• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στην πίστα της Ταϊλάνδης
Από την Brembo
Νέα 28/09/2022 - 17:04

Μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών λόγω της πανδημίας, το MotoGP επιστρέφει στην Ταϊλάνδη και συγκεκριμένα στην πίστα Chang International Circuit η οποία σύμφωνα με την Brembo είναι μια πίστα πολύ απαιτητική για τα φρένα με βαθμό δυσκολίας 6 στον μεγαλύτερο στην κλίμακα από το 1 έως το 6 της Brembo.

Η πίστα έχει σχεδιαστεί από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke και βρίσκεται 410 χλμ. βόρεια της πρωτεύουσας Μπανγκόκ, στο Buriram που στην τοπική γλώσσα σημαίνει «πόλη της ευτυχίας».

Η διάταξη της πίστας εναλλάσσει πολύ μεγάλες ευθείες που καταλήγουν, μετά από δυνατό φρενάρισμα, σε στροφές όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP στρίβουν με ταχύτητες δευτέρας ή τρίτης (στο κιβώτιο).​​​


 

Οι 4πίστονες monobloc δαγκάνες MotoGP της Brembo θα δουν δράση για πρώτη φορά στο GP της Ταϊλάνδης. μιας και παρουσιάστηκαν το 2020. Οι δαγκάνες monobloc κατασκευάζονται από ένα ενιαίο μπλοκ (billet) αλουμινίου με μηχανουργική κατεργασία. Σε σύγκριση με τα χυτά κομμάτια η κατεργασία του billet επιτρέπει τη χρήση κραμάτων με καλύτερα μηχανικά χαρακτηριστικά και καλύτερη αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες.

Το σχήμα του σώματος της δαγκάνας έχει σχεδιαστεί, για βέλτιστη αναλογία μάζας/ακαμψίας, με τη χρήση του προγράμματος topological optimizer με software του προέρχεται από την εμπειρία 40 χρόνων με νίκες στα MotoGP. Οι δαγκάνες αυτές έχουν πτερύγια ψύξης και είναι ελαφρύτερες από τις προηγούμενες, επίσης το φινίρισμα της επιφάνειας είναι νίκελ. ,

Οι μοτοσυκλέτες MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 7 από τις 12 στροφές στην πίστα για συνολικά 26 δευτερόλεπτα ανά γύρο που αντιστοιχεί στο 28% του συνολικού χρόνου του αγώνα.

Τέσσερα από τα πιο δύσκολα σημεία πέδησης είναι στις πρώτες 5 στροφές λόγω των ευθύγραμμων τμημάτων που οδηγούν σε αυτές. Η μόνη εξαίρεση στο δεύτερο μισό της πίστας είναι η 12η στροφή με απόσταση πέδησης 202 μέτρων και μείωση της ταχύτητας κατά 199 km/h.

Συνοψίζοντας όλες τις δυνάμεις που ασκεί ένας αναβάτης στο μοχλό του φρένου Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το συνολικό αποτέλεσμα στην πίστα Chahg φτάνει σχεδόν τα 790 κιλά, που μπορεί να είναι 150 κιλά λιγότερα από το Ιαπωνικό GP άλλα στην πρώτη και στην τέταρτη στροφή η δύναμη στη μανέτα φτάνει τα 5 kg και η πίεση του υγρού φρένων τα 10,8 bar.

Από τα 7 σημεία φρένων στην πίστα Chang τα 3 χαρακτηρίζονται ως πολύ απαιτητικά για τα φρένα, άλλα 3 είναι μέτριας δυσκολίας και μόνο το 1 είναι ήπιο.

Η πιο δύσκολη από όλες τις στροφές για το σύστημα πέδησης είναι η τρίτη στροφή όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP φρενάρουν, μετά από μια ευθεία μήκους σχεδόν 1 χιλιομέτρου, από τα 323 km/h στα 77 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και καλύπτουν απόσταση 272 μέτρων. Εκεί οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 5,4 κιλών στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 1,5 g, ενώ η πίεση στο υγρό φρένων Brembo HTC 64T φτάνει στα 11,6 bar.

Επόμενο άρθρο »

Bastianini: Δεν μπόρεσα να εκμεταλλευτώ το μαλακό στους πρώτους γύρους

« Προηγούμενο άρθρο

Michelin - Αγώνας OR Thailand Grand Prix

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ