• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dakar 2016: Ομαδική δουλειά!
Στην Yamaha ξέρουν καλά ποιό είναι το κλειδί της νίκης
Νέα 14/01/2016 - 14:58

 

Αποστολή στο Dakar: Maria Guidotti

 

«Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ξεκινάμε από το μηδέν με ένα ολοκαίνουργιο project», τόνισε ο Alexandre Kowalski, ο Γενικός Διευθυντής της Yamaha Racing για το Dakar.

 

«Η περσινή εμπειρία ήταν σημαντική για να συλλέξουμε πληροφόρηση, ωστόσο η μοτοσυκλέτα είναι εντελώς καινούργια. Σκεφτείτε ότι είχαμε ένα ντεπόζιτο και τώρα έχουμε τέσσερα».

 

«Με τη νέα κατανομή βάρους η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο ισορροπημένη και με καλύτερη κράτημα».

 

«Πήραμε μέρος σε αρκετούς αγώνες και κερδίσαμε το Rally Merzouga στο Μαρόκο με τον Alessandro Botturi κι έτσι είμαστε σίγουροι για την αξιοπιστία της».

 

«Παράλληλα αναδιοργανώσαμε και το ρόστερ των αναβατών μας. Με την αύξηση από δυο σε τρία λεπτά του χρονικού κενού για την εκκίνηση των 10 πρώτων και δυο λεπτά γι’ αυτούς από την 11η στην 20η θέση, αλλάζουν και οι στρατηγικές καθώς 50 λεπτά χωρίζουν τον πρώτο από τον 20ο».

 

«Το project ανήκει στην Yamaha Ευρώπης, αλλά έχουμε έναν Ιάπωνα μηχανικό να δουλεύει με την ομάδα και είμαστε σε επαφή με τον Lin Jarvis».

 

Οι άσοι της Yamaha που θα παλέψουν για τις μπροστά θέσεις είναι δυο: ο Πορτογάλος Helder Rodrigues και ο Ιταλός Alessandro Botturi με τη μοτοσυκλέτα του 2016.

 

Αντίθετα οι ταλαντούχοι Adrien Van Beveren και Xavier de Soultrait θα έχουν στη διάθεσή τους το προηγούμενο μοντέλο.

 

«Εμπιστευόμαστε πολύ τον Alessandro Botturi. Ήταν ο μόνος που τον επιβεβαιώσαμε από πέρυσι. Για να νικήσεις το Dakar πρέπει να είσαι ένας ολοκληρωμένος αναβάτης».

 

«Δεν αρκεί να είσαι μόνο γρήγορος. Πρέπει να διαχειρίζεσαι την ενέργειά σου, να διαφυλάσσεις τη μοτοσυκλέτα και να έχεις ικανότητες μηχανικού».

 

«Ο Alessandro, πρώην επαγγελματίας παίκτης rugby, έχει δυνατό κορμί και την κατάλληλη νοοτροπία να αντιμετωπίσει τις 14 ημέρες του αγώνα».

 

«Ξέρουμε ότι θα δώσει πάντα το 100%. Άλλωστε το έκανε. Όταν έπεσε στη δεύτερη Ειδική κι έσπασε τον καρπό του, όλοι πιστέψαμε ότι ο αγώνας κάπου εκεί θα τελείωνε γιατί αυτός ο τραυματισμός πονάει πολύ».

 

«Εκτός αυτού είχε πρηστεί και πάρα πολύ και πραγματικά έδειχνε πολύ άσχημο. Όμως απέδειξε πόσο γενναίος είναι όταν μπήκε μέσα και πάλεψε παρά τους πόνους την επόμενη ημέρα».

 

Τη δεύτερη ημέρα της μαραθώνιας ειδικής από Jujuy προς Uyuni, καθώς το Dakar ταξίδευε προς Βολιβία κι έμπαινε ίσως στην πιο απαιτητική του φάση, ο Alessandro Botturi έδειξε πόσο ομαδικός παίκτης είναι.

 

Λίγο αφότου ξεκίνησε η 5η Ειδική, ο Ιταλός έδωσε τον τροχό του στον ομόσταυλό του τον Helder Rodrigues, ο οποίος είχε πρόβλημα ήδη από το τέλος της 4ης Ειδικής το οποίο και προσωρινά έλυσε.

 

Στις μαραθώνιες ειδικές δεν επιτρέπεται καμία βοήθεια προς τους αναβάτες.

 

Γίνεται αντιληπτό λοιπόν ότι ο Ιταλός, που ήταν 14ος στη γενική κατάταξη και μόλις δυο θέσεις και λιγότερο από τέσσερα λεπτά πίσω από τον Rodrigues, διακύβευσε το δικό του αγώνα για το καλό της ομάδας.

 

Παρά ταύτα και με δεδομένο τον πόνο, ο Botturi κατάφερε να τερματίσει την 5η Ειδική στην 20η θέση, με τον Πορτογάλο να τερματίζει 7ος και να κερδίζει αρκετές θέσεις.

 

Ο Rodrigues έκανε δύσκολη αρχή στο φετινό Rally, καθώς στις πρώτες Ειδικές ήταν άρρωστος και δεν μπορούσε να πιέσει όσο θα ήθελε.

 

«Ξεκίνησα αποφασισμένος», σχολίασε ο Botturi. «Το σύνολο είναι καλό και νιώθω άνετα στη μοτοσυκλέτα, που είναι ισορροπημένη και με καλό κράτημα».

 

«Προπονήθηκα πολύ και στην αρχή έφτασα για να κάνω έναν αγώνα και να είμαι στους πρωταγωνιστές. Δυστυχώς στη δεύτερη Ειδική φρέναρα πολύ δυνατά καθώς έμπαινα σε ελεγχόμενη ζώνη κι έπεσα».

 

«Με τον καρπό μου σπασμένο ήταν πολύ δύσκολο να ανοίγω το γκάζι. Σκεφτόμουν όμως τον 5χρονο γιο μου, που οδηγεί μοτοσυκλέτα κι έλεγα: ο μπαμπάς πρέπει να είναι δυνατός.

 

«Έσφιξα λοιπόν τα δόντια και συνέχισα να πιέζω όσο μπορούσα. Είμαι χαρούμενος γιατί κατάφερα να συνεχίσω, αλλά φυσικά ό,τι έγινε μου χάλασε τον αγώνα καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσω τον πόνο όλη μέρα».

 

Τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα για τον Ιταλό καθώς έμπαινε στην Βολιβία και συγκεκριμένα στην Ειδική των 452χλμ από Uyuni και πάλι στο Uyuni.

 

Ο Ιταλός σκεφτόταν και πάλι το παιδί του και πίεζε για να περάσει τη γραμμή τερματισμού στην 9η θέση, ενώ ο Rodrigues - που εν τω μεταξύ είχε αναρρώσει πλήρως από τον πυρετό, ήταν 5ος.

 

«Το Dakar είναι ιδιαίτερο και για την ομαδικότητα. Ήταν απολύτως σημαντική παράμετρος όταν το Rally ήταν στην Αφρική, αλλά παραμένει το ίδιο και στις ημέρες μας».

 

«Άλλωστε τα πάντα μπορούν να συμβούν μέσα σε 14 ημέρες και οι ομόσταυλοι πρέπει να βοηθάει ο ένας τον άλλο».

 

«Αυτό είναι το διαχωριστικό ανάμεσα στη νίκη και την ήττα. Είναι λογικό. Όλοι οι αναβάτες έχουν δυνατό εγωισμό και το να είσαι ομαδικός είναι ένα πλεονέκτημα και ξέραμε ότι μπορούσαμε να ελπίζουμε στον Botturi».

Επόμενο άρθρο »

Πρώτος στην πίστα!

« Προηγούμενο άρθρο

Nakamoto: Αυτός είναι ο Rossi!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα