• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Τι περιμένουμε στην Jerez
Στον 1ο ευρωπαϊκό αγώνα της φετινής σεζόν!
Νέα 02/05/2013 - 13:37

Μετά τη μαγευτική βραδιά στην έρημο του Κατάρ και τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στις εκπληκτικές εγκαταστάσεις της πανέμορφης πίστας του Austin, η προσοχή όλων των φιλάθλων στρέφεται στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην Jerez, μια πίστα που - όπως οι περισσότεροι των αναβατών παραδέχονται - τη νιώθουν σαν στο σπίτι τους, μιας και οι πλειοψηφία αυτών έχει ξοδέψει αμέτρητες ώρες εκεί, "γράφοντας" κυριολεκτικά χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω στις μοτοσυκλέτες τους!

 

Η πίστη είναι γνωστή στους φιλάθλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Σφιχτή, με τους αναβάτες μόλις για ελάχιστα δευτερόλεπτα να κουμπώνουν την έκτη ταχύτητα στην ευθεία, προτού φρενάρουν με όλη τους τη δύναμη στη φουρκέτα με την ονομασία Dry Sack. Από πλευράς θεάματος, αναμένουμε πλούσια δράση στον τομέα με τις γρήγορες δεξιές στροφές, καθώς οι αναβάτες κατευθύνονται στην τελευταία σύντομη ευθεία και εν συνεχεία στην τελευταία φουρκέτα, εκεί που τα προσπεράσματα είναι αρκετά συνηθισμένα. Παράλληλα, ο επόμενος αγώνας είναι και ο πρώτος από τα έξι GP που θα διεξαχθούν σε ευρωπαϊκό έδαφος, σε πίστες όπου η ευέλικτη M1 έχει το πλεονέκτημα απέναντι στην ωμή δύναμη της Honda.

 

Ο Jorge Lorenzo θα αγωνιστεί μέσα στην πατρίδα του έχοντας το ψυχολογικό αβαντάζ που του δίνει η πρώτη θέση στο βαθμολογικό πίνακα, θέση που μοιράζεται με τον εκπληκτικό rookie του HRC, Marc Marquez. Ο Lorenzo θα κοιτάξει οπωσδήποτε να μεγαλώσει τη διαφορά του από τον Dani Pedrosa - αυτός άλλωστε και παρά το φοβερό ξεκίνημα του Marquez, παραμένει ο μεγαλύτερός του αντίπαλος - προτού το Πρωτάθλημα επιστρέψει στην Αμερική και σε πίστες που η Yamaha του Ισπανού Παγκόσμιου Πρωταθλητή αντιμετωπίσει μεγαλύτερες δυσκολίες. Πάντως ο Lorenzo έχει το πλεονέκτημα με το μέρος του, όχι μόνο λόγω του εξαιρετικού του ρυθμού και της ωριμότητάς του μέσα στον αγώνα, που του επιτρέπει να παίρνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το μικρότερο ρίσκο, αλλά και εξαιτίας της καλής παράδοσης που έχει στην ισπανική πίστα. Εκεί έκανε το ντεμπούτο του το 2002 σε ηλικία 15 ετών, ενώ το Μ. Σάββατο θα γιορτάσει εκεί τα 26α του γενέθλια. Ο Ισπανός είναι προφανώς πολύ ανταγωνιστικός μέσα στην Jerez, με δυο νίκες και δυο βάθρα αν και πέρυσι αναγκάστηκε να δει την πλάτη του μεγάλου Casey Stoner, ο οποίος και πανηγύρισε τη νίκη αφήνοντας ένα δευτερόλεπτο σχεδόν πίσω του την M1 του Ισπανού. Στο πρόσφατο χειμερινό τεστ, ο Jorge έμεινε ελάχιστα πίσω από τον φοβερό Crutchlow, ενώ και ο Valentino Rossi ήταν πολύ δυνατός άμα τη επιστροφή του στη σέλα της αγαπημένης του M1. Είναι βέβαιο, ότι τόσο ο Βρετανός, όσο και ο Ιταλός πολύ-Πρωταθλητής θα αποτελέσουν δυνατά εμπόδια για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, με τους δυο τους είτε να τερματίζουν μπροστά από τις Honda (βοηθώντας τον Lorenzo να χτίσει τη διαφορά που θέλει από αυτές), είτε θα του "κόψουν" πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια.

 

Για τον Valentino Rossi δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από το να παραθέσουμε μερικά σύντομα στατιστικά στοιχεία: Ο Ιταλός 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει κατακτήσει έξι νίκες και τρία ακόμα βάθρα στην πίστα της Jerez, στις 13 φορές που πήρε θέση για αγώνα της μεγάλης κατηγορίας εκεί. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι ο Vale - πάνω σε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα - θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό ώστε να παραμείνει σε τροχιά Τίτλου. Υπάρχουν ορισμένα σημεία στην πίστα όπου ο Rossi θα εκμεταλλευτεί την ευχέρειά του στα φρένα, με το δεύτερό του φετινό βάθρο να είναι πολύ κοντά. Απέναντί του θα βρει έναν εντυπωσιακό Crutchlow, ο οποίος είναι πολύ πιο δυνατός φέτος πάνω στη δορυφορική M1 του, παρά το γεγονός ότι δεν έχει την υποστήριξη που θα περίμενε (τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες) από το εργοστάσιο. Στα μέσα Μαρτίου ο Βρετανός έβαλε τα γυαλιά στους αντιπάλους του, κατακτώντας την πρώτη θέση στο τεστ της Jerez, ενώ στο Κατάρ κυνήγησε το βάθρο και στην Αμερική - παρά τα λάθη του - είχε τον ίδιο ρυθμό με τον Jorge Lorenzo! Ενδεχομένως το πρώτο του βάθρο - και γιατί όχι η πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία - να μην απέχει πολύ, ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός: Ο Lorenzo είναι στα καλύτερά του, ο Vale έχει τη θέληση και την ικανότητα να διακριθεί, ο Pedrosa παραμένει ένας εξαιρετικός αναβάτης, ενώ υπάρχει και ο Marquez, το μεγαλύτερο ταλέντο που έχει αναδείξει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εδώ και χρόνια!

 

Οι Honda έκαναν ένα καλό ξεκίνημα τόσο στο Κατάρ, όσο και στην ολοκαίνουργια πίστα του Τέξας, όμως πλέον ο πήχης ανεβαίνει σε μια πίστα όπου ο Pedrosa ήταν μόλις τέταρτος στα χειμερινά τεστ. Βέβαια, θυμίζουμε ότι εξαιτίας ενός πόνου που ένιωθε στο λαιμό, ο Ισπανός άσος εγκατέλειψε νωρίτερα τη δράση. Παρ' όλα αυτά κατάφερε να μείνει σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από τον πρώτο, χωρίς να οδηγήσει στο maximum των δυνατοτήτων του κάτι που θα κάνει οπωσδήποτε αυτό το Σ/Κ. Η αλήθεια είναι ότι η πίστα εκεί του ταιριάζει και παρά το ότι έχει πάρει μόλις μια νίκη, είναι αξιοσημείωτο ότι δεν έχει χάσει βάθρο όσες φορές αγωνίστηκε στην Jerez. Το μεγάλο ερώτημα όμως παραμένει. Πως θα εξελιχθούν τα πράγματα για τον Pedrosa - κυρίως στο ψυχολογικό επίπεδο - αν συνεχίσει να βρίσκεται στη σκιά του rookie ομόσταυλού του; Πέρυσι ο άσος της Honda έδωσε τα πάντα για να κατακτήσει τον Τίτλο, χωρίς όμως να καταφέρει να είναι αυτός που πανηγύρισε στο τέλος. Φέτος, με μόλις δυο αγώνες να έχουν ολοκληρωθεί, τα πρώτα "βέλη" ήδη στρέφονται κατά του Ισπανού (βλ. δηλώσεις Schwantz) ενώ όσο κυλάει το Πρωτάθλημα και δεν καταφέρνει να πάρει τον αέρα του νεαρού ομόσταυλού του, τα πράγματα θα γίνονται πιο περίπλοκα για τον ίδιο. Πάντως, προς υπεράσπιση του Dani, ο 20χρονος αναβάτης δεν είναι ένας τυχαίος αντίπαλος, αλλά ένας αναβάτης παγκοσμίου κλάσεως ο οποίος με τη φόρα και τον ενθουσιασμό του, θα προκαλούσε πονοκέφαλο σε οποιονδήποτε άλλον αναβάτη...

 

Στη σύντομη καριέρα του στη μεγάλη κατηγορία, ο Marquez έχει αναγκάσει πολλούς να μιλάνε για τον ίδιο, επισκιάζοντας επικίνδυνα ακόμα και αυτή την επιστροφή του Valentino Rossi στην Yamaha, ίσως στην τελευταία του ευκαιρία να πάρει τον ιστορικό δέκατο Τίτλο του. Ο 20χρονος έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στους δυο πρώτους αγώνες, όμως η συνέχεια - όπως παραδέχεται - κρύβει κινδύνους για τον ίδιο. Αν και είμαστε σίγουροι ότι θα παρουσιαστεί πολύ καλύτερος, σε σχέση με το τεστ που έγινε στην Jerez στα μέσα Μαρτίου, εν τούτοις θα χρειαστεί να επιστρατεύσει το τεράστιο ταλέντο του για να υπερκεράσει την εμπειρία των μεγάλων του αντιπάλων στην ισπανική πίστα. Εκεί όλοι έχουν ένα βασικό set-up για να ξεκινήσουν, σε αντίθεση με τον νεαρό ο οποίος ξεκινά με λίγα δεδομένα. Σύμμαχός του θα σταθεί - πέρα από το ταλέντο - και η μεγάλη του προσαρμοστικότητα και ίσως εκεί βρίσκεται το κλειδί της μέχρι τώρα επιτυχίας του. Παράλληλα, ας μην λησμονούμε ότι ο ίδιος πήρε πολύτιμα μαθήματα τόσο από τη μάχη του με τον Rossi στο Κατάρ, όσο και ακολουθώντας τον Pedrosa για σχεδόν τον μισό αγώνα στο Τέξας. Αν βάλουμε στην εξίσωση και τη Honda του Stefan Bradl, εύλογα συμπεραίνουμε ότι την Κυριακή του Πάσχα θα δούμε τον καλύτερο αγώνα της φετινής χρονιάς! Mέχρι τον επόμενο...

 

Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τις προσπάθειες των αναβατών της Ducati, με τη διαφορά ανάμεσα σε Crutchlow και Dovizioso στο τεστ της Jerez, να χαρακτηρίζεται τουλάχιστον λογική. Ένα από τα πλεονεκτήματα που έχουν στη φαρέτρα τους οι κόκκινοι του Borgo Panigale, είναι το γεγονός ότι ο δοκιμαστής τους, Michele Pirro έχει γράψει αρκετά χιλιόμετρα στην πίστα, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες στους μηχανικούς της ομάδας. Ο Pirro θα αγωνιστεί ως έκτακτη συμμετοχή αυτό το Σ/Κ, πάνω στην εργαστηριακή Desmosedici, με την εξέλιξη της GP13 να συνεχίζεται κι εμάς να αναμένουμε με ενδιαφέρον τα πρώτα αποτελέσματα το φετινό καλοκαίρι. Η Jerez είναι - παραδοσιακά - μια δύσκολη πίστα για την ιταλίδα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ειδικά ο Andrea Dovizioso - με το καλό του ξεκίνημα και τη σταθερή του βελτίωση πάνω στη σέλα της εργοστασιακής του μοτοσυκλέτας - αλλά και οι Nicky Hayden και Andrea Iannone δεν έχουν λόγους να είναι αισιόδοξοι. Ο Ben Spies δεν θα καταφέρει να βρεθεί στη γραμμή εκκίνησης του αγώνα, με τον Τεξανό να ταλαιπωρείται από πόνους στο στήθος. Αναμένεται να επιστρέψει στο GP της Γαλλίας.

 

Επόμενο άρθρο »

MotoGP, Jerez: Οι αριθμοί

« Προηγούμενο άρθρο

Τα ρεκόρ του Marquez!

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ