• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Μία μικρή επανάσταση για ανάρτηση μοτοσυκλέτας
Νέα Αγοράς 08/01/2024 - 23:55

Ένας πρόσθετος αποσβεστήρας κραδασμών, τοποθετημένος απευθείας στον άξονα του πίσω τροχού, βελτιώνει τη λειτουργία του ψαλιδιού της ανάρτησης, την πρόσφυση, τη σταθερότητα, την ακρίβεια διεύθυνσης, το φρενάρισμα, τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, τις επιδόσεις και την ασφάλεια. Το όνομα της ανάρτησης αυτής: Oversuspension.

Nicola Bragagnolo είναι το όνομα του Ιταλού τεχνίτη που έχει εφεύρει, κατοχυρώσει και προστατεύσει την «πάνω-από-την-ανάρτηση» παγκοσμίως. Μετά από 25 χρόνια εντατικής εργασίας ο διεθνούς φήμης τεχνικός για ορισμένους κατασκευαστές μοτοσυκλετών και αγωνιστικές ομάδες καθώς και για την εταιρεία του Performance Technology, ίδρυσε μια νέα εταιρεία το 2018, την Supreme Technology, με έδρα το Piombino Dese κοντά στη Βενετία. Ο Nicola Bragagnolo αναπτύσσει εκεί νέες, καινοτόμες ειδικές λύσεις. Μία από αυτές είναι η υπερανάρτηση, που θα μπορούσε να σημαίνει μια μικρή επανάσταση για το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας – κυριολεκτικά.

Αναπτύχθηκε από την Supreme Technology in Motorsportη πάνω-από-την-ανάρτηση και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2019. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο τέτοιες εξελίξεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπου είναι το καλύτερο δυνατό, η μέγιστη απόδοση είναι σημαντική. Στο όριο και στον κορυφαίο χρόνο. Τόσο στο δρόμο όσο και εκτός δρόμου.

Η πάνω-από-την-ανάρτηση δοκιμάστηκε και αναπτύχθηκε περαιτέρω με τον Ιταλό πρωταθλητή superbike Michele Pirro και την Ducati Panigale V4 R, αλλά και με τον Γερμανό αναβάτη μοτοκρός Maximilian Spies στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 250cc. Παρόμοια συστήματα χρησιμοποιήθηκαν στη Formula 1, όταν οι τεχνικοί κανονισμοί το επέτρεπαν.

Πρόσθετος αποσβεστήρας, περιοριστής κραδασμών, αποσβεστήρας εξουδετέρωσης συντονισμού.

Η πάνω-από-την-ανάρτηση αποτελείται ουσιαστικά από ένα μικρό πρόσθετο αμορτισέρ, το οποίο είναι τοποθετημένο απευθείας στον άξονα του πίσω τροχού. Ο μικρός κύλινδρος αλουμινίου περιλαμβάνει ένα καθορισμένο βάρος και ένα σπειροειδές ελατήριο. Αυτό το βάρος της ανάρτησης, το οποίο είναι μετακινούμενο στην κυλινδρική διαδρομή, αντισταθμίζει τους κραδασμούς στην πίσω ανάρτηση. Χρησιμοποιεί αδράνεια μάζας και απορροφά την κινητική ενέργεια. Σε παρόμοια μορφή, υπήρχε νωρίτερα από την αυτοκινητοβιομηχανία Citroen για το 2CV. Αυτό περιλάμβανε πρόσθετες υδραυλικές πιέσεις από το άζωτο των αναρτήσεων με πιο ισχυρούς παλμούς, για παράδειγμα στο πέρασμα από μεγάλες λακκούβες. Και, ειδικά για τη μοτοσικλέτα η λειτουργία των παλμών μέσα στο λάδι προερχόμενη από την ελαστικότητα του αζώτου, ωφελεί στην εξομάλυνση και στην καλύτερη εξουδετέρωση ηχητικών δονήσεων.

 

Καλύτερη απόδοση και περισσότερη ασφάλεια

Είναι τουλάχιστον θεωρητικά κατανοητές οι λειτουργίες της ανάρτησης όταν ο κραδασμός απορροφάται, σε καταστάσεις όπου το πίσω ψαλίδι είναι ιδιαίτερα πιεσμένο ή ακόμη και τερματισμένο στην διαδρομή του. Έμμεσα, η πρόσφυση, η ευστάθεια, η ακρίβεια διεύθυνσης, το φρενάρισμα, οι επιδόσεις και η ασφάλεια βελτιώνονται, ενώ με τη μεγαλύτερη διάρκεια σε χιλιόμετρα του πίσω ελαστικού υπάρχει μειωμένος κίνδυνος υδρολίσθησης. Τα συστήματα όπως το ABS και ο έλεγχος της ολίσθησης μπορούν να διευκολύνονται έμμεσα στη λειτουργία τους. Το μειωμένο μηχανικό και θερμικό φορτίο στο ψαλίδι και στο πίσω ελαστικό είναι πιο σχετικό στους αγώνες.

 

Oversuspension ως βοηθητική ρύθμιση για ανάρτηση μοτοσυκλέτας

Τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα μπορούν να ποικίλλουν και να βελτιστοποιηθούν, μέσω της χρησιμοποιούμενης μάζας και της ευθυγραμμισμένης ή της γωνιακής τοποθέτησης της πάνω-από-την-ανάρτηση – ανάλογα με τη μοτοσυκλέτα, τον αναβάτη και την προβλεπόμενη χρήση. Στο μεταξύ, η Supreme Technology έχει διαμορφώσει εκ των προτέρων διάφορες εκδόσεις του εξαρτήματος Oversuspension, για πολλούς κατασκευαστές και μοντέλα. Τα περισσότερα κιτ εξαρτημάτων για μοτοσυκλέτες δρόμου κοστίζουν 348 €, τα μικρότερα, για ελαφριές μοτοσυκλέτες enduro και μοτοκρός 318 € (από τον Μάρτιο του 2023). Η συναρμολόγηση των προσαρμογέων από αλουμίνιο είναι σημαντική, καθώς εδράζονται απευθείας στον άξονα του πίσω τροχού. Ένα μικρό μειονέκτημα είναι ότι η μη αναρτημένη μάζα στην πίσω ανάρτηση αυξάνεται, έστω και ελαφρώς, αλλά τα πλεονεκτήματα σε μικρές και απότομες λακκούβες είναι περισσότερα από την επιπλέον απόσβεση.

 

Στο βίντεο που ακολουθεί παρατηρούμε τη λειτουργία του συστήματος σε διαφορετικές διαδρομές της ανάρτησης

Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η τοποθέτηση για νόμιμες μοτοσυκλέτες θα πρέπει να καταχωρηθεί στα έγγραφα του οχήματος όπως συμβαίνει στη Γερμανία που είναι πιο μπροστά από άλλες χώρες και εκεί ακόμα δεν υπάρχει διευκρίνηση, αλλά δεν είναι μία μετατροπή που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Επόμενο άρθρο »

ΤΑΞΙΔΙ "QJ DUBAI"

« Προηγούμενο άρθρο

Η BMW Motorrad Hellas διακόπτει τη συνεργασία της με την Α. Παναγιωτόπουλος ΑΕ.

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ