• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
EZPELETA: "Η μοτοσυκλέτα ορίζει ένα πρωτότυπο και όχι ο κινητήρας."
Ο πρόεδρος της Dorna ξεκαθαρίζει το τοπίο.
Νέα 09/12/2009 - 08:47

Ο Carmelo Ezpeleta παραχώρησε πρόσφατα συνέντευξη στο website Motoworld.es σχετικά με τους νέους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2012. Ο κύριος στόχος της συνέντευξης ήταν να ξεκαθαριστεί ότι η επιστροφή στα 1000cc δε θα υπονομεύσει σε καμία περίπτωση το χώρο του Πρωταθλήματος WSBK. Όπως λοιπόν τόνισε ο Ezpeleta, οι μοτοσυκλέτες θα είναι πρωτότυπες και δε θα έχουν καμία σχέση με τις αντίστοιχες παραγωγής. Το τί κινητήρα θα χρησιμοποιήσει ο κάθε κατασκευαστής, θα εξαρτάται αποκλειστικά από τον ίδιο και όχι από τους κανονισμούς, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Dorna.

 

"Πάντα αγωνιζόμασταν με πρωτότυπα”, δήλωσε ο Ezpeleta said. "Όμως, όταν μιλάμε για πρωτότυπα αναφερόμαστε στις μοτοσυκλέτες και όχι στους κινητήρες." Όπως είχαμε αναφέρει και πριν από λίγο καιρό, ο Ezpeleta με αυτή του την κίνηση πετάει το γάντι στους Flamminis, αφήνοντάς τους να λύσουν το πρόβλημα με τις ομάδες και τους κατασκευαστές. "Με βάση αυτό το επιχείρημα, σε λίγο κάποιος θα υποστηρίξει ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αλυσίδα μετάδοσης, διότι και αυτό είναι εξάρτημα που χρησιμοποιείται από μοτοσυκλέτες παραγωγής", συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Dorna.

 

Το όλο θέμα πάντως περιστρέφεται γύρω από ένα βασικό άξονα: "Η μοτοσυκλέτα κατασκευάστηκε αποκλειστικά για αγώνες, ή ήταν μια μοτοσυκλέτα που μπορούσες να αγοράσεις και μετά εξελίχτηκε σε αγωνιστική; Η ίδια η μοτοσυκλέτα είναι το κρίσιμο θέμα και όχι ο κινητήρας!"

 

Στη συνέχεια, ο Ezpeleta συζήτησε γιατί είναι θεμιτή η εγκατάλειψη των 800cc και η επιστροφή στα 1000cc: "Τώρα, τα 800άρια είναι πολύ ακριβά και ουσιαστικά καταδικάζουν τις μικρότερες, δορυφορικές ομάδες που θέλουν να αγωνιστούν. Η επιστροφή στα 1000cc θα είναι μια οικονομική λύση, που θα δώσει την ευκαιρία στους κατασκευαστές να χτίσουν μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα, γύρω από οποιονδήποτε κινητήρα επιθυμούν."

 

Αυτή τη στιγμή, οι δορυφορικές ομάδες εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα εργοστάσια. Η μόνη λύση για να αποκτήσουν άνεση και αυτονομία είναι να περιοριστεί η εξάρτησή τους από τους μεγάλους κατασκευαστές. Το να επιτραπεί η χρήση κινητήρων 1000cc, βασισμένων στους αντίστοιχους παραγωγής, θα περιορίσει την εξάρτηση από το εργοστάσιο και θα μειώσει δραστικά το κόστος.

 

Το πως πάντως θα γίνει αυτό δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα. Ο Ezpeleta δήλωσε ότι έχει βρεθεί μια λύση, η "ασημένια σφαίρα", όπως δήλωσε ο ίδιος ώστε να αυξηθεί η αντοχή των κινητήρων και να μη χρειάζεται συχνά η αντικατάσταση εξαρτημάτων. Στην αρχή, έγιναν υποθέσεις για περιορισμό διαμέτρου και διαδρομής, που θα μείωναν την ταχύτητα του εμβόλου και κατ' επέκταση θα αύξαναν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Από την άλλη πλευρά, η λύση στην οποία αναφερόταν ο Ezpeleta θα μπορούσε να είναι απλά ένας κόφτης (περιοριστής στροφών).

 

Βεβαίως, όλα αυτά είναι υποθέσεις και το τι πραγματικά θα συμβεί φαίνεται πως θα ξεκαθαρίσει την ερχόμενη Παρασκευή.

Επόμενο άρθρο »

TECH 3 YAMAHA: Ο Edwards μελλοντικός αναβάτης δοκιμών, στη Γαλλική ομάδα;

« Προηγούμενο άρθρο

SCHWANTZ: "Λάθος της Suzuki, που δεν υπέγραψε τον Spies!"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ