• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
VALENTINO ROSSI ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ
Ο γητευτής των μοτοσυκλετών
Νέα 31/12/2009 - 09:11

 Για 4η συνεχόμενη χρονιά ο μόνος Έλληνας δημοσιογράφος που συνομιλεί “one to one”, πρόσωπο με πρόσωπο, όπως θα λέγαμε στα ελληνικά, με τον Valentino Rossi, είναι ο διευθυντής του περιοδικού μας. Ας ακούσουμε λοιπόν τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, στην απομαγνητοφώνηση ολόκληρης της συζήτησης με τον Δημήτρη Διατσίδη.

 

-Πώς πέρασες στο Los Angeles, σε αναγνώριζε ο κόσμος;

-Όχι πολύ, είναι ένα πολύ καλό μέρος για εμένα, ειδικά για αυτό το λόγο. Κάποιοι με αναγνώριζαν στις Η.Π.Α., αλλά όχι πολύς κόσμος.

 

-Πότε θα έλθεις για διακοπές στην Ελλάδα, όταν θα γίνει το καινούριο Grand Prix; Ή μήπως τώρα με το καινούριο σου σκάφος θα έρθεις στους Παξούς, που είναι κοντά στην Ιταλία;

-Ξέρω ότι η Ελλάδα είναι ένα φοβερό μέρος, με πολλά όμορφα νησιά και καταπληκτικές θάλασσες και παραλίες, αλλά δεν ξέρω πότε θα έχω χρόνο να έρθω. Τώρα που μου το λες γι' αυτό το ωραίο νησί, μπορώ να το κάνω

 

-Είναι η πιο δύσκολη χρονιά φέτος; Ακόμα και από το 2004;

-Είναι δύσκολο να το καταλάβεις, γιατί κάθε σεζόν έχει δυσκολίες για κάποιο λόγο. Το 2004 δυσκολευόμασταν περισσότερο, γιατί ήταν η πρώτη χρονιά με την Yamaha και η μοτοσυκλέτα είχε κάποια προβλήματα. Φέτος η μοτοσυκλέτα είναι πιο ανταγωνιστική, πιο γρήγορη, αλλά οι αντίπαλοί μου είναι πιο δυνατοί, ξεκινώντας από τον team mate μου και βέβαια τον Stoner και τον Pedrosa. Είναι δύσκολη χρονιά γιατί υπάρχουν τέσσερις αναβάτες σε κορυφαίο επίπεδο.

 

-Τώρα που προηγείσαι με διαφορά, θα κάνεις αγώνες τακτικής ή θα πηγαίνεις για τη νίκη, όπως συνέβη στο Donington, όπου έπεσες;

-Πιστεύω ότι είναι νωρίς για να κάνω τακτική με 7 αγώνες μέχρι το τέλος (η συνέντευξη έγινε ακριβώς πριν τον αγώνα του Brno). Έχω μια μικρή, αλλά καλή διαφορά, γιατί 25 βαθμοί σε ένα τόσο σφιχτό Πρωτάθλημα, είναι καλό πλεονέκτημα, αλλά πρέπει να πιέσουμε, να αυξήσουμε τη διαφορά, να κάνουμε κάποιες νίκες ακόμη, γιατί ο δρόμος ως το τέλος είναι μακρύς.

 

-Αλλάζεις συνεχώς το οδηγικό σου στυλ. Από το 125, στα 250, μετά 500, έπειτα 4χρονα 990, μετά 800, τέλος η αλλαγή από Michelin στην Bridgestone. Πόσο διαφορετικά είναι;

-Πρέπει πάντα να δουλεύεις πάνω στο οδηγικό σου στυλ για να το βελτιώνεις. Έχω μακρόχρονη καριέρα, κατά την οποία πέρασα από πολλές διαφορετικές μοτοσυκλέτες, από τις 2χρονες στις 4χρονες, με διαφορετικές μάρκες, διαφορετικά λάστιχα, διαφορετικά κυβικά. Πάντα έπρεπε να διαφοροποιώ το οδηγικό μου στυλ, ώστε να προσαρμόζομαι στη μοτοσυκλέτα. Επίσης ήταν μεγάλη αλλαγή όταν πήγα από Michelin σε Bridgestone, γιατί με κάθε λάστιχο πρέπει να οδηγείς με διαφορετικό τρόπο. Κάθε χρόνο η μοτοσυκλέτα αλλάζει λίγο, αλλά φέτος είναι η δεύτερη χρονιά που έχουμε την M1 με Bridgestone και έτσι μπορούμε να δουλέψουμε με τα περσινά στοιχεία και να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε. Να προσπαθήσουμε να πάμε λίγο γρηγορότερα.

 

-Τώρα με τον Lorenzo είπες ότι πρέπει να σκεφτείς και πάλι σαν 250άρης, γιατί είναι πολύ γρήγορος, επειδή μόλις ήρθε από τη μεσαία κατηγορία.

-Ναι, τη μεγάλη διαφορά την κάνει η μοτοσυκλέτα. Γιατί τα 800άρια, με τα πολλά ηλεκτρονικά που έχουν, πρέπει να τα χρησιμοποιείς σαν ένα πολύ γρήγορο 250. Γιατί πέρασα από τα 500άρια και τα 4χρονα 990 και είχαμε διαφορετικό στυλ και διαφορετικές γραμμές. Επίσης, έγινε μεγάλο βήμα με τα Bridgestone γιατί έχουν τεράστια πρόσφυση μέσα στη στροφή και πρέπει να οδηγηθούν περισσότερο όπως τα 250, έτσι πρέπει να κάνω κι εγώ ένα βήμα για να προσαρμοστώ και συγχρόνως να πετάξω όλη την εμπειρία μου από τα 500 και τα 990.

 

-Με όλα αυτά τα δεδομένα, πόσο δύσκολος αντίπαλος είναι ο Lorenzo;

-Ο Lorenzo ήρθε κατευθείαν στα 800cc και το στυλ είναι πιο κοντά σε αυτό των 250. Έτσι, γι' αυτόν είναι δυνατό να οδηγεί με ένα στυλ ανάλογο των 250.

 

-Η στρατηγική σου θεωρείται αξεπέραστη. Ποια είναι τα στοιχεία που σε καθοδηγούν στο να βρίσκεις το κατάλληλο σημείο για επίθεση;

-Πάντα αποφασίζω τη στρατηγική μέσα στον αγώνα. Είναι αδύνατον να το αποφασίσεις από πριν, γιατί στη διάρκεια του αγώνα υπάρχουν πολλές διαφορετικές λεπτομέρειες, πολλά μικρά πράγματα, διαφορετικά από ότι τα περιμένεις. Πρέπει να μαθαίνεις από τους αντιπάλους σου, αλλά επίσης να προσπαθείς να τους γνωρίζεις καλά. Τα θετικά τους στοιχεία, αλλά και τα μικρά τους προβλήματα. Έτσι το πάω αγώνα με τον αγώνα, αλλά μου αρέσουν οι αγώνες με προσπεράσματα και τότε το διασκεδάζω πολύ.

 

-Τί είναι αυτή η ικανότητα να καταλαβαίνεις το πως συμπεριφέρεται μια μοτοσυκλέτα ή ένα αυτοκίνητο; Είναι ένα σπάνιο ταλέντο;

-Πρώτα από όλα, έχω περάσει όλη τη ζωή μου πάνω σε τροχούς, με μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα. Έτσι έχω μεγάλη εμπειρία και ένα πάθος στο να προσπαθώ να καταλάβω τη μοτοσυκλέτα ή το αυτοκίνητο που οδηγώ και να κάνω μια καθαρή ανάλυση, ώστε να προσπαθώ να τα βελτιώσω. Αυτό είναι, πιστεύω.

 

-Έχει γίνει πολύς λόγος για την επιστροφή του Schumacher στην Formula 1. Μήπως τελικά αυτό σημαίνει ότι δεν είναι αργά για εσένα να πας στην Formula 1 μετά το 2010;

-Ναι, ο Schumacher είναι δέκα χρόνια μεγαλύτερός μου, αλλά έχει πολύ περισσότερη εμπειρία με ένα αυτοκίνητο Formula 1. Πιστεύω ότι για εμένα θα είναι πολύ δύσκολο.

 

-Άρα ισχύει η δήλωση ότι μετά τις μοτοσυκλέτες θα πας στα Rally;

-Δεν μπορώ να πω τώρα, γιατί δεν το έχω αποφασίσει ακόμα. Αν θα έχω αρκετό κίνητρο να μείνω στα MotoGP ή αν θελήσω να αλλάξω. Σίγουρα τα rally είναι μια περίπτωση.

 

-Οι κατά καιρούς αντίπαλοί σου αντιμετωπίστηκαν σκληρά μέσα στην πίστα, άσχετα αν ήσασταν φίλοι, όπως ο Loris στα 250, ή ο Melandri αργότερα. Τώρα με τον Simoncelli τί θα γίνει;

-Εξαρτάται από τη συμπεριφορά του Simoncelli απέναντί μου μέσα στην πίστα. Είμαι “κολλητός” με τον Marco και περνάμε αρκετό καιρό μαζί στην Ιταλία, γιατί γυμναζόμαστε στο ίδιο μέρος, πολλές φορές πάμε μαζί για motocross, το χειμώνα και το καλοκαίρι. Έτσι, έχουμε μια καλή σχέση. Σίγουρα όμως, όταν αγωνίζεσαι με κάποιον, η αντιπαλότητα είναι πολύ υψηλή στο δικό μας σπορ, αλλά και σε άλλα σπορ, ειδικά όταν δύο αθλητές στην κορυφή έχουν τον ίδιο στόχο. Αλλά πιστεύω ότι είναι δυνατόν να παραμείνουμε φίλοι, αφού έχω βοηθήσει τον Marco να ωριμάσει και να βελτιώσει την απόδοσή του.

 

-Η M1 φαίνεται να είναι η καλύτερη. Τί ακριβώς έχεις προσφέρει σε αυτή την εξέλιξη;

-Για μένα είναι σπουδαίο να βλέπω την M1 τόσο ανταγωνιστική, γιατί δεν είμαι απλώς ένας οδηγός, είμαι μέρος του project της εξέλιξης αυτής της μοτοσυκλέτας, από το 2004. Ο κύριος λόγος είναι ότι η Yamaha έβαλε τα δυνατά της σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, στην προσπάθειά της να γυρίσει στις νίκες. Με εμένα να εξελίσσω τη μοτοσυκλέτα και με τη σχέση που έχω με την Yamaha, η δουλειά έγινε γρηγορότερα, γιατί η Yamaha με εμπιστεύτηκε και εγώ εμπιστεύτηκα την Yamaha 100%. Επίσης, πιστεύω ότι φέτος η M1 είναι τόσο ανταγωνιστική επειδή οι δύο οδηγοί της είναι οι κορυφαίοι οδηγοί. Εγώ και ο Lorenzo φέτος είμαστε σε σπουδαία φόρμα, είμαστε πολύ δυνατοί και σε αυτό βοηθάει επίσης, το επίπεδο της μοτοσυκλέτας. Η μάχη μεταξύ δύο team mate είναι ένα καλό κίνητρο για να πας γρηγορότερα.

 

-Θα τολμούσες να επαναλάβεις την κίνηση που έκανες το 2004 πηγαίνοντας στην Yamaha; Θα μπορούσες για παράδειγμα να αναστήσεις την Suzuki;

-Νομίζω ότι ναι, δεν είναι αδύνατο. Για εμένα όμως είναι δεδομένα ότι θέλω να τελειώσω την καριέρα μου με την Yamaha. Είμαι πολύ καλά στην ομάδα μου, να δουλεύω με τους δικούς μου ανθρώπους και δε νομίζω ότι θα πάω αλλού (Υπενθύμιση: Η συνέντευξη έγινε πριν το Misano και τις περίφημες δηλώσεις για το ενδεχόμενο αλλαγής ομάδας).

 

-Βλέποντας την Ducati από μέσα, πιστεύεις ότι θα μπορούσες να την οδηγήσεις όπως ο Casey, ή θα την προσάρμοζες στο δικό σου οδηγικό στυλ;

-Είναι πολύ δύσκολο να πεις κάτι τέτοιο, είναι αδύνατον, γιατί ποτέ δεν οδήγησα την Ducati. Ο Stoner οδηγεί την Ducati πολύ δυνατά και είναι γρήγορος, αλλά συνήθως οι team mate του, ο Loris, o Μarco και ο Nicky αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Είναι αδύνατον να πάνε με την ίδια ταχύτητα, που πάει ο Casey. Έτσι, δεν ξέρω, πρέπει να δοκιμάσω την Ducati για να το καταλάβω καλύτερα, αλλά όπως και να έχει πιστεύω ότι η Ducati είναι μια καλή μοτοσυκλέτα με πολλές δυνατότητες.

 

-Ποιο είναι τώρα το κίνητρό σου μετά τις 100 νίκες; Οι 124 που θα ξεπεράσουν το ρεκόρ του Agostini;

-Εξαρτάται από πολλά πράγματα. Το νούμερο 124 δεν είναι ο κύριος στόχος μου. Για εμένα, ναι είναι καλό, αλλά δεν αλλάζει πολύ τα πράγματα. 'Οπως και να έχει, είναι δύσκολο να συγκριθώ με τον Ago, γιατί οι καιροί είναι διαφορετικοί, δύο διαφορετικές περίοδοι, έτσι δεν είναι απλά τα νούμερα. Ο κύριος στόχος μου, πάντως, είναι να προσπαθήσω να κερδίσω μερικά ακόμη Πρωταθλήματα.

Επόμενο άρθρο »

SBK: Ο Roger Lee Hayden στην ομάδα της Pedercini

« Προηγούμενο άρθρο

VALENTINO ROSSI: Εποχή Aprilia

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ