• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας Gran Premio Red Bull de España
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
APRILIA RSV4 RF
ΟΠΛΙΣΑΤΕ ΑΡΜ!!!
Τεστ-Μοντέλα 06/08/2015 - 13:30

Η πολύ καλή RSV4 αποκτά τώρα νέες εκδόσεις, αυτή τη φορά ακόμη πιο κοντά σε μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα των SBK! Οδηγούμε την κορυφαία έκδοση RF στην πίστα του Misano και ανακαλύπτουμε ένα φοβερό όπλο για όσους ξέρουν καλό σημάδι!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: MILAGRO

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος #61.

 

Bγαίνω από την κλειστή δεξιά Tramonto με 2α και το γκάζι στο τέρμα για την ευθεία που ακολουθεί. Η 3η μπαίνει απλά πατώντας προς τα κάτω το λεβιέ των ταχυτήτων – αφού προηγουμένως οι μηχανικοί της Aprilia είχαν αλλάξει το λεβιέ με τον ειδικό για αγωνιστική χρήση και την 1η πάνω – και ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα, χωρίς βέβαια το κλείσιμο του γκαζιού (νάναι καλά το quickshifter), η 4η κουμπώνει εύκολα και τα χιλιόμετρα στο κοντέρ εκτοξεύονται πάνω από τα 250! Είναι η 11η στροφή της πίστας, τώρα στη νέα της φορά, η Curvone, μια από τις γρηγορότερες όλου του κόσμου, αλλά και με τη λυπηρή ιστορία του Shoya Tomizawa να την ακολουθεί από το 2010 και μετά.

Ένα ελάχιστο κλείσιμο του γκαζιού, μια σκέψη μικρότερη από δέκατο του δευτερολέπτου, το γόνατο γλύφει απαλά το κερμπ της εσωτερικής και το γκάζι ξανανοίγει τέρμα για την υπόλοιπη ευθεία που οδηγεί στην 12 μια επίσης ανοικτή που θέλει όμως μεγαλύτερο κλείσιμο του γκαζιού και προετοιμασία για την 13 με κατέβασμα σε 3η, ενώ η 14η η Carro είναι η τελευταία από τις δεξιές και θέλει καλά φρένα και 2α ή 1η στο κιβώτιο. Μόλις πέρασα το πιο δύσκολο κομμάτι της πίστας, όπου μπορείς να κερδίσεις ή να χάσεις κάμποσα δευτερόλεπτα ανάλογα το θάρρος με το οποίο θα αντιμετωπίσεις αυτές τις επιβραδυνόμενες στροφές. Η RSV4 όμως με βοηθάει με την εκπληκτική της ακρίβεια στην επιλογή των σωστών γραμμών και το πλαίσιό της με γεμίζει αυτοπεποίθηση ώστε να ξεπερνώ τις όποιες φοβίες και να κατευθύνω το μπροστινό της Ohlins στο σωστό σημείο που υπολογίζω το apex της κάθε καμπής.

H Aprilia πάλι έκανε το θαύμα της σε μια Superbike που αυτή τη φορά είναι εξ αίματος αδελφή με τη μοτοσυκλέτα που τα τελευταία 6 χρόνια κέρδισε 7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών! Η προηγούμενη RSV4 είναι μια επίσης καταπληκτική μοτοσυκλέτα με 184 ίππους που κατά τη γνώμη μου είναι μια χαρά, αλλά φάνταζαν λίγοι μπροστά στον ανταγωνισμό που μιλούσε για δυνάμεις γύρω στα 200 άλογα. Έτσι τώρα οι Ιταλοί του Noale δίνουν στο «λαό» 201 ίππους στις 13,000σ.α.λ ώστε να ξεπεράσει ο καθένας το ψυχολογικό πρόβλημα των μόλις 184! Η αίσθηση όμως έρχεται όχι από την παραπάνω δύναμη, που είναι εμφανής, αλλά από το τρομερό πλαίσιο που έχει τις ρίζες του στους 18 τίτλους και τις 143 νίκες της μοτοσυκλέτας των Grand Prix 250, η οποία κυριάρχησε στη δίχρονη εποχή της μεσαίας κατηγορίας. Για μένα προσωπικά η αίσθηση αυτή είναι η συνέχεια της RS250 παραγωγής που έχω από το 1998 (ναι, εκείνη με τον κινητήρα της Suzuki RGV), η οποία ακόμη και σήμερα τα καταφέρνει φοβερά σε track day!

 

Τι κρύβεται κάτω από τα φέρινγκ;

Οι σχεδιαστές της Aprilia, όπως μας αποκάλυψε ο μηχανικός παραγωγής Piero Soatti βοηθήθηκαν από τους νέους κανονισμούς των SBK και έτσι υποχρεωτικά η νέα μοτοσυκλέτα φέρνει πιο κοντά την παραγωγή στο τμήμα racing ή το αντίστροφο. Πέρα από τα κορυφαία ηλεκτρονικά του πακέτου APRC dynamic control η νέα RSV4 έχει χαμηλότερο Κέντρο Βάρους, μακρύτερο ψαλίδι, νέα γεωμετρία μπροστά και 5χιλιοστά χαμηλότερη θέση κινητήρα, ενώ και ο συντελεστής Cx της αεροδυναμικής είναι χαμηλότερος και άρα βελτιωμένος. Εδώ να πούμε ότι η έκδοση RF που οδηγήσαμε είναι περιορισμένης παραγωγής, με τα γραφικά «pole position» και στάνταρ αυτά που μπορεί να πάρει στο «αγωνιστικό πακέτο» Race Pack όποιος ιδιοκτήτης της κανονικής έκδοσης RR θέλει.

Νέο φιλτροκούτι με μελετημένη ροή αέρα, νέες κεφαλές με αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής που επίσης έχουν νέες γεωμετρίες. Νέα κατεργασία στο θάλαμο καύσης, ελαφρύτερα κινούμενα μέρη, βαλβίδες τιτανίου, νέοι εκκεντροφόροι ελαφρύτεροι κατά 600γραμμάρια, μπιέ- λες ελαφρύτερες κατά 400γραμμάρια, αλλά και στρόφαλος βαρύτερος κατά 450γραμμάρια. Το πάνω μέρος του κινητήρα έχει ελαφρώσει κατά 1.3κιλά, ενώ ελαφρώματα έχουμε και στο σύστημα λίπανσης. Φυσικά και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επανασχεδιασμένο ώστε να τα καταφέρνει με την παραπάνω δύναμη και έχει πέρα από τα ελαφρωμένα γρανάζια και νέα κλιμάκωση. Εντελώς ανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα της εξάτμισης με ηλεκτρονική διαχείριση που έρχεται από τη νέα πιο δυνατή ECU.

 

Πλαίσιο με ιστορία!

Είπαμε και πριν ότι το πλαίσιο της RSV4 έχει γερές ρίζες και βαθιά τεχνογνωσία που προέρχεται από την αγωνιστική εμπειρία της εταιρίας. Ήδη μετά την RS250, αλλά και τις μικρότερες RS125, το 1998 ήρθαν οι πρώτες RSV Mille με τον δικύλινδρο V-2 τετράχρονο κινητήρα με τη γωνία των 60ο μοιρών, που αναβαθμίστηκαν το 2004 και έγραψαν δυνατές συγκινήσεις στο μυαλό όσων της οδηγήσαμε στην τότε παρουσίαση στο Mugello. Σε όλη αυτήν την πορεία μέχρι την πρώτη RSV4 το 2009 αυτό που εντυπωσίαζε ήταν το πλαίσιο και η γεωμετρία των μοντέλων που έβγαιναν από το Noale. H δυνατότητα ρυθμίσεων του πλαισίου είναι κάτι που συναντάμε στις αγωνιστικές και η νέα RSV4 RF & RR δεν μπορούσαν παρά να κρατήσουν και να βελτιστοποιήσουν αυτό το προτέρημα. Μπορούμε λοιπόν να αλλάξουμε τη θέση του κινητήρα πάνω στο πλαίσιο, το offset και τη γωνία κάστερ, το ύψος του άξονα ψαλιδιού, αλλά και το ύψος του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας! Αυτονόητο θεωρείται το πλήρως ρυθμιζόμενο σετ των αναρτήσεων.

 

Ηλεκτρονικά για σεμινάριο

Όπως προαναφέραμε το ψαλίδι είναι μακρύτερο κατά 14χιλι- οστά ώστε να μην σουζάρει τόσο εύκολα η δυνατότερη RSV, αλλά σε αυτό βοηθά σημαντικά και το νέο πακέτο ηλεκτρονικών APRC (Aprilia Performance Ride Control) ειδικά με το aWC (Aprilia Wheelie Control), τον έλεγχο σούζας δηλαδή που είχαμε την ευκαιρία να πρωτοδοκιμάσουμε στην Jerez πριν 3 χρόνια. Αντίστοιχα στη διαχείριση της δύναμης το aTC (Aprilia Traction Control) είναι πια απαραίτητο όσο ποτέ για τον έλεγχο της πρόσφυσης τώρα που τα 201 άλογα μπορούν να έρχονται στο πίσω τροχό μέσω του Ride-By-Wire γκαζιού. Στα συστήματα υπάρχουν και τα aLC (Αprilia Launch Control), το σύστημα Ελέγχου Εκκίνησης και το aQS (Aprilia Quick Shift), το σύστημα Γρήγορων Αλλαγών Ταχυτήτων στα ανεβάσματα, χωρίς να απαιτείται το κλείσιμο του γκαζιού ή η χρήση του συμπλέκτη, αλλά το τελευταίο αποτελεί τη μόνο παραφωνία στη μοτοσυκλέτα μας, αφού ήδη οδηγήσαμε τα μοντέλα του ανταγωνισμού (Ducati Panigale 1299 & BMW S1000RR) που το σύστημα λειτουργεί και στα κατεβάσματα! Σίγουρα θα είναι η επόμενη αναβάθμιση που θα κάνει το Ιταλικό εργοστάσιο. Στον τομέα του ABS που έλειπε στην προηγούμενη έκδοση, έχουμε επίσης προηγμένες τεχνολογίες με το Race ABS που ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, για την πίστα, το δρόμο και τις συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης (βλ. βροχή ή γλιστεροί Ελληνικοί δρόμοι). Με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά οι τρεις χάρτες διαχείρισης δεν χρειάζεται να μειώνουν τη δύναμη, όπως κάνει ο ανταγωνισμός στη θέση «wet», αλλά απεναντίας ο νέος χάρτης «Race» είναι ακραίος και «φωνάζει» για χρήση πίστας, με περιορισμένο φρένο κινητήρα και πιο άμεση απόκριση παρά ποτέ στις εντολές του δεξιού χεριού.

 

Η ΤΗΛΕΜΕΤΡΙΑ ΗΡΘΕ ΜΕ ΤΟ V4-MP

Στον πλούσιο κατάλογο των αξεσουάρ ειδικά για τις Aprilia RSV4 RR και RF, μπορεί κανείς τώρα να βρει μια ιδιαίτερα εξελιγμένη έκδοση της Πλατφόρμας Πολυμέσων της Piaggio (Piaggio Multimedia Platform), που μεταμορφώνει το smartphone σας σε ένα ημί-επαγγελματικό εργαλείο με εξαιρετικές δυνατότητες πληροφόρησης, επιτρέποντας τη σύνδεση του οχήματος με το smartphone και στη συνέχεια με το διαδίκτυο. Με αυτή την εφαρμογή το smartphone μετατρέπεται σε ένα on board computer πολλαπλών λειτουργιών μέσω του οποίου ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις στην RSV4, αλλά και να βρει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο, για τη βελτίωση των επιδόσεών του στην πίστα. Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του V4-MP είναι:

- Ενεργή ηλεκτρονική ρύθμιση: ό,τι πιο κοντινό στη «στροφή-ανά-στροφή» ηλεκτρονική διαχείριση που χρησιμοποιείται στους αγώνες. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία GPS του smartphone, το σύστημα αναγνωρίζει τη θέση της μοτοσυκλέτας σε οποιαδήποτε στιγμή στην πίστα, αλλάζοντας αυτόματα τις 2 ηλεκτρονικές ρυθμίσεις (traction control και anti-wheelie), βασιζόμενο στις επιλεγμένες ρυθμίσεις του αναβάτη, στροφή ανά στροφή.

- Προηγμένος πίνακας οργάνων τηλεμετρίας: πρόκειται για ένα «εικονικό» πίνακα οργάνων που επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιήσει την οθόνη του smartphone για να δει πολλές παραμέτρους που προέρχονται από την τηλεμετρία της μοτοσυκλέτας, όπως για παράδειγμα: στιγμιαία ισχύς στο στρόφαλο, στιγμιαία ροπή στο στρόφαλο, ποσοστό διαθέσιμης ισχύος, ώθηση στον πίσω τροχό, ολίσθηση πίσω τροχού, διαμήκης και πλευρική επιτάχυνση (διάγραμμα g-g), γωνία κλίσης.

- Προσαρμοζόμενος βοηθός αγώνα: αυτή η λειτουργία παρέχει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο, ώστε ο αναβάτης να επιτύχει με ασφάλεια τον καλύτερο χρόνο στην πίστα, με την RSV4. Χάρη στην τεχνολογία προσομοίωσης του Αγωνιστικού Τμήματος της Aprilia, ο αναβάτης μπορεί να επιτύχει τον ιδανικό χρόνο σε κάθε πίστα, ανάλογα με τη διαφορετική πρόσφυση, και το επίπεδο των ικανοτήτων του. Η εφαρμογή συγκρίνει τις επιδόσεις του αναβάτη σε πραγματικό χρόνο, και τον βοηθά υποδεικνύοντας άμεσα πού πρέπει να φρενάρει, και που πρέπει να ανοίξει το γκάζι.

 

16 επιλογές στην πίστα!

Όταν μετά την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας και τις εξηγήσεις για τον τύπο τηλεμετρίας που προσφέρει το V4-MP, ήρθε η ώρα της πίστας, κάναμε σαν παιδιά έτοιμα να δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες το νέο τους παιχνίδι. Το iphone που είναι συνδεμένο στο μπροστά μέρος του ρεζερβουάρ μπορείς ελάχιστα να το δεις και να προλάβεις να διαβάσεις το χρόνο γύρου ή να δεις φευγαλέα την οθόνη να κοκκινίζει κάθε φορά που κατεβάζεις χρόνο σε ένα από τα 16 κομμάτια που χωρίζει την πίστα, έχοντας στη μνήμη του όλες τις στροφές του Misano! Γνωρίζοντας την πίστα αρκετά καλά μπήκα με «αέρα» και συγκεντρώθηκα στο να καταλάβω καλύτερα αυτήν την κατασκευή που στην αγωνιστική της έκδοση στα χέρια οδηγών όπως ο Biaggi ή ο Guintoli πέρυσι, πήρε Τίτλους και δόξες.

Το πρώτο 20λεπτο πέρασε καταγράφοντας εντυπώσεις και τους πρώτους χρόνους. Ο καιρός με ελαφριά συννεφιά δεν ήταν ότι καλύτερο, καθώς η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν σχετικά χαμηλή και δεν άφηνε τα λάστιχα να λειτουργήσουν τέλεια. Στο δεύτερο 20λεπτο τα πράγματα βελτιώθηκαν, ο χρόνος κατέβηκε 3'' και οι πρώτες παρατηρήσεις οδήγησαν τον προσωπικό μηχανικό που o καθένας είχε από την Aprilia(!) σε κάποιες επιπλέον ρυθμίσεις. Στην έξοδο από την διπλή δεξιά Rio προς την αριστερή 6, στην αλλαγή κατεύθυνσης η RSV4 RF είχε μια ταλάντωση που δεν επέτρεπε το άμεσο άνοιγμα του γκαζιού. Δύο κλικ σκληρότερη συμπίεση διέγνωσε ο «γιατρός» και στην επόμενη έξοδο όχι μόνο λύθηκε το πρόβλημα, αλλά η μοτοσυκλέτα βελτιώθηκε παντού. Η άλλη παρατήρησή μας αφορούσε τη σούζα που είχε στην έξοδο της Misano, της 16ης στροφής. Κανένα πρόβλημα, ο ειδικός για το V4-MP σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπήκε στο μενού του iphone και άλλαξε τη ρύθμιση του κοντρόλ σούζας από το 1 στο 2 για τη συγκεκριμένη στροφή. Με τη συζήτηση για τη συμπεριφορά αλλάξαμε και τις ρυθμίσεις του Traction Control: για την Variante del Parco από το 4 που χρησιμοποιούσαμε ως στάνταρ πήγαμε στο +1, δηλαδή το 5 για περισσότερη παρέμβαση. Το ίδιο για τις ανοικτές 12 & 13 μετά την Curvone, ενώ για τις κλειστές Rio, Quercia, Tramonto, Carro το ρυθμίσαμε -1, δλδ στο 3 για μικρότερη παρέμβαση. Μπορείς μάλιστα αν θέλεις να τη ρυθμίσεις διαφορετικά για κάθε μια από τις 16 στροφές, αλλά μόνο ως προς τις δύο παραμέτρους πρόσφυσης και σούζας! Με την αίσθηση ασφάλειας που σου δίνει η πρόσθετη βοήθεια των ηλεκτρονικών μπήκα και πάλι στην πίστα και αυτή τη φορά προσπάθησα να πάρω το κάτι παραπάνω από τα υπέροχα Supercorsa SP της Pirelli που προέρχονται κατευθείαν από τα SBK. Το πίσω 200/55-17 με τη διπλή γόμα που είναι πιο μαλακή στο πλάι είχε μια μεγάλη επιφάνεια καθαρού λάστιχου σε επαφή με την άσφαλτο, χάρις στις λιγότερες και μικρότερες γραμμές της χάραξής του, ενώ η μικρή παραμόρφωση του ισχυρού του σκελετού άφηνε το πίσω μέρος της RSV να έχει κάποιες μικρές κινήσεις που όμως δεν ενοχλούσαν. Το μπροστινό όμως ήταν ακλόνητο και πήγαινε εκεί που το έβαζα χωρίς σε κανένα σημείο να δείξει αδυναμία στο να κρατήσει τη γραμμή που ήθελα. Το γκάζι άνοιγε ομαλά αλλά γρήγορα, με τη σιγουριά που έδινε το γεγονός ότι αν το παρακάνω θα επέμβει το aTC, το οποίο τελικά δεν χρειάστηκε να μπει πουθενά! Στα φρένα η σταθερότητα υποδειγματική και το κράτημα του φρένου μέχρι βαθιά μέσα στη στροφή εξελισσόταν σε μια εύκολη υπόθεση. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις που διαβάζουν τα πάντα σε προτρέπουν ναπιέσεις κι άλλο και να ξεπεράσεις τα όριά σου. Στην Carro προσπαθώ και αρχίζω να βγαίνω περισσότερο προς το εσωτερικό της στροφής, σκεπτόμενος ότι πρέπει να αλλάξω στυλ για να ταιριάζει περισσότερο με το σύγχρονο τρόπο που βλέπουμε στους αγώνες. Η RSV4 με βοηθάει και σε αυτό. Τελικά μπορείς «να μάθεις νέα πράγματα σε ένα γέρικο σκυλί» αν οι συνθήκες είναι ιδανικές όπως ήταν με την Aprilia στο Misano! Άλλα δύο δευτερόλεπτα κάτω ο χρόνος και η ευχαρίστηση να περνάς κάποιους Γερμανούς συναδέλφους από εξωτερική πάνω στο κερμπ της 12, είναι κάτι που σε κάνει να χαμογελάς μέσα από το κράνος σου. Στο τέλος το V4-MP τα καταγράφει όλα και μπορείς να τα κατεβάσεις στο κομπιούτερ σου και να δεις τι έκανες και που μπορείς να βελτιωθείς. Από το σχετικό σχεδιάγραμμα g-g βλέπω επιβράδυνση στο 1.3g και στο πλάγιασμα 1.2g και ο «τηλεμετρίστας» μου εξηγεί ότι είναι καλά νούμερα και αντιστοιχούν σε πλάγιασμα περίπου 53ο μοιρών, κάτι που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν προνόμιο μόνο των αγωνιστικών μοτοσυκλετών. Μαη Aprilia RSV4 RF είναι ακριβώς αυτό, μια αγωνιστική με φώτα και φλας!

Οπλίσατε ΑΡΜ!

Παρουσιάστε, ΑΡΜ!,

κύριε Διοικητά σας αναφέρω ότι η κατασκευή του Ιταλικού εργοστασίου είναι ένα πραγματικό όπλο για να λάβουμε θέσεις μάχης στην πίστα, ΑΡΜ!

Επόμενο άρθρο »

Ducati Scrambler: Η χαρά της ζωής!

« Προηγούμενο άρθρο

SUZUKI V-STROM 1000 ABS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Advertisement
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ GP ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ