• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας 2019, Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε Ducati Panigale V4S στο Mugello
Mε την Εxtreme Track Days
Τεστ-Μοντέλα 01/08/2018 - 21:05

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφίες: fotoeventi.com, Marco & Rudy

Εξοπλισμός οδηγού: κράνος Shoei X-Spirit III, μπότες Sidi, φόρμα & γάντια IXS

 

Αναμφισβήτητα η Ducati Panigale V4S είναι η κορυφαία Superbike που σχεδόν όλοι οι μοτοσυκλετιστές του κόσμου θα ήθελαν να είχαν στο γκαράζ τους ή έστω να την είχαν διαθέσιμη για ένα track day ...τουλάχιστον.

Η μοτοσυκλέτα που από την αρχή της χρονιάς έχει πάρει τεράστια δημοσιότητα σε όλα τα μοτοσυκλετιστικά μέσα του κόσμου, βρέθηκε στα χέρια του περιοδικού MOTOGP WORLD, που αλλού, στην καλύτερη πίστα του κόσμου, στο Mugello.

Μόλις 100χλμ στο δρόμο χρειαστήκαμε για να φτάσουμε από το εργοστάσιο της Μπολώνια, μέχρι την καρδιά της Τοσκάνης, όπου βρίσκεται η πανέμορφη πίστα, χωρίς να μας κουράσει καθόλου η Panigale στο Street mode, που έχει πολύ ομαλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και συνδυάζεται με ένα προγραμματισμό των ρυθμίσεων για όσο γίνεται περισσότερη άνεση, σε μια σουπερσπόρ μοτοσυκλέτα. 

Μετά τα χιλιόμετρα αυτά, συναντήσουμε τους Έλληνες ανθρώπους της Extreme Track Days που με επικεφαλής τον δραστήριο Σωτήρη Ζαφειρόπουλο φρόντιζαν τα πάντα για 13 Έλληνες οδηγούς που είχαν την τύχη να απολαύσουν μια υπέροχη εμπειρία, όπως αυτή ενός καλά οργανωμένου track day σε μια τέτοια πίστα.

Η πίστα που με το μεγάλο πλάτος της επιτρέπει να διορθώσεις τα περισσότερα λάθη, χωρίς να πέσεις, απλά με χάσιμο χρόνου – τις περισσότερες φορές. Η πίστα που έχει μια τεράστια ευθεία με 1,141μ. μήκος, που έχει τρομερή ροή, με υψηλές ταχύτητες, χωρίς πολλά φρένα, εκτός από αυτά για την San Donato την 1η στροφή, στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Η πίστα που έχει την Arabiatta 1 & 2, δύο συνεχόμενες τρομερά γρήγορες στροφές, πολύ απαιτητικές και συνάμα πολύ απολαυστικές σε οδήγηση.

Ο Μενέλαος Κοντογιάννης φρόντισε να αφαιρεθούν τα περιττά: καθρέπτες και πίσω βάση της πινακίδας, να καλυφθούν με ταινία τα φώτα και τα πίσω φλας και ο Δημήτρης Παπαγγέλου έλεγξε τις πιέσεις που για τα νορμάλ Pirelli Supercorsa SP των 120/70-17 μπροστά είναι 2.1bar με το λάστιχο κρύο και πίσω για το μοναδικό 200/60-17 1.5bar κρύο. Η Ελισάβετ Ξενάκη μας δάνεισε τις ιδιαίτερες ηλεκτρικές κουβέρτες της.

Για το νορμάλ γρανάζωμα και το “κανονικό” κιβώτιο με πρώτη κάτω, δεν μπορούσε να γίνει τίποτε, καθώς δεν υπήρχαν τα ανταλλακτικά. 

Τα 20λεπτα των δοκιμών που είχαμε στη διάθεσή μας τελείωναν πολύ γρήγορα και το πρώτο που κατανοήσαμε είναι ότι η πίστα αυτήν δεν κουράζει τον οδηγό! 

Απλά λόγω του μεγάλου μήκους των 5,245μ., δεν προλαβαίνεις να κάνεις κάθε φορά πάνω από 6-7 γύρους, μαζί με τον γύρο που βγαίνεις από τα πιτς. 

Από κει και πέρα η Ducati Panigale V4S έδειξε από την αρχή τις αρετές της, με τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών ημι-ενεργητικών αναρτήσεων της Ohlins να γίνεται πανεύκολα από το έγχρωμο καντράν και να διορθώνει αυτά που δεν αρέσουν στον οδηγό, αλλά και αυτά που πρέπει να αλλάζουν όταν ο ρυθμός ανεβαίνει και οι χρόνοι κατεβαίνουν.

Από το 2'11'' που ξεκινήσαμε, κατεβήκαμε στο 2'09.2 και την 3η φορά στο 2'08.9. Μετά από ένα 20λεπτο που μείναμε από βενζίνη, στο 5ο το χρονόμετρο της οργάνωσης "έγραψε" 2:08.289, ενώ στο 6ο λόγω κίνησης μείναμε στο 2'09''. 

Με μέγιστη τελική 297χλμ/ώρα σε έναν γύρο, με 295 σε πολλούς και με μόλις 288 στο γρηγορότερο γύρο, αφού στη μεγάλη ευθεία μας “έκοψε” ένας αργότερος οδηγός. Η απουσία σωστού γραναζώματος – θα θέλαμε ένα δόντι μικρότερο γρανάζι μπροστά ή δύο δόντια μεγαλύτερο πίσω – δεν επέτρεπε στην 6η να φορτώσει σωστά και στη μικρή ανηφόρα πριν το τέλος της ευθείας η ταχύτητα έπεφτε για λίγο και ξαναέφτανε σχεδόν τα ίδια χλμ που είχε πριν, ενώ σε εκείνο το σημείο, για παράδειγμα η Panigale V2 1299S του φίλου μας Άλεξ Καραγιάννη που φορούσε Acrapovic ανέβαζε μέχρι τα 301χλμ/ώρα σύμφωνα με το GPS που έχει!

Στα φρένα στο τέλος αυτής της ευθείας η δύναμη των τρομερών Brembo που φοράει μας έκανε σχεδόν πάντα να φρενάρουμε χωρίς να εξαντλούμε όλο το μήκος της στροφής που ακολουθεί. Τέλεια αίσθηση φρεναρίσματος και πριν την κατηφορική Casanova και μετά την Arabiatta 2, αλλά και στις Corredaio και Bucine!

Στις στροφές φοβερή αίσθηση, αλλά και ευκολία οδήγησης, που δίνει η ηλεκτρονική υποβοήθηση των αναρτήσεων, η οποία φροντίζει να σκληραίνει το μπροστινό στα φρένα της San Donato, να ισορροπεό την κατάσταση στο μέσον κάθε στροφής και να σκληραίνει το πίσω στις επιταχύνσεις!

Μετά από 6 20λεπτα δεν κουραστήκαμε και θα μπορούσαμε να κάνουμε ακόμη ένα!

Πιο αναλυτικά οι εντυπώσεις μας στο τεύχος Σεπτεμβρίου του MOTOGP WORLD, του περιοδικού που οδηγεί τις καλύτερες μοτοσυκλέτες στις καλύτερες πίστες!

 

Επόμενο άρθρο »

Με Yamaha NIKEN, σε πίστα!

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε την Honda CB1000R

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ VALENCIA
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ
  • 2. ΚΑΛΟΣ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟΣ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ