• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
2ος Αγώνας 2019, Termas de Rio Hondo, Argentina
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Honda CB Neo Sports Café
Νεοκλασικισμός!
Τεστ-Μοντέλα 31/12/2018 - 12:02

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #93

 

Η γενική φιλοσοφία της Honda - στη νέα της σειρά - είναι η επιστροφή στις βασικές αρχές, στις ρίζες, του μοτοσυκλετισμού, με τη δημιουργία γυμνών μοτοσυκλετών με μικρό βάρος και διαστάσεις, απαλλαγμένων από όλα τα "περιττά", με στόχο την απόλαυση της οδήγησης. Στο θέμα της εμφάνισης η τάση που επικρατεί τις κατατάσσει ως νεοκλασικές!

 

κείμενο: Μπάμπης Κελάφης

Φωτ: Ηonda

 

Στην τελευταία έκθεση EICMA 2017 η Honda παρουσίασε τη σειρά Neo Sports Café με 3 μέλη, την κορυφαία CB1000R, τη μικρή CB125R για αναβάτες με δίπλωμα Α1 και τη μεσαία CB300R. Και οι 3 μοτοσυκλέτες μοιράζονται, πέρα από το όνομα, την κοινή φιλοσοφία χρήσης και εμφάνισης. Το όνομα της σειράς «Neo Sports Café» περιγράφει ουσιαστικά τη μοτοσυκλέτα που ακολουθεί το στύλ και τη μόδα των Cafe Racer, δηλαδή μιας μοτοσυκλέτας απαλλαγμένης από κάθε περιττό εξάρτημα, με έμφαση στις επιδόσεις και τη σπορ εμφάνιση.

Σε γενικές γραμμές η νέα σειρά naked μοτοσυκλετών της Honda έχει, πολύ σωστά κατά την γνώμη μας, ως στόχο την ευχρηστία και την οδηγική ευχαρίστηση και ευκολία, παρά τις απόλυτες επιδόσεις και την ποιότητα, παρά τη χαμηλή τιμή. Όλες οι εκδόσεις μοιράζονται την ίδια βασική μινιμαλιστική σχεδίαση και είναι εξοπλισμένες με ABS 2 με αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU, φώτα και προβολέα led, όργανα με οθόνη LCD, μπροστινό σύστημα USD, πίσω ανάρτηση με μονό αμορτισέρ και ακτινικές δαγκάνες εμπρός.

H παρουσίαση των μοντέλων της σειράς Neo Sports Café στην Ελλάδα έγινε από την Σαρακάκης Α.Ε.Β.Μ.Ε. στα τέλη του Ιουλίου σε μια πολύ καλά οργανωμένη εκδήλωση στην Κηφισιά, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις 3 νέες αυτές μοτοσυκλέτες και στο τέλος της ημέρας κρατήσαμε για δοκιμή την CB300R και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας, ενώ είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο και την κορυφαία των χιλίων κυβικών.

 

CB1000R Neo Sports Café

Η CB1000R που αντικαθιστά το προηγούμενο γυμνό μοντέλο στη γκάμα της Honda είναι μια ουσιαστικά εντελώς νέα μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας της προέρχεται από αυτόν της CBR1000RR Fireblade του 2006, με την ανάλογη εξέλιξη για βελτίωση της απόδοσης στις μεσαίες στροφές και ομαλότερη λειτουργία και απόδοση.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι εφοδιασμένος με ηλεκτρονικό γκάζι (TBW), με τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης συν το πρόγραμμα USER και αποδίδει 146 ίππους στις 10,500σ.α.λ. Νέος είναι και ο σκελετός που είναι μονής δοκού, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση βάρους που φθάνει στα μόλις 212 κιλά γεμάτη. Τα κυρία χαρακτηριστικά της νέας CB1000R είναι: μικρές διαστάσεις, φώτα LED, πίνακας οργάνων με οθόνη LCD.

Σε γενικές γραμμές η μικρή σχετικά διαδρομή που κάναμε μαζί της μας άφησε την εντύπωση ότι είναι μια δυνατή και ευχάριστη μοτοσυκλέτα, με πολύ καλά φρένα, με εύκολη αλλαγή πορείας, με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, χάρις και στα Bridgestone S21, με μικρή και πολύ ομαλή – σχεδόν ανεπαίσθητη - επέμβαση των ηλεκτρονικών.

Πέρα από τα οδηγικά χαρακτηριστικά, μεγαλύτερη θετική εντύπωση μας άφησε ο νεοκλασικός σχεδιασμός της, που χρησιμοποιεί στοιχεία από το παρελθόν των γυμνών μοντέλων της εταιρίας, τα οποία δημιούργησαν και την παράδοσή της στις τετρακύλινδρες εν σειρά, συνδυασμένα με πινελιές μοντέρνας τεχνολογίας, δίνοντας συνολικά ένα ρετρό χαρακτήρα στο αποτέλεσμα. Το σχεδιαστικό γραφείο της Ιαπωνικής εταιρίας που εδρεύει στην Ιταλία και επανδρώνεται κυρίως με Ευρωπαίους σχεδιαστές, έκανε το θαύμα του και έδωσε ένα προϊόν με ιδιαίτερο χαρακτήρα, κάτι που έλειπε από τις προηγούμενες CB των τελευταίων ετών. Περισσότερα στοιχεία για αυτήν την όμορφη μοτουκλέτα σε επόμενο τεύχος, μετά την ολοκληρωμένη δοκιμή της.

Η τιμή της είναι στα 14,500€, επίσης θα είναι διαθέσιμη από το εργοστάσιο και μια έκδοση εξοπλισμένη με premium αξεσουάρ και quickshifter στην τιμή των 15,900€.

 

Honda CB300R Neo Sports Café

Η “μεσαία¨ CB300R θα λέγαμε ότι απευθύνεται στους νεώτερους αναβάτες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα, μετά από τα 125cc, στη μεσαία κατηγορία μοτοσυκλετών, είτε για απόκτηση εμπειρίας πριν τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, είτε λόγω διπλώματος Α2, ή τέλος σε αυτούς που ανεξάρτητα ηλικίας ή διπλώματος θέλουν μια μοτοσυκλέτα που να καλύπτει τις ανάγκες τους για καθημερινή μετακίνηση, με δυνατότητα για κίνηση με ταχύτητα και ασφάλεια στους ανοικτούς δρόμους της πόλης, ή σε περιαστικές συνθήκες με την πρόσθετη δυνατότητα ακόμη και για ταξίδια.

Η CB300R είναι αυτό ακριβώς αυτό που περιγράφει το δελτίο Τύπου της Honda (μία λιτή, σπορ naked μοτοσυκλέτα για νέους αναβάτες που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στο χώρο της μοτοσυκλέτας με στυλ). Η πρώτη σκέψη μας ήταν ότι η CB300R έχει σχεδιαστεί με στόχο την ασιατική αγορά, τις αγορές της πρώην ανατολικής Ευρώπης και τους αναβάτες που κυρίως για οικονομικούς λόγους μένουν στο δίπλωμα Α2, αλλά η δοκιμή μας έπεισε ότι σχεδιάστηκε ως ισότιμο μέλος της σειράς και πιστεύουμε ότι για αρκετούς αναβάτες θα είναι μια συνειδητή επιλογή και όχι επιλογή ανάγκης, μιας και τελικά προσφέρει επιδόσεις και δυνατότητες που καλύπτουν πέρα άπω τις ανάγκες μετακίνησης και αυτές της διασκέδασης.

Σχεδιαστικά η CB300R είναι εντελώς νέα με μοναδικό και προηγμένο στυλ που συνδυάζει τη σύγχρονη σχεδίαση με τις κλασσικές γραμμές και κατά την γνώμη μας είναι από τις πιο πετυχημένες και ισορροπημένες σχεδιάσεις που καταφέρνουν να δείχνουν ταυτόχρονα σύγχρονες και κλασικές!

Ο σκελετός είναι εντελώς νέος, είναι κατασκευασμένος από ατσάλι και αποτελείτε από συνδυασμό πρεσαριστών στοιχείων και σωληνωτού χωροδικτυόματος. Αυτός ο συνδυασμός δίνει ένα πλαίσιο με μεγάλη ακαμψία και μικρό βάρος. Το ψαλίδι είναι και αυτό από ατσάλι και είναι μεταβλητής διατομής, σε άλλη μια προσπάθεια διατήρησης της επιθυμητής ακαμψίας και του χαμηλού βάρους. Η πίσω ανάρτηση συμπληρώνεται με ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και διαδρομή 107 χιλ. Το μπροστινό σύστημα είναι USD διαμέτρου 41 χιλ. και η διαδρομή του είναι στα 130 χιλ. Τα φρένα είναι δισκόφρενα με το εμπρός να είναι διαμέτρου 296 χιλ. με τετραπίστονη δαγκάνα της Nissin και ακτινική στήριξη, το πίσω δισκόφρενο είναι διαμέτρου 220 χιλ. με απλή δαγκάνα. Το δύο καναλιών ABS συνεργάζεται με την μονάδα IMU (Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης) για να κατανέμει την πέδηση εμπρός-πίσω ανάλογα με το φορτίο και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Τα ελαστικά είναι τα Sportmax της Dunlop, διαστάσεων 110/70R-17 και 150/60R-17 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Ο κινητήρας προέρχεται από αυτόν της CBR300R, με διαφορετικές ρυθμίσεις για βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες στροφές και είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες. Αποδίδει 31.5 PS (23.1 kW)  στις 8,500 σ.α.λ. και ροπή 27.5 Nm στις 7,500 rpm. Η τροφοδοσία γίνεται από ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI με σώμα διαμέτρου 38 χιλιοστών και ευθύγραμμο αυλό εισαγωγής.

Η εξάτμιση περνάει κάτω από τον κινητήρα και καταλήγει σε ένα σχετικά μεγάλο σιλανσιέ στη δεξιά πλευρά.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και πέρα από το εξελιγμένο ABS περιλαμβάνει full LED φώτα, μια πλήρη οθόνη οργάνων LCD και ένα αλουμινένιο τιμόνι στυλ fat bar.

Το κύριο χαρακτηριστικό της CB300R στην οδήγηση είναι ο σωστός συνδυασμός του μικρού βάρους, της άνετης και σωστής θέση οδήγησης και του κινητήρα, που χωρίς να είναι ο πιο δυνατός στην κατηγορία του, δίνει την αίσθηση περισσότερων κυβικών, χάρη στη ρύθμιση για απόδοση στη μεσαία περιοχή.

Σε ότι αφορά τις απόλυτες επιδόσεις είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χάσει τη μάχη με τον ανταγωνισμό, τις Yamaha MT-03, BMW G310 R, ΚΤΜ 390 Duke & Kawasaki Z300, αλλά θα κερδίσει τον πόλεμο της ευχρηστίας, της ευκολίας και τελικά της ευχαρίστησης στην οδήγηση.

Στο δρόμο η γυμνή μοτοσυκλέτα της Honda έχει οδική συμπεριφορά που μπορεί να χαρακτηριστεί καλή, προβλέψιμη και εύκολη. Στην πόλη ηCB300R, με σύμμαχο το μικρό βάρος, είναι σβέλτη στην αλλαγή κατεύθυνσης και παρά τις σχετικά μαλακές αναρτήσεις, η συμπεριφορά της ακόμη και στην τελική ταχύτητα είναι πού καλή. Ο κινητήρας είναι ζωντανός και ακούγετε ευχάριστα και το 6τάχυτο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση σίγουρα βοηθάει. Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων θα λέγαμε ότι ήταν λίγο πιο σκληρή από ότι μας έχει συνηθίσει η Honda, χωρίς αυτό να δημιουργεί κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα.

Η θέση οδήγησης, παρά τις μικρές διαστάσεις (μεταξόνιο 1,352 χιλιοστά) είναι άνετη ακόμη και για τους πιο μεγαλόσωμους αναβάτες, χωρίς από την άλλη πλευρά να προβληματίζει τους πιο μικρόσωμους, μιας και το ύψος σέλας είναι στα μόνο 799 χιλιοστά. Στους ανοικτούς δρόμους η CB300Rκρατάει άνετα την ταχύτητα των 120+ χιλιόμετρων σε όλες τις συνθήκες και με λίγη προσπάθεια θα ξεπεράσει οριακά τα 150 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο.

Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 4-5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων δίνει μια αυτονομία 200-250 χιλιόμετρα.

Όταν επιστρέψαμε την CB300R τότε συνειδητοποιήσαμε το πόσο μας είχε βολέψει και το πόσο ευχάριστη, λειτουργική και πλήρης μοτοσυκλέτα είναι. Η μόνη ένσταση που έχουμε έχει να κάνει με την τιμή της, που στα 5,990€ είναι υψηλότερη κατά 300€ έως 800€ από τις τιμές του ανταγωνισμού.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος

Χωρητικότητα (cm³)

286 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)

76 x 63 mm

Σχέση Συμπίεσης

10,7:1

Μέγιστη Ισχύς

23,1 kw/8.500 rpm

Μέγιστη Ροπή

27,5 Nm/7.500 rpm

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ

 

Ψεκασμός

PGM-FI

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

10,0 L

Κατανάλωση (κατασκευαστή)

30,2 km/litre

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

 Τύπος Συμπλέκτη

Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός

Κιβώτιο Ταχυτήτων

6 σχέσεων

Τελική Μετάδοση

Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ

 

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)

2.012 x 802 x 1.052 mm

Μεταξόνιο

1.352mm

Ύψος Σέλας

799 mm

Απόσταση από έδαφος

151 mm

Βάρος (με υγρά)

143 kg

Ακτίνα Στροφής

2,3 m

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Τηλεσκοπικό, ανεστραμμένο πιρούνι 37mm με διαδρομή 130 mm

Πίσω

Μονό αμορτισέρ, ψαλίδι Pro-Link με διαδρομή 107 mm

ΤΡΟΧΟΙ

 

Ελαστικό Εμπρός

110/70R17M/C 54H

Ελαστικό Πίσω

150/60R17M/C 65H

ΦΡΕΝΑ

 

Τύπος ABS

2 καναλιών με Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας IMU

Εμπρός

Πλευστός δίσκος (χωρίς κέντρο) 296 mm με ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα Nissin

Πίσω

Δίσκος 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα

 

Επόμενο άρθρο »

Οι 5 καλύτερες του 2018

« Προηγούμενο άρθρο

Για Café με Honda CB

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΣΩΣΤΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ 4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΣΩ SPOILER ΤΗΣ DUCATI;
  • 1. ΝΑΙ
  • 2. ΟΧΙ
  • 3. ΔΕΝ ΞΕΡΩ / ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ