• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η μοτοσυκλέτα και πάλι στο περιθώριο!
Σχεδόν τίποτε στο στρατηγικό σχέδιο της ΝΔ
Νέα 14/04/2017 - 11:39

Άποψη του Δημήτρη Διατσίδη

 

Παρακολούθησα προσκεκλημένος στο όμορφο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου την παρουσίαση από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, του στρατηγικού σχεδίου του κόμματος με το όνομα “Προσέχω”, για την οδική ασφάλεια και δυστυχώς διαπίστωσα ότι η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο περιθώριο για άλλη μια φορά!

“Είναι μάλιστα η πρώτη φορά ίσως στα χρονικά που ένα κόμμα θέτει σε τόσο υψηλή προτεραιότητα την οδική ασφάλεια, η οποία φυσικά δεν είναι κομματικό αλλά εθνικό ζήτημα”, όπως χαρακτηριστικά έγραψε ο παρουσιαστής της εκδήλωσης, ο φίλος δημοσιογράφος Τάκης Πουρναράκης, που ανέλαβε αυτό το ρόλο μαζί με την κόρη του Άρη Σταθάκη, Χριστίνα, επίσης φίλη μου. Αλλά από την όλη παρουσίαση έλειπαν – εκτός μιας μικρής αναφοράς – οι δράσεις που πρέπει να αναπτυχθούν για το θέμα της μοτοσυκλέτας.

Στο κέντρο ο παραολυμπιονίκης Μανώλης Μαράκης
Στο κέντρο ο παραολυμπιονίκης Μανώλης Μαράκης

 

“Στόχος του προγράμματος "Προσέχω" της Νέας Δημοκρατίας είναι η μείωση θανάτων από τροχαία κατά 50% σε μια δεκαετία. Δηλαδή οι νεκροί ετησίως να μην ξεπερνούν τους 400 (σ.σ: και πάλι είναι πολλοί, το 2016 όμως είχαμε 807). Κλειδί για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας και η συμμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς.

 

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στα στοιχεία των τροχαίων τονίζοντας πως για κάθε νεκρό αντιστοιχούν 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία, 8 σοβαροί τραυματισμοί και 50 ελαφριοί τραυματισμοί. Αναφέρθηκε στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας και δεσμεύτηκε ότι η υλοποίηση του σχεδίου που παρουσιάστηκε σήμερα θα είναι απόλυτη προτεραιότητα όταν θα έρθει στην κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία”, αντιγράφω πάλι από τον Τάκη και ήταν μάλιστα συγκινητική η παρουσία του παραολυμπιονίκη Μανώλη Μαράκη που καθηλώθηκε σε αμαξίδιο λόγω του τροχαίου ατυχήματος που είχε σε ηλικία 15 ετών, με μοτοσυκλέτα!

Οι παρουσιαστές της εκδήλωσης Τ.Πουρναράκης & Χ.Σταθάκη
Οι παρουσιαστές της εκδήλωσης Τ.Πουρναράκης & Χ.Σταθάκη

 

Όμως ο σχεδιασμός που προέκυψε μετά από αξιολόγηση παλαιότερων σχεδίων και μελέτη πρακτικών που εφαρμόζονται σε Ευρωπαϊκές χώρες με υψηλές αποδόσεις στην οδική ασφάλεια, δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένα πράγματα για την μοτοσυκλέτα και στη σχεδίαση του σχεδιασμού δεν συμμετείχε κανένας ειδικός από το χώρο της μοτοσυκλέτας, όπως με διαβεβαίωσε και ο εκπαιδευτής – δημοσιογράφος Θανάσης Χούντρας, που βρισκόταν στην παρουσίαση.

Σίγουρα είναι θετικό το ότι το δεύτερο κόμμα στο κοινοβούλιο και το πρώτο δημοσκοπικά έχει ήδη σχεδιάσει 6 πυλώνες για να επιτευχθούν οι στόχοι του “Προσέχω”, αλλά σημαντικό ρόλο στη μείωση των απωλειών από τα τροχαία παίζουν τα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκεται η μοτοσυκλέτα και θεωρώ ότι η απλή αναφορά από τον Πρόεδρο ότι οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να φορούν κράνος, δεν αρκεί σε ένα σχεδιασμό. Ελπίζω ότι στην υλοποίηση του προγράμματος θα προλάβουν να προσθέσουν σχεδιασμό και για τη μοτοσυκλέτα.

Από την άλλη μεριά ως μέλος της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας από το 2014, με απόφαση του τότε Πρωθυπουργού, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι η Επιτροπή ποτέ δεν κλήθηκε για κανένα θέμα από τις αρχές του 2015, αφού το τωρινό πρώτο κόμμα στο κοινοβούλιο και δεύτερο δημοσκοπικά, δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για την Οδική Ασφάλεια! Οπότε ακόμη και χωρίς την μοτοσυκλέτα στους πυλώνες του προγράμματος της ΝΔ, πολύ θετική είναι η πρωτοβουλία και σαφώς την επικροτώ.

 

Επόμενο άρθρο »

Ένας spartiaths στο θρυλικό Mugello!!!

« Προηγούμενο άρθρο

MotoGP: Vinales vs Marquez

Χορηγοί