• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΔΟΚΙΜΗ – APRILIA SL 750 SHIVER GT ABS
Μια Ιταλίδα για όλες τις δουλειές. Με γούστο και αποτελεσματικότητα
Τεστ-Μοντέλα 02/01/2010 - 19:33

Πολυτάλαντη Ιταλιάνα

Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Φωτογραφίες: Γιάννης Φαρασόπουλος

Εξοπλισμός: Κράνος HJC, Μπουφάν: Colori, Μπότες: TCX

 

Ήταν η επόμενη λογική κίνηση. Mετά την παρουσίαση του γυμνού Shiver και το Dorsoduro, τα οποία χρησιμοποιούσαν τον «έξυπνο» και «χρήσιμο» V-2 κινητήρα της Aprilia, όπως είχε ανακοινωθεί υπήρχε και συνέχεια. Στηριγμένο σε προηγούμενο μοντέλο, ιδού το Shiver GT. Πρόκειται για μια άριστη κίνηση, για ένα «ντυμένο» Shiver, ένα all-rounder, αυτού που «τα κάνει όλα». Το Shiver GT (GT= Gran Turismo, Μεγάλου Τουρισμού, στα Ιταλικά) καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα χρήσεων που ξεκινάει από την απλή, καθημερινή μετακίνηση, περνάει από την σχετικά σπορ χρήση και μπορεί να φτάσει μέχρι τον τουρισμό μεσαίων αποστάσεων.

 

 

Μοdular μοτοσυκλέτα

Είναι οι τεχνολογικές λύσεις και επιλογές που επιτρέπουν στην Aprilia να δημιουργήσει μια διαφορετική μοτοσυκλέτα που ξεχωρίζει σε αρκετούς τομείς. Το πλαίσιό της είναι ένας συνδυασμός χωροδικτυώματος και χυτών αλουμινένιων τμημάτων, που μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα στις εκάστοτε απαιτήσεις και το μοντέλο που επιλέγει να δημιουργήσει η εταιρία. Λόγω της modular σχεδίασης του πλαισίου που αποτελείται από τμήματα που μπορούν να αλλαχθούν, θεωρητικά, μπορεί κάποιος να αλλάζει τη μοτοσυκλέτα του από Dorsoduro σε Shiver ή Shiver GT και το ανάποδο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του… με αρκετό κόστος βέβαια, αλλά σαν ιδέα είναι περίφημη. Το πιρούνι στην περίπτωση του GT είναι ανεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών, με τα φρένα λίγο πιο κάτω να φορούν ακτινικές δαγκάνες. Τα πολύ καλά φρένα συνδυάζονται με ένα εξελιγμένο σύστημα ABS (στην αντίστοιχη έκδοση) που κάνει τη μοτοσυκλέτα ασφαλέστερη ιδιαίτερα για αρχάριους και μέσους αναβάτες, στις δύσκολες περιπτώσεις επιβράδυνσης. Όμως και ο έμπειροι πολλές φορές βρίσκουν το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος χρήσιμο - γιατί έχουν ένα θέμα λιγότερο να απασχολεί το μυαλό τους - κι έτσι χαλαρώνουν, αφήνοντας την υπόθεση φρενάρισμα στα χέρια της τεχνολογίας. Ένα ενισχυμένο αλουμινένιο ψαλίδι που αποτελείται από δύο ενωμένα τμήματα πείθει για την ακαμψία του, ενώ το σύνολο της κατασκευής δείχνει προσεγμένο με όλα τα περιφερειακά να φαίνονται ποιοτικά.

Είναι αλήθεια τουριστική;

Είναι θέμα συζήτησης το κατά πόσο ένα μίνι-φέρινγκ κάνει μια μοτοσυκλέτα κατάλληλη για τουρισμό μεγάλων αποστάσεων – δηλαδή GT – όπως διατείνεται ο κωδικός της Shiver. To φέρινγκ μπορεί να κάνει σχετικά καλή δουλειά στον αέρα μέχρι τα 150-160, αλλά σίγουρα δεν προφυλάσσει όσο ένα ολόκληρο, που να κατεβαίνει χαμηλά και διαθέτει ψηλότερη ζελατίνα. Το μικρό αυτό φέρινγκ, πέρα από την μικρή προστασία που προσφέρει, εναρμονίζεται περίφημα με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, αφού οι γωνίες του φέρινγκ ταιριάζουν άριστα με το «γωνιώδες» design. Η σέλα βρίσκεται σε αρκετό ύψος από το έδαφος, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και σύντομα βρίσκεις τον εαυτό σου να έχει ξεχάσει το φέρινγκ και να παίζει με τον, άριστα μπάσο, «καθαρά δικύλινδρο» ήχο, από έναν κινητήρα με άμεση απόκριση γκαζιού. Μιας και η GT έχει τη δυνατότητα να επιλέγει χάρτες διαχείρισης της τροφοδοσίας και της ανάφλεξης, από πολύ ήρεμο, μέχρι σπορτίβικο χαρακτήρα μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα «R» - για να κάνεις ράθυμες βόλτες ή επίσης όταν είσαι αρχάριος στα περισσότερα κυβικά και θέλεις να προσαρμοστείς βαθμιαία στους περισσότερους ίππους. Μπορείς να διαλέξεις το πρόγραμμα «Τ» για να χρησιμοποιείς την 750 μέσα στην πόλη, με ομαλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και μετά, στα φανάρια, σε περίπτωση που θέλεις να επιδείξεις στους συναδέλφους μοτοσυκλετιστές το πόσο καλοί είναι οι 95 ίπποι που διαθέτεις, να πατάς το κουμπί και να γίνεσαι «S»! Δηλαδή σπόρ, γρήγορος. Παρόλο τον άρκετά βαρύ συμπλέκτη, αυτός διαθέτει ακρίβεια και δίνει πολύ καλές εκκινήσεις στα φανάρια, κάνοντας πολλούς ανυποψίαστους να χαζεύουν τις τριγωνικές απολήξεις των εξατμίσεων, κάτω από την ουρά της μοτοσυκλέτας.

«Σταθερές» αξίες

Το κράτημα και η ευστάθεια είναι μέσα στις αρετές της 750, που δεν αργεί να προσφέρει πολλή αυτοπεποίθηση στον αναβάτη της, ο οποίος λόγω της καλής συνολικής εργονομίας, αισθάνεται «σαν το σπίτι του» ή «σαν τη μοτοσυκλέτα του», αν προτιμάτε. Δεν μπορώ να πω ότι αντιλαμβάνομαι πλήρως την ύπαρξη ενός συστήματος ride by wire στο γκάζι της GT, αντί για το παραδοσιακό συρματόσκοινο, ενώ παραδέχομαι ότι μάλλον ανησυχώ περισσότερο, λόγω της ανυπαρξίας του και επειδή «κάποιος άλλος μου ανοίγει το γκάζι». Από την άλλη αναγνωρίζεις πως οι τρεις επιλογές ανάφλεξης/τροφοδοσίας είναι πολύ χρήσιμες, το ίδιο και το ABS στις περιπτώσεις που αναφέραμε νωρίτερα. Το δεύτερο άτομο κάθεται σε μια σχετικά άνετη σέλα, που μάλλον θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, αλλά λόγω του ότι θα χαλούσε την αιχμηρή εμφάνιση, εγκαταλείφθηκε σαν ιδέα. Το ίδιο κουραστική για τον συνεπιβάτη θα αποδειχθεί μετά από ώρα, ειδικά μέσα στην κίνηση, η θερμότητα που εκπέμπουν οι δύο εξατμίσεις που βρίσκονται μερικά εκατοστά κάτω από τα οπίσθιά του.

Θέλουμε και «on-off»

Λογικό είναι πως προτιμότερο και το πιο ταιριαστό για την Ελληνική αγορά βέβαια θα ήταν να έβγαζε ένα ψευδοεντούρο η Aprilia, ένα «Dorsoduro GT» για παράδειγμα, που θα έμπαινε σφήνα ανάμεσα στις V-Strom και F 800 GS, προσφέροντας και έναν βολικό κυβισμό (δηλαδή τα 750cc) για τη μεσαία κατηγορία ψευδοεντούρο. Ιδανικές θα μπορούσαν να έμεναν και οι διαστάσεις αυτής της φανταστικής on-off 750 της Aprilia που προτείνουμε, με το βάρος να μένει κάτω από τα 190-200 κιλά, τη στιγμή που η διάταξη V-2 είναι η καλύτερη χωροταξικά, για αυτού του είδους τις μοτοσυκλέτες. Όπως και να έχει η μοτοσυκλέτα αυτή δεν έχει φτιαχτεί ακόμα, οπότε μπορούμε να επικεντρωθούμε σε αυτό που έχουμε στα χέρια μας. Καλοδεχούμενη βεβαίως είναι η Aprilia Shiver GT ABS, ειδικά για τους μοτοσυκλετιστές που προτιμούν τον τουρισμό στην άσφαλτο και μόνον. Είναι μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού με έναν ικανό κινητήρα που αποδίδει, από αργά μέχρι γρήγορα, σύμφωνα με τις διαθέσεις του αναβάτη της, ταξιδεύει με 150 περίπου χ.α.ω (τελική πάνω από 220 χ.α.ω) κινείται σβέλτα στην πόλη, διαθέτει καλή οδική συμπεριφορά και το σημαντικότερο… «πολυχρηστικότητα», σε τιμή κοντά στις 8.500 ευρώ.

 

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Aprilia SL 750 Shiver GT ABS

Kινητήρας: 2κύλινδρος V, 90ο, 4χρονος, υγρόψυκτος, με 8 βαλβίδες Κυβισμός: 749 κ.εκ Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός, Ισχύς (εργοστασίου): 95 ίπποι / 9.000 σ.α.λ, . Ροπή (εργοστασίου): 8,25 kgm/7.000 σ.α.λ. Πλαίσιο: Χωροδικτύωμα με αλουμινένιες πλάκες Μεταξόνιο: 1,440 m, Βάρος: 189 kg, Ανάρτηση μπρoστά: Ανάποδο πιρούνι, Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ, Φρένα μπροστά: Δύο δίσκοι 320mm, Φρένο πίσω: Δίσκος 245mm, Τιμή: 8.590 euro, με ABS

 

Επόμενο άρθρο »

Οδηγούμε την Aprilia RSV4 στο Estoril της Πορτογαλίας

« Προηγούμενο άρθρο

ΒΜW S1000RR - TEST RIDE

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ