• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Φτιάξτο μόνος σου!
Τεχνολογία Kalex engineering
Νέα 31/12/2018 - 11:46

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #92

 

Επισκεφθήκαμε το εργαστήριο όπου κατασκευάζονται τα πλαίσια της KALEX, τα οποία πρωταγωνιστούν στην κατηγορία Moto2 τα τελευταία χρόνια. Το πάθος δύο ανθρώπων μετατράπηκε σε μια αξιολογότατη δουλειά που συνεχίζει δυναμικά στο χώρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

 

κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φω: Δημήτρης Διατσίδης, KALEX

 

Το 2004 δύο φίλοι πήγαν για ένα track day στην πίστα του Sachsenring με την διαφορετική από το πλήθος Voxan CafÈ Racer. Σίγουρα δεν ήταν μια μοτοσυκλέτα η οποία θα “έβαζε φωτιά” στη διαδρομή μιας πίστας, όμως ο Άλεξ είπε: "Θα κάνω την VOXAN καλή για την πίστα", για να πάρει την απαντηση από τον Κλάους: "Καλύτερα αγόρασε μια σπορ μοτοσυκλέτα ;-)", με τον Άλεξ να επιμένει: "Δεν θέλω να αγοράσω κάτι. Θα φτιάξω για μένα κάτι”, για να πάρει τελικά τη θετική απάντηση του φίλου του: "Okay, είμαι μέσα".

Έτσι οι Klaus Hirsekorn και Alex Baumgaertel ξεκίνησαν την εταιρία τους που πήρε το όνομά της από τα αρχικά των δύο ονομάτων τους και ανάγκασε τους δύο να αφήσουν την μέχρι τότε δουλειά τους που ήταν διευθυντής παραγωγής και μηχανικός εξέλιξης αντίστοιχα σε εταιρία που παράγει τεχνολογία αιχμής για ομάδες που συμμετέχουν σε DTM και Rallye! Από το χώρο του αυτοκινήτου λοιπόν, στο πάθος τους που είναι η μοτοσυκλέτα, αλλά χωρίς να φύγουν από το σημείο της παλιάς τους εταιρίας, αφού νοίκιασαν ακριβώς στο ίδιο κτίριο το δικό τους χώρο!

Ο Χρήστος Μαντίκος, πρώην μοτοκροσέρ που ζει και δουλεύει στην πόλη Augsburg λίγο έξω από το Μόναχο, είχε επισκεφθεί την Kalex και μας οδήγησε στο χώρο αυτό στο Bobingen, λίγα χιλιόμετρα από το σπίτι του. Ο Άλεξ Μπαουμγκέρτελ μας περίμενε εκεί πρόθυμος να μας δείξει τα μυστικά της επιτυχίας της Kalex που έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να κυριαρχεί στην Moto2, όχι μόνο ως προς την κατάκτηση του Πρωταθλήματος, αλλά και ως προς τον αριθμό των αγωνιζομένων που επιλέγουν τα δικά τους πλαίσια για να αγωνιστούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, με 21 στις 33 συμμετοχές να είναι οδηγοί του μικρού αυτού κατασκευαστή!

Η κάθε ομάδα αγοράζει το πλαίσιο, το ψαλίδι, το λαιμό, το φέρινγκ της μοτοσυκλέτας και μαζί αγοράζει και το αντίστοιχο σέρβις στην πίστα, αλλά και πίσω στο εργαστήριο, όπου επιστρέφουν τα διάφορα μέρη για να ελεγχθούν και να επιδιορθωθούν αν γίνεται, μετά από κάποια πτώση. “Συνήθως μετά από 4-5 πτώσεις είναι απαραίτητο να αλλάξει η ομάδα το πλαίσιο”, μας λέει ο Άλεξ.

Φυσικά το 2004 όταν ονειρεύτηκαν να κάνουν κύρια δουλειά τους το πάθος τους και να αφήσουν μια σίγουρη καριέρα στο χώρο του αυτοκινήτου, δεν περίμεναν τη δόξα που ήρθε τα τελευταία χρόνια με τους 5 Τίτλους Κατασκευαστών και 6 Τίτλους Οδηγών στην Moto2!, από το 2011 και μετά που ο Stefan Bradl έγινε ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το Γερμανικό οίκο. Άλλωστε η “KALEX engineering GmbH” συστήθηκε το 2009, αφού μέχρι τότε είχε γίνει ο πρώτος σκελετός, η KALEX AV1 πάνω σε ένα μοτέρ 1000cc V2 της Aprilia και η επιτυχία του στην πίστα ώθησε τους δύο Γερμανούς στο να σκεφτούν να σχεδιάσουν κάτι για τη νέα κατηγορία που θα έμπαινε στο MotoGP από το 2010 και μετά. Από το 2012 έως το 2014 συμμετέχουν και στην Moto3, αλλά για το 2015 η ΚΤΜ αποφασίζει ότι δεν θα δώσει σε άλλους κατασκευαστές τους κινητήρες της και έτσι επικεντρώνονται μόνο στην Moto2, όπου και κυριαρχούν μέχρι σήμερα. Τώρα ήδη ετοιμάζονται για τη νέα πρόκληση που είναι να συνεχίσουν να είναι ο πιο πετυχημένος κατασκευαστής και στη νέα εποχή που μπαίνει η Moto2 με τους τρικύλινδρους κινητήρες της Triumph.

Με 30 χρόνια τεχνογνωσίας στην πλάτη τους ο στόχος είναι ένας: να εξελίσσουν το καλύτερο πλαίσιο για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Το πάθος για την τελειότητα, τη λεπτομέρεια, την ταχύτητα είναι η κινητήρια δύναμη σε μια ατέλειωτη αναζήτηση της διαφοράς που κάνουν τα εκατοστά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο.

Τα εργαλεία τους είναι η εμπειρία στην εφαρμοσμένη μηχανολογία στο χώρο του μηχανοκίνητου κόσμου και στη σχεδίαση και προσομοίωση μέσω κομπιούτερ, αλλά και η εξέλιξη στην οποία περιλαμβάνονται και οι αναλύσεις της συμπεριφοράς των εξαρτημάτων και των υλικών που χρησιμοποιούν.

Στον τομέα της κατασκευής η διαδικασία CNC μέσω εξαιρετικής ποιότητας εργαλείων και μηχανών που φτιάχνουν τα πλαίσια και τα ψαλίδια από μεγάλα μπλοκ αλουμινίου, τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της ποιότητας κατασκευής, ειδικά στον τομέα της ακαμψίας και της σταθερότητας, που με αυτόν τον τρόπο κάνει τις λεπτομέρειες να ξεχωρίζουν.

Για να πάρουμε μια ιδέα, χρειάζονται 245 κιλά αλουμινίου για να κατασλευαστή από το σχετικό μπλοκ, κάθε ένα πλαίσιο! Οι ραφές που γίνονται σε κάθε πλαίσιο έχουν μήκος 11 μέτρα! Για την κατασκευή ενός πανάλαφρου ψαλιδιού χρησιμοποιείται ένα μπλοκ βάρους 135 κιλών!

Όλα αυτά, μαζί βέβαια με το μυαλό και την αφωσίωση είναι τα συστατική της επιτυχίας, που ήρθε πολύ νωρίς, αφού μόλις 7 Αγώνες μετά την πρώτη συμμετοχή ήρθε το πρώτο βάθρο και μόλις 17 Αγώνες χρειάστηκαν για να έρθει η πρώτη νίκη. Με 85 νίκες συνολικά η Kalex έχει και το ρεκόρ των 49 νικών στη σειρά, μέχρι πέρυσι που ήρθε ο έντονος συναγωνισμός από τα Αυστριακά πλαίσια της ΚΤΜ.

Το 2017 οι 22 οδηγοί της Kalex πήραν 16 στις 18 pole positions, 15 στις 18 νίκες, 12 δεύτερες θέσεις και 15 τρίτες, βάζοντας 7 οδηγούς στις 10 πρώτες θέσεις της βαθμολογίας. Φέτος μετά τους 10 πρώτους Αγώνες έχουν 6 νίκες, αντιμετωπίζοντας έντονο συναγωνισμό. Προσπαθούν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του πλαισίου στα τελευταία στάδια του Αγώνα, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη φθορά των ελαστικών και φυσικά η δουλειά σε αυτόν τον τομέα έχει να κάνει με τις λεπτομέρειες και στα θέματα ακαμψίας παλισίου και ψαλιδιού, αλλά και στη βοήθεια προς τις ομάδες ώστε να ρυθμίσουν καλύτερα τις μοτοσυκλέτες τους!

Στα επόμενα σχέδια της Kalex είναι – πέρα από την εξ΄λελιξη του πλαισίου για την Moto2 γύρω από τον κινητήρα της Triumph – η παρουσία της ως προμηθευτή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και στο Ισπανικό Πρωτάθλημα Flattrack.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο υπάρχει κινητικότητα είναι ότι ορισμένοι ιδιώτες ανά τον κόσμο προμηθεύονται είτε καινούργια, είτε μεταχειρισμένα πλαίσια της εταιρίας για να στήσουν τις δικές τους μοτοσυκλέτες για track day!

Εμείς πάντως μείναμε εντυπωσιασμένοι από την επίσκεψή μας σε αυτό το εργαστήριο τεχνολογίας και από το επίπεδο τεχνογνωσίας του Άλεξ Μπαουμγκέρτελ που είναι μια εγγύηση για το μέλλον της εταιρίας.

Επόμενο άρθρο »

Marquez: Βέτο στον Lorenzo;

« Προηγούμενο άρθρο

Η σιωπή του Samurai

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα