• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΔΟΚΙΜΗ - ΤRIUMPH STREET TRIPLE
Εμφάνιση streetfighter, απίθανος κινητήρας και σύνολο που ικανοποιεί σε όλες τις περιπτώσεις. Οι Άγγλοι κάνουν τους Έλληνες μοτοσυκλετιστές να χαμογελούν...
Τεστ-Μοντέλα 30/11/2009 - 09:02

Μικρή μαχήτρια πόλεων

 

Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Φωτογραφίες: Αργύρης Μανωλάτος

 

Ένας ιδιαίτερος κινητήρας κινεί μια ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα με εξίσου ιδιαίτερο χαρακτήρα. Η Triumph Street Triple δεν είναι μια συνηθισμένη περίπτωση.

 

Φτάνοντας στις μεσαίες στροφές λειτουργίας του κινητήρα απολαμβάνεις ένα συγκλονιστικό μοντέρνο τραγούδι. Το μπάσο ουρλιαχτό του μικρού τρικύλινδρου κινητήρα είναι ένας από τους λόγους που αξίζει να πάρεις στα χέρια σου αυτή τη σημαντική μοτοσυκλέτα. Το ουρλιαχτό αυτό θυμίζει πολλά, κυρίως θυμίζει δίχρονα αγωνιστικά (!), ειδικά με την ταχύτητα που ο 675cc, αυτός ο ψυχωμένος κινητήρας, ανεβάζει με άνεση στροφές προς τα ανώτερα τμήματα του στροφόμετρου. Όμως πριν από αυτό το θέμα ας μιλήσουμε για την εξωτερική εικόνα, αυτό που αντικρίζει κάποιος μόλις πρωτοδεί τη μικρή «μαχήτρια των δρόμων» από τη Μεγάλη Βρετανία.

 

Και Guts και Θάρρος...

Σίδερα, σωλήνες, βίδες, κύλινδροι... Τα σπλάχνα της μοτοσυκλέτας σε κοινή θέα. Τίποτε δεν μένει κρυφό στον παρατηρητή. Γι’ αυτό ονομάζουμε αυτού του είδους τα μοντέλα, γυμνά. Στο μπροστινό τμήμα η Street φανερώνει το δικό της χαρακτήρα: εξόφθαλμοι, χρωμιωμένοι προβολείς βαραίνουν το πρόσωπο, σε αντίθεση με το πίσω μέρος που κόβεται απότομα, πάνω από τον τροχό. Μακριά μπροστά, κοντή πίσω, η συνολική εικόνα της Triumph θυμίζει γυμνασμένο πιτ μπούλ. Κάπως έτσι τοποθετείται και στις μάχες των πόλεων και των φαναριών και η Street Triple. Mαχητική και ψυχωμένη κάνει εύκολες και καταπληκτικές εκκινήσεις, αφήνει εντυπωσιασμένους (ή ενοχλημένους) γρήγορους με το «ξεκόλλημα» της στο πράσινο. Σε φέρνει μέχρι το επόμενο φανάρι με ένα χαμόγελο στα χείλη. Αυτό είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα της Street Triple: σε κάνει να χαμογελάς πολύ συχνά, σε ανταποδίδει για το γεγονός ότι την προτίμησες.

 

Τι να τις κάνεις τις μεγάλες;

Κουμπωμένος μέσα στην, πολύ προσεκτικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης, με το βάρος να μοιράζεται ανάμεσα σε χέρια, πόδια και οπίσθια, απολαμβάνεις μια θέση που προσφέρει δυναμικό έλεγχο. Μετά από πολλή ώρα μέσα στην πόλη θα κουραστούν οι καρποί σου – ταχύτερα ο αριστερός που συνεργάζεται με έναν σχετικά βαρύ, μικρής διαδρομής συμπλέκτη. Το κόψιμο του τιμονιού θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο, από την άλλη όμως έχεις σύμμαχο έναν πολύ καλής λειτουργίας κινητήρα που μπορεί να κινείται μέσα στην κίνηση αργά και 4η στο κιβώτιο χωρίς να σκορτσάρει. Η άμεση απόκριση του τρικύλινδρου κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού, ειδικά με 1η-2η σχέση στο κιβώτιο ίσως να ενοχλεί κάποιους που θέλουν ομαλότερες επιταχύνσεις, θέμα που μπορεί να λυθεί με ελάχιστο πάτημα του συμπλέκτη. Η χρησιμότατη ροπή του κινητήρα ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργεί περίφημα σε ολισθηρό οδόστρωμα, αφού η μοτοσυκλέτα μοιάζει να χρησιμοποιεί traction control που δεν της επιτρέπει να σπινάρει και κατεβάζει όλη της τη δύναμη στη γη. Λόγω αυτού η “Street” μπορεί να ντροπιάζει μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες, που θα χρησιμοποιούν “μισό γκάζι” για να μπορέσουν να επιταχύνουν χωρίς απώλειες πρόσφυσης, τη στιγμή που η Triumph θα εκμεταλλεύεται όλο της το γκάζι. Με κάτι λιγότερους από 100 ίππους να μεταφέρονται στον τροχό και το βάρος της να βρίσκεται κοντά στα 190 κιλά γεμάτη (167 άδεια), αλλά και με τη βοήθεια μιας σέλας με χαμηλό ύψος από το έδαφος (80 εκ.) έχεις στα χέρια σου ένα ευχάριστο “μικρο-γυμνό” που αποδεικνύεται παντού, αποτελεσματικό και αναζωογονητικό. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με τις ιδιαιτερότητές της, όσον αφορά την πρόσφυση και την ποιότητα των δρόμων της, τα γυμνά 600άρια είναι σαφώς πιο κατάλληλα για χρήση, απ' ότι τα αδελφάκια τους με τα 1000 κυβικά. Από την άλλη το θέμα του “κυρίαρχου όγκου” στο δρόμο και έξω από την καφετέρια είναι κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί στις μεγαλύτερες γυμνές (αλλά και της “ατέλειωτης” ροπής τους)

 

Proud British

Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με επαρκή διαδρομή και καλάμια ικανής διαμέτρου και οι μόνοι που θα παραπονεθούν είναι οι αναβάτες που θα “κυνηγήσουν” τον χρόνο σε ορεινές, στριφτερές διαδρομές, όπου θα απαιτούν περισσότερη απόσβεση και καλύτερη συμπεριφορά στο έντονο φρενάρισμα. Για όλους τους υπόλοιπους το πιρούνι είναι άνετο και χωρίς να προβληματίζει, προσφέρει καλή αίσθηση του μπροστινού. Την ώρα που το πίσω δισκόφρενο διαθέτει αίσθηση και δύναμη –πολύ χρήσιμο στην πόλη και τις χαμηλές ταχύτητες – τα δύο μπροστινά έχουν δύναμη και μεγάλη επιβραδυντική ικανότητα, αλλά όχι και αίσθηση στην αρχή της ενεργοποίησής τους. Η ποιότητα κατασκευής και η προσοχή που έχουν δώσει οι άνθρωποι της Triumph πάνω στην Street Triple και η συνολική απόδοσή της δικαιολογούν την τιμή των σχεδόν 8.500 ευρώ, ειδικά τη στιγμή που η αντιπροσωπεία προσφέρει πλήθος αξεσουάρ που αν αγοράζονταν ξεχωριστά θα έφταναν τα 900 ευρώ.

 

Πολυτάλαντη, με καλό κράτημα και γλυκύτατο κινητήρα που τα καταφέρνει και στα ήρεμα και στα γρήγορα, με ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά που λειτουργεί σε όλες τις περιπτώσεις σαν σύμμαχος, με βάρος 600αριού και επιδόσεις 750 (έστω και παλαιότερου), με χαρακτήρα δικύλινδρου στις μεσαίες και ομαλή, στρωτή λειτουργία τετρακύλινδρου στις υψηλές στροφές, η Street δύσκολα θα βρει αναβάτες που δεν θα την συμπαθήσουν. Παράλληλα έχει μιαν εμφάνιση που την διαφοροποιεί από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί, αντιγράφοντας την μεγαλύτερη αδελφή της την Speed Triple και τοποθετώντας την Βρετανική στάμπα αισθητικής σε έναν κόσμο που ολοένα χάνει την ταυτότητά του και ομογενοποιείται...

 

 

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Triumph Street Triple 675F

Κινητήρας: 3κύλινδρος σε σειρά, 4χρονος, υγρόψυκτος, Κυβισμός: 675 κ.εκ Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός, Ισχύς (εργοστασίου): 107 ίπποι / 11.700 σ.α.λ, . Ροπή (εργοστασίου): 7,0 kgm/9.100 σ.α.λ. Πλαίσιο: Περιμετρικό, Μεταξόνιο: 1,395 m, Βάρος: 167 kg, Ανάρτηση μπρoστά: Ανάποδο πιρούνι, Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ, Φρένα μπροστά: Δύο δίσκοι 308mm, Φρένο πίσω: Δίσκος 220mm, Τιμή: 8.490 euro, με δώρα: Συναγερμό, Καρίνα, Κάλυμα σέλας συνεπιβάτη, Τank Bag

Επόμενο άρθρο »

ΑPRILIA RSV4 R @ Estoril: φωτογραφικό αφιέρωμα

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε την BMW S1000RR: Aπίστευτα δυνατή παντού!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ