• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κανονισμοί 2014: Νέα δεδομένα!
Τι αλλάζει και τι μένει το ίδιο!
Νέα 27/07/2013 - 10:23

Η Επιτροπή Αγώνων (Dorna, FIM, IRTA και MSMA) ανακοίνωσε τις αλλαγές στους κανονισμούς για το 2014, που ως ένα σημείο είχαν γίνει γνωστές αρκετά νωρίτερα. Συγκεκριμένα η ηλεκτρονική της Magneti Marelli θα είναι υποχρεωτική για όλες τις ομάδες, με τους ιδιώτες να έχουν στη διάθεσή τους 24 λίτρα καύσιμο και 12 κινητήρες ανά σεζόν. Τα εργοστάσια θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν δικό τους software, αλλά θα περιορίζονται σε 20 λίτρα καύσιμο και πέντε μοτέρ ανά σεζόν.

 

Στη νέα αυτή ανακοίνωση, ενδιαφέρον έχουν τα νέα δεδομένα αναφορικά με την ιδιότητα του "Εργοστασιακού" αναβάτη, που πλέον μπορεί να επιλεγεί από οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα ή κατασκευαστή πλαισίων, σε αντίθεση με ό, τι ισχύει μέχρι σήμερα, που ο τίτλος αυτός περιορίζεται στις συμμετοχές των εργοστασίων, μαζί με τις δορυφορικές τους ομάδες. Αυτό φαίνεται ότι ανοίγει την πόρτα σε κατασκευαστές πλαισίων να χρησιμοποιήσουν εργοστασιακές προδιαγραφές MotoGP σε μοτέρ και ηλεκτρονικά (αν καταφέρουν να τα αποκτήσουν βέβαια) και να συμμετέχουν υπό τους τεχνικούς κανονισμούς που διέπουν τα τρία (τέσσερα από το 2015) εργοστάσια.

 

Ο περιορισμός για τέσσερεις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες ανά κατασκευαστή παραμένει, αλλά δεν σημειώνεται ότι πρέπει οι δυο συμμετοχές να είναι στην εργοστασιακή ομάδα και οι άλλες δυο σε δορυφορική-ές. Αν κάτι τέτοιο πράγματι ισχύσει, τότε θα σημαίνει ότι τα εργοστάσια θα μπορούν να έχουν περισσότερους αναβάτες στο grid!

 

Επιπρόσθετα, οι αλλαγές στους κανονισμούς προβλέπουν ότι οι νέες συμμετοχές κατασκευαστών, θα μπορούν - μόνο για τον πρώτο χρόνο - να έχουν εννέα μοτέρ. Ένα ερώτημα που γεννάται ωστόσο, είναι αν η Suzuki - που θα επιστρέφει το 2015 - θα θεωρηθεί νέα συμμετοχή ή όχι. Παράλληλα, δεν υπάρχει καμμία αναφορά στη δυνατότητα μετατροπής μιας εργοστασιακής μοτοσυκλέτας σε αντίστοιχη ιδιωτών, με το να "τρέχει" την ηλεκτρονική της Magneti Marelli και το επίσημο software. Κάτι τέτοιο σκέφτεται να κάνει η Ducati, η οποία θα προσφέρει το 2014 την τωρινή της Desmosedici σε ιδιώτες, με την ECU και το επίσημο software του MotoGP.

 

Έτσι όπως διατυπώνεται ο νέος κανονισμός, συμπεραίνουμε ότι οι κορυφαίες MotoGP μοτοσυκλέτες θα καλούνται "Εργοστασιακές" του χρόνου, ενώ δεν αποκαλύπτεται με ποιο όνομα θα καλούνται οι ιδιωτικές, με δεδομένο ότι το "C.R.T." θα καταργηθεί κι επίσημα από το 2014.

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση των κανονισμών με ισχύ από το 2014:

 

Κανονισμοί περί ECU

 

Η χρήση της επίσημης ECU του MotoGP, που συμπεριλαμβάνει εσωτερικό datalogger και το επίσημο software του MotoGP, θα είναι υποχρεωτική.

 

Ανώτατο όριο καυσίμου, στα 24 λίτρα.

 

Ανώτατος αριθμός κινητήρων ανά αναβάτη, ανά σεζόν, στους 12.

 

Εργοστασιακή Ιδιότητα

 

Κάθε κατασκευαστής (συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών μοτοσυκλετών και πλαισίων) μπορεί να συμμετέχει με τέσσερεις, το πολύ, αναβάτες για τη σεζόν που θα δηλωθεί με "Εργοστασιακή" ιδιότητα.

 

Η χρήση της επίσημης ECU του MotoGP είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, οι κατασκευαστές θα μπορούν να εξελίσσουν και να χρησιμοποιούν δικό τους software.

 

Ανώτατο όριο καυσίμου στα 20 λίτρα.

 

Ανώτατος αριθμός κινητήρων, ανά σεζόν και ανά αναβάτη, στους 5. (Εννέα για τους κατασκευαστές που συμμετέχουν για πρώτη φορά στο Πρωτάθλημα και μόνο για τον πρώτο χρόνο συμμετοχής τους).

 

Επόμενο άρθρο »

Suzuka 8h: O Schwantz με το κράνος του Rainey

« Προηγούμενο άρθρο

To motograndprix.gr στην 1η θέση (updated)

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ