• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Michelin Road 5, οι εντυπώσεις
Οδήγηση σε δρόμο και πίστα
Τεστ-Μοντέλα 24/02/2018 - 15:41

ποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

 

Αφού είδαμε την τεχνολογία του εντελώς νέου Michelin Road 5 και κατανοήσαμε τη δουλειά που γίνεται στα εργαστήρια δοκιμών, ήρθε η ώρα να δούμε στην πράξη πως συμπεριφέρεται το 5.

Να ξεκινήσουμε από μια επίδειξη συμπεριφοράς στο έντονο φρενάρισμα στο βρεγμένο που έγινε από τον Dean Baudart, δοκιμαστή της Γαλλικής εταιρίας, ο οποίος σε δοκιμές επιβράδυνσης από τα 90 στα 10χλμ/ώρα σταμάτησε κατά μέσο όρο με ένα φθαρμένο για 5,000χλμ Road 4, ένα μέτρο καλύτερα από ότι με ένα ολοκαίνουργιο Pilot Road 4! Μάλιστα τόσο έντονα που ο πίσω τροχός σηκώθηκε στον αέρα! Έτσι απέδειξε και στην πράξη ότι δουλεύει το σύστημα αποχέτευσης του νερού από τα αυλάκια του ελαστικού και όταν η φθορά είναι σημαντική.

Είχαμε ήδη δοκιμάσει με Yamaha MT07 & Triumph Speed Triple 675 τη συμπεριφορά στο βρεγμένο και με επιβράδυνση από τα 110 στα 50χλμ/ώρα και με αποφυγή εμποδίου, όπου στο περιβάλλον της πίστας, με την αυτοπεποίθηση στα ύψη και τη σιγουριά που νιώθεις, πιέσαμε το Road 5 χωρίς να έχουμε το παραμικρό πρόβλημα, κάτι που μας εντυπωσίασε.

Σε μια από τις διαδρομές της πίστας του Motneblanco οδηγήσαμε και τις Ducati SuperSport & BMW S1000XR για να διαπιστώσουμε εξαιρετική σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χλμ/ώρα (από τα 231 και τα 245 αντίστοιχα για τις δύο μοτοσυκλέτες). Επιπλέον η είσοδος στη στροφή γίνεται σχετικά εύκολα, ενώ η σλικ επιφάνεια στο οριακό πλάγιασμα βοηθάει και για σταθερότητα και για καλή έξοδο. Εδώ να πούμε ότι η Michelin υπολογίζοντας και μετρώντας ότι οι μέγιστες κλίσεις στο βρεγμένο είναι κοντά στις 35 μοίρες, αποφάσισε ότι η συνολική χάραξη του ελαστικού θα είναι στο 12.5% του πέλματος και ότι στο πλάι θα είναι σλικ, χωρίς τα αυλάκια που υπήρχαν και υπάρχουν σε πολλά ελαστικά δρόμου, τα οποία φθάνουν μέχρι το τέλος του πέλματος.

Στην πίστα διαπιστώσαμε και τη μικρή κίνηση της γόμας – στη μέγιστη κλίση – που είναι απόλυτα φυσιολογική, λόγω της χάραξης. Για παράδειγμα το Power RS που δεν παρουσιάζει αυτό το φαινόμενο έχει ποσοστό χάραξης 6%!

Επίσης η προφανώς πιο σκληρή γόμα σε σχέση με τα Supersport ελαστικά, δίνει μια μικρή καθυστέρηση στο ζέσταμα της γόμας, που στη περίπτωσή μας ήταν 6 στροφές ή ενάμιση χιλιόμετρο, σε σχέση με τις 2 στροφές και τα 500 μέτρα που χρειάζεται ένα σπορ λάστιχο. Δηλαδή εξαιρετικό ζέσταμα για Sport-Touring ελαστικό, για να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα λάστιχο δρόμου και καθημερινής χρήσης.

Το απόλυτο τεστ ενός τέτοιου ελαστικού λοιπόν είναι ο δρόμος και στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα όμορφο ορεινό κομμάτι περίπου 50χλμ έξω από τη Σεβίλλη. Ξεκινήσαμε με την Yamaha Tracer και στη συνέχεια οδηγήσαμε και τις Triumph Speed Triple 1050, Kawasaki Z1000, BMW RnineT. Η διαδρομή περιλάμβανε κάθε είδους στροφές, σε καλή άσφαλτο το μεγαλύτερο κομμάτι, αλλά και ένα με γλιστερή άσφαλτο (έτσι για να θυμόμαστε την πατρίδα)!

Οι εντυπώσεις είναι υπερθετικές, καθώς αρχικά και στο πέρασμα από κάποια χωριά της περιοχής, είδαμε ότι πρόκειται για ένα ελαστικό, που προσφέρει άνεση στο πέρασμα από μικρές ανωμαλίες, χωρίς να είναι σκληρό όπως τα Supersport λάστιχα. Από κει και πέρα στις στροφές έφθασε με όλες τις μοτοσυκλέτες σε οριακές κλίσεις και πλαγιάσματα που έφεραν τα γόνατα να ξύνουν την άσφαλτο με την Ζ1000 ή τα μαρσπιέ να ξύνονται στην άσφαλτο με την RnineT! Η αίσθηση είναι πολύ καλή, η σιγουριά που σου δίνει μεγάλη και η σταθερότητα σε ανοικτές στροφές επίσης εξαιρετική. Στα κλειστά κομμάτια είναι διασκεδαστικό, με το πλάγιασμα να έρχεται γρήγορα και εύκολα, για αυτήν την κατηγορία.

Στα σημεία με τη γλιστερή άσφαλτο, η προοδευτικότητα ήταν καλή και διαχειριστήκαμε τα γλιστρήματα χωρίς φόβο, με σιγουριά.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε συνθήκες βρεγμένου δρόμου, αλλά τα συγκριτικά τεστ της Michelin με τον ανταγωνισμό (παρουσία νομικών εκπροσώπων για την αξιοπιστία των μετρήσεων), δίνουν φοβερό πλεονέκτημα σε σχέση με όλα τα υπάρχοντα ελαστικά δρόμου.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η τεχνολογία των νέων Michelin Road 5 αποδείχθηκε και στην πράξη μια ωραία εξέλιξη, αφού εμείς οι μοτοσυκλετιστές μπορούμε να απολαμβάνουμε την ασφάλεια και την ευχαρίστηση της οδήγησης μέσα από αυτήν τεχνολογική καινοτομία που εφάρμοσαν οι Γάλλοι σε αυτό το λάστιχο που θα το χαρακτηρίζαμε πιο πολύ Sport παρά Touring στην αίσθηση και μας αρέσει που είδαμε ότι και μετά από 5,000χλμ χρήσης κρατά τα καλά του χαρακτηριστικά, τουλάχιστον στο οριακό φρενάρισμα στο βρεγμένο!

 

Ο Dean Baudart φρενάρει στο βρεγμένο!
Ο Dean Baudart φρενάρει στο βρεγμένο!
Οι διαφορές στο φρενάρισμα με φθαρμένα Road5!
Οι διαφορές στο φρενάρισμα με φθαρμένα Road5!
Αποφυγή εμποδίου στο βρεγμένο
Αποφυγή εμποδίου στο βρεγμένο

Επόμενο άρθρο »

Ducati Panigale V4 μοτέρ-πλαίσιο

« Προηγούμενο άρθρο

Michelin Road 5: Τεχνολογία αιχμής

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ