• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Piaggio Medley 125/150
Η Χρυσή Τομή!
Τεστ-Μοντέλα 14/04/2017 - 12:22

Ένα νέο scooter της Piaggio, ήρθε να διεκδικήσει το δικό του κοινό σε μία κατηγορία με πολύ σκληρό ανταγωνισμό, διαθέτοντας όμως πολλούς άσσους στο μανίκι: Νέο υγρόψυκτο κινητήρα, σύστημα Start/Stop, ABS, χώρο για δύο κράνη κάτω από την σέλα, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και πολύ ελκυστική τιμή.

 

Κείμενο: Ηλίας Ντέβελι

Φωτ: piaggio

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #71

 

Οι Iταλοί το βάφτισαν Medley γιατί βρίσκεται ανάμεσα σε δύο πολύ επιτυχημένα μοντέλα της Piaggio (Liberty και Beverly). Το όνομα του προήλθε από την ιταλική λέξη medio που σημαίνει μεσαίο και μέσος όρος αλλά και το αγγλικό medley που σημαίνει ανακάτεμα στοιχείων. Ουσιαστικά τονίζουν με το όνομα Medley τον στόχο της Piaggio να δημιουργήσει τη χρυσή τομή στην πιο δημοφιλή κατηγορία δικύκλων. Δεν είναι τυχαίο ότι άργησε να απαντήσει στα επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της HONDA που έφεραν νέες τεχνολογίες σε αυτό το είδος δικύκλων. H Ιταλική εταιρεία που «ευθύνεται» για τη σημερινή ύπαρξη των scooter, μελέτησε με υπομονή όλα τα επιτυχημένα στοιχεία του ανταγωνισμού και εξέλιξε ένα νέο μοντέλο που συνδυάζει όλες τις καινοτομίες των δημοφιλών μοντέλων της, ενώ διαθέτει ακόμη περισσότερα προτερήματα, σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή!

 

Στην γκάμα της Piaggio το νέο Medley τοποθετείται όπως είπαμε ανάμεσα στο ελαφρύ, οικονομικό και ευκολοδήγητο Liberty και το πιο στιβαρό, άνετο, πολυτελές και υψηλών επιδόσεων Beverly. Συνδυάζοντας λοιπόν τα προτερήματα και των δύο, δημιουργεί τη βέλτιστη τομή με νέα σχεδίαση, ολοκαίνουργιο κινητήρα και εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

 

Σε  εμφάνιση αν και θυμίζει αρκετά το Βeverly, έχει έναν αέρα φρεσκάδας χάρη στο σχεδιασμό του που έγινε από την αρχή. Ξεχωρίζουν τα σύγχρονα led φώτα, η ανασχεδιασμένη ποδιά και οι νέου τύπου ζάντες με τις ακτίνες που έχουν πολύ ιδιαίτερο σχήμα. Η σέλα έχει αρκετό μέγεθος για να φιλοξενήσει με άνεση δύο άτομα και ο χώρος ανάμεσα στην ποδιά και τη σέλα είναι αρκετά μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το δάπεδο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ημιεπίπεδο, αφού έχει ένα μικρού όγκου κεντρικό τούνελ. Εκεί φιλοξενείται το ρεζερβουάρ καυσίμου και η τάπα βενζίνης που δεν απαιτεί από τον αναβάτη να κατέβει και να ανοίξει την σέλα σε κάθε ανεφοδιασμό. Η μεταφορά του ρεζερβουάρ στο κέντρο του δαπέδου και η τοποθέτηση ενός πιο μικρού τροχού 14’’ πίσω, έδωσε την δυνατότητα στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάτω από τη σέλα τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο της κατηγορίας (36,2 λίτρα) όπου χωράνε δύο full face κρανη!

 

Ο εντελώς καινούργιος κινητήρας του Medley ονομάζεται iGet4. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχων κυβισμών iGet3 του Liberty έχει σημαντικές διαφορές. Ο iGet3 είναι τριβάλβιδος αερόψυκτος, ενώ ο κινητήρας iGet4 είναι τετραβάλβιδος υγρόψυκτος και μάλιστα είναι ο πρώτος κινητήρας στην κατηγορία που πληροί τις προδιαγραφές Euro4. Στο σχεδιασμό και την κατασκευή του κινητήρα δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στη μείωση των μηχανικών τριβών, με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση λόγω μικρότερων απωλειών, με παράλληλη μείωση των μηχανικών θορύβων. Επίσης εντυπωσιακή είναι η μείωση των αναγκών συντήρησης του κινητήρα, αφού το διάστημα αλλαγής λαδιών και φίλτρου έχει φτάσει στα 10,000χλμ και η ρύθμιση βαλβίδων στα 20,000χλμ. Η απόδοση του κινητήρα στα 125 κυβικά είναι 12 ίπποι στις 8,500 σ.α.λ. με ροπή 1.17kgm στις 6,500 σ.α.λ. , ενώ στα 150 κυβικά αποδίδει 14.75 ίππους στις 7,750 σ.α.λ. με ροπή 1.47 kgm στις 6,400 σ.α.λ.  Το ψυγείο είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα και το βλέπουμε στην δεξιά πλευρά του σκούτερ. Επίσης το  Medley είναι το πρώτο σκούτερ της Piaggio με σύστημα START/STOP που σημαίνει ότι κάθε φορά που σταματάει ο οδηγός για λίγα δευτερόλεπτα, ο κινητήρας σβήνει και γίνεται επανεκκίνηση με το παραμικρό άνοιγμα (περιστροφή) του γκαζιού.

 

Το σύστημα START/STOP που η Piaggio ονομάζει RISS (Regulator Inverter Start & Stop System) μπορεί εύκολα να απενεργοποιηθεί με επιλογή του αναβάτη. Η ύπαρξη όμως του συστήματος START/STOP συνεισφέρει σημαντικά στην πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που δηλώνει για το συγκεκριμένο σκούτερ η Piaggio. Σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις της εταιρείας, το Medley 125 διανύει 47.5 χιλιόμετρα με ένα λίτρο βενζίνης, ενώ αντίστοιχα το Medley 150 διανύει 45.9χλμ/λίτρο βενζίνης. Αυτά βέβαια σε ιδανικές συνθήκες, με ήπια χρήση από όχι πολύ μεγαλόσωμο αναβάτη. Σε πραγματικές συνθήκες με αναβάτη που υπερβαίνει τα 80 – 85 κιλά και με τακτικό άνοιγμα γκαζιού στο τέρμα, να μην περιμένουμε ότι θα διανύσουμε 300χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων. Όπως και να έχει πάντως, το Medley αν δεν είναι ο πρωταθλητής της κατηγορίας στη χαμηλή κατανάλωση, αναμφίβολα του ανήκει μία από τις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών.

 

Στις επιδόσεις δεν μπορούμε να πούμε ότι κόβει την ανάσα, αλλά έχει όση δύναμη χρειάζεται για να κάνει κανείς αξιοπρεπώς όλες τις μετακινήσεις του στην πόλη και γύρω από αυτήν. Όπως είπαμε ο στόχος της Piaggio ήταν να δημιουργήσει τη χρυσή τομή. Έτσι έπρεπε να βρει την ισορροπία προσφέροντας τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις, επιτυγχάνοντας όμως παράλληλα χαμηλή κατανάλωση, περιορισμένους ρύπους, χαμηλό θόρυβο και αραιά διαστήματα συντήρησης!

 

Πραγματικά οδηγώντας στους δρόμους της Ιταλίας δεν νοιώσαμε ότι η δύναμη του κινητήρα είναι λίγη. Όταν ανοίγεις το γκάζι, έχει μία γραμμική και προοδευτική απόδοση με μεγάλη διάρκεια, χωρίς εξάρσεις ή κενά. Κάποια στιγμή όμως το γκάζι τελειώνει και βλέπεις στο κοντέρ 105 χλμ/ω αν οδηγείς το 125 ή 115χλμ/ω στο 150άρι που έχει και πιο πολύ δύναμη και στις χαμηλές στροφές. Έτσι και αλλιώς η διαφορά τιμής των δυο εκδόσεων είναι μόλις 100€ και το 125άρι δημιουργήθηκε μόνο για όσους έχουν περιορισμό επιλογής λόγω διπλώματος.

 

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του Medley, είναι το εντυπωσιακό για την κατηγορία σύστημα φρένων. Τα δισκόφρενα διαμέτρου 260 χιλιοστών στον μπροστά τροχό και 240 χιλιοστών στον πίσω τροχό έχουν διπίστονες δαγκάνες και δικάναλο ABS της Bosch που σε συνδυασμό με τα ελαστικά της MAXXIS (100/80-16 μπροστά & 100/80-14 πίσω) μας εντυπωσίασαν με την αποτελεσματικότητα τους, στους στεγνούς επαρχιακούς δρόμους που τα δοκιμάσαμε. Στην γενικά καλή συμπεριφορά φυσικά και παίζει τον ρόλο του το νέο στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο, το τηλεσκοπικό πιρούνι των 33 χιλιοστών μπροστά και τα δύο πίσω αμορτισέρ με τη δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης.

 

Σε γενικές γραμμές το Medley είναι άνετο χωρίς έντονα “κοπανήματα” στις ανωμαλίες του δρόμου, σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και ιδιαίτερα ευέλικτο στις απαιτητικές διαδρομές.  Αυτό που εκπλήσσει στη σχεδίαση, είναι το ύψος της σέλας που έχει κρατηθεί πολύ χαμηλά, παρά το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που έχει δημιουργηθεί από κάτω. Για πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο το μπροστινό ντουλαπάκι μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά μικροπράγματα, ενώ διαθέτει και υποδοχή USB για να φορτίσουμε το κινητό ή να δώσουμε τροφοδοσία στο GPS. Τα όργανα είναι πλήρη, τα πλαστικά δείχνουν πολύ ποιοτικά και γενικά δεν του λείπει πραγματικά τίποτα εκτός ίσως από μία μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που θα θέλαμε, αλλά μάλλον θα έπρεπε να αλλάξουμε κατηγορία κυβισμού.

 

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα άλλο scooter με αυτές τις επιδόσεις, με αυτή την κατανάλωση, με αυτή την τεχνολογία, με ABS και σύστημα START/STOP και προδιαγραφές euro4 σε αυτές τις τιμές. (2,790€ το 125 και 2,890€ το 150) Και επίσης δεν υπάρχει κανένα scooter σε αυτήν αλλά και σε κάπως μεγαλύτερες  κατηγορίες κυβισμού με τέτοιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Υπάρχουν πιο φθηνά scooter σε αυτήν την κατηγορία αλλά δεν διαθέτουν την τεχνολογία του Medley, ενώ τα αντίστοιχα είναι πιο ακριβά και αυτήν τη στιγμή δεν έχει κανέναν άμεσο ανταγωνιστή. Είμαστε απολύτως σίγουροι ότι το PIAGGIO MEDLEY 125/150 θα γίνει best seller γιατί πραγματικά αποτελεί τη χρυσή τομή.

 

 

                                                   Piaggio Medley 125/150

Κινητήρας

Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με 1ΕΕΚ (SOHC). Piaggio i-get με σύστημα Start/Stop

Κυβισμός

124.7 cc

155.2 cc

Διάμετρος Χ Διαδρομή

52 mm / 58.7 mm

58 mm / 58.7 mm

Ισχύς

12hp/ 8250 rpm

14,75 / 7750 rpm

Ροπή

11.5 Nm / 6500 rpm

14.4 Nm / 6400 rpm

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός Ψεκασμός

Μετάδοση 
 

CVT
 

Πλαίσιο
 

Ατσάλινο με μονή ραχοκοκαλιά
 

Μπροστινή ανάρτηση
 

Τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι. Διαδρομή 88mm Διαμ. 33mm

Πίσω ανάρτηση

Δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης σε 5 θέσεις

ABS

Bosch 10.0 Two-channel ABS

Φρένο μπροστά

Δισκόφρενο Ø 260mm με πλευστή δαγκάνα δαγκάνα δύο εμβόλων

Φρένο πίσω

Δισκόφρενο Ø 240mm με πλευστή δαγκάνα δαγκάνα δύο εμβόλων

Ελαστικό εμπρός

Tubeless 100/80-16”

Ελαστικό πίσω

Tubeless 110/80-14”

Ύψος σέλας

799 mm 

Βάρος

132Kg

Μεταξόνιο

1390mm

Ρεζερβουάρ 

7lt

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

BMW HP4 Race

« Προηγούμενο άρθρο

Δυο νέοι «Οπλαρχηγοί»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ GP ΤΗΣ VALENCIA
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ