• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
"Μοτοσυκλέτες ερχόντουσαν από παντού"
Το χάος της Moto2 και οι αντιδράσεις
Νέα 26/04/2022 - 16:36

Η διεύθυνση του αγώνα MotoGP έχει δεχθεί πυρά μετά τον αγώνα της Moto2 την Κυριακή στον οποίο οι αναβάτες είχαν την τύχη να αποφύγουν σοβαρούς τραυματισμούς σε ένα περιστατικό που θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον αγώνα του τίτλου στην μεσαία κατηγορία.

Ξεκινώντας μετά τον αγώνα της μεγάλης κατηγορίας αντί πριν, προκειμένου να αποφευχθεί η σύμπλευση με τον αγώνα της Formula 1 στην Imola, η Moto2 είχε τις χειρότερες συνθήκες της ημέρας, με βροχή να αρχίζει να πέφτει αμέσως μετά την εκκίνηση και να συνεχίζει να πέφτει ελαφρά καθώς οι Aron Canet, Cameron Beaubier και Ai Ogura μάχονταν για το προβάδισμα.

Όταν αυτή η βροχή εντάθηκε, έφερε καταστροφικές συνέπειες, με όχι μόνο τους τρεις πρώτους αλλά και άλλους οκτώ αναβάτες να πέφτουν σχεδόν ταυτόχρονα στην δεύτερη στορφή και να δημιουργούν ένα τρομακτικό θέαμα καταστροφής, φωτιάς και τυχερών αποδράσεων, με τον Ogura να αναγκάζεται ακόμη και να πηδήξει πάνω από τον Sam Lowes προτού η MarcVDS Kalex του Βρετανού αναβάτη πιάσει φωτιά.

"Ειλικρινά, είχα αρκετές πτώσεις στη ζωή μου", είπε ο Lowes, "αλλά γα***ε με, αυτή ήταν αλλιώς. Δεν ήξερα τίποτα γι 'αυτό, απλά είδα την ταραχή μπροστά και έριξα την ταχύτητά μου και η μοτοσυκλέτα άρχισε να γλιστράει".

"Μπορούσα να μυρίσω τη βροχή φτάνοντας εκεί, αλλά ήταν πολύ αργά, έτσι δεν είναι; Δεν είναι ότι πηγαίναμε με 30 χλμ./ώρα. Σηκώθηκα όρθιος και υπήρχαν μοτοσυκλέτες παντού".

"Είχε αρκετή βροχή και ειλικρινά περίμενα ότι θα έβγαινε κόκκινη σημαία, μετά περάσαμε όλοι από εκεί και πέσαμε. Θα έπρεπε να είχαν κάνει κάτι για να προειδοποιήσουν τους αναβάτες".

"Η σημαία της βροχής κυμάτιζε σε όλο τον αγώνα, οπότε πώς να ξέρουμε ;ότι τότε έβρεχε περισσότερο; Ένιωσα ότι θα μπορούσαν να είχαν κάνει περισσότερα".

Ο Lowes ήταν ένας από τους λίγο πιο τυχερούς αναβάτες στην πτώση, τεντώνοντας τον αγκώνα του και φεύγοντας από εκεί με πολύ πόνο, αλλά χωρίς να σπάσει τίποτα.

Ο Aron Canet δεν στάθηκε τόσο τυχερός, έσπασε το χέρι του στην πτώση υψηλής ταχύτητας και είναι απίστευτα θυμωμένος με τους διοργανωτές καθώς προετοιμάζεται για χειρουργική επέμβαση που πιθανότατα θα τον αναγκάσει να χάσει τον εντός έδρας αγώνα του στη Jerez αυτό το Σαββατοκύριακο.

"Είναι πραγματικά κρίμα", είπε. "Ήμουν πρώτος  στον αγώνα και είμαι λυπημένος. Ελπίζω να μην ξανασυμβεί και η διεύθυνση του αγώνα να σταματούσε τον αγώνα νωρίτερα, λόγω του κινδύνου που υπήρχε για τους αναβάτες".

"Τώρα ταξιδεύω στη Βαρκελώνη για να χειρουργηθώ στην αριστερή κερκίδα και να δούμε το κάταγμα του μικρού δακτύλου, αφού οι τραυματισμοί είναι πιο σοβαροί από όσο πιστεύαμε".

Η διεύθυνση του αγώνα να αργεί να βγάλει τις κόκκινες σημαίες, όχι μόνο σε αγώνες, αλλά και σε οποιαδήποτε περίοδο δοκιμών  του Σαββατοκύριακου είναι σύνηθες στα MotoGP τελευταία. Ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτο στο Austin, όταν στις δοκιμές της Moto3 ο Alberto Surra έπεσε σε μια αρκετά επικίνδυνη τοποθεσία για πάνω από δύο λεπτά πριν διακοπεί η περίοδος δοκιμών και το ιατρικό προσωπικό μπορέσει να φτάσει σε αυτόν.

Είναι κάτι που εξοργίζει και ανησυχεί όχι μόνο αυτούς που παρακολουθούν αλλά και τους αναβάτες, καθώς ο Aleix Espargaro είναι ένας από αυτούς που μίλησε για αυτό που θεωρούσε μια κατάσταση που απαιτούσε κόκκινη σημαία πολύ νωρίτερα, δεδομένου ότι ο αγώνας είχε δηλωθεί ως στεγνός και όλοι οι αναβάτες είχαν ξεκινήσει με σλικ ελαστικά.

"Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναβάτη να οδηγεί με slick ελαστικά στη βροχή", εξήγησε, έχοντας μείνει άναυδος αφού είδε ζωντανά τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου των MotoGP.


"Και όταν βλέπετε ότι βρέχει λίγο στις κάμερες καθήμενοι σε έναν καναπέ , είναι εύκολο να πείτε, «Ωχ, δεν βρέχει τόσο πολύ, μπορούν να περιμένουν έναν ακόμη γύρο». Αλλά δεν μπορούμε, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο. Δεν καθόμαστε σε καναπέ με ένα μπουκάλι νερό, ρισκάρουμε".

"Ίσως μερικές φορές πρέπει να πέφτει η κόκκινη σημαία λίγο νωρίτερα, γιατί (τώρα) φαίνεται ότι πρέπει να περιμένουμε έναν μεγάλο τραυματισμό ή κάτι σοβαρό να συμβεί ενώ μπορούμε να το αποτρέψουμε λίγο πριν".

Ενώ το θέμα με την κόκκινη σημαία ήταν μια πηγή διαμάχης, υπήρχε ακόμη μια άλλη που επρόκειτο να έρθει, όταν όλες οι μοτοσυκλέτες που έπεσαν δεν επετράπη να συμμετάσχουν στην επανεκκίνηση. Αυτό επέτρεψε στον Αμερικανό Joe Roberts να πάρει την πρώτη του νίκη και ο ηγέτης του πρωταθλήματος Celestino Vietti να αλλάξει δραματικά ένα κακό Σαββατοκύριακο παίρνοντας την δεύτερη θέση.


Υπάρχει ένας κανόνας που λέει ότι όλες οι μοτοσυκλέτες και οι αναβάτες πρέπει να επιστρέψουν στα pits  εντός πέντε λεπτών από την κόκκινη σημαία ενός αγώνα, εάν θέλουν να συμμετάσχουν στην επανεκκίνηση, αλλά ο κανονισμός τροποποιήθηκε το 2019 για να επιτρέψει στην διεύθυνση του αγώνα να επεκτείνει αυτό το χρονικό περιθώριο σε εξαιρετικές συνθήκες – σίγουρα το ατύχημα της Κυριακής πληρούσε αυτά τα κριτήρια. 

Ωστόσο, αυτή η ρήτρα δεν εκτελέστηκε, με την διεύθυνση του αγώνα να επιλέγει να ξεκινήσει έναν εντελώς νέο αγώνα επτά γύρων, επιλέγοντας ωστόσο να απονείμει πλήρεις βαθμούς για αυτόν, μια κίνηση που έδωσε στον Vietti μια αποφασιστική επέκταση 20 βαθμών στο προβάδισμα του τίτλου του που θα μπορούσε να είναι το κλειδί στο τέλος της σεζόν.


"Φυσικά όλοι θέλουμε να αποφύγουμε περιστατικά όπως στον πρώτο αγώνα Moto2. Έτσι όλοι οι αναβάτες επέλεξαν slicks και οι καιρικές συνθήκες ήταν οι ίδιες στην εκκίνηση, οι χρόνοι γύρων ήταν καλοί και οι κριτές ανέφεραν συνεχώς «καμία αλλαγή στις συνθήκες σε όλη την πίστα», ανέφερε η επίσημη δήλωση από πλευράς διεύθυνσης αγώνα. "Έτσι, ήταν πολύ δύσκολο να αποφευχθεί (αυτή η πτώση) σε αυτές τις συνθήκες".

"Ωστόσο, εργαζόμαστε πάντα για να βελτιώσουμε όλα τα συστήματα για να μας δίνουν πιο άμεσες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου όπως αναφέρθηκε να παρέχονται πληροφορίες απευθείας στους αναβάτες αν είναι δυνατόν".

Επόμενο άρθρο »

Viñales: Νιώθω χαμένος στους πρώτους γύρους

« Προηγούμενο άρθρο

Zarco: 2 Γάλλοι στο βάθρο

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ