• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Tα MotoGP στο Sachsenring
Νέα 14/07/2009 - 07:49
Το Sachsenring φιλοξένησε για πρώτη φορά GP του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσυκλετών το 1961. Τη μήκους 8,73km διαδρομή του σιρκουί αποτελούσαν δημόσιοι λιθόστρωτοι δρόμοι.

Οι αγώνες γνώρισαν τεράστια επιτυχία με περισσότερους από 250.000 Ανατολικογερμανούς να κατακλύζουν την περιοχή κάθε φορά για να παρακολουθήσουν τους κορυφαίους αναβάτες του Πρωταθλήματος.

Το GP Ανατολικής Γερμανίας γνώρισε τεράστια επιτυχία και παρέμεινε στο καλεντάρι του Πρωταθλήματος μέχρι και το 1972. Πρωταγωνιστής του πρώτου αγώνα ήταν ο Gary Hocking ο οποίος νίκησε τις κατηγορίες των 350cc και των 500cc οδηγώντας μια MV Agusta.

Στον αγώνα του '72, έλαμψε η μορφή του Giacoo Agostini ο οποίος πανηγύρισε την έκτη συνεχόμενη νίκη του. Στο συγκεκριμένο σιρκουί έχασε τη ζωή του ο Bill Ivy μετά από σοβαρό ατύχημα που είχε κατά τη διάρκεια δοκιμών με την Jawa 350cc.

Το 1996, 5 μίλια δυτικά του Chemnitz, κατασκευάστηκε μια ολοκαίνουργια αριστερόστροφη πίστα μήκους 3.508km, η οποία στις αρχές χρησιμοποιήθηκε για την εκπαίδευση οδηγών, αλλά και για μαθήματα ασφαλούς οδήγησης.

Δυο χρόνια αργότερα (1998), η πίστα φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα των MotoGP. Νικητής του αγώνα ήταν ο Mick Doohan.

Ήταν η πιο αργή πίστα του Πρωταθλήματος με τη μέση ωριαία ταχύτητα να είναι μόλις 143km/h. Κάποιες αλλαγές το 2000 ανέβασαν τη μ.ω.τ. στα 150 km/h, ενώ με την προσθήκη μιας στροφής το 2001 η μέση ωριαία ταχύτητα αυξήθηκε στα 158km/h.

Πρόκειται για ένα «σφιχτό» σιρκουί που αποτελείται από πολλές στροφές (14 συνολικά). Καθοριστικό ρόλο παίζει η απόδοση των ελαστικών τα οποία καταπονούνται ιδιαίτερα στην αριστερή τους πλευρά λόγω των 10 αριστερών στροφών που έχει η πίστα.

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι οι συνεχόμενες αριστερές στροφές από την 7 έως την 11, όπου οι μοτοσυκλέτες μένουν πλαγιασμένες αριστερά για περίπου 30 δευτερόλεπτα (!), πράγμα που αναπτύσσει τρομερή θερμοκρασία στην αριστερή πλευρά του ελαστικού. Για να είναι μια μοτοσυκλέτα ανταγωνιστική πρέπει να έχει άριστο set-up και πολύ καλή απόδοση στις μεσαίες στροφές.

Tέσσερις νίκες έχει ο Rossi
Τέσσερις φορές έχει νικήσει στο Sachsenring ο Valentino Rossi. Τρεις στη μεγάλη κατηγορία (2006, 2005, 2002) και μια στα 250cc (1999).

Αξέαστη έχει μείνει η εκπληκτική εμφάνιση που πραγματοποίησε στον αγώνα του 2006, όταν εκκίνησε από την 10η θέση* του γκριντ και κατάφερε στο τέλος να πάρει τη νίκη με τη διαφορά του από τον τέταρτο Dani Pedrosa να είναι μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου, σε μια από τις πιο κλειστές μάχες στην ιστορία.

Δεύτερος ήταν ο Marco Melandri (+0.145) και τρίτος ο μετέπειτα Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Nicky Hayden (+0.266).

Με την πτώση της καρό σημαίας, ο Doctor πανηγύρισε σα μικρό παιδί τη φοβερή του νίκη και στο πόντιουμ εμφανίστηκε με την φανέλα του καλού του φίλου Marco Materazzi, ο οποίος επτά μέρες νωρίτερα είχε κατακτήσει το Μουντιάλ με την Ιταλία, μετά την νίκη της Squadra Azzura επί της Γαλλίας στα πέναλτι.

*Κανονικά ήταν 11ος όμως ο τραυματισμός στα χέρια του Casey Stoner έπειτα από πτώση που είχε κατά τη διάρκεια του warm-up, δεν του επέτρεψε να συμμετάσχει στον αγώνα, με αποτέλεσμα οι αναβάτες που βρίσκονταν πίσω του να κερδίσουν από μια θέση στο γκριντ.

Επόμενο άρθρο »

Αισιόδοξος ο PEDROSA ενόψει Γερμανίας

« Προηγούμενο άρθρο

HAYATE - MELANDRI: Το μέλλον διαγράφεται σκοτεινό

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ