• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Honda: Αυτό ήταν το μεγάλο μας λάθος!
Το αποκαλύπτει ο Shuhei Nakamoto
Νέα 17/11/2015 - 13:26

Ο αντιπρόεδρος του HRC, Shuhei Nakamoto, αποκαλύπτει ότι το μεγαλύτερο φετινό λάθος της Honda ήρθε πολύ πριν οι μοτοσυκλέτες πάρουν θέση στο grid για τον 1ο αγώνα.

 

Το μεγάλο λάθος σημειώθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο στην πίστα της Sepang στην Μαλαισία, για το πρώτο χειμερινό τεστ.

 

Εκεί λανθασμένα βγήκε το συμπέρασμα ότι βρέθηκε λύση για τον επιθετικό κινητήρα της RC213V. 

 

Αντίθετα, η υπερβολική ζέστη και η υγρασία ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στο να δείχνει ο κινητήρας της Honda λιγότερο επιθετικός.

 

«Το βασικό μας πρόβλημα φέτος ήταν ο κινητήρας», επιβεβαίωσε ο Nakamoto. «Θυμάμαι πέρυσι στη Valencia τους Dani και Marc να μην είναι ευχαριστημένοι με το νέο μοτέρ».

 

«Είχε περισσότερη δύναμη, αλλά και πιο επιθετικό χαρακτήρα. Το χειμώνα προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις».

 

«Στη Sepang οι αναβάτες μας είπαν ότι είναι εντάξει. Έκαναν προσομοιώσεις αγώνα και ήταν χαρούμενοι και τότε ήμασταν όλοι ικανοποιημένοι».

 

«Αυτό ήταν και το μεγαλύτερο λάθος μας. Στη Sepang όπως ξέρετε έχει πολλή ζέστη και υγρασία κι έτσι ο κινητήρας χάνει δύναμη και είναι λιγότερο επιθετικός».

 

«Έτσι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μ’ αυτό το μοτέρ, χωρίς να το δοκιμάσουμε σε κανονικές συνθήκες 20+ βαθμών. Στο Qatar είχαμε και πάλι τον επιθετικό χαρακτήρα».

 

Με την παύση στην εξέλιξη του κινητήρα που ίσχυσε από φέτος για τα εργοστάσια της Honda και της Yamaha, δεν έμενε άλλος τρόπος παρά ο έμμεσος για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

 

«Αλλάξαμε σώμα γκαζιού, εξάτμιση και ο Marc γύρισε στο πλαίσιο του 2014, αλλά ο φετινός μας κινητήρας δεν ήταν φιλικός. Έτσι οι Dani, Marc αλλά και οι Cal και Scott δεν μπορούσαν να κάνουν έναν καλό γύρο».

 

«Ο Marc είναι ακόμα νέος κι έχει κερδίσει δυο Τίτλους. Ήθελε κι άλλες νίκες όμως και πίεζε δυνατά κι είχε πολλές πτώσεις. Χρειαζόταν λίγο περισσότερη εμπειρία για να κερδίσει το Πρωτάθλημα».

 

Για τον Marquez οι όποιες ελπίδες του να παλέψει φέτος για το Πρωτάθλημα, στέρεψαν κάπου στο Γύρο της Catalunya, όπως δήλωσε και ο ίδιος.

 

Για τον Dani Pedrosa από την άλλη, το κομβικό σημείο της σεζόν ήταν μόλις στον πρώτο αγώνα στο Qatar!

 

«Συνήθως ο Dani προτιμά μια πιο εύκολη στη διαχείριση μοτοσυκλέτα και γι’ αυτό χρησιμοποιούσε τα δισκόφρενα των 320χιλ».

 

«Κάποιες φορές όμως, ακόμα κι αν δεν του άρεσε, λόγω του προβλήματος με το arm-pump φόρεσε και τα δισκόφρενα των 340χιλ».

 

«Στο τέλος της περασμένης σεζόν ο Dani πήγε σε πολλά νοσοκομεία για να πάρει γνώμες από γιατρούς και όλοι του έλεγαν ότι δεν χρειάζεται άλλη εγχείριση».

 

«Όμως στο Qatar το πρόβλημα με το arm-pump ήταν πολύ χειρότερο. Μιλήσαμε και αποφασίσαμε ότι ίσως έπρεπε να κάνουμε την επέμβαση».

 

«Χάσαμε μερικούς αγώνες, αλλά ήταν επιτυχής. Όπως όλοι είδατε, στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος ο Dani έδειξε τη δύναμή του».

 

«Χάσαμε όμως φέτος και τους τρεις Τίτλους (σ.σ. Αναβατών, Ομάδων, Κατασκευαστών) αλλά ευτυχώς μάθαμε πολλά φέτος».

 

Το HRC δεν φαίνεται διατεθειμένο να προβεί σε νέα λάθη ενόψει του νέου Πρωταθλήματος.

 

«Στη Valencia φέραμε το νέο κινητήρα και τον δοκιμάσαμε με τα ελαστικά της Michelin και το κοινό software».

 

«Έχουμε όμως ακόμα το παλιό πλαίσιο. Δεν βάλαμε το καινούργιο γιατί δεν θέλουμε να επαναληφθούν παρανοήσεις πάλι».

 

«Με το ίδιο πλαίσιο είναι πιο εύκολο για τον αναβάτη να παρατηρήσει κάποιες αλλαγές στον κινητήρα, την ίδια ώρα όμως τα νέα ηλεκτρονικά και ελαστικά κάνουν πιο δύσκολο αυτό το έργο».

 

«Όπως παραδέχτηκαν και οι αναβάτες μας, είναι ακόμα νωρίς να πούμε αν ο κινητήρας είναι καλός ή όχι».

 

«Παράλληλα και οι μηχανικοί μας δεν έχουν την απαιτούμενη ακόμα εμπειρία με το software της Dorna για να φτιάξουν τα πάντα».


«Μαζεύουμε δεδομένα και θα κάνουμε κι άλλο ένα τεστ στα τέλη του μήνα στην Jerez. Το κάνουμε και για τους μηχανικούς. Έτσι έχουν τα πράγματα».

Επόμενο άρθρο »

SBK: Ντεμπούτο Hayden!

« Προηγούμενο άρθρο

Εντυπωσιασμένος ο Lowes

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα