• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test ride: HONDA PCX 150
Οδηγούμε το μικρό διαμάντι της Honda!
Τεστ-Μοντέλα 26/05/2015 - 11:31

Δεν είναι τυχαία το best-seller της Honda!

Το PCX σε μαγνητίζει από την πρώτη επαφή μαζί του, ενώ ομολογουμένως το καφέ χρώμα του πάει πολύ, αναδεικνύοντας τις καμπύλες και τη σπορ εμφάνιση. Η ποιότητα κατασκευής είναι ακριβώς ό,τι θα περίμενε κανείς αγοράζοντας σκούτερ με το σήμα της Honda: δηλαδή εξαιρετική.

 

Κείμενο: Νίκος Μπλούνας

 

Φωτογραφίες: Honda

 

Στη θέση οδήγησης μας άρεσε ότι πλέον μπορούν να βολευτούν καλύτερα και αναβάτες υψηλότερου αναστήματος (μέχρι 1.90 τουλάχιστον), ενώ σημαντικός είναι και ο «αέρας» που έχουν τα γόνατα στην οδήγηση.

 

Χρειάζεται χρόνος για να συνηθίσεις τους διακόπτες στο αριστερό μέρος του σκούτερ, μιας κι εκεί που περιμένεις να έχεις τα φλας, βρίσκεται η κόρνα και το ανάποδο. Αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται τελευταία από ορισμένους κατασκευαστές.

 

Η ποιότητα κι εδώ είναι άνω του μέσου όρου. Στο δεξί μέρος του PCX υπάρχει και ο διακόπτης που ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί το Idle Stop.

 

Αυτή είναι η ονομασία που δίνει η Honda στο “Start-Stop” σύστημα με το οποίο είναι εφοδιασμένο το σκούτερ της και το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα μετά από περίπου τρία δευτερόλεπτα αφότου έχει ακινητοποιηθεί το σκούτερ.

 

Η επανεκκίνηση γίνεται αστραπιαία και απροβλημάτιστα. Φυσικά αυτό το σύστημα ευθύνεται κατά πολύ στη χαμηλή κατάνωση και σιγά-σιγά θα το υιοθετήσουν όλες οι εταιρίες, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα.

 

Άξιο μνείας είναι και το γεγονός ότι ακόμα και όταν είναι ενεργοποιημένο το Idle Stop, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ότι η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και να απενεργοποιηθεί χωρίς την παρέμβαση του αναβάτη.

 

Ο μεγάλος «αέρας» για τα πόδια μπροστά έχει «θυσιάσει» την ύπαρξη αποθηκευτικών χώρων στο εξωτερικό του σκούτερ. Κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένα κουμπί, το οποίο όταν γυρίσεις το κλειδί στο κατάλληλο σημείο, πατώντας το προς τα πάνω ανοίγει πολύ εύκολα τη θέση για να βάλεις βενζίνη.

 

Με λίγο περισσότερη πίεση (πατώντας το προς τα κάτω) θα ανοίξει και η σέλα για να μπορέσεις να αποθηκεύσεις μερικά πράγματα. Ο χώρος είναι επαρκής για ένα open-face κράνος και ίσως ένα μικρό full-face. Το XL που είχαμε στη δοκιμή δεν χώρεσε. Παράλληλα υπάρχει και τροφοδοσία 12V για φόρτιση κινητού.

 

Τα όργανά του είναι πολύ μοντέρνα και σίγουρα θα προσελκύσουν το νεανικό κοινό. Με λίγα λόγια έχουν ό,τι έλειπε από το προηγούμενο μοντέλο, με οθόνη LCD, πολλές και χρήσιμες ψηφιακές ενδείξεις (ώρα, στιγμιαία κατανάλωση, χλμ που έχουν διανυθεί).

 

Πολύ ωραία (ρετρό) πινελιά είναι η βελόνα του κοντέρ που δουλεύει ανάποδα, κάτι που συνηθιζόταν σε Αγγλικές και Γερμανικές μοτοσυκλέτες της δεκαετίας ’50-’60

 

Η εκκίνηση του σκούτερ της Honda είναι μαγική! Κυριολεκτικά! Βρέθηκα πολλές φορές να το πατάω τη μίζα για να πάρω αυτή τη μοναδική αίσθηση της εκκίνησης! Αθόρυβη, άμεση, βελούδινη, πραγματικά το χαίρεσαι!

 

Πολλά μπράβο αξίζουν στην Honda για τον νέας γενιάς κινητήρα eSP (enhanced Smart Power). και από τα πρώτα μέτρα ξέρεις ότι έχεις στα χέρια σου ένα μικρό διαμάντι! Ο κινητήρας είναι ομαλός και γραμμικός, ενώ και από χαμηλά είναι πολύ ικανός - παρά τα μόλις 150cc - να κινήσει άνετα έναν αναβάτη 100+ κιλά.

 

Η επιτάχυνση είναι ομαλότατη και θεωρείς ότι είσαι σε μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ, καθώς φτάνει τα 90-100χλμ χωρίς σχεδόν να το καταλάβεις!

 

Σε ανοιχτό δρόμο η προστασία από τον αέρα είναι μικρή και η ενεργητική ασφάλεια μετά τα 100 χλμ/ώρα μειώνεται, καθώς ο κόφτης στα 110χλμ δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια για προσπεράσεις.

 

Μέσα στην πόλη, η ευελιξία του είναι σε υψηλά επίπεδα, το τιμόνι «κόβει» πολύ τόσο δεξιά όσο και αριστερά, ενώ και τα 130 κιλά του σκούτερ δεν φαίνονται καθόλου!

 

Οι αναρτήσεις του είναι λίγο σκληρές και το καταλαβαίνεις όταν βρεθείς σε οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες, αλλά είναι κάτι που μπορούμε να συγχωρήσουμε στη γενικά πάρα πολύ καλή εικόνα του σκούτερ, ειδικά μιας και ο κινητήρας είναι τμήμα της πίσω ανάρτησης με αποτέλεσμα να έχουμε αυτή τη σκληρή συμπεριφορά.

 

Το ρεζερβουάρ έχει μεγαλώσει και πλέον από τα 5,9lt έχει φτάσει στα 8lt, που αν δεν είναι το μεγαλύτερο είναι σίγουρα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, καλύπτοντας μια απαίτηση πολλών για μεγαλύτερη χωρητικότητα που συνεπάγεται και περισσότερη αυτονομία.

 

Στην κατανάλωση, το PCX που είχαμε και το οδηγήσαμε τόσο σε συνθήκες κίνησης, όσο και σε μεγάλες λεωφόρους μέχρι τα 110χλμ που μπαίνει ο κόφτης, χωρίς να σκεφτόμαστε την κατανάλωση, έκαψε μόλις 2,46lt/100χλμ, δηλαδή με γεμάτο ντεπόζιτο θα πρόσφερε μια αυτονομία πάνω από 320 χλμ!!

 

Τα φρένα του είναι αρκετά δυνατά, με δίσκο στα 220χιλ. μπροστά και ταμπούρο 130χιλ. πίσω. Το άξιο αναφοράς εδώ είναι το συνδυασμένο σύστημα φρένων, που επιτρέπει στον αναβάτη να πατήσει δυνατά την αριστερή μανέτα και τα υπόλοιπα να τα αναλάβει το σκούτερ του!

 

Επιπρόσθετα, όταν πατάς το πίσω φρένο, στην πράξη ενεργοποιείται και το μπροστινό, με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη και ασφαλέστερη επιβράδυνση για τον αναβάτη.

 

Συμπερασματικά, τα 2,970€ που ζητά η Honda να εκταμιεύσετε για την αγορά του καινούργιου PCX150 είναι ένα αρκετά σεβαστό ποσό και σίγουρα το συγκεκριμένο μοντέλο δεν συγκαταλέγεται στα οικονομικά σκούτερ της κατηγορίας. Όχι ότι δεν υπάρχουν και ακριβότερα βέβαια.

 

Σε αυτά τα χρήματα όμως, παίρνεις το όνομα Honda, με δεδομένη αξιοπιστία, δίκτυο σέρβις-ανταλλακτικών, υψηλή αξία μεταπώλησης και εξοπλισμό που θα κάνει την καθημερινότητά σου πιο εύκολη, ενώ θα κινείσαι με οικονομία και προ πάντων, ασφάλεια.

 

Το ζητούμενο για τον κάθε αγοραστή, στις μέρες που ζούμε, είναι η επένδυση σε βάθος χρόνου και η value for money αξία της όποιας αγοράς και υπό αυτό το πρίσμα το νέο PCX αποτελεί μια εξαιρετική επένδυση για τους πιθανούς αγοραστές.

Επόμενο άρθρο »

11 Ιουνίου η παρουσίαση της RC213V-S;

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha MT-25

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα