• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
6η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας
Στο Ζάππειο με κύριο θέμα τις έξυπνες και ασφαλείς υποδομές
Νέα 13/05/2014 - 15:07

Οι «Έξυπνες και ασφαλείς υποδομές» αποτέλεσαν το βασικό θέμα της Έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας Οδικής Ασφάλειας που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου 2014, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΥΠΟΜΕΔΙ στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. 

Διαχρονικά, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας έχει αποδειχθεί ότι είναι μια καλή ευκαιρία για τους φορείς λήψεως αποφάσεων και για τους σχετικούς θεσμούς για να εκτιμήσουν τις προοπτικές, να ανταλλάξουν απόψεις και να επινοήσουν νέες στρατηγικές για να επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. 

Στην ημερίδα, με τίτλο «Έξυπνες και ασφαλείς υποδομές», εμπειρογνώμονες από τον χώρο της οδικής ασφάλειας, πολιτικοί ιθύνοντες και άλλοι ενδιαφερόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συζητήσουν νέους τρόπους βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη. Το πρόγραμμα περιελάμβανε δύο συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης για τα προβλήματα στις υποδομές και τις λύσεις που προσφέρει η τεχνολογία αντίστοιχα. Υπήρξαν επίσης ενημερωτικά περίπτερα στα οποία κορυφαίοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί οδικής ασφάλειας παρουσίασαν το έργο τους.

 

Εμείς παρακολουθώντας την Ημέρα αυτή ξεχωρίσαμε τη σημαντική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Μια μείωση της τάξεως του -60.74% που πέρα από τη μείωση της κυκλοφορίας στη χώρα μας (περίπου κατά -47%, όπως λένε τα στοιχεία μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου) δείχνει ότι τα έργα που γίνονται έχουν αποτελέσματα.

Τα ITS/Co-operative systems (Ιntelligent transportation systems) είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών κυρίως επικοινωνίας που μπορούν να μας σώσουν τη ζωή και είναι θετικό ότι έρχονται γρήγορα και στην Ελλάδα.

Βέβαια ένα κακό στοιχείο είναι ότι παρά τη μείωση των θανατηφόρων, ο αριθμός των τραυματιών μειώνεται πολύ λιγότερο αντίστοιχα, λόγω του ότι η παθητική ασφάλεια των οχημάτων βελτιώνεται και λόγω της χρήσης κράνους από περισσότερους, αλλά χρειάζονται και άλλα βήματα για περαιτέρω μείωση.

Το σύστημα πάντως που ειδοποιεί άμεσα το 112 σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμη και αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του, θεωρούμε ότι είναι ένα καλό βήμα και περιμένουμε άμεση εφαρμογή του και στις μοτοσυκλέτες.

Σίγουρα το ότι από τους 2,037 νεκρούς το 2000, φτάσαμε στους 1,280 το 2010 είναι μια βελτίωση, αλλά ήταν εκτός του στόχου που ήταν 1,018. Έκτοτε ο στόχος των 880 για το 2015, ήδη ξεπεράστηκε, αφού το 2013 είχαμε 874 νεκρούς, αλλά είπαμε σε αυτό συνέβαλε κατά πολύ η μείωση της κυκλοφορίας.

Ο στόχος της Ελλάδας για το 2020 έχει μπει στο νούμερο 640 και εμείς λέμε μακάρι να φτάσει στους 0, αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι από δω και πέρα η μείωση από τους 874 θα είναι πιο δύσκολη και ελπίζουμε τα συμπεράσματα από την ημερίδα να βοηθήσουν προς αυτόν τον σκοπό.

 

Συνοψίζοντας τον τεχνικό διάλογο, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, επεσήμανε τα εξής:

«Οι έξυπνες υποδομές διαφαίνεται πως αποτελούν το μέλλον στον τομέα αυτό. «Έξυπνες» είναι οι υποδομές που προσφέρουν πληροφόρηση στο χρήστη, «επικοινωνούν» μαζί του, παρέχοντάς του τις κατάλληλες πληροφορίες, χωρίς όμως να τον αποσπούν ή να τον μπερδεύουν. «Έξυπνες» είναι και οι υποδομές που «συγχωρούν» τα λάθη του οδηγού και είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούν τις δυσμενείς επιπτώσεις των ατυχημάτων. Οι νέες τεχνολογίες και τα ευφυή συστήματα μεταφορών μπορούν να παίξουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο.

Οι δυνατότητες που προσφέρονται δείχνουν να είναι απεριόριστες, θα πρέπει όμως να επικεντρωθούμε σε εκείνες που είναι πλέον χρήσιμες: Τόσο για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων όσο και για τη βέλτιστη διαχείριση των πόρων, οι οποίοι είναι πάντα περιορισμένοι.

 

Τα οδικά ατυχήματα δεν κάνουν διακρίσεις ως προς το τόπο και χρόνο που συμβαίνουν. Τόσο εντός των πόλεων όσο και εκτός αυτών οι προσπάθειες καταπολέμησής τους θα πρέπει να είναι συνεχείς.

Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για μια σειρά πρωτοβουλιών και εφαρμογών που μπορούν να συμβάλουν προς την κατεύθυνση αυτή. Προφανώς και οι ευάλωτοι χρήστες των οδών αξίζουν περισσότερη προσοχή και κάθε σύστημα που βοηθά ή προστατεύει αυτές τις κατηγορίες χρηστών αξίζει να μελετηθεί. Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπιστώνεται πρόοδος, με διαχρονική μείωση των ατυχημάτων και των θυμάτων. Οι προσπάθειές μας όμως πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό και με όραμα το μηδενισμό των θανάτων από τροχαία.

Οι κατάλληλες υποδομές, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και των ευφυών συστημάτων αλλά και τα απαραίτητα εργαλεία χρηματοδότησης είναι πολύτιμα εργαλεία στα χέρια μας και πρέπει να τα αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».

 

Εδώ να τονίσουμε ότι ο προεδρεύων της ημερίδας κος Schmidt, Επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ασφαλείας, θεώρησε πολύ θετικό βήμα την επανενεργοποίηση από πλευράς του Υφυπουργού και με τις ευλογίες του Προέδρου της Δημοκρατίας, της Ελληνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, γεγονός που δείχνει την προσοχή που δίνει στο θέμα η Ελλάδα!

Ελπίζουμε λοιπόν!

 

Επόμενο άρθρο »

Sykes: Δεν μπορείς να είσαι πάντα τέλειος!

« Προηγούμενο άρθρο

ΠΠΤ: Video από την Τρίπολη!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ