• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Bridgestone: O Yamada μιλά για τη νέα σεζόν
Η εξέλιξη των ελαστικών, οι αλλαγές και οι προβλέψεις του για το 2013
Νέα 11/01/2013 - 14:38

Με λιγότερο από ένα μήνα να απομένει για το πρώτο τεστ του 2013, ο Hiroshi Yamada – Διευθυντής του Τμήματος Motorsport της Bridgestone – εξηγεί τη δουλειά του Γιαπωνέζου κατασκευαστή ελαστικών, λίγο πριν την 5η του χρονιά ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της μεγάλης κατηγορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αγώνων ταχύτητας μοτοσυκλετών.

 

Πέρυσι είχατε την σημαντική πρόκληση να παρουσιάσετε ελαστικά κατάλληλα για τις νέες 1000cc μοτοσυκλέτες του MotoGP, με αυξημένα επίπεδα ασφάλειας για τον αναβάτη. Είστε αισιόδοξοι ότι τα ελαστικά σας πέτυχαν το σκοπό τους;

 

«Οπωσδήποτε. Στόχος μας ήταν να παρέχουμε ένα σύνολο ελαστικών πιο ασφαλή, πιο εύκολα για τους αναβάτες να τα κατανοήσουν και παράλληλα με απόδοση κατάλληλη για τη νέα γενιά των 1000cc μοτοσυκλετών του MotoGP. Βάσει της πληροφόρησης από τους αναβάτες και των δεδομένων που συλλέξαμε, ναι, μπορώ να πω ότι πετύχαμε το στόχο μας. Η τελική ταχύτητα, η επιτάχυνση και το γενικότερο επίπεδο απόδοσης των μοτοσυκλετών, βελτιώθηκε σε σύγκριση με πέρυσι, εξαιτίας της δύναμης των νέων 1000cc μοτέρ. Επιπλέον το ελάχιστο βάρος αυξήθηκε και ως εκ τούτου, όλα τα παραπάνω, συνέβαλλαν στη μεγαλύτερη καταπόνηση των ελαστικών. Ωστόσο, παρά τις αλλαγές αυτές, η απόδοση των ελαστικών μας – γενιάς 2012 – ήταν εξαιρετική με εννέα ρεκόρ αγώνων και ταχύτερους, γενικά, χρόνους. Παράλληλα, με την παρουσία των CRT στο grid του 2012, έπρεπε να εξελίσσουμε ελαστικά για μοτοσυκλέτες με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές. Αυτό είχε μεγάλη σημασία για εμάς, διότι έφερε το πρόγραμμα εξέλιξής μας για το MotoGP, πιο κοντά στα ελαστικά δρόμου! Η περσινή σεζόν ήταν πολύτιμη στο να κατανοήσουμε πώς να εξελίσσουμε ένα ελαστικό που θα προσφέρει ασφάλεια κάτω από ποικίλες συνθήκες».

 

Ποιο μονοπάτι ακολουθήσατε για τα ελαστικά γενιάς 2013;

 

«Οι βασικές προδιαγραφές θα παραμείνουν ως έχουν μιας και τα ελαστικά του 2012 έγιναν αποδεχτά από τους αναβάτες και τις ομάδες. Ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή που θα λάβει χώρα φέτος, είναι ότι θα έχουμε διαθέσιμη μια γκάμα μαλακών πίσω σλικ, αποκλειστικά και μόνο για τις CRT. Παράλληλα συνεχίζουμε την εξέλιξη μιας σκληρής πίσω γόμας που θα είναι πιο κοντά στη μεσαία και θα κάνει την επιλογή των σκληρών σλικ πιο δελεαστική».

 

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι θα έχουμε ελαστικά ίδιων προδιαγραφών φέτος, αλλά με διαχωρισμό στην επιλογή γόμας.

 

«Ναι, η κατασκευή των ελαστικών για τη σεζόν του 2013 θα παραμείνει η ίδια και μόνο η επιλογή γόμας θα διαφέρει ανά μοτοσυκλέτα/ομάδα. Φέτος θα διαθέτουμε εως τρία πίσω σλικ – για κάθε αγώνα – με τις CRT να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ανάμεσα στη μαλακή και μεσαία επιλογή, ενώ οι υπόλοιποι θα επιλέγουν είτε τη μεσαία, είτε τη σκληρή γόμα. Θεωρούμε ότι δεν είναι απαραίτητο να προβούμε στην κατασκευή ελαστικού αποκλειστικά για τις CRT, καθώς η πληροφόρησή μας από τους αναβάτες είναι ότι η αίσθηση και η συμπεριφορά των ελαστικών ήταν άψογη. Βέβαια, επειδή είχαμε μερικούς από τους αναβάτες των CRT να ζητούν μια πιο μαλακή πίσω γόμα, θα έχουμε διαθέσιμες επιλογές που θα ταιριάζουν καλύτερα σε αυτές, τις πιο αδύναμες, μοτοσυκλέτες. Αυτή η απόφαση βασίστηκε και σε στοιχεία της περσινής χρονιάς, που έδειξαν ότι οι αναβάτες των CRT δεν επέλεγαν συχνά τη σκληρή πίσω γόμα για τους αγώνες και ως εκ τούτου – μετά από συζητήσεις που είχαμε με τη Dorna και τη FIM αποφασίσαμε να έχουμε ξεχωριστές επιλογές ελαστικών».

 

Θα υπάρχουν κάποιες άλλες αλλαγές στα ελαστικά του MotoGP για το 2013;

 

«Από εξελικτικής σκοπιάς, όχι, δεν θα υπάρξουν αλλαγές, ωστόσο θα αναθεωρήσουμε τη διανομή του μπροστινού και πίσω σλικ ώστε να έχουν, οι αναβάτες, μεγαλύτερη ευελιξία όταν επιλέγουν ελαστικά για τους αγώνες. Δεδομένου ότι ο τρόπος διεξαγωγής αλλάζει, με μεγαλύτερης διάρκειας δοκιμαστικά και κατατακτήριες, ο κάθε αναβάτης θα έχει ένα επιπλέον πίσω σλικ στη διάθεσή του, έχοντας στο σύνολο 11 πίσω σλικ ανά οδηγό. Παράλληλα η έξτρα μαλακή μπροστά γόμα καταργείται, επιτρέποντας στους αναβάτες να διαλέγουν από έναν μεγαλύτερο αριθμό μαλακών και σκληρών ελαστικών, ειδικών για τον κάθε αγώνα».

 

Τι περιμένεις, προσωπικά, για την επερχόμενη σεζόν;

 

«Υπάρχουν τόσα που αναμένουμε φέτος! Έχουμε ταλαντούχους αναβάτες που έκαναν το άλμα στο MotoGP, ενώ αρκετοί καταξιωμένοι έχουν αλλάξει ομάδες. Ο Jorge θα είναι αποφασισμένος να υπερασπιστεί τον Τίτλο του, αλλά ο Dani μας έδειξε πέρυσι ότι είναι δύσκολος αντίπαλος, ενώ ο Valentino επέστρεψε στην ομάδα με την οποία κατέκτησε 4 Πρωταθλήματα. Πολύ δυνατή είναι και η Ducati, που έχει στη διάθεσή της τέσσερεις εξαιρετικούς αναβάτες! Πραγματικά περιμένω μια φανταστική χρονιά! Παράλληλα, οι θεατές θα θέλουν να δουν την εξέλιξη των CRT, στη δεύτερή τους χρονιά. Με έναν χρόνο εμπειρίας πια, αυτές οι ομάδες θα πρέπει να αρχίζουν να δείχνουν τις δυνατότητές τους. Επιπλέον, ο νέος τρόπος διεξαγωγής θα αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του αθλήματος κι έτσι θεωρώ ότι έχουμε μπροστά μας μια συναρπαστική χρονιά!»

 

Επόμενο άρθρο »

Ο Cairoli “βλέπει” Rossi!

« Προηγούμενο άρθρο

New California 1400 Open Week Event

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ