• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
PI Test Ημ. 3: Τελικοί Χρόνοι
Vinales μπροστά από τις Honda, Super Folger-Rins!
Νέα 17/02/2017 - 10:32

Το δεύτερο επίσημο τεστ της σεζόν ολοκληρώθηκε στην πίστα του Phillip Island, με τον Maverick Vinales να συνεχίζει την αήττητη πορεία του στις δοκιμές.

 

Όλοι οι αναβάτες είχαν την ευκαιρία να κάνουν πολλή δουλειά στην Αυστραλία, μιας και ο καιρός ήταν με το μέρος τους.

 

Δεν έλειψαν οι υψηλές θερμοκρασίες ασφάλτου, που δυσχέραιναν το έργο των αναβατών ειδικά με το νέο μπροστινό της Michelin που θεωρείται λίγο πιο μαλακό απ’ ό,τι ήθελαν.

 

Ωστόσο η δουλειά που έβγαλαν ήταν σημαντική για τη συνέχεια της σεζόν και ενόψει του τρίτου και τελευταίου τεστ στο Qatar, πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος.

 

Στους χρόνους έλαμψε και πάλι ο Maverick Vinales, ο οποίος από το πρωί έγραψε το 1:28,549 που έμελε να είναι και ο καλύτερος χρόνος του τριημέρου.

Οι μισοί από τους πρώτους δέκα βελτίωσαν το χρόνο τους προς το τέλος του τεστ - όταν η θερμοκρασία είχε πέσει - και οι άλλοι μισοί κράτησαν τους πρωινούς τους χρόνους.

 

Δίπλα στον Vinales ο σταθερός Marc Marquez, με τους δυο τους να πιάνουν εξαιρετική απόδοση τόσο σε Μαλαισία, όσο και σε Αυστραλία.

 

Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα τρία δέκατα και ήταν μόνο αυτοί που κατάφεραν να γράψουν γύρους στο 1:28 όλο το τριήμερο. Παράλληλα οι δυο τους έκαναν και τους περισσότερους γύρους σήμερα, με τον Vinales να κάνει 101 και τον Marquez 96!

 

Σε ρυθμό αγώνα ο Vinales έκανε δυο προσομοιώσεις σήμερα με την πρώτη στο μεσαίο 1:29 και τη δεύτερη στο μεσαίο/χαμηλό 1:29 ενώ ο Marquez ήταν πιο γρήγορος από τον συμπατριώτη του με μια σειρά γύρων στο 1:29,1 και δυο γύρους στο '28 στη δική του προσομοίωση.

 

Μετά τη χτεσινή ταλαιπωρία του, ο Dani Pedrosa έδειξε τη δύναμή του και ανέβηκε σήμερα στην τρίτη θέση, πλησιάζοντας στα δυο δέκατα το χρόνο του Marquez.

 

Από την άλλη, ο ομόσταυλός του Vinales, ο Valentino Rossi δεν κατάφερε να μείνει μέσα στη δεκάδα και είναι 11ος, με διαφορά 9 δέκατα από την κορυφή, κάνοντας μόνο 52 γύρους σήμερα - τους λιγότερους από κάθε άλλον - ενώ δεν επιχείρησε και προσομοίωση.

Στην Yamaha οι δυο οδηγοί έριξαν το βάρος στο πλαίσιο, αξιολογώντας το ώστε να δουν αν θα το έχουν από εδώ και πέρα. Κανείς τους δεν χρησιμοποίησε χτες το νέο φέρινγκ που είδαμε στην Sepang.

 

Έκτακτο: Ο Rossi αποφάσισε να πορευθει από εδώ και πέρα με το νέο πλαίσιο στις μοτοσυκλέτες του!

 

Στην Honda ο Marquez έκανε μέσα σε δυο ημέρες πάνω από 200 γύρους στην πίστα (!!) με αξιομνημόνευτη σταθερότητα χτες και σήμερα στις προσομοιώσεις του.

 

Ακόμα κι έτσι όμως, ο Ισπανός άσος δηλώνει ότι κάτι του λείπει ακόμα, μιας και είναι σταθερός αλλά όχι τόσο γρήγορος όσο θα ήθελε και στον ένα γύρο.

Τόσο ο Marc, όσο και ο Pedrosa δοκίμασαν και πάλι τον νέο κινητήρα, προσπαθώντας να προσαρμόσουν τα ηλεκτρονικά σε αυτόν. Σύμφωνα με τον Marc εκεί είναι το πρόβλημα, μιας και ο κινητήρας δεν είναι νευρικός όπως παλιά.

 

Στην τέταρτη θέση έχουμε έναν καταπληκτικό Jonas Folger, ο οποίος έκανε χρόνο 9 χιλιοστά πιο πάνω από τον Pedrosa και πλησίασε την κορυφή στα 0,493δ!

 

Ο Γερμανός έκλεψε την παράσταση και σήμερα, δουλεύοντας μεθοδικά με την M1 του, αποκτώντας περισσότερη εμπιστοσύνη και κατεβάζοντας τους χρόνους του από την 1η στην 3η ημέρα, ενάμιση δευτερόλεπτο!

 

Βέβαια σε ρυθμό αγώνα υστερεί έναντι των εργοστασιακών μπροστά του, αλλά παραμένει εξαιρετικός αν σκεφτεί κανείς ότι είναι νεοφερμένος. Με χρόνους προς το χαμηλό 1:30, είναι λίγο πιο γρήγορος από το ρυθμό του Zarco (που έκανε περισσότερους γύρους όμως).

Ο Zarco από την άλλη, ομόσταυλός του και επίσης νεοφερμένος στη μεγάλη κατηγορία, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, στον ένα γύρο, μένοντας στην 15η θέση και έξι δέκατα πίσω από τον Folger.

 

Όλα αυτά στον ένα γύρο, διότι σε ρυθμό αγώνα ο Zarco έκανε μια πολύ καλή προσομοίωση μένοντας εντυπωσιακά σταθερός στο μεσαίο 1:30, όντας καλύτερος σε ρυθμό από τον πιο έμπειρο στην κατηγορία Alvaro Bautista (συγκρινόμενος με τη μεγάλη προσομοίωση του Ισπανού).

 

Πίσω από τη μεγάλη έκπληξη της ημέρας, τον Folger, βρίσκουμε τον Cal Crutchlow κι έτσι στην πρώτη πεντάδα έχουμε μοτοσυκλέτες μόνο της Honda (3) και της Yamaha (2). Ο Cal παντως - με όλα τα προβλήματα που αναφέρει για την Honda - κατάφερε να έχει πολύ καλό ρυθμό, στο μεσαίο 1:29., δηλαδή παρόμοιο με αυτόν του Vinales!

 

Δυο μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Crutchlow, παίρνει θέση ένας ακόμα νεοφερμένος που εντυπωσιάζει!

 

Ο λόγος για τον Alex Rins, που έκανε αλματώδη πρόοδο στο τριήμερο και κατάφερε να κατεβάσει τους χρόνους του πάνω από δυο δευτερόλεπτα (2,3δ)!

 

Ο καλύτερος χρόνος του Rins ήταν το 1:29,103δ που τον άφησε λίγο πάνω από μισό δευτερόλεπτο από την κορυφή και 4,5 δέκατα μπροστά από τον Iannone που είναι 13ος.

 

Ο Iannone παλεύει ακόμα να βρει την πολυπόθητη σταθερότητα, κάτι που φαίνεται και στη σημερινή του προσομοίωση, με λίγους γύρους προς το μεσαίο '29 (συμπεριλαμβανομένου και του καλύτερού του στο τριήμερο όμως) και περισσότερους στο μεσαίο 1:30.

 

Να σημειώσουμε ότι δευτερόλεπτα αφότου έγραψε τον καλό του χρόνο, ο Alex Rins είχε μια πτώση, ευτυχώς χωρίς συνέπειες για τον Ισπανό.

 

Στην Suzuki τη μεγάλη διαφορά στο τεστ της Αυστραλίας έκανε η έλευση του νέου φέρινγκ του κατασκευαστή.

Σύμφωνα με τον Rins, η σούζα είναι μικρότερη αν και χτες δεν έκανε πάνω από δέκα γύρους με αυτό. Γενικότερα δεν υπήρχαν άλλα σημαντικά εξαρτήματα, παρά μόνο εξελίξεις από τη μοτοσυκλέτα του ’16.

 

Ο Alex Rins έκανε μια μικρή προσομοίωση σήμερα και όπως είναι λογικό δεν μπορεί να συγκριθεί - ακόμα - με τους καλύτερους της κατηγορίας.

 

Προς το τέλος της δεκάδας έπεσαν οι Ducati, με τις εργοστασιακές GP17 των Dovizioso και Lorenzo να είναι οι καλύτερες κόκκινες μοτοσυκλέτες του τεστ.

Ο Dovi κέρδισε για ένα δέκατο τον Jorge Lorenzo και είναι αυτός στην 7η θέση, έναντι της 8ης του Jorge που έδειξε ένα καλύτερο πρόσωπο σήμερα, στον ένα γύρο.

 

Για τον Dovi ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί είναι στο μέσο των στροφών, ενώ δοκίμασε κι ένα πιο ελαφρύ πιρούνι της Ohlins. Πάντως ο ρυθμός του δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, κάνοντας χρόνους στο 1:30 στην προσομοίωση που δοκίμασε σήμερα.

 

Ο Lorenzo συνεχίζει να προσπαθεί να προσαρμοστεί στη μοτοσυκλέτα αλλάζοντας το στυλ του. Δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα στις στροφές, που είναι το δυνατό του σημείο και ο κινητήρας παραείναι νευρικός όταν αγγίζει το γκάζι.

 

Όλα αυτά αντικατοπτρίζονται και στο ρυθμό αγώνα που έδειξε σήμερα με την προσομοίωση που έκανε στο τέλος, με απογοητευτικούς χρόνους και πολύ μακριά από τους αντιπάλους του.

Η θέση του Jack Miller μέσα στη δεκάδα των καλύτερων αναβατών στο τεστ της πατρίδας του, επιβεβαιώνει τα λόγια του πριν την έναρξη του τεστ, ότι είναι στην καλύτερή του κατάσταση.

 

Ο άσος της Marc VDS έμεινε μόλις ένα δέκατο πίσω από την καλύτερη εργοστασιακή Ducati κι έφερε τη δορυφορική του Honda 8 δέκατα μόνο από την κορυφή!

 

Εξίσου σημαντική ήταν και η θέση στη δεκάδα για τον Aleix Espargaro και την Aprilia. Ο Ισπανός ήταν 3χιλ πίσω από τον Miller!

 

O Aleix είναι η αιχμή του δόρατος για την Aprilia, την ώρα που ο Sam Lowes συνεχίζει την προσαρμογή του στα δεδομένα της μεγάλης κατηγορίας.

Ο Ισπανός δοκιμάζει και τον νέο κινητήρα του κατασκευαστή, την ώρα που ο Lowes είναι με την RS-GP του ’16. Ο Aleix ήταν ευχαριστημένος με το κράτημα της μοτοσυκλέτας του και δήλωνε ότι πλησιάζει στο όριό της.

 

Η ομάδα είχε και το νέο φέρινγκ της στην Αυστραλία που το δοκίμασε ο Aleix, αν και η δομή της πίστας (γεμάτη ροή) δεν βολεύει για εύκολα συμπεράσματα. Πάντως στις γρήγορες στροφές της ο Espargaro θεωρεί ότι δεν είναι και τόσο ικανό.

 

Τέλος στις ΚΤΜ είχαν πάρα πολλή δουλειά με συνεχείς δοκιμές εξαρτημάτων, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με ό,τι συνέβαινε και στην Μαλαισία.

 

Η KTM είχε ένα νέο πλαίσιο, μια εξέλιξη των δυο πλαισίων που δοκίμασαν οι Pol Espargaro και Bradley Smith στην Sepang, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία αυτών.

Οι πρώτες τους εντυπώσεις ήταν θετικές. Σημαντική πρόοδο σημείωσαν και στα ηλεκτρονικά, ωστόσο η πρόσφυση παραμένει ένα σημαντικό πρόβλημα για τη μοτοσυκλέτα.

 

Και οι δυο οδηγοί επισημαίνουν ότι δύσκολα «βάζουν» στην άσφαλτο τη δύναμη της RC16. Σύμφωνα με τον Polycio δεν φταίνε μόνο τα ηλεκτρονικά και μάλλον η KTM θα έχει αναβαθμισμένο κινητήρα στο Qatar.

 

Τέλος, η μοτοσυκλέτα παραμένει πολύ απαιτητική σε δύναμη και δεν επιτρέπει να είναι σταθεροί οι αναβάτες της στους πολλούς γύρους, αν και σημειώθηκε μικρή πρόοδος και σ’ αυτό το κομμάτι.

Επόμενο άρθρο »

Ακόμα «αμφιβάλλει» ο Rossi

« Προηγούμενο άρθρο

PI Test Ημ. 3: Οι χρόνοι στις 07:00

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα