• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Συμφωνήθηκαν οι αρχές για την ECU του 2016
Όπως εξηγούνται από τους κανονισμούς
Νέα 19/01/2015 - 15:55

Οι νέοι κανονισμοί του MotoGP που δόθηκαν στη δημοσιότητα, εξηγούν τον τρόπο εφαρμογής του παγώματος στην εξέλιξη του software από τα εργοστάσια, αλλά και τις βασικές αρχές για την ενιαία ECU του 2016. Φέτος θα είναι η τελευταία σεζόν που θα έχουμε Πρωτάθλημα δυο ταχυτήτων στη μεγάλη κατηγορία.

Αφενός έχουμε τους αναβάτες της OPEN που θα χρησιμοποιούν φέτος την ενιαία ECU και θα έχουν πλεονεκτήματα σε καύσιμο, ελαστικά, κινητήρες ανά σεζόν και απεριόριστα τεστ. Από την άλλη, τα εργοστάσια (Factory Option) κρατούν και εξελίσσουν το δικό τους software και χωρίζονται σ’ αυτά που έχουν κερδίσει στεγνό αγώνα το 2013 (Honda και Yamaha) και σ’ αυτά που δεν το έχουν καταφέρει, ή εμφανίζονται για πρώτη φορά στο Πρωτάθλημα (Ducati, Suzuki, Aprilia).

Το 2016 τίποτα από τα παραπάνω δεν θα ισχύει και όλοι θα αγωνίζονται με την ενιαία ECU και με κοινούς κανονισμούς. Μερικοί από αυτούς έχουν ξεκαθαριστεί, όπως το καύσιμο που θα είναι στα 22 λίτρα για όλους. Στη μέση δηλαδή από το όριο που χρησιμοποιούν οι OPEN και οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες τώρα.

Όλα τα εργοστάσια θα κληθούν να εξελίξουν από κοινού το software της ενιαίας ECU που θα ισχύσει για όλους από το 2016, εξασφαλίζοντας αφενός τη συμβατότητα με τις μοτοσυκλέτες τους και αφετέρου θα ικανοποιηθεί η ανάγκη για να συνεχιστεί η Έρευνα & Εξέλιξη.

Για να μην δουλεύουν τα εργοστάσια σε δυο διαφορετικά software ταυτοχρόνως, θα επιβληθεί πάγωμα εξέλιξης στις Honda, Yamaha και Ducati από την 1η Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να εξελίσσουν τα δικά τους software μέχρι την 30η Ιουνίου και στη συνέχεια θα πρέπει να ρίξουν το βάρος τους μόνο σε αυτό του 2016. Η Suzuki και η Aprilia ως καινούργιες συμμετοχές, θα μπορούν - αν το επιλέξουν - να συνεχίσουν την εξέλιξη του δικούς τους software.

2015: Χρονιά που θα ισχύσει το πάγωμα στην εξέλιξη των εργοστασιακών software.

Οι μόνες αλλαγές που θα επιτρέπονται να γίνονται στα εργοστασιακά software από την 1η Ιουλίου και μέχρι το τέλος της σεζόν 2015, θα είναι για λόγους ασφαλείας. Προτού όμως το εργοστάσιο προχωρήσει σε τέτοιου είδους αλλαγές, θα πρέπει να ενημερώσει την Τεχνική Επιτροπή και εγγράφως να παραθέσει όλους τους λόγους για τους οποίους θα προβεί σ’ αυτή την ενέργεια.

Ως εκ τούτου, η Honda, η Yamaha και η Ducati θα παραδώσουν στην Τεχνική Επιτροπή ένα δείγμα όλων των εκδόσεων του software που χρησιμοποιούν (μια έκδοση για τα εργοστάσια και μια άλλη για τις δορυφορικές ομάδες π.χ.) στον πρώτο αγώνα μετά την 1η Ιουλίου. Αυτός είναι στην Γερμανία, στην πίστα του Sachsenring.

«Η κάθε ομάδα θα συμμετέχει στον (Γερμανικό) αγώνα με τη δική τους και τελική, παγωμένη έκδοση του software», λένε οι κανονισμοί. «Η ECU θα αφαιρεθεί από μια Factory Option μοτοσυκλέτα κάθε ομάδας στο τέλος του αγώνα. Αυτή η ECU θα σφραγιστεί και θα είναι το δείγμα του παγωμένου software αυτής της ομάδας».

Οι κανονισμοί παραθέτουν και μια λίστα με «βασικές αρχές» για τα ηλεκτρονικά του 2016, αρχές που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στους κατασκευαστές (MSMA) και την Dorna. Παρακάτω παραθέτουμε αυτές τις αρχές.

- Ένα επίσημο software θα είναι υποχρεωτικό προς χρήση σε όλες τις μοτοσυκλέτες.

- Όλοι οι αισθητήρες και οι συναφείς συσκευές που συνδέονται με την ECU πρέπει να πάρουν την έγκριση (homologation). Εξαιρούνται οι παρακάτω περιπτώσεις:

1. Μη εγκεκριμένοι αισθητήρες θα μπορούν να χρησιμοποιούνται σε δοκιμές και στα ελεύθερα δοκιμαστικά κάθε Γύρου. Οι εγκεκριμένοι είναι υποχρεωτικοί προς χρήση στις κατατακτήριες και στους αγώνες.

2. Κάθε κατασκευαστής μπορεί να κατοχυρώσει έναν Επιπλέον Αισθητήρα, ο οποίος δύναται να δοθεί ή όχι σε όλες τις ομάδες του MotoGP. Αυτός ο κατοχυρωμένος αισθητήρας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις διαδικασίες (ελεύθερα, χρονομετρημένα, αγώνα). Ο αισθητήρας θα πρέπει να συνδεθεί με την ECU κατ’ αυτόν τον τρόπο, ώστε το σήμα του να είναι διαθέσιμο μόνο για τον εσωτερικό καταγραφέα δεδομένων (datalogger) και όχι στις στρατηγικές διαχείρισης του software για μοτέρ και πλαίσιο. Επιπρόσθετα, η σύνδεσή του θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις επιταγές της Τεχνικής Επιτροπής.

Ενδιαφέρον έχει ότι πέρα από τους εγκεκριμένους αισθητήρες, η Dorna επιτρέπει στις ομάδες να έχουν μια λίστα με «Ελεύθερες Συσκευές» που θα μπορούν να συνδεθούν με την ECU χωρίς να πάρουν την homologation. Αυτές οι «Ελεύθερες Συσκευές» θα υπόκεινται σε έλεγχο από τους άλλους κατασκευαστές. Επί παραδείγματι, θα μπορεί κάποιο εργοστάσιο να ζητήσει να ελέγξει μια «Ελεύθερη Συσκευή» ενός ανταγωνιστή του και η Επιτροπή Αγώνων θα την παραχωρεί σ’ αυτό για ένα διάστημα εφτά ημερών. Ο μόνος περιορισμός είναι ότι κανείς δεν θα μπορεί να κάνει έλεγχο σε περισσότερες από πέντε «Ελεύθερες Συσκευές» το χρόνο.

Επόμενο άρθρο »

Κρυοθερμική επεξεργασία

« Προηγούμενο άρθρο

SBK: Χορηγός της KTR η Monster!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ