• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
#MotoGP75: οι κατασκευαστές στα 75 χρόνια του MotoGP!
Νέα 01/03/2024 - 19:07

Η βαθύτερη εξερεύνηση στα 75 χρόνια αγώνων συνεχίζεται δίνοντας έμφαση στα εργοστάσια που παράγουν αυτές τις μοτοσυκλέτες.

Καθώς γιορτάζουμε τα 75 χρόνια ανταγωνισμού φτάνοντας στο 2024, κάνουμε μια βαθύτερη εξερεύνηση σε ορισμένα από τα γεγονότα και τα στατιστικά στοιχεία – δίνοντας έμφαση στα εργοστάσια, ενώ πολλά άλλα θα προστεθούν κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Οι κατασκευαστές αποτελούν βασικό μέρος του MotoGP™ και έχουν ήδη μια μακρά κληρονομιά, ακόμη και εκείνοι των οποίων το ντεμπούτο στο MotoGP™ είναι φρέσκο ​​στη μνήμη. Όταν ξεκίνησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού το 1949, ήταν η Norton που κέρδισε το πρώτο GP 500 κ.εκ. και η AJS που κέρδισε τον πρώτο τίτλο των 500 κ.εκ.. Στην κατηγορία των 350 κ.εκ., το πρώτο εργοστάσιο που κέρδισε GP ήταν η Velocette, και αυτός ήταν επίσης ο πρώτος Αγώνας που μετρούσε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στις 13 Ιουνίου του 1949. Το ίδιο εργοστάσιο πήρε και το Πρωτάθλημα.

Στην κατηγορία των 250 κ.εκ., εν τω μεταξύ, η Moto Guzzi κέρδισε τον πρώτο Αγώνα και τον πρώτο τίτλο, και στην κατηγορία των 125 κ.εκ. ήταν η Mondial που κέρδισε τον πρώτο Αγώνα – αργότερα στη σεζόν – και το Πρωτάθλημα.

Τώρα, το grid φαίνεται πολύ διαφορετικό. Από τους κατασκευαστές που αγωνίζονται για δεκαετίες μέχρι τα εργοστάσια που είναι νεότερα στο MotoGP™ – αλλά κάνουν πολύ μεγάλη πρόοδο – μπορούμε να δούμε τους υπέροχους πέντε κατασκευαστές που θα γράψουν περισσότερη ιστορία το 2024:

APRILIA:

Ο πρώτος Αγώνας για την Aprilia ήταν το 1985 στην κατηγορία των 250 κ.εκ., με αναβάτη τον Loris Reggiani. Και η πρώτη τους νίκη ήρθε δύο χρόνια αργότερα στην ίδια κατηγορία, καθώς ο ίδιος ο Reggiani πήρε τη νίκη στο GP του Σαν Μαρίνο το 1987. Μέχρι το 1992, το εργοστάσιο στο Noale γιόρταζε τον πρώτο τίτλο αναβατών καθώς ο Alessandro Gramigni κέρδισε το Πρωτάθλημα του 1992 στα 125 κ.εκ. Το 1995, το εργοστάσιο από το Noale πρόσθεσε το πρώτο του τίτλο κατασκευαστών, βγαίνοντας στην κορυφή στην κατηγορία των 250 κ.εκ. Η πρώτη τους νίκη στην πρώτη κατηγορία ήρθε πρόσφατα καθώς ο Aleix Espargaro κέρδισε αυτή τη συναισθηματική νίκη στο GP της Αργεντινής του 2022 – και έκτοτε κέρδισε άλλες δύο. Θα προσθέσει η Aprilia περισσότερες διακρίσεις στην κληρονομιά της στο MotoGP™ το 2024;

DUCATI:

Γνωρίζατε ότι το πρώτο Grand Prix της Ducati ήταν στην πραγματικότητα το 1956; Ο Sandro Artusi έτρεξε στο Nations GP στην κατηγορία 125 κ.εκ.. Και η πρώτη τους νίκη σε οποιαδήποτε κατηγορία ήταν το GP του Βελγίου το 1958 καθώς ο Alberto Gandossi κέρδισε στην κατηγορία 125 κ.εκ.. Για την κορυφαία κατηγορία, η ιστορία ξεκινά στην αρχή μιας εποχής που όλοι οι θαυμαστές γνωρίζουν. Ο Loris Capirossi κέρδισε την πρώτη νίκη  για το εργοστάσιο στην κορυφαία κατηγορία όταν κέρδισε στην Cayalunya το 2003 και ο Casey Stoner πήρε το πρώτο τους τίτλο αναβατών MotoGP™ το 2007. Την ίδια χρονιά, κέρδισαν επίσης το πρώτο τους Πρωτάθλημα κατασκευαστών, στο MotoGP™. Το 2022 ο Pecco Bagnaia έγινε ο δεύτερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP™ με το εργοστάσιο και η υπεράσπιση του τίτλου του το 2023 σημαίνει ότι είναι ο πρώτος που θα πάρει διαδοχικά πρωταθλήματα για την Ducati.

HONDA:

Το εργοστάσιο με τις περισσότερες νίκες ήταν επίσης το πρώτο στο grid που πήρε μια νίκη. Μετά την είσοδο στον πρώτο τους Aγώνα GP το 1959 στην κατηγορία των 125 κ.εκ., η Honda κέρδισε το 1961 όταν ο Tom Phillis ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί στην κατηγορία των 125 κ.εκ.. Το 1961 ήταν μια ακόμη μεγαλύτερη χρονιά για το εργοστάσιο, καθώς πήραν όχι μόνο το πρώτο τους πρωτάθλημα αναβατών, αλλά δύο πρωταθλήματα: ο Mike Hailwood κέρδισε τον τίτλο των 250 κ.εκ. και ο Tom Phillis κέρδισε τον τίτλο των 125 κ.εκ.. Η Honda πήρε επίσης τους πρώτους της τίτλους κατασκευαστών εκείνη τη σεζόν στις κατηγορίες 125 κ.εκ. και 250 κ.εκ. για να ολοκληρώσει μια απίστευτη χρονιά. Το 1966, ο Jim Redman πρόσθεσε την πρώτη του νίκη στην πρώτη κατηγορία στο GP της Δυτικής Γερμανίας. Η Honda είναι το εργοστάσιο με τις περισσότερες νίκες Grand Prix μέχρι στιγμής. Έχουν τις συγκλονιστικές 821 νίκες σε όλες τις κατηγορίες, από τις οποίες οι 313 είναι στην κορυφαία κατηγορία.

KTM:

Το Αυστριακό εργοστάσιο έφτασε στους πρώτους Αγώνες Grand Prix το 2003, λαμβάνοντας μέρος στο Ιαπωνικό GP στην κατηγορία 125 κ.εκ.. Σε ένα μοτίβο που θα γινόταν ακόμα πιο οικείο, δεν άργησαν να κερδίσουν και αυτοί, παίρνοντας τη νίκη στο GP της Μαλαισίας το 2004, στην κατηγορία 125 κυβικών με κανέναν άλλον από τον Casey Stoner. Ο πρώτος τους τίτλος κατασκευαστών ήρθε το 2005 στην κατηγορία 125 κ.εκ. και όταν έγινε η κατηγορία Moto3™ το 2012, η ​​KTM έγραψε τη δική της ιστορία παράλληλα με τη νέα εποχή καθώς ο Sandro Cortese κέρδισε το Πρωτάθλημα για τον τίτλο των πρώτων αναβατών του Αυστριακού εργοστασίου. Η πρώτη τους νίκη στην κορυφαία κατηγορία ήταν επίσης η πρώτη νίκη στην κατηγορία για έναν Νοτιοαφρικανό αναβάτη καθώς ο τότε πρωτοεμφανιζόμενος Brad Binder έκλεψε την παράσταση στο Brno το 2020.

YAMAHA:

Η Yamaha είναι και αυτή μια άλλη μάρκα, με μακρά ιστορία στο άθλημα. Ο πρώτος τους Αγώνας ήταν το γαλλικό GP του 1961, με τον Fumio Ito στην κατηγορία των 250 κ.εκ.. Η πρώτη τους νίκη ήρθε αμέσως μετά με τη νίκη στο GP του Βελγίου το 1963, και πάλι με τον Fumio Ito στην κατηγορία 250 κ.εκ.. Το επόμενο ορόσημο ήταν το πρώτο Πρωτάθλημα αναβατών το 1964, όταν ο Phil Read κέρδισε τον τίτλο των 250 κ.εκ. και η μάρκα της Iwata πήρε επίσης τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών την ίδια χρονιά και στην ίδια κατηγορία. Η πρώτη τους νίκη στην πρώτη κατηγορία ήταν το GP της Ισπανίας το 1972, με τον Chas Mortimer. Τώρα, η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για τον πρώτο Αγώνα του ημερολογίου του 2024, με περισσότερη ιστορία να περιμένει να γραφτεί. Συντονιστείτε για τον πρώτο Αγώνα στο #QatarGP από τις 8 έως τις 10 Μαρτίου!

Επόμενο άρθρο »

Η ΕΕ θέλει περισσότερους ανθρώπους με ποδήλατα

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος στην Ιταλική ομάδα Xgear

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ