• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε HONDA CRF1000L Africa Twin
Είναι βαρύ το όνομα με 30 χρόνια ιστορίας!
Τεστ-Μοντέλα 10/03/2016 - 09:54

Περιοδικό MOTOGP WORLD

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Amazing Studio, Honda

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος SHOEI GT-Air, Μπουφάν, παντελόνι, γάντια IXS, Μπότες SIDI

 

Το 1986 η Honda NXR πήρε το 1-2 στο μεγαλύτερο Dakkar που έχει γίνει ποτέ και συνέχισε την επιτυχία και για τα επόμενα 3 χρόνια. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής με το όνομα Africa Twin κυκλοφόρησε το 1988 και φέτος η νέα CRF1000L Africa Twin αποτελεί για την Honda ένα πολύ σημαντικό μοντέλο.

Η Ελληνική αντιπροσωπεία ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ την παρουσίασε σε μια άψογη διοργάνωση που με κέντρο την Ανάβυσσο περιλάμβανε διαδρομές σε άσφαλτο και χώμα στην περιοχή του Σουνίου και του Λαυρίου.

Ο σχεδιασμός της παραπέμπει σε ελαφριά κατασκευή, που μπορεί να τα καταφέρει σε εκτός δρόμου διαδρομές με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και γενικά μινιμαλιστική φιλοσοφία. Ο κινητήρας προσπαθεί να συνδυάσει όλες τις χρήσεις με τους δύο κυλίνδρους να βρίσκονται εν σειρά, με δύο μπουζί ανά κύλινδρο και στρόφαλο 270 μοιρών με ακανόνιστα διαστήματα ανάφλεξης, συνδυασμός που δίνει γραμμική απόδοση των 95 ίππων στις 7,500σαλ, πολλή ροπή 98Nm στις 6,000σαλ, και μαζί δίνουν έναν χαρακτηριστικό παλμό που θυμίζει κινητήρα V! A, ναι και ωραίο μπάσο ήχο, από την τεράστια εξάτμιση στα δεξιά της μοτοσυκλέτας.

Στο πλαίσιο ένα ημίδιπλο κλειστό ατσάλινο σχήμα που έρχεται από την αγωνιστική CRF450 Rally, συνεργάζεται με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μπροστά και πίσω. Το πιρούνι της Showa είναι 45χιλ., με μεγάλη διαδρομή 230χιλ., ενώ η πίσω pro-link ανάρτηση έχει διαδρομή 220χιλ. Η απόσταση από το έδαφος στα 250χιλ., είναι πολύ μεγάλη και μαζί με την ποδιά προστασίας εγγυάται ανέμελες διαδρομές. Ο μπροστά τροχός είναι 21 ιντσών και 18αρης ο πίσω, με ελαστικά 90/90-21 και 150/70-18 αντίστοιχα, τα οποία δεν είναι tubeless αλλά έχουν αεροθάλαμο, μια λύση που προτιμήθηκε για την εκτός δρόμου χρήση. Στα φρένα μπροστά έχουμε δύο δίσκους 310χιλ., με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και πίσω ο δίσκος είναι 256χιλ. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό μόνο, για χρήση στο χώμα. Στα ηλεκτρονικά το Traction Control έχει τρία επίπεδα ελέγχου, ενώ μπορεί να βγει και εκτός λειτουργίας, όταν θελήσει ο οδηγός. Όλα ρυθμίζονται εύκολα και οι σχετικές ενδείξεις φαίνονται καθαρά στον μοντέρνο ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων.

Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο ύψη στα 870χιλ. στάνταρ, αλλά γίνεται πανεύκολα 850χιλ., ενώ ως αξεσουάρ υπάρχει ακόμη χαμηλότερη σέλα και ακόμη ψηλότερη!

Τα 228 κιλά του συνολικού βάρους είναι αρκετά, όμως δεν τα καταλαβαίνεις μόλις βγαίνεις στο δρόμο προς το Σούνιο. Στις κλειστές και μεσαίες στροφές της διαδρομής η συμπεριφορά είναι πολύ καλή και η αίσθηση στο πλάγιασμα εξαιρετική. Σε ένα κομμάτι με μεγάλη ευθεία προλάβαμε να δούμε 217χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ. Η σταθερότητα σε κάθε περίπτωση είναι πολύ καλή. Η προστασία από τον αέρα παραπάνω από ικανοποιητική και όταν μπήκαμε σε διαδρομή πριν το Λαύριο με συνεχείς κλειστές στροφές, όλα εξακολουθούσαν να είναι άνετα και εύκολα.

Μετά είχε σειρά μια χωμάτινη διαδρομή και εκεί είχαμε την τύχη να οδηγούμε μια Africa Twin εξοπλισμένη με Pirelli Scorpion που έχουν σαφώς πιο χωμάτινο χαρακτήρα από τα στάνταρ ελαστικά. Η συμπεριφορά ήταν πολύ καλή για μια τόσο ψηλή και βαριά μοτοσυκλέτα και με το TC στη θέση 1 ή και εντελώς απενεργοποιημένο το παιχνίδι με πλαγιολισθήσεις ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο.

Στην επιστροφή στην Ανάβυσσο από την άσφαλτο και πάλι είχαμε την ευκαιρία να κατανοήσουμε περισσότερο την φιλοσοφία της Honda που θεωρεί ότι οι 95 ίπποι είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα και πράγματι δεν μας έλειψε η δύναμη ψηλά. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για ένα μέρος της διαδρομής και την έκδοση με το DCT, το υπέροχο σύστημα της Honda, της μετάδοσης διπλού συμπλέκτη, που καταργεί το συμπλέκτη και τις παραδοσιακές αλλαγές ταχυτήτων. Πέρα από το ότι στην αυτόματη λειτουργία όλες οι αλλαγές γίνονται τέλεια και μάλιστα ανιχνεύοντας τη διάθεση του αναβάτη για περισσότερη δύναμη ή για μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση, υπάρχει και η επιλογή χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, με σειριακό κιβώτιο που ενεργοποιείται από δύο εύχρηστους μοχλούς στο τιμόνι. Άψογο!

Το τέλος της πρώτης επαφής μας άφησε με χαμόγελο και συνεχίζουμε με αναλυτικό τεστ που θα δημοσιευθεί στο επόμενο τεύχος του περιοδικού MOTOGP WORLD. Η τιμή στην έκδοση με ABS & TC είναι στα 14,690€, η σούπερ έκδοση του DTC κοστίζει 15,990€, ενώ υπάρχει και βασική έκδοση χωρίς ABS στα 13,990€.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Test Ride: BMW C650 SPORT

« Προηγούμενο άρθρο

Bridgestone Battlax S21, το δοκιμάσαμε!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα