στη στρατηγική για την πίστα και τον Αγώνα. Η νέα σεζόν του Moto GP θα δει επίσης την AP Racing να προμηθεύει τρεις από τους πέντε κατασκευαστές - 18 αναβάτες στους 22 συνολικά - με την τελευταία τεχνολογία συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων από ανθρακονήματα. Η AP Racing ανήκει στον όμιλο Brembo.

Σύστημα πέδησης Brembo στο MotoGP: τεχνικές λεπτομέρειες

Όλοι οι αναβάτες στο grid θα χρησιμοποιούν την GP4, τη δαγκάνα για το MotoGP που κυκλοφόρησε ήδη το 2020. Αυτή η μονομπλόκ (ενιαία) δαγκάνα αλουμινίου είναι κατασκευασμένη από ένα συμπαγές κομμάτι αλουμινίου, διαθέτει ακτινική προσάρτηση στο κάτω μέρος από το πιρούνι και τέσσερα κυλινδράκια. Χαρακτηρίζεται από ένα σύστημα ενίσχυσης της δύναμης πίεσης στα τακάκια που επιτρέπει την αύξηση της ροπής πέδησης: αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης έχει μεγαλύτερο όφελος από την εφαρμογή της ίδιας πίεσης στη μανέτα του φρένου.

Εν τω μεταξύ, μια συσκευή με ελατήριο στο σύστημα κατά της επαφής μεταξύ των δίσκων με τα τακάκια στο άφημα του φρένου, μειώνει την υπολειπόμενη ροπή και απομακρύνει τα τακάκια από την επαφή με τους δίσκους, με αποτέλεσμα να μην επιβραδύνει τη μοτοσυκλέτα κατά την επιτάχυνση.

Όσον αφορά τους δίσκους, η Brembo παρέχει στις ομάδες μια μεγάλη γκάμα δίσκων φρένων Carbon (ανθρακονήματα σε διαφορετική διάταξη από τη χρήση σε πλαίσιο και ψαλίδι), με πέντε διαφορετικές διαμέτρους με καθεμία διαθέσιμη σε 3 προδιαγραφές υλικού (Finned, High Mass και Standard) για συνολικά δεκαπέντε λύσεις.

Οι αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 340 χλστ. και 355 χλστ. θα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο σε πίστες όπως οι Spielberg, Buddh, Motegi, Buriram και Sepang. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, οι περισσότεροι αναβάτες θα πρέπει να επικεντρωθούν σε δίσκους διαμέτρου 340 χλστ., χωρίζοντάς τους μεταξύ High Mass (high end) και Standard Mass (low end). Το πάχος των δίσκων, ανεξαρτήτως διαμέτρου, είναι 8 χλστ., ενώ το βάρος κυμαίνεται μεταξύ 1 κιλού και 1,4 κιλά ανάλογα με τη διάμετρο και τις προδιαγραφές που χρησιμοποιούνται. Συνολικά, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού, το σύστημα πέδησης MotoGP ζυγίζει περίπου 5,5 κιλά. Η θερμοκρασία λειτουργίας του δίσκου Carbon πρέπει να είναι μεταξύ 250° και 850°.

Η συμμετοχή της Brembo σε Moto2 και Moto3

Μετά τις δοκιμές που έγιναν σε Portimao και Jerez, η Brembo επιβεβαιώνει την παρουσία της ως ηγέτης στα συστήματα πέδησης και στις δευτερεύουσες κατηγορίες του MotoGP. Η εταιρεία με έδρα το Μπέργκαμο θα προμηθεύσει το 100% των ομάδων με δαγκάνες, περίπου 30% με χαλύβδινους δίσκους, 80% με τακάκια Brembo, 90% με κυλίνδρους Brembo και λίγο λιγότερο από 30% με τροχούς Marchesini στις 15 ομάδες Moto2 και 13 Moto3 που θα αγωνιστούν το 2024.

Όσον αφορά τους δίσκους, και στις δύο κατηγορίες Moto2 και Moto3 θα έχουν διπλή επιλογή ανάλογα με τις απαιτήσεις των φρένων της πίστας: δίσκος από χάλυβα αεριζόμενος ή στάνταρ, με θερμοκρασία λειτουργίας που πρέπει να παραμείνει μεταξύ 100° και 650° και στις δύο κατηγορίες.

Ο δίσκος για τη Moto3 είναι περίπου 0,5 κιλά, ενώ ο δίσκος της Moto2 ζυγίζει 1,3 κιλά, σχεδόν τρεις φορές περισσότερο από τον δίσκο της μικρότερης κατηγορίας. Αναφορικά με τις δαγκάνες, η Brembo προσφέρει επίσης την έννοια της δαγκάνας με πτερύγια ψύξης σε Moto2 και Moto3, μια ιδέα που προέρχεται από τη δαγκάνα του MotoGP, την GP4. Συνολικά, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού, το σύστημα πέδησης της Moto2 ζυγίζει περίπου 6 κιλά ενώ το σύστημα πέδησης της Moto3 είναι πιο μικρό στα 4,5 κιλά.

 

Τροχοί Marchesini

Για τη σεζόν 2024, 8 από τις 11 ομάδες χρησιμοποιούν σφυρηλατημένες ζάντες μαγνησίου από τη Marchesini. Οι ζάντες Marchesini έχουν είτε 5 ακτίνες (με σχήμα Υ) είτε 7 για εμπρός και πίσω. Οι τροχοί από τη Marchesini, μέρος του ομίλου Brembo, είναι ελαφρύτεροι, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα κατά την επιτάχυνση, την αλλαγή κατεύθυνσης και – το πιο κρίσιμο – κατά την είσοδο σε μια στροφή σε συνδυασμό με το φρένο, όπως και στις στροφές σε μεγάλες γωνίες κλίσης (έως 60°) και κατά την έξοδο με τέρμα το γκάζι, όταν η μοτοσυκλέτα έχει μικρότερη κλίση.

Επόμενο άρθρο »

Kove Moto: Ο ιδρυτής της Kove, Zhang Xue παραιτείται

« Προηγούμενο άρθρο

Τα φώτα σβήνουν και ο Αγώνας ξεκινά! Είστε έτοιμοι;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ