• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
Sepang Test
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha FJR1300AS
Ώριμη όσο ποτέ!
Τεστ-Μοντέλα 25/08/2016 - 14:01

Η Yamaha ανανέωσε την καλύτερη μοτοσυκλέτα της για ταξίδι, που τώρα είναι πιο βελτιωμένη από κάθε άλλη φορά. Η έκδοση FJR1300AS μάλιστα εντυπωσιάζει με το ημιαυτόματο κιβώτιο που καταργεί τον συμπλέκτη και κάνει τη ζωή μας ευκολότερη.

 

 

Κείμενο Δημήτρης Διατσίδης

φωτ. Amazing Studio

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 71

 

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος SHOEI GT-Air, μπουφάν & γάντια IXS, μποτάκι Alpinestars

 

H MOTOΔΥΝΑΜΙΚΗ σε μια σύντομη παρουσίαση μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ώριμη πια FJR1300AS, μια μοτοσυκλέτα σπορ-τουρισμού που τώρα αποκτά ηλεκτρονικό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων, το οποίο επιτρέπει την αλλαγή ταχυτήτων με το αριστερό πόδι ή τον αντίχειρα χωρίς χρήση του συμπλέκτη, διαθέτει επίσης σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης, φώτα τύπου LED προσαρμοζόμενα στην στροφή, ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) και upside-down πιρούνι.

 

Αυτά βέβαια συνδυασμένα με τα ήδη γνωστά καλά στοιχεία της που είναι το αλουμινένιο Deltabox πλαίσιο, ο εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας 1,298 κ.εκ. με ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) και απόδοση 146 ίππους στις 8,000σαλ με τεράστια ροπή 14.1kgm στις 7,000σαλ και το σύστημα μετάδοσης κίνησης με άξονα. Σε παρένθεση να πούμε ότι η απλή έκδοση χωρίς το ημιαυτόματο κιβώτιο έχει τώρα κιβώτιο 6 σχέσεων, από 5 που είχε παραδοσιακά.

 

Η ροπάτη μοτοσυκλέτα σε κερδίζει αμέσως με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και τώρα ακόμη περισσότερο με την ευκολία που δίνει το ημιαυτόματο κιβώτιο. Ειδικά για τα κατεβάσματα στην κίνηση υπάρχει και η δυνατότητα ενεργοποίησης αυτόματου κατεβάσματος χωρίς καν να ασχοληθεί ο οδηγός, που στα ανεβάσματα πρέπει να επιλέξει είτε με το πόδι, είτε με το χέρι την επόμενη σχέση. Φυσικά αν θέλει να κατεβάσει ταχύτητα μόνος του, μπορεί να το κάνει άσχετα με το αν έχει ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματου κατεβάσματος.

 

Οι στάνταρ πλαϊνές βαλίτσες κάνουν την FJR1300 να φαίνεται πολύ μεγάλη και ογκώδης, αλλά στην κίνηση τα χαρακτηριστικά αυτά σχεδόν εξαφανίζονται, ο άξονας δεν κάνει αρνητικά αισθητή την παρουσία του και το μεγάλο σύνολο εντυπωσιάζει με την ικανότητα στριψίματος και τις κλίσεις που μπορεί εύκολα να πάρει, δίνοντας συγχρόνως σιγουριά στον οδηγό. Η προστασία από τον αέρα είναι καλή, όχι τέλεια και στα συν είναι η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα του φέρινγκ, με την οποία μπορείς να προσαρμόζεις την κάλυψη που θέλεις ανάλογα με το αν κινείσαι στην πόλη ή το ταξίδι.

 

Αυτά τα λίγα προλάβαμε να σημειώσουμε στη μικρή διαδρομή που είχαμε την μοτοσυκλέτα στη διάθεσή μας, αλλά όπως και να ‘χει η αίσθηση που μας άφησε είναι η ώριμη φάση στην οποία έφθασε μια μοτοσυκλέτα που για πολλά χρόνια είναι από τις αγαπημένες μας για τα ταξίδια, κυρίως για τον σπορ χαρακτήρα που συνυπάρχει με τον τουριστικό και μάλιστα τώρα με τις μικροβελτιώσεις και τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και το upside-down μπροστά, έγινε ακόμη πιο δυνατός!

Επόμενο άρθρο »

Intermot 2016: Η νέα σειρά S1000

« Προηγούμενο άρθρο

Test Ride: Suzuki SV650

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Advertisement
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΤΗΣ SEPANG ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ;
  • 1. Ο MARQUEZ ΚΑΙ Η HONDA ΤΟΥ
  • 2. Ο ROSSI ΚΑΙ Η YAMAHA ΤΟΥ
  • 3. O LORENZO ΚΑΙ Η DUCATI ΤΟΥ
  • 4. Ο VINALES ΚΑΙ Η YAMAHA ΤΟΥ
  • 5. ΑΛΛΟΣ