• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα καλύτερα του ’16: Τέξας
Επιλογή των καλύτερων GP του 2016
Νέα 30/12/2016 - 10:41

Το να προσπαθήσεις να ξεχωρίσεις μερικές από τις καλύτερες στιγμές μέσα σε μια σεζόν που μας πρόσφερε εννέα διαφορετικούς νικητές, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα!

 

Ο καθένας μπορεί να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με τις επιλογές μας και τα σχόλια - πάντα σε κόσμια πλαίσια - είναι ευπρόσδεκτα στο κάτω μέρος της σελίδας μας. Η πρώτη μας επιλογή είναι το GP του Τέξας και η δυναστεία που έχει δημιουργήσει εκεί ο Marc Marquez.

 

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #70.

 

Τη δική του δυναστεία συνεχίζει να χτίζει στην Αμερική ο Marc Marquez, κερδίζοντας για τέταρτη συνεχόμενη φορά στην Circuit of the Americas! Φέτος μάλιστα, που περιμέναμε να αντιμετωπίσει δυσκολίες, η οδηγική του ιδιοφυία «έκλεισε στόματα» κερδίζοντας τον αγώνα με τη μεγαλύτερη ποτέ διαφορά από τον δεύτερο!

 

 

Κείμενο: Νίκος Μπλούνας

Φωτογραφίες: motogp.com

 

 

Τα μυστικά του Marquez

Από την Παρασκευή, ο Marquez έδειξε τις διαθέσεις του. Δυνατός, γρήγορος, εντυπωσιακός, οδηγούσε την RC213V όπως μόνο αυτός μπορεί, φέρνοντάς την και διατηρώντας την στην κορυφή για σχεδόν όλο το Σ/Κ. Μόνο στο ζέσταμα της Κυριακής έχασε την 1η θέση! Που ήταν τα προβλήματα στην επιτάχυνση που περιμέναμε να δυσκολέψουν το έργο του Ισπανού στην Αμερική και τα οποία σίγουρα δυσχέραιναν τις προσπάθειες των άλλων Honda; «Όταν μιλά για προβλήματα, είναι κινήσεις τακτικής. Ξέρει καλά ότι έχει μια δυνατή μοτοσυκλέτα», έλεγε ο Rossi το Σάββατο. Η αλήθεια, όπως πάντα, είναι κάπου στη μέση. Η Honda έχει προβλήματα, αλλά ο ιδιοφυής Marquez έχει καταφέρει να τα ξεπεράσει. Πως; Πρώτα με την αλλαγή φοράς στο στρόφαλο, ο οποίος δεν ακολουθεί τη φορά των τροχών, αλλά πηγαίνει αντίθετα! Το αποτέλεσμα είναι η RC213V να στρίβει καλύτερα και να αλλάζει κατεύθυνση πιο γρήγορα. Με την αλλαγή αυτή όμως, ο κινητήρας χρειάζεται έναν επιπλέον άξονα με αποτέλεσμα να χάνει σε τελική. Ο Marquez είχε την 14η τελική στον αγώνα, χάνοντας 6χλμ/ώρα σε σχέση με πέρυσι στη μεγάλη ευθεία της πίστας (1200μ). Το δεύτερο μυστικό του Marquez ήταν η αλλαγή του στυλ του στις κλειστές στροφές της πίστας.

«Πρέπει να χρησιμοποιείς περισσότερο το στυλ της Yamaha, να ανοίγεις λίγο τη γραμμή στις στροφές και να προετοιμάζεις την έξοδο. Έτσι χάνεις λιγότερο», ήταν τα λόγια του Ισπανού. Η τηλεμετρία έδειξε ότι εξακολουθούσε να χάνει σε επιτάχυνση, ακόμα και σε σχέση με τον Pedrosa, αλλά ό,τι έχανε το κέρδιζε με θεαματικό τρόπο στα υπόλοιπα κομμάτια της πίστας. Η επίδειξη δύναμης του Ισπανού, σε μια γλιστερή πίστα με αποτέλεσμα ο συνολικός χρόνος του Ισπανού να είναι 10δ πιο αργός από τον περσινό, ήταν μοναδική! Ξέφυγε γρήγορα στην αρχή του αγώνα με τέσσερεις (από τους εφτά συνολικά!) συνεχόμενους γύρους στο 2:04, την ώρα που ο δεύτερος Lorenzo είχε έναν σε όλο τον αγώνα! Έτσι διεύρυνε τη διαφορά του στη βαθμολογία στους 21β από τον Lorenzo και στους 33β από τον Rossi. Είναι ο μόνος από τους διεκδικητές του Τίτλου που δεν έχει πτώση κι ένας από τους εφτά - από τους 21 συμμετέχοντες - που έχει τερματίσει όλους τους αγώνες χωρίς να πέσει. Όταν όμως τα 2/3 του grid - μέσα σε τρεις Γύρους - έχουν πτώσεις, τότε αυτό σημαίνει ότι «... θα δούμε κι άλλα λάθη», για να θυμηθούμε τα λόγια του Lorenzo.

Δεν φταίνε (πάντα) τα ελαστικά

Μετά τα όσα διαδραματίστηκαν στην Αργεντινή, όλα κινήθηκαν σε πολύ φυσιολογικούς ρυθμούς. Και τα ελαστικά. Η Michelin έφερε πίσω σλικ ελαστικά με ενισχυμένο σκελετό, από τα οποία το μαλακό μόνο είχαν στη διάθεσή τους την Παρασκευή οι αναβάτες. Εκεί παρουσιάστηκε σημαντική φθορά στη δεξιά του πλευρά, αλλά η ανησυχία των οδηγών κράτησε μόνο την πρώτη ημέρα. Το Σάββατο έφτασε στην πίστα και το μεσαίο σλικ, αυτό που θα φορούσε η πλειοψηφία στον αγώνα. Αυτό που θα έκανε τη διαφορά όμως, ήταν το μπροστινό. Οι οδηγοί είχαν τρεις επιλογές, αλλά μόνο οι δυο ήταν βιώσιμες. Το μαλακό, με λίγο μεγαλύτερη ανοχή στα λάθη και το μεσαίο που αν «... κάνεις το παραμικρό λάθος, το πληρώνεις!» Αυτά ήταν τα λόγια του Rossi, ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους μπροστά είχαν επιλέξει το μεσαίο. Ο Marquez έκανε τη διαφορά και φόρεσε το μαλακό, πίεσε, άνοιξε διαφορά και κυριάρχησε. Το στοίχημα του βγήκε κι ας ήταν στο τέλος εντελώς κατεστραμμένο το ελαστικό του. Οι πολλές πτώσεις - όλες από μπροστινό - φούντωσαν εκ νέου τις αντιδράσεις των θεατών, που στρέφονται κατά της Michelin. Ο Valentino όμως, με τον οποίο συμφωνούμε, έχει άλλη γνώμη: «Για μένα αυτό είναι φυσιολογικό. Είναι σαν τα Pirelli στα SBK. Αν κάνεις το λάθος θα πέσεις», επανέλαβε ο Ιταλός θρύλος. Όλοι γνωρίζαμε ότι η φιλοσοφία των ελαστικών έχει αλλάξει πια, με το δυνατό σημείο της Michelin να είναι το πίσω και όχι το μπροστά, όπως συνέβαινε με τα Bridgestone. Γιατί οι τόσες πτώσεις λοιπόν; Δεν ήταν αρκετός ο χρόνος για τους αναβάτες ν’ αλλάξουν το στυλ τους; Ενδεχομένως. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας όμως είναι η πίεση. Με τα συμβόλαια σχεδόν όλων να λήγουν φέτος, ο καθένας προσπαθεί να κάνει το κάτι παραπάνω για να κερδίσει «λίγα μέτρα» στον αγώνα δρόμου που γίνεται εκτός πίστας για μια συμφωνία ή ένα νέο συμβόλαιο. Και αυτό δεν έρχεται χωρίς συνέπειες.

Οι υπόλοιποι!

Οι ελπίδες ότι κάποιος θα μπορούσε να επικρατήσει του Marquez στην COTA, ξεθώριαζαν ημέρα με την ημέρα. Ο Lorenzo ξεκίνησε με πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του την πρώτη ημέρα και όταν έλεγε ότι η 5η θέση (που πήρε) δεν ήταν αντιπροσωπευτική, το εννοούσε. Το Σάββατο παρουσιάστηκε δυνατός και υπερήφανος που πλησίασε στα 69χιλ το χρόνο που χάρισε την pole στον Marquez. Μέχρι εκεί όμως. Την Κυριακή ήταν ο καλύτερος δεύτερος, αλλά και έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Marquez, το ρυθμό του οποίου δεν μπόρεσε να πλησιάσει. Το θετικό για τον Rossi, που έπεσε νωρίς στον αγώνα, ήταν και πάλι η επιτυχία του στις κατατακτήριες. Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ήταν στην πρώτη σειρά, ξορκίζοντας τους δαίμονες του παρελθόντος. Η βελτίωσή του οφείλεται τόσο στη σκληρή προπόνηση στο ράντσο του, όσο και στα ελαστικά της Michelin. Προπόνηση έκανε και τις άλλες χρονιές, τα τελευταία όμως κάνουν τη διαφορά φέτος.

Ο Iannone μετρίασε τις εντυπώσεις με το πρώτο του βάθρο αλλά και τους πρώτους του βαθμούς φέτος! Ξεκίνησε χρησιμοποιώντας τα ίδια ελαστικά την πρώτη ημέρα για να έχει περισσότερα φρέσκα το Σάββατο, όταν και πήρε την τέταρτη θέση. Λόγω της τιμωρίας του θα ξεκινούσε έβδομος, εκμεταλλευόμενος τις πτώσεις μπροστά έφερε το βάθρο στην Ducati. Ήταν η «δική του» απάντηση στους κόκκινους, στην προσπάθειά του που κάνει να διατηρήσει τη θέση του στην ομάδα. Για την ώρα όμως, σ’ αυτόν τον τομέα κερδίζει ο Dovizioso και αυτό δεν οφείλεται (μόνο) στη βαθμολογική του θέση. Ο Ιταλός στάθηκε εκ νέου άτυχος και παρασύρθηκε εκτός αγώνα από τον Dani Pedrosa. Όμως ήταν για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στις μάχες για το βάθρο και «... από αυτή την άποψη νοιώθω ήρεμος. Η Ducati θα φερθεί έξυπνα και το μέλλον μας δεν θα κριθεί μόνο από τους βαθμούς», ήταν τα λόγια του. Ο Vinales πήρε την 4η θέση χωρίς να καταφέρει να διορθώσει το πρόβλημα με τη φθορά στο πίσω ελαστικό. Αυτός και ο Dani Pedrosa επέλεξαν το μαλακό πίσω, καθώς ήταν το μόνο που μπορούσαν να διαχειριστούν. Η ομάδα του Vinales προσπάθησε να βρει λύση πριν τις κατατακτήριες, αλλά η αλλαγή στο set-up δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Από την άλλη ο Aleix Espargaro ήταν πολύ χαρούμενος με τα σημάδια της αγωνιστικής ανάκαμψης και την 5η θέση. Επόμενος στόχος του είναι να κερδίζει τον ομόσταυλό του, αυτόν που «... το μισό paddock τον θέλει για μεταγραφή», όπως τόνιζε.

Και ο Pedrosa!

Δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στον Dani Pedrosa και τη συμπεριφορά του μετά την πτώση του, που παρέσυρε εκτός πίστας και τον Dovizioso. Η στάση του Ισπανού αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για όλους και η αντίδρασή του μετά την πτώση ήταν χαρακτηριστικό της μεγαλοσύνης του. Έτρεξε αμέσως στον Dovi να δει αν είναι καλά και αφού επέστρεψαν στα γκαράζ τους, έφυγε αμέσως και πήγε στο box της Ducati για να ζητήσει και πάλι συγγνώμη. Ακόμα και ο τρομερά απογοητευμένος Dovizioso, παραδέχτηκε τη στάση του αντίπαλού του. «Τον ξέρω για πολλά χρόνια και δεν είναι ένας αναβάτης που παίρνει ρίσκα. Τα λάθη γίνονται. Δεν είναι όμως καμικάζι. Με τον Dani είναι διαφορετικά, σε σχέση με την Αργεντινή», σχολίασε. Οι μάχες για τη μία θέση στο γκαράζ της Ducati θα έχουν ενδιαφέρον και εκτός πίστας! Αξιοσημείωτη ήταν και η μεταστροφή στην απόδοση του Ισπανού, ο οποίος δυσκολευόταν όλο το Σ/Κ αλλά στον αγώνα διεκδικούσε μια θέση στο βάθρο! Το μυστικό της αλλαγής ήταν στις ρυθμίσεις; «Η μοτοσυκλέτα ήταν ίδια», είπε ο Pedrosa. «Απλά την οδήγησα με διαφορετικό στυλ! Μάθαμε αρκετά σ’ αυτούς τους γύρους κι ελπίζω να φανεί στα επόμενα GP».

Επόμενο άρθρο »

Απορρίφθηκε η μήνυση κατά του Rossi!

« Προηγούμενο άρθρο

Mercedes καλεί Rossi!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ