• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Lorenzo: Ο ίδιος μας ο εαυτός...
...είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος κάθε αναβάτη!
Νέα 18/11/2014 - 15:12

Ο Jorge Lorenzo μιλά με ειλικρίνεια για τη δύσκολη φετινή σεζόν, για την απόδοσή του, για το τι πήγε στραβά και πως κατάφερε να παρουσιαστεί δυνατότερος από το δεύτερο μισό και μετά. Τέλος, αξιολογεί και τους μεγαλύτερους φετινούς του αντιπάλους στις πίστες.

Η σεζόν του 2014 έχει τελειώσει. Μπορείς να αξιολογήσεις την απόδοσή σου;

Νομίζω ότι δεν ήταν η καλύτερή μου σεζόν, από τότε που ήρθα στο MotoGP. Ήταν μια από τις χειρότερες, όχι τόσο διαφορετική από το 2008. Τότε δεν ήμουν πολύ σταθερός, είχα ξεκινήσει καλά αλλά ολοκλήρωσα πολύ άσχημα τη σεζόν. Φέτος συνέβη το αντίθετο. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, είτε η απόδοσή μου, είτε η μοτοσυκλέτα μου βελτιωνόντουσαν και επιτέλους, τα αποτελέσματα μετά το Sachsenring ήταν ολοένα και καλύτερα.

Ποια ήταν η χειρότερη φετινή σου στιγμή;

Αναμφίβολα στην αρχή, στους Γύρους σε Κατάρ, Τέξας και Αργεντινή. Ένοιωθα την πίεση και χρειαζόμουν ένα καλό αποτέλεσμα επειδή στους δυο πρώτους αγώνες δυσκολεύτηκα πολύ και κάναμε μεγάλα λάθη.

Η πιο χαρούμενη;

Η νίκη στην Aragon και στην Ιαπωνία. Η πρώτη ήρθε απρόσμενα, διότι ήμασταν πίσω σε όλες τις διαδικασίες, αλλά στον αγώνα επικράτησε χάος εξαιτίας της βροχής και τα καταφέραμε. Υπήρχαν και μερικοί αγώνες που τους διασκέδασα πολύ, παρά το ότι τερμάτισα δεύτερος, όπως στο Mugello και στο Silverstone.

Η περσινή ήταν μια δύσκολη σεζόν και φέτος χρειαζόσουν το κάτι παραπάνω. Αυτό σε επηρέασε στην αρχή της φετινής χρονιάς;

Δεν νομίζω. Μ’ αρέσει η σκληρή δουλειά, η προπόνηση και μ’ αρέσουν οι αγώνες. Μερικές φορές χρειάζεσαι ηρεμία για να ανακάμψεις, αλλά το πρόβλημα πέρυσι ήταν ότι είχα πολύ ελεύθερο χρόνο! Έκανα πολλές επεμβάσεις για να αφαιρέσω κομμάτια μετάλλου από το σώμα μου. Μπήκα τρεις φορές στο χειρουργείο με γενική αναισθησία και αυτό δεν μου άφησε χρόνο να ετοιμαστώ σωματικά. Σ’ αυτό προσθέστε και το γεγονός ότι στην αρχή της σεζόν η μοτοσυκλέτα δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική.

Μετανοιώνεις για κάτι;

Ίσως που δεν προγραμμάτισα καλύτερα τις επεμβάσεις, ώστε να προπονηθώ καλύτερα για την έναρξη της σεζόν.

Έτσι πήρες ένα σημαντικό μάθημα...

Μπορείς να πεις ότι θυσίασα μια σεζόν για να είμαι έτοιμος για την επόμενη.

Υπό αυτό το πρίσμα, μπορούμε να πούμε ότι ο μεγαλύτερός σου αντίπαλος ήταν ο Jorge Lorenzo;

Ναι, αλλά αυτό είναι φυσιολογικό για τον οποιονδήποτε. Ο μεγαλύτερος αντίπαλος του κάθε αναβάτη είναι ο εαυτός του. Πάντα ανταγωνίζεσαι τον εαυτό σου σε κάθε διαδικασία, για να ξεπεράσεις τα προβλήματά σου. Αν δεν προσπαθείς συνεχώς να γίνεσαι καλύτερος, δεν θα κερδίσεις τους άλλους, διότι μιλάμε για το καλύτερο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών στον κόσμο. Εδώ όλοι έχουν ταλέντο και όλοι δουλεύουν πολύ σκληρά. Αν εσύ δεν δουλέψεις σκληρά, θα χάσεις.

Στο δεύτερο μισό φάνηκε ότι όταν είσαι έτοιμος από φυσικής κατάστασης, είναι πολύ δύσκολο να σε κερδίσει κάποιος. Τι να περιμένουμε για το 2015, αν είσαι 100% έτοιμος;

Το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, ειδικά οι τέσσερεις πρώτοι στη βαθμολογία. Είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσεις ένα ακόμα μικρό βήμα μπροστά, αλλά είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι όταν είσαι σε τέλεια κατάσταση - σωματικά και πνευματικά - και η μοτοσυκλέτα είναι ανταγωνιστική, τότε όλα είναι πιο εύκολα. Αυτό ισχύει στην περίπτωσή μου: αν είμαι καλά και συγκεντρωμένος, μπορώ να παλέψω για νίκες.

Όπως και στη ζωή, ποτέ δεν σταματάς να μαθαίνεις και πάντα χρειάζεται να εργαστείς σκληρά για να πετύχεις κάποιους στόχους. Γνωρίζεις που είναι το όριό σου;

Κάθε φορά έχεις περισσότερη γνώση, περισσότερη εμπειρία και ξέρεις τι πρέπει να κάνεις και τι όχι. Πρέπει παράλληλα να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος, για να διατηρήσεις υψηλό το κίνητρό σου, τις ικανότητές σου και παράλληλα να εξαλείψεις τις όποιες αδυναμίες. Είναι κάτι που δύσκολα το επιτυγχάνεις. Δεν ξέρω που είναι ακριβώς το όριό μου, αλλά φαντάζομαι ότι έχω ακόμα περιθώριο για να το φτάσω.

Τι μπορείς να βελτιώσεις ως αναβάτης;

Το να είσαι γρήγορος στη μοτοσυκλέτα, είναι αποτέλεσμα ενός συμβιβασμού του να μην φρενάρεις πολύ αργά, για να κερδίσεις σε επιτάχυνση και να μην φρενάρεις πολύ νωρίς, χάνοντας μέτρα στην είσοδο της στροφής. Ίσως δεν είμαι ο καλύτερος στα φρένα, εν συγκρίσει με τους αντιπάλους μου, ούτε υπερτερώ στη μάχη σώμα με σώμα και σ’ αυτά πρέπει να βελτιωθώ. Προφανώς είμαι καλύτερος αναβάτης, σε σχέση με το 2008 και το 2009, αλλά υπάρχει περιθώριο να γίνω ακόμα καλύτερος.

Όσο για την M1;

Αυτή τη στιγμή έχουμε μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα, η ταχύτητα είναι καλή και το πλαίσιό μας ανταγωνιστικό. Ίσως μπορούμε το κάτι παραπάνω στα ηλεκτρονικά και στα φρένα, στο αδύναμο σημείο μας.

Τι θα «έκλεβες» από τους αντιπάλους σου;

Από τον Valentino τους Τίτλους του! (γελάει) Φυσικά αστειεύομαι. Από αυτόν θα έπαιρνα την ικανότητά του για αυτοσχεδιασμό μέσα στον αγώνα και την ευφυΐα που έχει στο να διαχειρίζεται καταστάσεις. Ο Dani είναι πολύ τεχνικός κι έχει πλεονέκτημα στην επιτάχυνση εξαιτίας του βάρους του. Από τον Marquez θα έπαιρνα τη νοοτροπία του. Δεν τα παρατάει ποτέ και πάντα προσπαθεί να κερδίσει, ακόμα και στις δυσκολότερες συνθήκες. Μερικές φορές το ρίσκο που παίρνει είναι μεγάλο, αλλά πάντα θα το προαπσθήσει.

Στο Assen είχες πει ότι φοβήθηκες. Πως είναι να παραδέχεσαι κάτι τέτοιο, όντας ένας από τους κορυφαίους αναβάτες;

Δεν ήταν η πρώτη φορά. Το 2008 έπεφτα πολύ και τραυματιζόμουν. Θυμάμαι ότι στο Donington, όταν επανήλθα στην πίστα, είχα πει ότι φοβάμαι, διότι ο φόβος υπήρχε κι έπρεπε να τον ξεπεράσω. Ίσως είναι κάτι που κανείς δεν παραδέχεται, διότι θα εξελιχθεί στον μεγαλύτερο αντίπαλό σου μετά. Φέτος ήταν λογικό - μετά τις περσινές σφοδρές πτώσεις - να παραδεχτώ ότι φοβόμουν. Πέρυσι βέβαια έκανα έναν πολύ καλό αγώνα και πήρα την 5η θέση. Ένα χρόνο μετά όμως φοβόμουν και το είπα και πολλοί με ευχαρίστησαν για την ειλικρίνειά μου. Ενδεχομένως αυτά μου τα λόγια να μην με βοήθησαν με την ομάδα, γιατί τότε ήμασταν στις διαπραγματεύσεις για την ανανέωση του συμβολαίου μου.

Φέτος άργησε να έρθει η πρώτη νίκη. Πως ένοιωσες στην Aragon;

Ναι, ήταν μια ανακούφιση για εμένα! Ποτέ δεν βιάστηκα να αναζητήσω τη νίκη και δεν είχα εμμονές, διότι ήξερα ότι θα έρθει κάποια στιγμή. Είναι όμως αλήθεια ότι άργησε και ο Valentino τα κατάφερε πριν από εμένα. Πάντως μετά, μπορώ να πω ότι ένοιωσα απελευθερωμένος.

Πως άλλαξες το στυλ σου φέτος και γιατί το έκανες;

Δεν είναι εντελώς αλλαγμένο, αλλά είναι αλήθεια ότι έκανα μερικές τροποποιήσεις. Προπονούμαι με τον πατέρα μου και προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε ορισμένες λεπτομέρειες, διότι θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο γρήγοροι.

Πως σε επηρέασε ο ερχομός του Marquez στην κατηγορία;

Ο Marc είναι πολύ δυνατός κι έχει πολλές ικανότητες. Μια από αυτές είναι ότι μαθαίνει πολύ γρήγορα, στα φρένα είναι πολύ δυνατός κι έχει ένα οδηγικό στυλ ιδιαίτερο, που του επιτρέπει να «παίζει» με τη μοτοσυκλέτα. Του δίνει αυτό το δικαίωμα και η Honda, ίσως εξαιτίας του πλαισίου της που δείχνει πιο ευέλικτο. Παράλληλα είναι κι ένας δύσκολος αντίπαλος στις μάχες σώμα με σώμα. Θέλει πάντα να είναι αυτός ο κυρίαρχος σε κάθε διαδικασία και αυτό αποτελεί μεγάλο ερέθισμα για εμάς. Είναι κάτι που μας τροφοδοτεί και θέλουμε να τον κερδίσουμε.

Από την άλλη έχουμε τον 35χρ. Valentino που βελτιώθηκε πολύ φέτος. Πως σε βοήθησε;

Είναι απίστευτο και του αξίζει η επιτυχία αυτή. Δεν «ανακαλύπτουμε» τώρα τον Valentino, έναν αναβάτη που έχει παλέψει απέναντι σε τρεις ή τέσσερεις διαφορετικές γενιές και παραμένει ανταγωνιστικός. Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στα στατιστικά του, που ξέρουμε ότι είναι εντυπωσιακά. Κατάφερε να επιστρέψει μετά από δυο πραγματικά άσχημα χρόνια στη Ducati και αυτό είναι κάτι το απίστευτο, κάτι που κανείς δεν έκανε στο παρελθόν. Είναι ένα καλό παράδειγμα για τους νεαρούς αναβάτες του πως πρέπει να βελτιώνονται, να μην τα παρατάνε ποτέ και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Πέρυσι τον κέρδιζα σε τακτική βάση, αλλά φέτος μου κόστισε. Κι αυτό αποτελεί άλλο ένα κίνητρο για εμένα.

Έχεις μπροστά σου κι εσύ μια τεράστια πρόκληση: να ισοφαρίσεις τους τρεις Τίτλους με Yamaha του Kenny Roberts και του Wayne Rainey και να κερδίσεις τρεις διαφορετικές γενιές μεγάλων Πρωταθλητών, όπως είναι ο Rossi, ο Stoner και ο Marquez. Πόσο θα δουλέψεις για να τα καταφέρεις;

Όσο είμαι εδώ, είμαι πάντα ξεκάθαρος και πάντα θα προσπαθώ να δίνω το μέγιστο δυνατόν, τόσο μέσα όσο κι έξω από τις πίστες. Είμαι κάποιος που του αρέσει να κάνει τα πάντα στο 100% κι έτσι θα προσπαθήσω να είμαι έτοιμος από φυσικής κατάστασης και θα πιέσω στο όριο για να βελτιώνομαι κάθε ημέρα που θα περνάει. Θα ήταν εκπληκτικό αν κατάφερνα να κερδίσω τον τρίτο Τίτλο και ανυπομονώ να παλέψω γι’ αυτό.

Επόμενο άρθρο »

Valencia Test: Moto2 και Moto3

« Προηγούμενο άρθρο

Moto3: Νέα ευκαιρία για Loi!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ