• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
90 χρόνια Ducati: η εκδήλωση του DCH
Σπάνιες μοτοσυκλέτες, ξεχωριστοί άνθρωποι
Νέα Αγοράς 05/01/2017 - 13:36

Το Ducati Club Hellas αποχαιρέτησε το 2016 με μια ωραία γιορτή για τα 90 χρόνια της Ducati, που έγινε στο οινοποιείο Αναγνώστου στο Κορωπί και είχε πολύ μεγαλύτερη επιτυχία από ότι θα μπορούσε να φανταστεί κανείς – ακόμη και οι οργανωτές!

Πολλές σπάνιες μοτοσυκλέτες που βγήκαν από το εργοστάσιο του Borgo Panigale, άριστα διατηρημένες από τα μέλη και τους φίλους του κλαμπ, κατέλαβαν τον ωραίο βιομηχανικό χώρο του οινοποιείου, παρουσιασμένες με τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε ο συμμετέχων στην εκδήλωση να μπορεί να παρακολουθεί με θαυμασμό την ιστορία της Ιταλικής εταιρίας. Το κύριο μέρος της γιορτής ξεκίνησε με την αναφορά στην ιστορία της Ducati, την ώρα που προβάλλονταν ένα αντίστοιχο φιλμάκι. Το 1926 ο Antonio Cavalieri Ducati και οι τρεις γιοί του Adriano, Bruno και Marcello ίδρυσαν την Società Scientifica Radio Brevetti Ducati, που ασχολήθηκε με την κατασκευή ραδιοφώνων! Η εταιρία μετά τον πόλεμο το 1944 συνεργάστηκε με την SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie), του Aldo Farinelli, που είχε ξεκινήσει την παραγωγή μικρών κινητήρων που έμπαιναν σε ποδήλατα. Ο κινητήρας αυτός λεγόταν "Cucciolo" (κουτάβι). Το 1950, μετά από πωλήσεις περισσότερων από 200,000 Cucciolo, μαζί με την SIATA, η Ducati με αυτό το όνομα είχε την πρώτη της μοτοσυκλέτα, που βρισκόταν και στο Κορωπί! Ήταν 48cc, ζύγιζε 44kg και είχε τελική 64km/h!, με κατανάλωση 1.2L/100km!

Το 1953, η διοίκηση χώρισε την εταιρία σε δύο, την Ducati Meccanica SpA και την Ducati Elettronica, με την πρώτη να αναλαμβάνει τον τομέα των δύο τροχών.

Στη δεκαετία του '60 η Ducati κέρδισε τη θέση της στα βιβλία της ιστορίας με την ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στα 250cc, με την Mach 1. Στην δεκαετία των '70 η Ducati ξεκίνησε την παραγωγή μεγάλου κυβισμού V-2 μοτοσυκλετών και το 1973 παρουσίασε εναν τέτοιο κινητήρα με το περίφημο “desmodromic valve design”, το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Ήδη ο αρχιμηχανικός για τις περισσότερες Ducati από τη δεκαετία του '50 ήταν ο εκπληκτικός Fabio Taglioni (1920–2001), που διετέλεσε επικεφαλής σχεδιαστής και τεχνικός διευθυντής Ducati από το 1954 μέχρι το 1989. Το 1956, ο Taglioni είχε εξελίξει το δεσμοδρομικό σύστημα για την Ducati 125 Grand Prix, που ονομάστηκε Ducati 125 Desmo. Η ιστορία της ετιαρίας στους Αγώνες είχε ξεκινήσει με ρεκόρ ταχύτητας για το Cucciolo το 1951 και το 1954 ο Taglioni δημιούργησε το αγωνιστικό πρόγραμμα με το 100 Gran Sport. Έκτοτε δεν έχει σταματήσει ποτέ την εμπλοκή της στους Αγώνες!

Στην διαφοροποίηση της συνέβαλε, πέρα από τις τεχνολογικές καινοτομίες και η σημαντικότητα του σχεδιασμού, στην οποία πέρα από τον Taglioni, προσέφερε τρομερές υπηρεσίες ο μεγάλος σχεδιαστής Massimo Tamburini. Η Ducati Paso που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1986 με την 750, την οποία ακολούθησε το 1989 η Paso 906, είναι δικά του πρωτοποριακά για την εποχή σχέδια. Ο Tamburini σχεδίασε και την περίφημη Ducati 916, που έχει πάρει τη θέση της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της νέας Υόρκης! Και Paso και 916 είχαν όλοι οι παρευρισκόμενοι την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά στο Κορωπί!

Μαζί ένα εξαιρετικό “προϊόν” Έλληνα μηχανικού, η μοτοσυκλέτα πάνω σε κινητήρα Ducati, που σχεδίασε και κατασκεύασε ο αείμνηστος Θανάσης Λέφας, ήταν εκεί και ο μηχανολόγος Διονύσης Χοϊδάς ανέλυσε το σκεπτικό του Λέφα, με τον οποίο συνεργάστηκε στενά. Ο παρουσιαστής της εκδήλωσης Δημήτρης Διατσίδης μίλησε με τη σειρά του για την οδηγική εμπειρία με την πρωτότυπη αυτή μοτοσυκλέτα, όντας μάλιστα ο μόνος που έχει κάνει γύρους σε πίστα με τη μοτοσυκλέτα του Λέφα!

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τις απονομές αναμνηστικών πλακών, ξεκινώντας από τους μηχανικούς που καλούνταν να λύσουν τα προβλήματα των προηγούμενων δεκαετιών. Παναγιώτης Φαμπιάτος, Βασίλης Διαγγελάκης και Μαθιός Τσουβαλάς, ανέβηκαν στο βήμα και μίλησαν για τις εμπειρίες τους. Ο ιδρυτής του Ducati Club Hellas, ο Γιάννης Εφραιμίδης, είπε λίγα λόγια για το DCH 1990 και αναφέρθηκε στα νέα παιδιά που έχουν πάρει τη σκυτάλη και συνεχίζουν δυναμικά!

Μετά ήρθε η ώρα να βραβευθούν οι προσωπικότητες που έδειξαν ιδιαίτερη αφοσίωση, έδωσαν την ψυχή τους, τίμησαν με το ήθος τους και ανέβασαν την Ducati στην θέση του Πρωταθλητή αλλά και στις καρδιές όλων μας. Ο Φώτης Λέκκας βραβεύτηκε σε κλίμα συγκίνησης από τον Κώστα Καββαθά, ενώ ακολούθησαν οι Μιχάλης Σπηλιώτης, Σάκης Σκούρτας, Κώστας Κοντομάρος, Μιχάλης Μιμίκος, Σάκης Συνιώρης.

Ο Νίκος Καλαβρέτζος Πρόεδρος του DCH, έκλεισε την εκδήλωση με βράβευση των χορηγών: Γιάννη Μυτιληνάκη (Kosmocar), Φώτη Αλιφραγκή, Γιάννη Τζωρτζοπουλο, Φάνη Στρωματιά.

Ήταν λοιπόν ο καλύτερος δυνατός τρόπος για το Ducati Club Hellas να ολοκληρώσει τη χρονιά που πέρασε με μια τέτοιου επιπέδου γιορτή!

Ας απολαύσουμε στις σχετικές φωτογραφίες μερικές από τις ωραιότερες καισημαντικότερες μοτοσυκλέτες που βρέθηκαν εκεί.

Cucciolo & Desmosedici
Cucciolo & Desmosedici
Φώτης Λέκκας, Κώστας Καββαθάς
Φώτης Λέκκας, Κώστας Καββαθάς
Η μοτοσυκλέτα του Θανάση Λέφα!
Η μοτοσυκλέτα του Θανάση Λέφα!
Paso
Paso
Δημήτρης Διατσίδης
Δημήτρης Διατσίδης

Επόμενο άρθρο »

Honda Cooperative Mobility Ecosystem

« Προηγούμενο άρθρο

Scorpion ΕΧΟ-500 ΑΙR

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ