• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Galbusera: Προβάδισμα Honda-Ducati
Εμείς θέλουμε πολλή δουλειά στα ηλεκτρονικά
Νέα 08/01/2018 - 11:07

Η χρονιά της Yamaha πέρυσι μπορεί εύκολα να περιγραφεί με μια λέξη: απαίσια! Και δεν είναι δικός μας ο χαρακτηρισμός, αλλά του ίδιου του Silvano Galbusera.

 

Ο αρχιμηχανικός του Valentino Rossi μίλησε στον γνωστό Mat Oxley αναφερόμενος σε πολλά θέματα από το 2017.

 

Πρώτα για τη μοτοσυκλέτα:

 

«Το 2016 ο Valentino είχε καλή αίσθηση με την Μ1 αλλά μετά από 5-6 γύρους το ελαστικό καταστρεφόταν. Το 2017 βελτιώσαμε τη ζωή των ελαστικών, αλλά ο Vale έχασε την καλή αίσθηση. Δεν χρειάστηκε πολύ να καταλάβουμε ότι η Μ1 του ’16 ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση».

 

Ως ένα βαθμό οι εμφανίσεις του Vinales στα χειμερινά τεστ και στους πρώτους αγώνες της περσινής σεζόν κάλυψαν τα προβλήματα της μοτοσυκλέτας.

 

«Στην αρχή του ’17 είδαμε ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν 100% για τον Valentino. Δεν μπορούσαμε να βρούμε τις σωστές ρυθμίσεις και η δουλειά των Ιαπώνων μηχανικών δεν βοήθησε στην επίλυση των προβλημάτων».

 

«Η Yamaha άλλαξε λίγο το πλαίσιο, με διαφορετική γεωμετρία αλλά παρόμοια ακαμψία, ωστόσο ο Valentino ποτέ δεν είχε την αίσθηση του ‘16».

 

Την περσινή σεζόν η Yamaha χρησιμοποίησε τέσσερα διαφορετικά πλαίσια όλη τη χρονιά: το αρχικό, μια νέα έκδοση από τον Ιούνιο, μια πιο νέα από τον Αύγουστο και αυτό του ’16 στην Valencia.

 

Παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις κι εντυπώσεις στην αρχή της περσινής σεζόν, η φθορά του πίσω ελαστικού ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα και για τη μοτοσυκλέτα του ’17.

 

«Για να το αντιμετωπίσουμε αυτό, μειώσαμε την ιπποδύναμη. Αυτό βοήθησε με τη φθορά, αλλά μας στοίχισε στην επιτάχυνση».

 

«Ήταν μια πολύ σημαντική καμπή αυτή, διότι δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε όλη τη δύναμη της μοτοσυκλέτας, καθώς αυτή δεν επιτάχυνε χωρίς σπινάρισμα και φθορά του ελαστικού».

 

Μια άλλη σημαντικότατη παράμετρος είναι και τα ελαστικά, ένας τομέας στον οποίο η Yamaha πρέπει να δουλέψει σκληρά για να μπορέσει να φτάσει στα επίπεδα του ανταγωνισμού.

 

«Η Ducati και η Honda έχουν βελτιωθεί εκεί και μπορείς να το καταλάβεις ακούγοντας και μόνο τις μοτοσυκλέτες τους. Επιπλέον μπορούν να βασιστούν σε ανθρώπους που έχουν δουλέψει με την Magneti Marelli».

 

Όταν ρωτήθηκε γιατί και η Yamaha δεν έκανε το ίδιο πράγμα, αποκρίθηκε: «Δεν νομίζω πλέον να υπάρχει κάποιος εκεί με τόσο μεγάλη εμπειρία».

 

Κι έτσι η Yamaha πρέπει να δουλέψει με τους υπεύθυνους ηλεκτρονικών που έχει στη διάθεσή της.

 

«Ο Maverick είναι πιο ελαφρύς από τον Valentino κι έτσι είναι πιο ομαλός με το πίσω ελαστικό», συνεχίζει ο Galbusera αναφερόμενος στη φθορά.

 

«Ο Valentino είναι πιο ψηλός και πιο βαρύς κι έτσι χρειάζεται ένα ελαφρώς πιο δυνατό στήσιμο. Αντίθετα οι ρυθμίσεις του Vinales είναι περίπου παρόμοιες με αυτές του Lorenzo».

 

Τέλος, δεν θα μπορούσε να μην γίνει αναφορά στην εξαιρετική πορεία του Johann Zarco με την Μ1 του ’16. Ο Galbusera τονίζει για την περίπτωση του Γάλλου:

 

«Είναι πιο ελαφρύς από τον Valentino και συμπεριφέρεται πιο ομαλά στο μπροστά και στο πίσω ελαστικό. Επομένως μπορεί και έχει πολύ μαλακές ρυθμίσεις».

 

Και λίγα λόγια για την Michelin: «Δεν ξέρω γιατί άλλαξε το ελαστικό, αλλά σίγουρα ήταν καλύτερα για τον Valentino αυτό με το σκληρό σκελετό, μιας και του δίνει καλύτερη αίσθηση».

Επόμενο άρθρο »

Video: Dakar 2018

« Προηγούμενο άρθρο

Dakar Ημέρα 2

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα