• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Michelin: We are all Racers!
Είμαστε όλοι αγωνιζόμενοι
Τεστ-Μοντέλα 21/12/2015 - 15:22

Η Michelin παρουσίασε στην πίστα των Μεγάρων τη νέα γκάμα ελαστικών για το 2015 στις κατηγορίες Hypersport & Racing. Οδηγήσαμε διαφορετικές μοτοσυκλέτες και πήραμε μια γεύση από την εξέλιξη που γίνεται με βάση τους αγώνες. Άλλωστε όλοι θέλουμε να αισθανόμαστε σαν αγωνιζόμενοι, όταν βρισκόμαστε μέσα σε πίστα.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

 

Φωτογραφίες: Σάββας Κουρίδης

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 63.

 

Αρχικά η παρουσίαση ξεκίνησε με ορισμένα στοιχεία για την πιο μεγάλη εταιρία ελαστικών, που ιδρύθηκε το 1889 και έχει εργοστάσια σε 17 χώρες, απασχολώντας 112,300 ανθρώπους, με ένα δυνατό τμήμα R&D (Έρευνας & Εξέλιξης) στο οποίο δουλεύουν 6,600 άτομα σε 25 τοποθεσίες του κόσμου, με προϋπολογισμό 656 εκατ. € τη χρονιά  που πέρασε! Για να καταλάβουμε το μέγεθος της Γαλλικής εταιρίας αρκεί να πούμε ότι το 2014 είχε κύκλο εργασιών 19.55 δισεκατομμύρια €. Μετά ο Ντίνος Πετρής, η ψυχή της εταιρίας στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια, μοτοσυκλετιστής ο ίδιος με πολλά χιλιόμετρα σε track days στην πλάτη του, μας μίλησε για την ολοκληρωμένη απάντηση της Michelin που απευθύνεται στους λάτρεις της πίστας και τους αγωνιζόμενους. Η πλατφόρμα «We Are All Races» προσπαθεί να ενώσει τους παθιασμένους αναβάτες και να τους πληροφορήσει για τα 6 νέα ελαστικά, το Michelin Power SuperMoto, το Power Supersport Evo, το Power Cup Evo, το Power Slick Evo, το Power Cup Ultimate και το Power Slick Ultimate. Tα δύο τελευταία είναι ελαστικά επιλεκτικής διανομής και στη χώρα μας τα χρησιμοποιούν ελάχιστοι αγωνιζόμενοι, όπως ο Πρωταθλητής Supersport Μιχάλης Κουτσουμπός. Το Power SuperMoto είναι το ελαστικό του αντίστοιχου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που τώρα είναι διαθέσιμο στον κάθε αγωνιζόμενο της κατηγορίας αγώνων που μετά από μια αλματώδη ανάπτυξη, είδε μια αντίστοιχη κάθοδο, αλλά εξακολουθεί να προσελκύει αρκετούς. Το μοντέλο αυτό δεν είχαμε το χρόνο να το δοκιμάσουμε στη διάρκεια της παρουσίασης. Το Power Supersport Evo είναι σχεδιασμένο για χρήση 50-50% σε πίστα και δρόμο, με ποσοστό σκαλίσματος στο 7.5%. Είναι μια εξέλιξη του Power Supersport, δίνοντας μεγαλύτερη ευκολία χειρισμών και πιο εύκολη διατήρηση της τροχιάς στην στροφή, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας μια BMW S1000R. Στην επιταχυνόμενη έξοδο της τελευταίας στροφής των Μεγάρων η σταθερότητα ήταν πολύ καλή και η δίγομη τεχνολογία 2CT μπροστά και η 2CT+ πίσω βοηθούν σημαντικά στο πλάγιασμα με το 25% της πλαϊνής γόμας να είναι μαλακότερη από το 50% του κεντρικού τμήματος. Μάλιστα στο πίσω η γόμα πυριτίου που βρίσκεται στο κέντρο και στο κάτω μέρος των πλαϊνών, συνδυάζεται με γόμα carbon black στους ώμους, δίνοντας εξαιρετικό κράτημα. Για την πίστα η Michelin προτείνει πίεση 2.1bar μπροστά και 1.5 πίσω, ενώ για το δρόμο ακολουθούμε τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής. Μετά ήρθε η σειρά των Power Cup Evo. Μια BMW S1000RR ήταν η επιλογή μας για το λάστιχο που είναι σχεδιασμένο 95% για πίστα και μόλις 5% για δρόμο, με το απαραίτητο από το νόμο σκάλισμα στο 4.5% της επιφάνειας. Κάνοντας τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό η Γαλλική εταιρία δίνει μόνο μια επιλογή γόμας ανά διάσταση, με τεχνολογία 2CT μπροστά και πίσω. Για το 120/7-17 μπροστά το κεντρικό μέρος της σκληρότερης γόμας καταλαμβάνει το 25% του πέλματος, ενώ 37.5% δεξιά και αριστερά βρίσκεται η μαλακότερη γόμα. Για το πίσω που έχει διαστάσεις 180/55, 190/55, 200/55-17 το κεντρικό μέρος πιάνει το 30%, ενώ τα δυο πλαϊνά από 35%. Τα μαλακότερα πλαϊνά δούλεψαν πολύ καλά, δίνοντάς μας ωραία αίσθηση και στο φρενάρισμα υπό κλίση μέχρι μέσα στη στροφή. Στην έξοδο της στροφής το πίσω «άκουγε» σωστά το άνοιγμα του γκαζιού και η δύναμη της μοτοσυκλέτας μας περνούσε στην άσφαλτο χωρίς γλιστρήματα και προβλήματα. Αμέσως μετά ήρθε η ώρα του Απόλυτου: τα Power Cup Ultimate στην Honda CBR600RRμε μια επιλογή γόμας μπροστά και τρεις για πίσω. Τα μίγματα είναι 100% carbon black, μιας και μιλάμε για ελαστικό που μόνο σε πίστα μπαίνει για αγωνιστική χρήση. Το μπροστινό έχει νέα αρχιτεκτονική σκελετού για τα νέα μείγματα γόμας με τη γνωστή τεχνολογία 2CT. Για το πίσω έχουμε μια γόμα στην επιφάνεια, με διαφορετικής σκληρότητας υποστρώματα που μέσω ενός πιο εύκαμπτου σκελετού λειτουργούν άψογα στην πίστα. Περιττό να τονίσουμε ότι εί- χαμε απόλυτη αίσθηση και υπερβολική σιγουριά στα πλαγιάσματα, παρά τα πολλά προβλήματα με την ποιότητα ασφάλτου της πιο κοντινής στην Αθήνα πίστας. Σίγουρα όσοι αγωνίζονται εδώ κάνουν ηρωική προσπάθεια και το Ultimate της Michelin τους βοηθά στο να κατεβάσουν χρόνο. Κρίμα που δεν μπορεί να το προμηθευτεί ο κάθε αναβάτης για να νιώσει τη μικρή διαφορά από το Evo, αλλά από την άλλη για να πάρει αυτό το κάτι παραπάνω στη διάρκεια ενός ολόκληρου αγώνα, πρέπει να βρίσκεται σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η πρόσφυση των Power Slick Evo που δοκιμάσαμε στην αγωνιστική BMW S1000RR του Βασίλη Γερακίτη. Το σλικ αυτό έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με το Supersport Evo που περιγράψαμε παραπάνω. Και ως σλικ δίνει παραπάνω πρόσφυση που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ρύθμιση της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, μας ανέβασε την ευχαρίστηση πολύ ψηλά! Η αίσθηση ήταν καλύτερη και από αυτήν που είχαμε με το Ultimate, άρα δεν μπορούμε να φανταστούμε πόσο φοβερό λάστιχο μπορεί να είναι το Slick Ultimate, που δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμο τις ημέρες της παρουσίασης στη χώρα μας. Σίγουρα μια ολοκληρωμένη δοκιμή ενός τέτοιου ελαστικού δεν μπορεί να γίνει στα πλαίσια μιας δημοσιογραφικής παρουσίασης, όμως η γεύση που πήραμε ήταν σίγουρα γλυκιά. Το σημαντικό είναι ότι αυτή η νέα γενιά ελαστικών της Michelin μπορεί και την ξαναβάζει στην κορυφή των προτιμήσεων και δείχνει ότι η τεχνολογία που αναπτύσσεται μέσα από τους αγώνες φθάνει πια άμεσα και σε μας. Μάλιστα η επιστροφή των Γάλλων στο MotoGP από το 2016 και μετά, σημαίνει ότι η επένδυση σε R&D είναι ατέρμονη και ότι όλα αυτά μόνο θετικά μπορεί να είναι για όλους εμάς τους μοτοσυκλετιστές που έχουμε μέσα μας λίγο από αίσθηση αγωνιζόμε- νου. Τελικά: We Are All Races, χωρίς εισαγωγικά...

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: MICHELIN ACT

 

Η νέα Προσαρμοζόμενη Τεχνολογία Σκελετού (ADAPTIVE CASING TECHNOLOGY: ACT) βοηθάει στο να εξαλειφθεί το φαινόμενο των ταλαντώσεων στις υψηλές ταχύτητες, που δίνει αίσθημα ανασφάλειας. Με τη συγκεκριμένη σχεδίαση του σκελετού του ελαστικού η στιβαρότητά του μεταβάλλεται ανάλογα με τη γωνία κλίσης. Αυτό επιτεύχθηκε αφού τα λινά του σκελετού δεν τοποθετούνται πλέον συμμετρικά, αλλά το πρώτο σε γωνία 70 μοιρών και το δεύτερο σε γωνία 90 μοιρών. Χάρη σε αυτή τη μικρή διαφορά στις γωνίες, η κορώνα του ελαστικού κάμπτεται περισσότερο. Την ίδια στιγμή, το πρώτο λινό σκεπάζει τις άκρες και καθώς διπλώνεται κάτω από αυτές, διαμορφώνει ένα σάντουιτς με τη δεύτερη στρώση των λινών. Κατά αυτό τον τρόπο οι άκρες – και μόνο οι άκρες - κατασκευάζονται με τρεις στρώσεις λινών που διαμορφώνουν ένα τριγωνικής σχεδίασης σκελετό που αντιστέκεται στην παραμόρφωση. Έτσι ενισχύεται η ευστάθεια περιορίζοντας την πλαγιολίσθηση κατά τη διάρκεια της στροφής, λόγω των στιβαρών πλευρικών τμημάτων. Πρακτικά, ανάλογα με τη γωνία κλίσης, το ελαστικό έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης. Το ίχνος επαφής αλλάζει σταδιακά από την εύκαμπτη κορώνα (για τη μέγιστη ευστάθεια στην ευθεία) προς τα αυξανόμενης σκληρότητας πλευρικά τοιχώματα, ανάλογα με τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα αυτό παρουσιάζεται στο πίσω ελαστικό των σειρών MICHELIN Power Slick Evo, MICHELIN Power Cup Evo και MICHELIN Power Supersport Evo και συνδυάζεται με ένα πιο εύκαμπτο εμπρός ελαστικό που διαθέτει μεγαλύτερη ευκολία χειρισμών από τις προηγούμενες γενιές και επιπλέον διαθέτει το πλεονέκτημα ότι χρειάζεται λιγότερες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας.

Επόμενο άρθρο »

APRILIA CAPONORD 1200 RALLY

« Προηγούμενο άρθρο

ΓΝΗΣΙΟ R

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα