• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Με σημαντική αύξηση +35,6 στις πωλήσεις μοτοσυκλετών
Έκλεισε το 7μηνο
Νέα Αγοράς 27/08/2021 - 21:37

Με αφορμή το δελτίο τύπου του ΣΕΜΕ* (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών ) με τα αναλυτικά στοιχεία για τις ταξινομήσεις – πωλήσεις δικύκλων κάναμε μια σύγκριση των μέχρι τώρα δεδομένων ταξινομήσεων του 2021 με τα δεδομένα των 2 προηγούμενων ετών. Επίσης με την ευκαιρία κάναμε και μια σύντομη αναδρομή – σύγκριση με τα δεδομένα ταξινομήσεων από το 2007 μέχρι σήμερα.

Ξεκινώντας από τα μεγέθη, ταξινομήσεις και εκτίμηση τζίρου του 2007 – 2008 που με 100.000 ταξινομήσεις ανά έτος ήταν μακράν οι δυο καλύτερες χρονιές της δεκαετίας καταλαβαίνουμε ότι η αγορά μοτοσυκλέτας σήμερα (και η οικονομία γενικά) δεν έχει σήμερα καμία σχέση με εκείνα τα μεγέθη και δεν θα επιστρέψει, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον, σε αυτά.

Βεβαία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγορά μοτοσυκλέτας σε προηγούμενες δεκαετίες 70 – 80 μέχρι και μέσα 90 υπήρχε και λειτουργούσε με αριθμούς και τζίρους πωλήσεων αστείους ακόμα και σε σύγκριση με τις χρονιές βαθιά μέσα στην κρίση 2012 – 2017 που οι ταξινομήσεις έπεσαν ακόμα και κάτω από 30.000 δίκυκλα (τα περισσότερα κάτω από 200 κ.εκ.) ανά έτος.

Αν αναλύσουμε τώρα τα μεγέθη της αγοράς, από το 2019 μέχρι σήμερα, θα δούμε ότι παρά τα τεράστια προβλήματα που προκάλεσε σε όλο τον πλανήτη η υγειονομική κρίση του Covid19 η αγορά μοτοσυκλέτας, τουλάχιστον στην Ελλάδα, πάει πολύ καλά.

Ας ξεκινήσουμε από το 2019 που η αγορά ξεκίνησε με θετικό πρόσημο και συνέχισε έτσι για να φτάσει τις 38.230 ταξινομήσεις, αύξηση κατά 14,5% σε σχέση με το 2018, μια αύξηση που όλοι αντιμετωπίσαμε με συγκρατημένη αισιοδοξία και περιμέναμε, τότε ακόμα ο Covid19 ήταν άγνωστη λέξη, να επιβεβαιωθεί μέσα στο 2020.

Πράγματι η δυναμική που είχαν δείξει οι τελευταίοι μήνες του 2019 συνεχίστηκε και μέσα στους δυο πρώτους μήνες του 2020 όπου είδαμε αύξηση κατά 29% και 38% αντίστοιχα. Μετά ήρθαν τα μέτρα για τον Covid19 και η αγορά πάγωσε, μάλιστα οι ταξινομήσεις Απριλίου ήταν κατά 75% κάτω σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019.

Με μια πρώτη ανάγνωση καταστροφή!

Φυσικά το πρόβλημα ήταν παγκόσμιο και πέρα από το πάγωμα της τοπικής αγοράς υπήρχε και πρόβλημα με τις παραδώσεις αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές είχαν αναστείλει την λειτουργία τους λόγω του Covid19. Το παράδοξο ήταν ότι οι λίστες παραγγελιών για premium μοτοσυκλέτες ήταν μεγαλύτερες από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια.

Η εξήγηση για αυτό ήταν ότι ο εγκλεισμός έκανε την επιθυμία για ταξίδια, διασκέδαση και ελευθερία μετακίνησης, σημαντικά πιο έντονη και φυσικά η μοτοσυκλέτα προσφέρει όλα τα προηγούμενα σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλο μέσο μετακίνησης - διασκέδασης.

Τελικά η αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2020, έκανε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη κέρδισε το περισσότερο χαμένο έδαφος και έκλεισε για το 2020 με απώλειες μόνο 6,7%. Αν υπολογίσουμε ότι η αγορά ενοικίασης δικύκλων στα νησιά ήταν μηδενική και ότι είχαμε και αύξηση, μικρή άλλα αύξηση, του μεριδίου των μεγάλων, πάνω από 500 κ.έκ. μοτοσυκλετών τότε ουσιαστικά το 2020 κυκλοφόρησαν σημαντικά περισσότερες μοτοσυκλέτες στο δρόμο από ότι το 2019.

Σχεδόν θρίαμβος θα λέγαμε!

Μπαίνουμε στο 2021 με την χώρα μας ήδη μέσα στο 2ο lock down και όπως ήταν αναμενόμενο η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο μεν άλλα με θετική διάθεση. Η θετική διάθεση επιβεβαιώθηκε με τα στοιχεία του Μαρτίου όπου είδαμε το εκπληκτικό +107% και συνεχίστηκε τον Απρίλιο με το ακόμα πιο εντυπωσιακό + 375%. Θετικά πρόσημα που όχι απλά κάλυψαν τις απώλειες του 1ου διμήνου άλλα στο 7μηνο φτάσαμε να έχουμε αύξηση +35,6% σε σχέση με το 7μηνο του 2020 και +14,5% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2019!

Σημειώστε εδώ ότι τα προβλήματα που δημιούργησε η κρίση του Covid19 στις γραμμές παραγωγής δεν έχουν λυθεί ακόμα και η διαθεσιμότητα σχεδόν όλων των κατασκευαστών μοτοσυκλέτας είναι περιορισμένη, ειδικά στα νέα μοντέλα, ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος στα μεταφορικά.

Οπότε ναι η πορεία της αγοράς μοτοσυκλέτας για το 2021 είναι σαφέστατα θετική!

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία ταξινομήσεων του ΣΕΜΕ* οι ταξινομήσεις – πωλήσεις μοτοσυκλετών για τον Ιούλιο του 2021, παρά τις καθυστερήσεις στις παραδώσεις από τους περισσότερους κατασκευαστές, παρουσίασαν αύξηση κατά 6,7% σε σχέση με τις ταξινομήσεις του Ιουλίου 2020..

Οι συνολικές ταξινομήσεις 7μήνου (Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 )παρουσιάζουν σημαντική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα 2020 και 2019 κατά 35,6% και 14,5% αντίστοιχα.

Με απλά λόγια μέχρι και τα τέλη Ιουλίου 2021 κυκλοφόρησαν 28.321 καινούργιες μοτοσυκλέτες δηλαδή 7.429 περισσότερες από ότι το 2020!

 

 

Ιούλιος 2021

Ιούλιος 2020

Μεταβολή Ιούλιος 2020/2021

 

 

Καινούργια δίκυκλα

5.700

5.341

+6,7%

 

 

 

Ιανουάριος Ιούλιος 2021

Ιανουάριος Ιούλιος 2020

Ιανουάριος Ιούλιος 2019

Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2020/2021

Μεταβολή Ιαν.-Ιούλ. 2021/2019

Καινούργια δίκυκλα

28.321

20.892

24.735

+35,6%

+14,5%

 

 

 

* Σ.Ε.Μ.Ε. είναι ο νέος Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών που ιδρύθηκε το 2021 από τις εταιρείες BMW Ελλάς A.E, KOSMOCAR Α.Ε. (Ducati), K-Motors South East Europe A.E. (KTM - Husqvarna), Moto Trend A.E. (KYMCO), Piaggio Ελλάς – Οχήματα και Ανταλλακτικά – Βιομηχανική και Εμπορική Α.Ε., TEOMOTO A.E (Kawasaki Peugeot Motorcycles)., Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. (HONDA), ΗΛΙΟΦΙΛ Α.Ε. (Triumph) – Αυτοκινήτων, Μοτοσυκλετών, Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. (YAMAHA) και Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. (SUZUKI).

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών έχει τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας και σκοπός του, σύμφωνα με το καταστατικό του είναι η, επί μη κερδοσκοπικής βάσης:

- Μελέτη, προστασία και προαγωγή των ηθικών, οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών της·
- Ισόρροπη, συνεπής και μακροπρόθεσμη διεύρυνση της αγοράς δικύκλων όλων των τύπων (L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e), προς όφελος των μελών, των αναβατών και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου·
- H με κάθε νόμιμο μέσο υποστήριξη των εννόμων συμφερόντων αυτής, ενώπιον οποιασδήποτε Αρχής και Επαγγελματικών Οργανώσεων, Εσωτερικού και Εξωτερικού·
- Η ανάληψη δράσεων και οργάνωση εκδηλώσεων που αποσκοπούν στην προώθηση και προβολή προϊόντων των μελών της·
- Η συνεργασία και ανάπτυξη των σχέσεων με αντίστοιχους Ελληνικούς και Διεθνείς Οργανισμούς.

Πρόεδρος του Δ.Σ. ορίστηκε ο Σωτήριος Χατζίκος της Μοτοδυναμικής (Yamaha), Αντιπρόεδρος ο Σόλων Κοντός της K-Motors South East Europe (KTM, Husqvarna, Bajaj) και Γραμματέας ο Φώτιος Δράκος της Piaggio Hellas.

Το καταστατικό υπογράφουν οι Ιωάννης Δουλγερίδης και Andreas Josef Sieben – BMW Ελλάς, Ιωάννης Μυτιληνάκης – Kosmocar, Σόλων Κοντός – K-Motors South East Europe, Διογένης Χιωτάκης – Moto Trend, Φώτιος Δράκος – Piaggio Hellas, Ιάκωβος Αλμασίδης – TEOMOTO, Δημήτριος Κανατάς – Αδελφοί Σαρακάκη, Σωτήριος Χατζίκος και Ιωάννης Σώκιαλης – Μοτοδυναμική, Αθανάσιος Ηλιόπουλος – ΗΛΙΟΦΙΛ και Σταύρος Τάκη – Σφακιανάκης.

 

Επόμενο άρθρο »

Ανανεωμένες εκδόσεις των Africa Twin και Africa Twin Adventure Sport για το 2022

« Προηγούμενο άρθρο

Moto Guzzi Centenario: Οι πρώτες "κατασκοπευτικές" φωτογραφίες

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ